Het weer :)

Gestart door The REAL BUTTON Freak, 25 september 2005 - 10:39:40

« vorige - volgende »

Martin

Krijgen we een witte kerst?
I don't think so.

Ferrari 2010

Het is heerlijk weer 8) 8)
Ik denk dat de kans op een kerst met 30° momenteel groter is dan de kans op een witte kerst ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

De warmterecords smelten als sneeuw voor de zon: vandaag werd in Ukkel 16,1°C!!! gemeten. De gemiddelde temperatuur tot nu toe in noveber bedraagt 9°C, ruim 3°C meer dan normaal.

Het KMI heeft drie verklaringen voor de warme herfst:

1) bijna de hele maand waren er winden uit zuidelijke richtingen, met dus zachte lucht
2) de nasleep van de uiterst warme zomer
3) de gevolgen van de opwarming van de Aarde

Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 27 november 2006 - 20:29:19
De warmterecords smelten als sneeuw voor de zon: vandaag werd in Ukkel 16,1°C!!! gemeten. De gemiddelde temperatuur tot nu toe in noveber bedraagt 9°C, ruim 3°C meer dan normaal.

Het KMI heeft drie verklaringen voor de warme herfst:

1) bijna de hele maand waren er winden uit zuidelijke richtingen, met dus zachte lucht
2) de nasleep van de uiterst warme zomer
3) de gevolgen van de opwarming van de Aarde
Die derde kan je evengoed weglaten hé. Kbedoel maar, die is niet relevant in deze situatie. Uiteraard warmt de aarde op maar dit verklaart absoluut geen verschil van enkele graden, maar hooguit enkele tienden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik denk dat jij precies niet genoeg weet over de opwarming van de aarde...

Naast de gemiddelde opwarming van het klimaat wordt daardoor ook het weer intabieler. Volgens mij is dit wel degelijk een teken aan de wand, al kan het natuurlijk niet alleen maar dat zijn.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 28 november 2006 - 18:04:08
Ik denk dat jij precies niet genoeg weet over de opwarming van de aarde...

Naast de gemiddelde opwarming van het klimaat wordt daardoor ook het weer intabieler. Volgens mij is dit wel degelijk een teken aan de wand, al kan het natuurlijk niet alleen maar dat zijn.
Ik weet ongeveer wat het is, en ik weet ook wel wat over de gevolgen ervan. Uiteraard weet ik er niet alles van, ik ben dan ook geen epert. Uiteraard is het een teken aan de wand dat het elk jaar warmer blijkt als het gemiddelde, maar die extreme extra's kan je niet alleen daarop steken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Strontweer!!!

Ik beklaag diegene die vandaag met de fiets naar school zijn, is toch niet te doen?

Jasper

Deze morgen had ik wind mee en was ik dus niet zo nat, 's middags wind tegen en veel meer regen. Ik was zeiknat toen ik thuiskwam, ik moet een kleine 9km met de fiets.

Doefie

It's a bit windy, don't you think ? ;D

Zonder de wind vind ik het weer nog best meevallen. Het is dan ook winter voor iets he :)

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 07 december 2006 - 14:34:45
It's a bit windy, don't you think ? ;D

Zonder de wind vind ik het weer nog best meevallen. Het is dan ook winter voor iets he :)
Die wind maakt het inderdaad allemaal koud, maar als je goed aangekleed bent heb je daar geen last van. Ook niet op de fiets. Tis alleen kwestie van taktiek ;) Ik ga niet met de fiets naar school dus heb er geen last van, maar ik ken iemand die ook 10km moet afleggen en nog anderen die ook met de fiets, niet zo ver dan wel te verstaan.

