Het weer :)

Gestart door The REAL BUTTON Freak, 25 september 2005 - 10:39:40

« vorige - volgende »

daan

Het was hier net 37,3 graden (buiten in de tuin)  ???

razzle_dazzle

Vandaag zat de kans erin dat in België de hoogste temperatuur allertijden zou verbroken worden, ik ben benieuwd of we dat gehaald hebben. Mario?

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 19 juli 2006 - 17:57:43
Vandaag zat de kans erin dat in België de hoogste temperatuur allertijden zou verbroken worden, ik ben benieuwd of we dat gehaald hebben. Mario?

Nope, geen record. De warmste temperatuur ooit in België gemeten was op 29 juni 1947: 38,8°C.
Deze temperatuur werd nergens gehaald vandaag, de hoogste temperatuur werd gemeten in de Kempen, daar schommelde het kwik rond de 37°C.


Schumi nr1

Het maximum dat we hier behaald hebben was 36.1 graden in de schaduw.

dj Peter

gisteren, 19 juli 2006 ,omstreeks 18.00u: 40° C  in de schaduw uit te wind te Wuustwezel, Noord-Antwerpen.

Supermariobros

Citaat van: SaffierFM op 20 juli 2006 - 10:55:29
gisteren, 19 juli 2006 ,omstreeks 18.00u: 40° C  in de schaduw uit te wind te Wuustwezel, Noord-Antwerpen.

De juiste temperatuur wordt altijd gemeten in thermometerhut.

daan

Er viel gewoon regen net, niet veel. Ik denk zo'n 10 minuten in totaal maar de plantjes vonden het wel lekker...

Supermariobros

Citaat van: Daan op 20 juli 2006 - 12:48:01
Er viel gewoon regen net, niet veel. Ik denk zo'n 10 minuten in totaal maar de plantjes vonden het wel lekker...

Bij ons viel er 5 liter, is niet veel maar beter iets dan niets.

Tim C

Net bij Frank:

Een kaart met 32 graden op en daaronder:
Minder heet

;D

Supermariobros

Citaat van: Tim C op 20 juli 2006 - 14:44:43
Net bij Frank:

Een kaart met 32 graden op en daaronder:
Minder heet

;D

Is minder dan 36°C hé  :D ;D

razzle_dazzle

Ik heb nog geen druppel regen zien of horen vallen...ook deze nacht niet. Ben zelfs gaan zwemmen vandaag  :).

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 20 juli 2006 - 18:06:05
Ik heb nog geen druppel regen zien of horen vallen...ook deze nacht niet. Ben zelfs gaan zwemmen vandaag  :).

Met of zonder zwembandjes?  ;)

Martin

De stand van de zon is tussen 12 en twee het hoogst.
Maar door de vertraging van het zonlicht is het pas tussen 4 en 6 uur het warmst.
Dat begreep ik uit de berichten van het KNMI.
Als het dan om 12 uur 35 graden is kan het tussen 4 en 6 makkelijk 36.5 graden zijn.
Nu weet ik waarom ik een airco in mijn auto had moeten nemen.
Ik rij om 5 uur naar huis en zweet me rot.

dj Peter

#238
Citaat van: Supermariobros op 20 juli 2006 - 11:33:12
Citaat van: SaffierFM op 20 juli 2006 - 10:55:29
gisteren, 19 juli 2006 ,omstreeks 18.00u: 40° C  in de schaduw uit te wind te Wuustwezel, Noord-Antwerpen.

De juiste temperatuur wordt altijd gemeten in thermometerhut.

Ik zeg alleen wat ik gezien heb bij mij op de thermometer en die is vrij nauwkeurig  ;)

Juan

Citaat van: Martin op 20 juli 2006 - 23:14:25
De stand van de zon is tussen 12 en twee het hoogst.
Maar door de vertraging van het zonlicht is het pas tussen 4 en 6 uur het warmst.
Dat begreep ik uit de berichten van het KNMI.
Ook duurt het effe vooraleer de aarde een deel van de opgenomen warmte weer kwijtspeelt. Vandaar ook dat het in juli/augustus warmer is dan in juni (hogere zonnestand)
Juan