Het weer :)

Gestart door The REAL BUTTON Freak, 25 september 2005 - 10:39:40

« vorige - volgende »

dj Peter

Citaat van: Schumi till infinity op 07 december 2006 - 20:11:50
Citaat van: Doefie op 07 december 2006 - 14:34:45
It's a bit windy, don't you think ? ;D

Zonder de wind vind ik het weer nog best meevallen. Het is dan ook winter voor iets he :)
Die wind maakt het inderdaad allemaal koud, maar als je goed aangekleed bent heb je daar geen last van. Ook niet op de fiets. Tis alleen kwestie van taktiek ;) Ik ga niet met de fiets naar school dus heb er geen last van, maar ik ken iemand die ook 10km moet afleggen en nog anderen die ook met de fiets, niet zo ver dan wel te verstaan.

Bij wind in de rug is het kwestie van een snelheid te vinden waar je je niet direct bij moe maakt, met winden als vandaag liggen die bij personen die regelmatig fietsen rond de 30 tot 35 km/h.
Wind van op zij is lastig, maar heeft geen al te grote invloed op je snelheid, dus dan is het kwestie van gewoon te rijden als anders.
Wind op kop is kwestie van ervaring, er bestaat punt vanaf waar je plots veel minder last hebt van de wind. Bij rukwinden als vandaag ligt die meestal rond de 25 tot 30km/h. Vanaf dat punt heb je zo een snelheid dat je "slechts" moet blijven trappen, aangezien zulke sterke winden meestal echt rukwoinden zijn heb je "lege" periodes, door je snelheid vertraag je slechts een beetje tijdens de "ruk". Maar dat is enkel voor fietsers die genoeg ervaring met snel rijden hebben. Het is behoorlijk zwaarder als normaal 25 tot 30km/h te rijden, je moet immers genoeg kracht in de benen hebben om ook met die winden toch de benen nog even snel rond de as te laten draaien ;)
koud?? Hoe kom je daar bij ? 
Het is gewoon klote weer, maar dat is normaal deze tijd van't jaar alleen is het een maand of twee te laat. Een normale herfst is er één met regen en wind dus....
vorig jaar hadden we ook een zeer zachte herfst.
En.... met de fiets door de regen vind ik niet zo erg: WERKEN in dit weer is véél lastiger

Ferrari 2010

#316
Citaat van: Jasper op 09 december 2006 - 18:08:45
Dat je de wind niet meer voelt vanaf 25 km/u vind ik wel bs eigenlijk...
eeeuh, verklaar bs eens even aub :-\

Citaat van: SaffierFM op 09 december 2006 - 23:56:06
koud?? Hoe kom je daar bij ? 
Het is gewoon klote weer, maar dat is normaal deze tijd van't jaar alleen is het een maand of twee te laat. Een normale herfst is er één met regen en wind dus....
vorig jaar hadden we ook een zeer zachte herfst.
En.... met de fiets door de regen vind ik niet zo erg: WERKEN in dit weer is véél lastiger
Koud, aangezien het regent, als het dan nog eens waait koel je helemaal af, dat bedoel ik ;)
Ik kan geloven dat werken met dit weer niet makkelijk is in de bouw, maar we hadden het even over er met de fiets doormoeten. Misschien kan je achter een muurtje gaan staan ofzo, met de wind mee werken? :D Hoewel ook dat wel best gevaarlijk is, op onze school zijn ze constant aan het bijbouwen, verleden jaar hadden ze een keer muren gezet, na het weeknd lag er 1tje terug plat. Dus blijf misschien toch best maar achter die muurtjes vanaan :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Lekker zonnetje en windstil vandaag. 10 c buiten.

dj Peter

t'Is inderdaad een heerlijk weertje vandaag, ook in het Antwerpse. Ideaal voor een wandelingetje. Het is een verademing na een stormachtige week.

Martin

Zo, ik kom net terug van een loopje in park Overvecht. Dik jack aan, heerlijk even lopen langs de Vecht.
Daar haal je echt even een frisse neus.

Supermariobros

Het is vandaag inderdaad genieten, morgen krijgen we... jawel weer véél wind en véél regen.

De vooruitzichten dan: tot 21 december is er geen sprake van winter, de temperaturen blijven zacht.

Martin

Dan kan de ijskrabber in auto blijven. :)

dj Peter

...en hoeft de verwarming niet hoger!

Martin

Witte Kerst, I don't think so.

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 11 december 2006 - 21:54:00
Witte Kerst, I don't think so.

De kans dat het met kerst 30°C wordt is nog groter...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Schumi till infinity op 10 december 2006 - 09:53:47
Citaat van: Jasper op 09 december 2006 - 18:08:45
Dat je de wind niet meer voelt vanaf 25 km/u vind ik wel bs eigenlijk...
eeeuh, verklaar bs eens even aub :-\

Bullshit. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 12 december 2006 - 22:14:09
Citaat van: Schumi till infinity op 10 december 2006 - 09:53:47
Citaat van: Jasper op 09 december 2006 - 18:08:45
Dat je de wind niet meer voelt vanaf 25 km/u vind ik wel bs eigenlijk...
eeeuh, verklaar bs eens even aub :-\

Bullshit. ;)
ah :D
Ni meer voelen is veel gezegd, maar als ge goed kunt doortrappen, dan blijfde snelheid, is een zware inspanning maar het is wel een feit ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Wie dit jaar nog op sneeuw gehoopt had, moet ik teleurstellen. In de loop van volgende week zal het zelfs zachter worden met regen.

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

dj Peter

De winter moet nog maar beginnen. Januari,februari,maart zijn doorgaans de koudste maanden. De late,strenge vorst van vorige winter al vergeten?