GP van Brazilië

Gestart door Eric, 19 september 2005 - 11:52:59

« vorige - volgende »

Tim C

Citaat van: Schumi 2005 op 25 september 2005 - 21:05:08
Waarom heb je geen foto gekozen van zen eerste overwinning dit jaar? Waar ie zen eerste vingertje in de lucht steekt, zen eerste wereldtitel? ;D ;D (sorry, ik kan het niet laten...)
Ik vond er geen met een middelvinger :p

Supermariobros

Eigenlijk valt er over de race weinig te zeggen: Het was een saaie race, een oververdiende zege voor Montoya, Monteiro bereikt voor het eerst van het seizoen niet de finish, McLaren scoort eindelijk de dubbel en Alonso is de nieuwe wereldkampioen. Maar dat laatste wisten we al weken, het moest alleen nog officieel bevestigd worden.

Luc

Mijn gedacht is online.


Shoot!
mijn gedacht op www.eze.be

FerrariMan

Citaat van: Luc op 26 september 2005 - 11:57:04
Mijn gedacht is online.


Shoot!
Met alle plezier.

Maar ik ben ook zo'n mening toegedaan, misschien hier en daar wat anders.

Het is zo'n gevoel van 'McLaren heeft de titel meer verloren dan Alonso die gewonnen heeft'.
En daar kan je Fonzie amper voor bekritiseren. McLaren heeft het dit seizoen verpest, en het is hun schuld dat Kimi niet met de titel is lopen. Daarom ben ik van mening dat de openlijke zware kritiek aan Alonso's adres gericht zou moeten zijn aan McLaren.

FerrariMan

#79
Nog iets, de nieuwe Bridgestones lijken me toch al een pak beter/consistenter!

Zonder dat er iemand van de toppers problemen kent of fouten maakt kan Schumacher zich op een vierde plek plaatsen zonder zwaar achteruit te gaan in het tweede deel van de race.

Hij kon ook een gat openen naar Fisico toe en het stabiel houden.

Schumacher zwaarder dan Rubens, en toch sneller. Je zou denken dat Rubens in Brazilië wat gemotiveerder zou zijn.
Weeral een bewijs dat Michael met reden de voorkeur krijgt, hij haalt er het maximale uit, Rubens niet.

Niet te vergeten de schitterende inhaalpoging op Fisico waar MS al slippend over de curbs gaat :)

Positief voor 2006, wanneer Bridgestone meer teams heeft.

mike

#80
Citaat van: Luc op 26 september 2005 - 11:57:04
Mijn gedacht is online.


Shoot!

Citaat: Montoya may be a great driver but he is not a teamplayer and I wonder why Ron doesn't see that.

Ik ben het eens met de kritiek op Alonso, en zou ook liever Kimi hebben zien winnen dan Montoya, maar je kan Montoya niet tegelijkertijd met die kritiiek op Alonso verwijten dat hij een strijder is.  En je kan zeker niet, nadat je jaren lang gefulmineerd hebt tegen open en verborgen (echte zowel als vermoede) team orders "bij de vijand", plots de baas van je eigen team verwijten dat hij die niet-teamplayer niet onder controle heeft.

PANG!!!

Luc

Hij heeft hem niet onder controle, dat is het hem juist omdat die 'teamplayer' toch wel al te toevallig twee races na mekaar een achterligger in zijn kont laat rijden om alzo niet onder zijn teammaat te staan bij de eerste McLaren één-twee sinds jaren.
En denk je dat dit ver gezocht is? Wel, het is het niet.
Dat zag je aan de blik in JPM's ogen in Sao Paulo.
En dat zag je aan zijn reactie in Spa. Een echte Montoya had Verstappen enkele jaren geleden in Sao Paulo voor zijn kop geslagen hebben...nu nam hij zijn helm af en zocht een brommertje. Vertrok van het circuit en we waren aangewezen op persdame Ellen om te weten wat JPM vond van zijn continentgenoot.

Die vriendin uit Toronto, een IRL en CART kenster, heeft me verleden jaar gewaarschuwd voor Montoya's praktijken, ik heb het niet geloofd. Geef nu graag aan haar toe dat ze gelijk had, ik niet.

