GP van België

Gestart door Ferrari 2010, 05 september 2005 - 22:13:45

« vorige - volgende »

Tim C

Citaat van: Jasper op 12 september 2005 - 21:40:36
Raar dat Tim nog niet geeft gereageerd...
Had ik toch al gedaan, of gaat het over het neksyndroom? ;)

Bruno

Citaat van: Phil69 op 12 september 2005 - 22:41:49
Citaat van: Bruno op 12 september 2005 - 12:46:41
Citaat van: Razzle_dazzle op 11 september 2005 - 23:01:30
Citaat van: Roel op 11 september 2005 - 22:54:35
verleden legendes worden geïdealiseerd, dat is gekend. Maar om nu te zeggen dat Schumacher met een Ferrari die geen deuk in een pakje boter ridt, in de regen plots iedereen naar huis zou rijden  :o  ???
F1 is geen atletiek waar de meest getalenteerd(gedopeerde) wint hè, komt ook nog machinerij ana te pas, vrij naief vind ik...
1 ding weet ik zeker: Als Renault naast de nu wel zekere rijderstitel ook de constructeurstiel  wint is het totaal onverdiend: Mclaren heeft het beste rijdersduo en verdient gewoon die kroon.

God save Mclaren

Die uitspraken over Schumacher moet je met een korreltje zout nemen hé mensen. Het was gewoon een sprankeltje hoop voor de Ferrari fans, als het ging regenen had Schumacher een goede kans omdat de Bridgestones beter zijn in die omstandigheden. Schumacher is God niet ;).

Als Renault de constructeurstitel is het niet totaal onverdiend aangezien hun combinatie motor/racer het beter deed dan Mclaren. Simpel toch? Een gelukkige maar verdiende winnaar.

Als je het over de constructeurstitel hebt moet je niet zeggen dat een bepaald team hem meer verdiend dan een ander omdat zij zogezegd over het beste rijdersduo beschikken.
F1 is inderdaad meer dan alleen de rijder, dus als een renstal de constructeurstitel wint is dat omdat het hele team goed gepresteerd heeft.

Ik denk dat het behalen van de constructeurstitel toch min of meer betekent wie er de beste constructeur zou zijn. Behaal je die titel met een heel goede wagen maar mindere piloten dan is dat niet meer dan terecht. Heb je een wagen die snel is maar het regelmatig laat afweten dan mag je nog zo'n goed rijdersuo hebben als je wilt, je werk (wagen) trekt op niks en dus verdien je de titel niet. 

Simpel toch?
wel als het chasis wat minder is of de motor het soms laat afweten of er is een iets mis in het ontwerp dan werk je als team verder eraan en als je dan die constructeurtitel haald , dan is ie zeker ook verdient

Inderdaad!

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Raikkonen MASTER

Citaat van: Benny Dict op 12 september 2005 - 20:59:42
Citaat van: Raikkonen MASTER op 12 september 2005 - 16:39:24
Ik zou niet durven spreken van team-orders...

Na de safety-car reed Montoya trager dan Kimi, hij zat toen in gevecht met Ralf.

Kimi moest ook nog een paar andere wagens voorbij waardoor de kloof net na de Safety-car opliep.

Nadien heeft Kimi ELKE ronde sneller gederen dan Montoya, en deed 3 seconden van zijn tijd toen Montoya in de pits zat.

Kimi heeft de hele race sneller gereden, behalve voor de safety-car.


Ik snap niet waar je haalt dat Kimi iedereen afremde bij de Safety-car. Hij zal net voor de SC terug binnen reed even afstand gelaten hebben om zo sneller te accelereren zodat hij zeker was dat niemand snel in zijn zog zou zitten maar ik zie dit niet in als fout...

Sinds wanneer is dat verboden ?
Welkom in de Ferrari-fans wereld. Zo'n antwoorden als de jouwe hebben wij jaren aan een stuk moeten geven.

1 verschil, jullie hebben Oostenrijk, wij niet.

Tim C

Nee inderdaad, jullie hebben Australië 1998

alpinestar

Klein verschilleke, timmeke.  :D
In 1998 was er nog geen verbod op teamorders.  :o 8) ::) :P

Tim C


shadowb

Mijn weeekend op Franchorchamps,

Vrijdag free practice *****DOOR NAT*****
Zaterdag gelukkig bijna de ganse dag in paddock gezeten, veel foto's kunnen trekken van bijna alle rijders alles behalve Monty (voelde zicht te goed om op de foto te gaan)
Zondag Paddock start gezien van uit de pilane, daarna vanuit source binnenkant (zeer goed voor foto's te trekkne)
Tegen halverweg met de auto naar Camel gereden Nice
Naar huis geraken in hier de grootste ramp, spijtig van het slechte weer maar het is niet anders (Belgie)
Ik voorspel dat dit waarschijnlijk de laatste of de voorlaatste GP was (Rusland en Mexico komen er waarschijnlijk wel bij)
Die geruchte heb ik gehoord in de paddock, maar je weet nooit wat je er moet van geloven. Dan is hockenheim toch een beter circuit voor te gaan kijken. Belgie amper 44 rondjes. :'(

FerrariMan

Citaat van: alpinestar op 13 september 2005 - 14:19:03
Klein verschilleke, timmeke.  :D
In 1998 was er nog geen verbod op teamorders.  :o 8) ::) :P
En in Oostenrijk destijds ook nog niet, hahahaha.

