Over en Out

Gestart door The REAL BUTTON Freak, 11 oktober 2005 - 11:14:40

« vorige - volgende »

The REAL BUTTON Freak

Het moest er van komen. Voor de eerste maal in 28 jaar zal België niet deelnemen aan het WK voetbal 2006 in Duitsland.

Een traditie stopt,... niet dat het onverwacht was.

De Rode Duivels konden zich niet eens voor het EK kwalificeren.

Er is erg veel werk aan de winkel als men van De Belgische Nationale ploeg iets deftig wil maken.

Andere Trainer, maar vooral betere spelers is toch een must in België.

Het is jammer want nu het WK vrij kort bij gehouden wordt, wou ik wel eens een match gaan bekijken. Maar ja.

Het heeft niet mogen zijn.

Supermariobros

En het zal er zeker niet makkelijker op worden om ons voor een groot tornooi te kwalificeren. Ik heb gelezen dat we voor het EK 2008 geen reekshoofd meer zijn. Dat wil zeggen dat we in de vorrondes met 2 toppers te maken hebben.

@ Real freak: Je kan nog steeds naar het WK hoor  ;) misschien dan supporteren voor onze Noorderburen  :D ;D :D ;D :D ;D

The REAL BUTTON Freak

Nochthans zijn de beloften wel goed bezig. Er is misschien nog hoop.

Ik zal wel naar de Duitsers of Engelse kijken.

Hoewel ik denk dat Nederland een goede kans maakt om Wereld Kampioen te worden. :-[

Juan Pablo

#3
Citaat van: The REAL Freak op 11 oktober 2005 - 12:37:51
Nochthans zijn de beloften wel goed bezig. Er is misschien nog hoop.

Ik zal wel naar de Duitsers of Engelse kijken.

Hoewel ik denk dat Nederland een goede kans maakt om Wereld Kampioen te worden.   8) 8) 8) 8) 8) 8)  

inderdaad :)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

The REAL BUTTON Freak

Langs de andere kant is het goed dat de rode duivels niet naar het wk gaan.

Ze kunnen er toch niets gaan doen buiten zichzelf belachelijk maken. Jammer voor Kompany en Buffel en die gasten die zich nu niet in de kijker kunnen werken.

Maar ja Boontje komt om zijn Loontje (of zoiets)

Hamilton MASTER

Blij dat Kompany, Proto, Vandenborre en Vandenbergh toch naar het EK voor beloften gaan.

De Belgen wonnen met 1-2 in Lithouwen en zijn groepswinnaar.
Ze haalden een 24 op 30 en wonnen zo de groep met 2 punten voorsprong op Servië. Spanje werd derde.

De Belgen moeten een spelverdeler hebben. Een échte nummer 10. Iemand die vanuit het middenveld kan dirigeren. Dat hebben ze buiten Baseggio (en dan nog...) niet gehad na het afhaken van de veteranen.

Laat de jonge jongens nog rijpen op het EK. Maar je moet de spelers uitspelen op een plek waar ze KUNNEN spelen.

Pieroni of Buffel op rechts is stom. Ze kunnen daar niet spelen waardoor elke rechts-achter van België de hele flank moet afdwijlen. Daerden op links hetzelfde. Zet er dan een Van Der Heyden, die aanvallend sterker is dan verdedigend.
België heeft een sterke ploeg momenteel, je moet ze gewoon weten in te passen en om te gaan met geblesseerden. Het feit dat niemand Bisconti scout maar hij toch wordt geselecteerd deed al meer mensen twijfelen aan de selectie-criteria.



razzle_dazzle

#6
Ik ben ervan overtuigd (zoals Antheunis altijd begint  ;)) dat een bondscoach zoals Gerets of Leekens een hoger rendement had kunnen halen uit deze groep. We misten het EK op een haar na en dan verwacht je dat er toch een zekere basis is gelegd naar het WK toe, maar al gauw kon je constateren dat het niet zo was. Antheunis' gebrek aan lef en tactisch inzicht heeft ons op bep. momenten toch punten gekost.
Maar we mogen ook niet blind zijn voor onze gebreken: het Belgisch voetbal heeft dringend hervormingen nodig op vlak van (bonds)beleid, jeugdwerking, competitie,...Hopelijk krijgen Preud'homme en Vandenstock nu eindelijk eens steun en kunnen ze het Belgisch voetbal terug op de kaart zetten.
Toch mogen we niet overdreven pessimistisch zijn, want de laatste jaren zijn we ook niet gespaard gebleven van de pech: geen enkele bondscoach heeft zoveel geblesseerden of spelers uit vorm/op de bank onder zijn hoede gehad. Belgie heeft zo al weinig alternatieven en dan wordt het heel moeilijk. Met onze volledige kern zijn we niet zoveel zwakker dan Servië of Spanje als het klassement nu laat uitschijnen. Alle voetbalkenners zijn het erover eens dat deze lichting meer talent heeft dan de vorige, maar dat ze nog aan maturiteit en wilskracht ontbreken. Geen wonder gezien de jonge leeftijd van de groep. De beloften doen het meer dan goed en sommigen zijn binnenkort al rijp voor het grote werk...

razzle_dazzle

Het idee van Roger Vanden Stock om bondsvoorzitter te worden en een inkrimping van de hoogste afdeling in te voeren van 18 naar 14 clubs is bij vele voorzitters in het verkeerde keelsgat geschoten. Ze vragen zich openlijk af of Vanden Stock Anderlecht of België wil helpen.

