Het weer :)

Gestart door The REAL BUTTON Freak, 25 september 2005 - 10:39:40

« vorige - volgende »

McChouffe

Citaat van: Schumi till infinity op 02 mei 2007 - 13:33:16
Citaat van: Supermariobros op 01 mei 2007 - 19:10:02
Nog drie dagen en we hebben er weer een nieuw record bij!
En dat mag wezen? Langste droge periode?

Meeste records na elkaar?  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Citaat van: Juan op 01 mei 2007 - 16:13:15
Citaat van: meatball op 30 april 2007 - 20:35:56
Citaat van: Supermariobros op 30 april 2007 - 19:58:58
We hebben er weer wat records bij: april was de warmste, zonnigste en droogste april maand ooit. Ook deze week ziet het er niet naar uit dat we regen zullen krjgen.

wanneer krijgen we nog eens een maand zonder record,volgens mij hebben we ook het record van meeste records achter elkaar. ;D ;D
Ik denk dat er wel vaker dergelijke omstandigheden zijn geweest met vele records. Het spijtige is gewoon dat het de laatste jaren in is om alles wat maar met het broeikaseffect te maken heeft, ook te vermelden, terwijl een uitzonderlijk jaar als nu daar weinig tot niets mee te maken heeft of een gevolg van is (al zal ik niet uitsluiten dat het wel een zeer kleine invloed zal hebben).
En waarom komt het dan zo in het nieuws? Hebben ze nog een extra reden om extra maatregelen te nemen en belastingen te vragen... Kijk naar '76: hadden ze ook zo'n recordzomer. En nu zou het ineens te wijten zijn aan die broeikassen?

Kleine invloed? Mijn beste, de invloed van het broeikaseffect is precies dat we in Europa extremere weersomstandigheden zullen krijgen en dat is 'toevallig' exact wat we nu al voor het derde jaar op rij zien! In 1976 was er inderdaad een warme zomer. Eén warme zomer. De lente van 2007 is extreem warm. De zomer van 2006 was extreem warm. De zomer van 2005 was zeer warm. De zomer van 2004 was die zomer van de mega-overstromingen in Midden-Europa.

Vier rare tot extreme zomers achter elkaar, en jij beweert dat het broeikaseffect er "een zeer kleine invloed" op heeft? ???

McChouffe

Citaat van: Jasper op 05 mei 2007 - 15:12:38
De zomer van 2006 was extreem warm.

Ik herinner mij augustus 2006 toch niet als extreem warm. Eerder zeer regenachtig  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Juan

Citaat van: McChouffe op 05 mei 2007 - 15:54:07
Citaat van: Jasper op 05 mei 2007 - 15:12:38
De zomer van 2006 was extreem warm.

Ik herinner mij augustus 2006 toch niet als extreem warm. Eerder zeer regenachtig  ;)
Idd, vorig jaar was enkel juli extreem.

Tot mei (vorig jaar) hebben we het moeten doen met verwarming, want Jasper, waarom was er vorig jaar die kleine bonus van de regering uit om de stookkosten te verminderen?

En Jasper, ik blijf erbij dat een klimaat niet van één jaar op het andere zomaar kan omslaan. Andere evoluties duren 1000-en jaren, het broeikaseffect gaat dit niet zomaar reduceren tot  enkele jaren. Zelfs studenten geologie en geografie die ik ken, zijn het met deze uitspraak eens. Want waarom hebben we bv. die zachte winter gehad? De aarde heeft in juli oa vorig jaar veel warmte opgedaan en geeft deze vervolgens af en ook dat duurt maanden. En ondertussen begint het terug op te warmen en juist daardoor is het nu zo warm geweest en ja, zo blijven we wel ff in een cirkel draaien.

Ik bedoel maar, het weer is afhankelijk van vele factoren en niet enkel van het 'broeikaseffect'...
Juan

Supermariobros

#409
Vandaag evenaren we het record van 1887: 35 dagen zonder regen. Morgen hebben we er een nieuw record bij!

En volgende week gaat het eindelijk regenen.

Jasper

Citaat van: Juan op 05 mei 2007 - 17:34:04
Citaat van: McChouffe op 05 mei 2007 - 15:54:07
Citaat van: Jasper op 05 mei 2007 - 15:12:38
De zomer van 2006 was extreem warm.

Ik herinner mij augustus 2006 toch niet als extreem warm. Eerder zeer regenachtig  ;)
Idd, vorig jaar was enkel juli extreem.

