GP van Brazilië

Gestart door Eric, 19 september 2005 - 11:52:59

« vorige - volgende »

Eric

Daar gaan we weer...

Ik zou zo graag Rubens hier eens zie winnen

razzle_dazzle

Zou mooi zijn maar ik denk dat de kans zeer klein is. Nu we toch zo lief zijn, Kimi mag voor mij de laatste races allemaal winnen zodat hij de morele kampioen wordt  ;).

Juan Pablo

Laat Mclaren maar winnen, hebben ze in ieder geval de constructeurstitel.
Daaruit kan je ook weer afleidne dat fisi het verneukt

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

The Iceman

Als de Mclaren betrouwbaar blijft, wint Kimi de resterende drie races  :D :D :D :D Hij is gewoon de snelste piloot in de snelste wagen. Hopelijk eindelijk eens een 1-2 voor de jongens uit Woking. Het moet toch ééns lukken dit seizoen !

Doefie

Citaat van: Satosan op 19 september 2005 - 12:58:00
Daaruit kan je ook weer afleidne dat fisi het verneukt

Fisichella vern***t juist niets, het is zijn wagen dat het laat afweten. Blijft zijn wagen heel, rijdt hij mooie races (Barcelona bv.). In Turkije vierde, in Italië derde. Viel hij uit, was het óf de motor of de remmen of een ander mechanisch defect. Zo goed als nooit zijn fout.

Zo kan je ook over Montoya gaat zeggen dat hij het telkens om zeep helpt he.

Juan Pablo

Citaat van: Doefie op 19 september 2005 - 17:54:42
Citaat van: Satosan op 19 september 2005 - 12:58:00
Daaruit kan je ook weer afleidne dat fisi het verneukt

Fisichella vern***t juist niets, het is zijn wagen dat het laat afweten. Blijft zijn wagen heel, rijdt hij mooie races (Barcelona bv.).


Volgens mij vergeet je dat Alonso 6 races gewonnen heeft en maar 4 races niet op het podium heeft gestaan, Gezien Alonso met een ruime voorsprong staat op KR, en de contructeurs- titel nog zo spannend is, moet je wel kunnen afleiden dat Fisi het verknalt



Citaat van: Doefie op 19 september 2005 - 17:54:42
In Turkije vierde, in Italië derde. Viel hij uit, was het óf de motor of de remmen of een ander mechanisch defect. Zo goed als nooit zijn fout.

wat dacht je van Maleisie, Imola, Belgie en talloze keren dat hij z'n motor liet afslaan, en dan nog alle slechte kwalificaties van Fisico


O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

The Iceman

Eerlijk gezegd vind ik het toch straf dat Fisi altijd de "pechvogel" in het team is en Alonso's auto altijd draait als een klok. De Spanjaard krijgt volgens mij toch een serieuze voorkeursbehandeling in het Renault F1 team. 
Dacht na Australië dat Fisi de betere van de twee zou zijn het ganse seizoen, maar het draaide compleet anders uit.

lieven

Citaat van: Satosan op 19 september 2005 - 18:12:20
Citaat van: Doefie op 19 september 2005 - 17:54:42
Citaat van: Satosan op 19 september 2005 - 12:58:00
Daaruit kan je ook weer afleidne dat fisi het verneukt

Fisichella vern***t juist niets, het is zijn wagen dat het laat afweten. Blijft zijn wagen heel, rijdt hij mooie races (Barcelona bv.).


Volgens mij vergeet je dat Alonso 6 races gewonnen heeft en maar 4 races niet op het podium heeft gestaan, Gezien Alonso met een ruime voorsprong staat op KR, en de contructeurs- titel nog zo spannend is, moet je wel kunnen afleiden dat Fisi het verknalt



Citaat van: Doefie op 19 september 2005 - 17:54:42
In Turkije vierde, in Italië derde. Viel hij uit, was het óf de motor of de remmen of een ander mechanisch defect. Zo goed als nooit zijn fout.

wat dacht je van Maleisie, Imola, Belgie en talloze keren dat hij z'n motor liet afslaan, en dan nog alle slechte kwalificaties van Fisico


sinds wanneer kan iemand zich heel goed kwalificeren als hij bij de eersten zich moet kwalificeren, het is een cirkel: uitvallen: volgende race slechter kwalificeren...

