Paolo Maldini

Gestart door Supermariobros, 26 september 2005 - 19:13:23

« vorige - volgende »

Supermariobros

Er werd hier al een topic geopend over Del Pierro, maar wat dan over Maldini te zeggen.

Even zijn erelijst tot nu toe overlopen:

Aantal competitiewedstrijden: 571 (verbrak gisteren het record van Dino Zoff)
Aantal interlands: 126
Aantal Europese wedstrijden: 143
Aantal wedstrijden voor AC Milan: 801

Maldini speelde al heel zijn carrière voor AC Milan, hij maakte zijn debuut op 20 jan. 1985 tegen Udinese.

Ik persoonlijk vindt het de beste verdediger ter wereld, het is een voetballer om U tegen te zeggen.

razzle_dazzle

Voor mij de beste linksback van de laatste twee decennia. Minder technisch dan de Braziliaan Roberto Carlos, maar veelzijdiger en belangrijker voor het elftal. Verdedigen is de basis, aanvallen komt later wel. De botte bijl hanteert hij sporadisch en daarmee onderscheidt hij zich van slagertypes als Bergomi en Vierchowod. Hij heeft de status van een popster, maar hij gedraagt zich als een waterdrager. Vanaf zijn jeugd komt hij uit voor AC Milan en voor geen geld van de wereld is hij te koop. Een Rossoneri in hart en nieren. Niks dan respect voor deze klasbak (al heb ik het meer voor de Bianconeri  8))

Raikkonen MASTER

Ik vind toch niet dat je hem kan vergelijken met een Roberto Carlos. Die heeft ook niet zoveel techniek. Op vrije trappen wel maar elders weinig.

Ik deel de mening dat hij de beste verdediger ter wereld is. Van linksback naar centrale verdediger samen met Nesta en vorige jaren met Costacurta, nog zo'n veteraan.

Ik vond in die tijd Thomas Helder ook een goede verdediger, maar deze raakt niet aan de tenen van Maldini.

Alleen jammer dat elke mens oud wordt en dat ook hij trager wordt.
Maldini zei zelf een paar jaar geleden: "Door mijn status van nagenoeg perfect te tackelen, kreeg ik vaak geen gele kaart waar het wel had gemoeten. Maar daar heb ik mee leren leven."

Is inderdaad een nederige speler die zich kan kwaad maken wanneer nodig.
Nesta zijn opvolger? (ook al bij Lazio gespeeld maar toch.)

FerrariMan

Schitterende speler, hij blijft maar gaan. Spijtig dat hij niet meer voor Italië speelt...

Supermariobros

Paolo Maldini stopt in 2007. Dat is het moment waarop het contract van de nu 37-jarige verdediger afloopt bij AC Milan.

Volgens Maldini zal hij z'n huidige contract bij AC Milan niet meer verlengen. In 2007, dan is hij 39 jaar, kapt hij met professioneel voetbal. De verdediger heeft voorlopig nog te veel plezier op het veld om nu al te stoppen. Ook fysiek voelt hij zich nog altijd uitstekend. Hij kan voorlopig nog niet denken aan een leven zonder voetbal. Daarom zal hij z'n contract bij Milan nog uitdienen, maar daarna is het wel helemaal over.

Paolo Maldini is aan z'n 21e seizoen bij AC Milan begonnen ondertussen en is dus een groot boegbeeld van de club.


Het is toch een monument, ik weet nog toen SV Waregem in het seizoen '85 - '86 europees speelde tegen Milan, hij toen al als jonge knaap een vaste basisplaats had. Desondanks ging Waregem toch door  :D

Roel

respect, bewondering...
zo zijn er teweinig.
Maldini is een monument, als speler en als mens, de vermenselijking van het woord 'klasse'.
God save Mclaren

The REAL BUTTON Freak

Het blijft wel maar een voetballer he :D

FerrariMan

Citaat van: Roel op 14 november 2005 - 17:36:16
respect, bewondering...
zo zijn er teweinig.
Maldini is een monument, als speler en als mens, de vermenselijking van het woord 'klasse'.
Zelfde mening hier.

Supermariobros

CitaatPaolo Maldini weet van geen ophouden. De 37-jarige verdediger van AC Milan plakt er nog minimaal één seizoen aan vast. Maldini zat vier maanden in de lappenmand, maar voelt zich terug topfit.

Ongelooflijk toch, ik vind het de beste linksback die ik ooit gezien heb. Hij mag dan wel al wat trager geworden zijn, hij bljft van bijzonder groot nut voor de ploeg.

Respect.