Hurray for Fernando. Maar niet driewerf.
mijn gedacht op www.eze.be

Rippie

Citaat van: Luc op 26 september 2005 - 13:01:16
Hij heeft hem niet onder controle, dat is het hem juist omdat die 'teamplayer' toch wel al te toevallig twee races na mekaar een achterligger in zijn kont laat rijden om alzo niet onder zijn teammaat te staan bij de eerste McLaren één-twee sinds jaren.
En denk je dat dit ver gezocht is? Wel, het is het niet.
Dat zag je aan de blik in JPM's ogen in Sao Paulo.
En dat zag je aan zijn reactie in Spa. Een echte Montoya had Verstappen enkele jaren geleden in Sao Paulo voor zijn kop geslagen hebben...nu nam hij zijn helm af en zocht een brommertje. Vertrok van het circuit en we waren aangewezen op persdame Ellen om te weten wat JPM vond van zijn continentgenoot.
Dus jij beweert dat hij zich expres heeft laten aanrijden? Beetje erg onrealistisch. Je moet niet achter alles wat er gebeurt op het circuit een dubbele bodem zoeken.

Verder is Alonso gewoon een terechte wereldkampioen. Hij was het sterkste in het eerste gedeelte van het seizon, Kimi in het tweede gedeelte. Mensen herinneren vaak het beste wat er het kortst geleden is gebeurd, vandaar dat velen Kimi zien als degene die kampioen had moeten worden. Alonso heeft in het tweede gedeelte gewoon geconsolideerd en geen fouten gemaakt (op Canada na dan). Al met al toch een knappe prestatie.
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

The REAL BUTTON Freak

Het valt me op dat niemand het moeilijk heeft dat de titel twee races voor het einde al beslist is.

Vorige jaren maakte dat de sport minder spannend niet interessant en weet ik nog wat allemaal.

Omdat nu de wagen blauw ziet moet dat kunnen?   ::)

Luc

Citaat van: Rippie op 26 september 2005 - 13:28:17
Citaat van: Luc op 26 september 2005 - 13:01:16
Hij heeft hem niet onder controle, dat is het hem juist omdat die 'teamplayer' toch wel al te toevallig twee races na mekaar een achterligger in zijn kont laat rijden om alzo niet onder zijn teammaat te staan bij de eerste McLaren één-twee sinds jaren.
En denk je dat dit ver gezocht is? Wel, het is het niet.
Dat zag je aan de blik in JPM's ogen in Sao Paulo.
En dat zag je aan zijn reactie in Spa. Een echte Montoya had Verstappen enkele jaren geleden in Sao Paulo voor zijn kop geslagen hebben...nu nam hij zijn helm af en zocht een brommertje. Vertrok van het circuit en we waren aangewezen op persdame Ellen om te weten wat JPM vond van zijn continentgenoot.
Dus jij beweert dat hij zich expres heeft laten aanrijden? Beetje erg onrealistisch. Je moet niet achter alles wat er gebeurt op het circuit een dubbele bodem zoeken.

Verder is Alonso gewoon een terechte wereldkampioen. Hij was het sterkste in het eerste gedeelte van het seizon, Kimi in het tweede gedeelte. Mensen herinneren vaak het beste wat er het kortst geleden is gebeurd, vandaar dat velen Kimi zien als degene die kampioen had moeten worden. Alonso heeft in het tweede gedeelte gewoon geconsolideerd en geen fouten gemaakt (op Canada na dan). Al met al toch een knappe prestatie.

Nog straffer, ik beweer dat hij zelf een aanrijding veroorzaakte in Spa.  :D Straf hé?

Alonso terecht, inderdaad, maar voor mij zonder glans.
mijn gedacht op www.eze.be

viperke82

Citaat van: The REAL Freak op 26 september 2005 - 13:31:33
Het valt me op dat niemand het moeilijk heeft dat de titel twee races voor het einde al beslist is.

Vorige jaren maakte dat de sport minder spannend niet interessant en weet ik nog wat allemaal.