Bij wind in de rug is het kwestie van een snelheid te vinden waar je je niet direct bij moe maakt, met winden als vandaag liggen die bij personen die regelmatig fietsen rond de 30 tot 35 km/h.
Wind van op zij is lastig, maar heeft geen al te grote invloed op je snelheid, dus dan is het kwestie van gewoon te rijden als anders.
Wind op kop is kwestie van ervaring, er bestaat punt vanaf waar je plots veel minder last hebt van de wind. Bij rukwinden als vandaag ligt die meestal rond de 25 tot 30km/h. Vanaf dat punt heb je zo een snelheid dat je "slechts" moet blijven trappen, aangezien zulke sterke winden meestal echt rukwoinden zijn heb je "lege" periodes, door je snelheid vertraag je slechts een beetje tijdens de "ruk". Maar dat is enkel voor fietsers die genoeg ervaring met snel rijden hebben. Het is behoorlijk zwaarder als normaal 25 tot 30km/h te rijden, je moet immers genoeg kracht in de benen hebben om ook met die winden toch de benen nog even snel rond de as te laten draaien ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin


Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 07 december 2006 - 22:35:27
Ik heb geen fiets. 8)
Niet? :-\ Je weet niet wat je mist man!!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: Schumi till infinity op 07 december 2006 - 20:11:50
Bij wind in de rug is het kwestie van een snelheid te vinden waar je je niet direct bij moe maakt, met winden als vandaag liggen die bij personen die regelmatig fietsen rond de 30 tot 35 km/h.
Wind van op zij is lastig, maar heeft geen al te grote invloed op je snelheid, dus dan is het kwestie van gewoon te rijden als anders.
Wind op kop is kwestie van ervaring, er bestaat punt vanaf waar je plots veel minder last hebt van de wind. Bij rukwinden als vandaag ligt die meestal rond de 25 tot 30km/h. Vanaf dat punt heb je zo een snelheid dat je "slechts" moet blijven trappen, aangezien zulke sterke winden meestal echt rukwoinden zijn heb je "lege" periodes, door je snelheid vertraag je slechts een beetje tijdens de "ruk". Maar dat is enkel voor fietsers die genoeg ervaring met snel rijden hebben. Het is behoorlijk zwaarder als normaal 25 tot 30km/h te rijden, je moet immers genoeg kracht in de benen hebben om ook met die winden toch de benen nog even snel rond de as te laten draaien ;)

Mooie theorie. En hoe pas je die nu toe in een stad waar 25-30km/u halen niet evident is en je heel vaak van richting verandert?  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: McChouffe op 08 december 2006 - 22:55:46
Citaat van: Schumi till infinity op 07 december 2006 - 20:11:50
Bij wind in de rug is het kwestie van een snelheid te vinden waar je je niet direct bij moe maakt, met winden als vandaag liggen die bij personen die regelmatig fietsen rond de 30 tot 35 km/h.
Wind van op zij is lastig, maar heeft geen al te grote invloed op je snelheid, dus dan is het kwestie van gewoon te rijden als anders.
Wind op kop is kwestie van ervaring, er bestaat punt vanaf waar je plots veel minder last hebt van de wind. Bij rukwinden als vandaag ligt die meestal rond de 25 tot 30km/h. Vanaf dat punt heb je zo een snelheid dat je "slechts" moet blijven trappen, aangezien zulke sterke winden meestal echt rukwoinden zijn heb je "lege" periodes, door je snelheid vertraag je slechts een beetje tijdens de "ruk". Maar dat is enkel voor fietsers die genoeg ervaring met snel rijden hebben. Het is behoorlijk zwaarder als normaal 25 tot 30km/h te rijden, je moet immers genoeg kracht in de benen hebben om ook met die winden toch de benen nog even snel rond de as te laten draaien ;)

Mooie theorie. En hoe pas je die nu toe in een stad waar 25-30km/u halen niet evident is en je heel vaak van richting verandert?  ;)
Eeeeeuh :P Op het platteland gaan wonen :P
Tis in de stad natuurlijk wel anders, als je vaak moet stoppen en banen oversteken enzo, maar men ervaringen zijn van hier in de omgeving, in een klein boerengat waar je met gemak die snelheid een heel aantal wegen aan een stuk kan aanhouden :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Dat je de wind niet meer voelt vanaf 25 km/u vind ik wel bs eigenlijk...