Tot mei (vorig jaar) hebben we het moeten doen met verwarming, want Jasper, waarom was er vorig jaar die kleine bonus van de regering uit om de stookkosten te verminderen?

En Jasper, ik blijf erbij dat een klimaat niet van één jaar op het andere zomaar kan omslaan. Andere evoluties duren 1000-en jaren, het broeikaseffect gaat dit niet zomaar reduceren tot  enkele jaren. Zelfs studenten geologie en geografie die ik ken, zijn het met deze uitspraak eens. Want waarom hebben we bv. die zachte winter gehad? De aarde heeft in juli oa vorig jaar veel warmte opgedaan en geeft deze vervolgens af en ook dat duurt maanden. En ondertussen begint het terug op te warmen en juist daardoor is het nu zo warm geweest en ja, zo blijven we wel ff in een cirkel draaien.

Ik bedoel maar, het weer is afhankelijk van vele factoren en niet enkel van het 'broeikaseffect'...

Over vorig jaar: juli was inderdaad extreem warm, net als september extreem warm was. Augustus daarentegen was extreem nat. Inderdaad, extreem.

Dat we tot in mei de verwarming moeten gebruiken en dat we zowaar een bonus krijgen van de regering, vind ik een situatie die, tja, naar het extreme neigt?

En blijkbaar duurt deze evolutie dus niet duizenden jaren he, wie dat niet gelooft moet eens met Al Gore babbelen en wie het dan nog niet gelooft, tja, ik weet niet wat zo iemand moet doen... Gores grafieken over temperatuurevolutie en hoeveelheid CO2 in de atmosfeer zijn sprekend.

En de aarde heeft in juli vorig jaar extra veel warmte opgedaan? Het was niet overal op de wereld hetzelfde weer als hier he. Het verschil in weer over de hele wereld bedraagt tienden van graden per jaar. Dus zo veel extra warmte zal dat wel niet geweest zijn die nu in de winter moest worden teruggegeven...

Ferrari 2010

De aarde warmt op en dat heeft zeker en vast met het broeikasgas te maken. Maar vergeet niet dat de aarde sowieso aanhoudende opwarmt en afkoelt hé, zo bestaan ook de ijstijden etc. ;) De broeikasgasssen zijn nu eenmaal een groot probleem, dat absoluut niet weg te praten is met te zeggen dat het gewoon de aarde zelf is. Aan Juan wil ik even het volgende kwijt: de aarde moet opgedane warmte idd kwijtspelen en dat duurt enkele maanden, maar geen hele winter hé ;) Je kan ermee niet de warme winter verklaren en al helemaal niet de warme aprilmaand. Dit is geen warmte van vorig jaar mee hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: Jasper op 05 mei 2007 - 20:43:40
Gores grafieken over temperatuurevolutie en hoeveelheid CO2 in de atmosfeer zijn sprekend.

Bewijzen die grafieken ook een oorzakelijk verband? Dat er correlatie is tussen beide gegevens, wil nog niet zeggen dat er een causaal verband is.
Ik wil Al Gore enzo best wel geloven, ik vrees alleen dat onze focus op CO2 er wel eens toe zou kunnen leiden dat men over 20 jaar tot de conclusie komt dat nog een hele rits andere gassen/stoffen/redenen mede oorzaak zijn van de opwarming. Asbest was vroeger ook ongevaarlijk...

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

De wetenschap weet goed genoeg dat het niet alleen CO2 is dat de boosdoener is van de toename van het broeikaseffect en dat bijvoorbeeld methaan een véél erger gas is, maar omdat die gassen veel minder uitgestoten worden, speelt CO2 met ruime overschot de hoofdrol in de toename van het broeikaseffect. Als ik het goed heb zo'n 80% of zo maar het is lang geleden dat ik die cijfers heb gezien.

McChouffe

Eindelijk worden die verdomde pollen uit de lucht gespoeld  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

ivan_

Citaat van: McChouffe op 07 mei 2007 - 18:02:05
Eindelijk worden die verdomde pollen uit de lucht gespoeld  :)
:) jep eindelijk, het werd tijd

Supermariobros

Echt herfstweer vandaag, hoogste temperatuur vandaag was 15,3°C!!

McChouffe

Het wordt een natte Werchter...

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Ik vind toch dat we een mooie herfst hebben dit jaar, ik heb het al erger geweten!

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 27 juni 2007 - 14:54:49
Ik vind toch dat we een mooie herfst hebben dit jaar, ik heb het al erger geweten!

En de herfst gaat maar door, bijzonder vroeg als je het mij vraagt.