@Raikkonen Master, dat is waar, maar ik denk dat gewoon terug aan Adelaide '98, Jerez '97, en zo kan ik nog wel effe doorgaan met races waar McLaren telkens de Fin naar voren bracht door de andere, leidende, teamgenoot via de pitstops een plaats te doen verliezen. (DC heeft in een paar races zekere overwinningen moeten afgeven op die manier) Dit jaar ook nog, met JPM, onder het verzinseltje 'de radio ging niet'  ;D en dan gisteren nog.  :)

Raikkonen MASTER

Het is niet zo dat de bij McLaren knoeiden met de tijden van de pitstop zoals bij andere teams in het verleden.

De beide wagens waren even lang in de pits! Kimi haalde gewoon een heel erg goede ronde nadat Montoya ging pitten. Ook de rondetijden van Montoya na zijn pitstop lagen in het verlengde van zijn rondetijden voor de pitstop, dus ik snap niet waar je vandaan haalt dat ze Montoya hebben afgeremd.

Tim C

paar rondjes vroeger pitten, kimi paar rondjes later laten binnen komen na een paar rondjes met amper balast aan boord en hij is er voorbij.

Of ben je nu echt zo naief dat je denkt dat dit niet gebeurt is :lol:

Het moest Ferrari zijn geweest, je zou onmiddellijk hetzelfde hebben gezegd

Jasper

Dus wat jij zegt is dat McLaren Montoya expres teveel benzine gaf. Als je bewijzen kan geven, mag je dat altijd doen. ;)

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 14 september 2005 - 14:15:07
Dus wat jij zegt is dat McLaren Montoya expres teveel benzine gaf. Als je bewijzen kan geven, mag je dat altijd doen. ;)
Bewijzen? Is dat nodig hier dan? Ik dacht dat roddels en beschuldigingen genoeg waren  :)

Tim C

Citaat van: Jasper op 14 september 2005 - 14:15:07
Dus wat jij zegt is dat McLaren Montoya expres teveel benzine gaf. Als je bewijzen kan geven, mag je dat altijd doen. ;)
Zelfs dat niet, maar het voordeel van extra rondjes zonder al te veel brandstof wegnemen deden ze wel, net zoals Ferrari dat vorig jaar deed.

Maar ik meen me te herrinneren dat niemand hier toen bewijzen naast hun beschuldigingen zette. Leuk om te weten dat je dat vanaf nu aan wel zal doen Jasper!

Jasper

Het zou MISSCHIEN wel kunnen dat ze Montoya ook in de eerste stop vroeger dan Kimi hebben laten binnenkomen, dit op voorhand hadden voorzien (dus in de kwalificatie enkele liters minder meegeven), in die pitstop bij beide rijders even veel getankt hebben zodat Montoya's benzine vroeger op was en hij dus ook met minder benzine heeft gereden vlak voor z'n pitstop.

En na deze hersengymnastiek stel ik de vraag: heb ik dan gezegd dat Ferrari teamorders gebruikte door Barrichello teveel benzine mee te geven? Het FEIT is dat ze teamorders gebruikten in 2002. Vorig seizoen was Schumacher een klasse sneller dan Barrichello. Ik denk niet dat ik daar ooit over teamorders heb geroepen.

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 14 september 2005 - 15:31:01
Citaat van: Jasper op 14 september 2005 - 14:15:07
Dus wat jij zegt is dat McLaren Montoya expres teveel benzine gaf. Als je bewijzen kan geven, mag je dat altijd doen. ;)
Zelfs dat niet, maar het voordeel van extra rondjes zonder al te veel brandstof wegnemen deden ze wel, net zoals Ferrari dat vorig jaar deed.

Maar ik meen me te herrinneren dat niemand hier toen bewijzen naast hun beschuldigingen zette. Leuk om te weten dat je dat vanaf nu aan wel zal doen Jasper!
En het zou niet kunnen dat montoya's benzine gewoon vroeger op was dan die van Kimi?
Het is inderdaad wel zo dat als je pit een (paar) seconde(n) trager rijdt, als kimi er dan niet al te ver achter hangt en een paar ronden later pas pit is hij der sowieso voorbij...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.