Doefie

#8
Citaat van: Satosan op 19 september 2005 - 18:12:20
Citaat van: Doefie op 19 september 2005 - 17:54:42
Citaat van: Satosan op 19 september 2005 - 12:58:00
Daaruit kan je ook weer afleidne dat fisi het verneukt

Fisichella vern***t juist niets, het is zijn wagen dat het laat afweten. Blijft zijn wagen heel, rijdt hij mooie races (Barcelona bv.).


Volgens mij vergeet je dat Alonso 6 races gewonnen heeft en maar 4 races niet op het podium heeft gestaan, Gezien Alonso met een ruime voorsprong staat op KR, en de contructeurs- titel nog zo spannend is, moet je wel kunnen afleiden dat Fisi het verknalt

Er zijn twee coureurs in een team, wat veel teambazen vergeten. Zowel bij Ferrari als bij Renault, McLaren, Williams, B.A.R., ... Het is natuurlijk als de ene een beter resultaat neerzet in de eerste 4-5 races dan de andere, dan gaat men automatisch al het goeie materiaal aan die ene geven om hem meer kans te geven op de wereldtitel. Stel nu dat Fisichella de eerste 3-4 races had gewonnen, dan had Fisichella het betere materiaal gekregen. Het ligt niet aan Fisichella, maar langs de andere kant ligt het ook niet aan Renault. Fisichella heeft al zijn hele carrière alle pech, maar hij is en blijft een fantastisch coureur. Net als David Coulthard.

Trouwens, zijn alleen de coureurs die winnen goede coureurs? Diegene die in het middenveld een schitterende race rijden (Monteiro in België bv.) kunnen de beste race uit hun leven rijden, en toch niet gezien worden. Waarom? Omdat niemand het opmerkt dat ze zo schitterend rijden, men kijkt alleen maar naar de winnaar...

Citaat van: Satosan op 19 september 2005 - 18:12:20
Citaat van: Doefie op 19 september 2005 - 17:54:42
In Turkije vierde, in Italië derde. Viel hij uit, was het óf de motor of de remmen of een ander mechanisch defect. Zo goed als nooit zijn fout.

wat dacht je van Maleisie, Imola, Belgie en talloze keren dat hij z'n motor liet afslaan, en dan nog alle slechte kwalificaties van Fisico

Even de uitslagen erbij halen:
01. Australië --> 1ste gekwalificeerd, gewonnen
02. Maleisië --> 3de gekwalificeerd, botsing op de derde plaats
03. Bahrain --> 10de gekwalificeerd, motor begeeft het
04. San Marino --> 12de gekwalificeerd, op de elfde plaats gespind door blokkerende remmen
05. Spanje --> 6de gekwalificeerd, 5de gefinisht na een schitterende comeback vanaf de 12de plaats
06. Monaco --> 4de gekwalificeerd, 12de gefinisht door bandenproblemen bij beide Renault's
07. Europa --> 9de gekwalificeerd, 6de gefinisht
08. Canada --> 4de gekwalificeerd, hydraulisch lek (reed aan de leiding)
09. USA --> 4de gekwalificeerd, niet gestart
10. Frankrijk --> 6de gekwalificeerd, 6de gefinisht
11. Engeland --> 6de gekwalificeerd, 4de gefinisht
12. Duitsland --> 4de gekwalificeerd, 4de gefinisht
13. Hongarije --> 9de gekwalificeerd, 9de gefinisht
14. Turkije --> 2de gekwalificeerd, 4de gefinisht
15. Italië --> 8ste gekwalificeerd, 3de gefinisht
16. België --> 13de gekwalificeerd, gespind op een zevende plek