Elf van de zeventien overige eersteklassers schieten het plan af. Club Brugge en Zulte Waregem wensen geen standpunt in te nemen. Alleen Standard, Genk, Gent en Charleroi zijn voorstander. Ook het feit dat Vanden Stock het voorzitterschap bij Anderlecht en de KBVB zou willen combineren wordt afgedaan als "waanzin". Dit zou de speculaties alleen maar vergroten volgens sommige andere clubbestuurders. Germinal Beerschot reageert verbolgen: "Dit is onzin. Er zouden twintig ploegen moeten zijn, zoals in Engeland. Afslanken maakt de competitie niet sterker. Alles begint bij de jeugdopleiding en de steun van de overheid", aldus Verhaegen.

"Dat het niveau beter zou worden, is flauwekul. In andere landen bleek al dat inkrimping negatief kan werken", voegde Frans Van Hoof van Beveren daaraan toe. Roland Duchâtelet van Sint-Truiden is het daar roerend mee eens: "De koek wordt niet onder minder ploegen verdeeld. De koek wordt gewoon kleiner. Bovendien zullen we fans verliezen. Het lijkt me geen goed idee Roger Vanden Stock te kiezen. We hebben nood aan meer professionalisme, bij voorkeur een voorzitter met een neutrale visie." Zo denkt ook Lokeren-voorzitter Roger Lambrecht er over: "Wat wil Vanden Stock? België helpen? Of Anderlecht helpen?" Zulte Waregem prefereert een onafhankelijke voorzitter met een duidelijke visie.

Het ziet er dus niet naar uit dat Vanden Stock op veel steun kan rekenen bij z'n kandidatuur.

Bron: HLN

Hamilton MASTER

Wat deden d'Hooge en Preud'homme dan ?

Zitten zij niet in de een of andere belangrijke raad ?

Inkrimping moet inderdaad niet, MAAR als er meer clubs bijkomen gaat het niveau echt verwateren. Dan zijn er meer middelmatige teams. Er gaan meer teams strijden om de niet-degradatie dan om de titel...



The REAL BUTTON Freak

Ik steun de clubs wel. Vanderstock is niet de juiste man om Bonds voorzitter te worden.

Ik zou Eddy Wouters voorstellen (dan zen we der op den Antwerp vanaf)

razzle_dazzle

#10
Ondertussen worden ook Morten Olsen en Jacky Mathijssen genoemd als mogelijke opvolgers voor Antheunis.

Michel Preud'Homme sprak reeds met de Charleroi-top over de 42-jarige Limburger. Mathijssen is immers perfect tweetalig, Belg en heeft een trainersdiploma. Er bestaat een mogelijkheid dat Mathijssen de Rode Duivels nog een half jaar mag combineren met het trainerschap van Charleroi. "Tot september spelen we toch enkel vriendenmatchen. Pas vanaf juli 2006 zou de nieuwe man dan voltijds in dienst treden", aldus penningmeester Germain Landsheere.

Jasper

Even terzijde: ik vraag me af wat te denken over het feit dat Griekenland er niet bij is in Duitsland. Een blammage voor het Griekse team of een bewijs dat de Eorpese titel een toevalstreffer was?

razzle_dazzle

Citaat van: Jasper op 14 oktober 2005 - 20:16:24
Even terzijde: ik vraag me af wat te denken over het feit dat Griekenland er niet bij is in Duitsland. Een blammage voor het Griekse team of een bewijs dat de Eorpese titel een toevalstreffer was?
Griekenland had een zeer degelijke ploeg op Euro 2004 maar het was geen wereldelftal, ze hebben die titel behaald door hun uitstekende organisatie en de nodige dosis geluk. Nu tijdens de campagne kregen ze te maken met spelers uit vorm en wat minder geluk. Daardoor misten ze hun start volledig en konden ze de scheve situatie niet meer rechtzetten. Ik vergelijk hen een beetje met ons team enkele jaren terug, ook dat was een degelijk team dat mist de nodige dosis geluk ver had kunnen geraken op het WK.

Hamilton MASTER

Griekenland heeft inderdaad collectief heel sterk gespeeld.
Ook waren ze steeds de underdog en zo spelen ze graag.

Maar hét belangrijkste feit is dat er veel van de spelers van toen, bij een topclub zijn terechtgekomen en daar bijna niet aan spelen toekwamen. Te weinig matchritme en weinig zelfvertrouwen.

Morten Olsen is niet de juiste man om trainer te worden.
Matthijsen zou dit veel beter doen. Hij is erg communicatief en is zowel in Wallonië als in Vlaanderen enorm gerespecteerd.

Roger Vandenstock heeft enorm veel gedaan voor het Belgische voetbal. Niet enkel voor Anderlecht.
Ik vind het ook schandalig dat wij geen enkele steun krijgen om een stadion te bouwen terwijl elke andere club hulp genoeg krijgt.
Michel Verschueren zijn babbel in de 7de dag was een mooi voorbeeld van hoe Anderlecht (en vooral de generatie Vanden Stock) enorm veel heeft gedaan voor het Belgische voetbal.
Hij heeft alles meegemaakt, alles gezien, hij zou de perfecte man worden.



The REAL BUTTON Freak

Vandestock doer niets voor het Belgische voetbal alles voor zen portefeuille. Eddie Wouters is geen haar beter, geen enkele club voorzitter of manager denkt niet aan zen portefeuille.

Een bondsvoorzitter zou trouwens neutraal moeten zijn en ik vrees dat vandestock weinig neutraal zou zijn.

Dat ze het vragen aan de man de koekjes van KV Mechelen.