Omdat nu de wagen blauw ziet moet dat kunnen?   ::)

misschien zijn we al gewoon dat de F1 gewoon niet spannend meer is

viperke82

Citaat van: Luc op 26 september 2005 - 11:57:04
Mijn gedacht is online.


Shoot!

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt en het verbaasd me niks van montoya.

Alonso is dit jaar de slimste geweest, dus is hij WK.
Mclaren was in de eerste helft te zwak en had daarna een te grote achterstand. Doe daar dan nog eens een slimme spanjaard en een arrogante colombiaan bij en je verliest de rijderstitel.

Mikacouli

Citaat van: Benny Dict op 26 september 2005 - 12:43:39
Nog iets, de nieuwe Bridgestones lijken me toch al een pak beter/consistenter!

Zonder dat er iemand van de toppers problemen kent of fouten maakt kan Schumacher zich op een vierde plek plaatsen zonder zwaar achteruit te gaan in het tweede deel van de race.

Hij kon ook een gat openen naar Fisico toe en het stabiel houden.

Schumacher zwaarder dan Rubens, en toch sneller. Je zou denken dat Rubens in Brazilië wat gemotiveerder zou zijn.
Weeral een bewijs dat Michael met reden de voorkeur krijgt, hij haalt er het maximale uit, Rubens niet.

Niet te vergeten de schitterende inhaalpoging op Fisico waar MS al slippend over de curbs gaat :)

Positief voor 2006, wanneer Bridgestone meer teams heeft.
Dan weet jij wss nog niet dat ze bij Ferrari zo 'dom' waren om verkeerde bandenspanningen te geven aan Rubens voor zijn kwalificatierondje. Tuurlijk kon hij niet mee, niet verwonderlijk.
Zoals veel gezegd heeft McLaren het kampioenschap verloren in de eerste helft van het kampioenschap. Ook wel wat ongeluk gehad, zoals Nurburgring, Maleisie (klapband), hockenheim. Allemaal dingen waar ze bij McLaren niks konden aan doen. En dit moesten 30 punten meer geweest hebben. Ik blijf het zeggen. Kimi verloor het kampioenschap, net als in 2003, op de nurburgring.
Spijtige zaak, goed voor Alonso. Maar ik ben niet onder de indruk.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 26 september 2005 - 14:32:50Dan weet jij wss nog niet dat ze bij Ferrari zo 'dom' waren om verkeerde bandenspanningen te geven aan Rubens voor zijn kwalificatierondje. Tuurlijk kon hij niet mee, niet verwonderlijk.
Zoals veel gezegd heeft McLaren het kampioenschap verloren in de eerste helft van het kampioenschap. Ook wel wat ongeluk gehad, zoals Nurburgring, Maleisie (klapband), hockenheim. Allemaal dingen waar ze bij McLaren niks konden aan doen. En dit moesten 30 punten meer geweest hebben. Ik blijf het zeggen. Kimi verloor het kampioenschap, net als in 2003, op de nurburgring.
Spijtige zaak, goed voor Alonso. Maar ik ben niet onder de indruk.
Dat weet ik gelukkig wel.
Net zoals MS zat Rubens met een verkeerde bandenspanning. Staat te lezen in de reacties na de kwali.
En net zoals Rubens heeft MS ook al veel pech gehad. Bahrein uitvallen in 2de positie, regen tijdens de kwali in Australië toen hij zijn ronde moest doen, klapband in Spanje, geraakt worden door een gedubbelde in Turkije, geraakt worden door Sate in België,...

De pech voor Rubens en Michael is dit seizoen gelijk. Daar kan je niet om heen. Er zijn geen excuses meer. Je kan blijven doen alsof, maar er zijn echt geen excuses meer. Zo goed als altijd wanneer er met de Ferrari iets goeds te doen was, was Rubens de tragere van de twee. En vaak, veruit de tragere.

Mijn sympathie voor Barrichello is niet alleen weg omdat hij Ferrari verlaat nu het slecht gaat, maar ook omdat hij dit seizoen gewoon zonder enige motivatie zit. Een overduidelijke nummer twee naast Michael. En terecht  :)

The REAL BUTTON Freak

Inderdaad, ik denk ook dat Massa veel meer motivatie en inzet zal tonen dan Barrichello.