Je kan niet zeggen dat het Fisichella zijn fout is, integendeel. Op de 16 races is hij 5x uitgevallen, waarvan er 3x een mechanisch probleem was en één keer in de regen (wanneer iederéén kan crashen). Uiteindelijk blijft er dan één foutje over op 16 races. In Barcelona lag hij op een tweede plaats toen zijn voorvleugel problemen vertoonde en hij noodgedwongen de pits in moest, achteruit viel naar de 12de plaats en weer erg mooi kwam opzetten in de laatste 5 ronden.
Alonso is tweemaal uitgevallen, waarvan één stuurfout (raakte de muur in Canada) en éénmaal niet gestart (USA). In Monaco en Hongarije finishte hij buiten het podium.

Fisichella is trouwens al tweemaal uitgeroepen tot beste coureur van het hele veld, door zijn collega-coureurs. Fisichella een slechte coureur?

IVY440

Citaat van: Doefie op 19 september 2005 - 17:54:42
Citaat van: Satosan op 19 september 2005 - 12:58:00
Daaruit kan je ook weer afleidne dat fisi het verneukt

Fisichella vern***t juist niets, het is zijn wagen dat het laat afweten. Blijft zijn wagen heel, rijdt hij mooie races (Barcelona bv.).

Wat ook kan gezegd worden van Raikkonen, blijft alles heel, wint hij met gemak, maar de discussie over betrouwbaarheid hebben we al eens gevoerd.
Over het voortrekken van Alonso : ik denk ook wel dat FB liever zijn pupil ziet winnen dan GF. Maar ja, dat is Renaults probleem. Ook logisch dat FB het ontkent, maar ja, wie kan het controleren?

over Brazilië: van mij mag Kimi alles nog winnen en nog kampioen worden, liever dan Alonso (van wie ik in Spa een mooie spandoek heb gezien, maar spijtig genoeg geen foto, hint: het ging over de vingertjes).
Ook Rubens wil ik ooit wel een zege in Interlagos gunnen (mss wel volgend jaar met BAR), maar aangezien ze regen voorspellen, wil ik ook MS niet uitsluiten.

Doefie

Citaat van: IVY440 op 20 september 2005 - 10:29:01
Citaat van: Doefie op 19 september 2005 - 17:54:42
Citaat van: Satosan op 19 september 2005 - 12:58:00
Daaruit kan je ook weer afleidne dat fisi het verneukt

Fisichella vern***t juist niets, het is zijn wagen dat het laat afweten. Blijft zijn wagen heel, rijdt hij mooie races (Barcelona bv.).

Wat ook kan gezegd worden van Raikkonen, blijft alles heel, wint hij met gemak, maar de discussie over betrouwbaarheid hebben we al eens gevoerd.

Ja, weet ik ;) Maar er zijn genoeg coureurs die minder presteren als hun wagen heel blijft...

supersteven

mijn voorspelling is
1 kimi raikonen
2 juan pablo montoya
3 nick heidfeld
let the sunshine shine in your heart

Ferrari 2010

Als Nick Heidfeld nu eens meereed had het met héél héél héél veel geluk wel gegaan ja ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

supersteven

sorry just gelezen dat antonio pizziona hem vervangt

mijn voorspelling is nu
1 kimi raikonen
2 juan pablo montoya
3 micheal schumacher
let the sunshine shine in your heart

Ferrari 2010

Ik hoop met u mee, maar ik denk toch dat ik FA 3de ga plaatsen. Maar het zou mooi zijn zoals het daar staat, en goed voor Kimi! Van mij mag Alonso buiten de punten eindigen, maar ik "vrees" er eigenlijk voor. Als hij dat niet doet, is hij waarschijnlijk WK...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.