GP van België

Gestart door Ferrari 2010, 05 september 2005 - 22:13:45

« vorige - volgende »

Roel

verleden legendes worden geïdealiseerd, dat is gekend. Maar om nu te zeggen dat Schumacher met een Ferrari die geen deuk in een pakje boter ridt, in de regen plots iedereen naar huis zou rijden  :o  ???
F1 is geen atletiek waar de meest getalenteerd(gedopeerde) wint hè, komt ook nog machinerij ana te pas, vrij naief vind ik...
1 ding weet ik zeker: Als Renault naast de nu wel zekere rijderstitel ook de constructeurstiel  wint is het totaal onverdiend: Mclaren heeft het beste rijdersduo en verdient gewoon die kroon.

God save Mclaren
God save Mclaren

Doefie

McLaren verdient beide titels, maar ze hebben alles verloren in de eerste vier races :(

Citaat van: Raikkonen MASTER op 11 september 2005 - 20:57:43
Een vraagje ivm de kwali van Ralf Schumacher.

Je ziet hem tijdens de lange rechtse net voor het insturen op een knopje draaien aan zijn stuur... Enig idee waarvoor dat diende?

Wat kan hij daarmee aan de wagen veranderen? Je zag een 4-tal draaiknopjes op zijn stuur staan, hij draaide aan het knopje rechtsboven. Net naast de display.

Rembalans misschien, of oliedruk of dergelijk iets.

razzle_dazzle

#92
Citaat van: Roel op 11 september 2005 - 22:54:35
verleden legendes worden geïdealiseerd, dat is gekend. Maar om nu te zeggen dat Schumacher met een Ferrari die geen deuk in een pakje boter ridt, in de regen plots iedereen naar huis zou rijden  :o  ???
F1 is geen atletiek waar de meest getalenteerd(gedopeerde) wint hè, komt ook nog machinerij ana te pas, vrij naief vind ik...
1 ding weet ik zeker: Als Renault naast de nu wel zekere rijderstitel ook de constructeurstiel  wint is het totaal onverdiend: Mclaren heeft het beste rijdersduo en verdient gewoon die kroon.

God save Mclaren

Die uitspraken over Schumacher moet je met een korreltje zout nemen hé mensen. Het was gewoon een sprankeltje hoop voor de Ferrari fans, als het ging regenen had Schumacher een goede kans omdat de Bridgestones beter zijn in die omstandigheden. Schumacher is God niet ;).

Als Renault de constructeurstitel is het niet totaal onverdiend aangezien hun combinatie motor/racer het beter deed dan Mclaren. Simpel toch? Een gelukkige maar verdiende winnaar.

Bruno

Citaat van: Razzle_dazzle op 11 september 2005 - 23:01:30
Citaat van: Roel op 11 september 2005 - 22:54:35
verleden legendes worden geïdealiseerd, dat is gekend. Maar om nu te zeggen dat Schumacher met een Ferrari die geen deuk in een pakje boter ridt, in de regen plots iedereen naar huis zou rijden  :o  ???
F1 is geen atletiek waar de meest getalenteerd(gedopeerde) wint hè, komt ook nog machinerij ana te pas, vrij naief vind ik...
1 ding weet ik zeker: Als Renault naast de nu wel zekere rijderstitel ook de constructeurstiel  wint is het totaal onverdiend: Mclaren heeft het beste rijdersduo en verdient gewoon die kroon.

God save Mclaren

Die uitspraken over Schumacher moet je met een korreltje zout nemen hé mensen. Het was gewoon een sprankeltje hoop voor de Ferrari fans, als het ging regenen had Schumacher een goede kans omdat de Bridgestones beter zijn in die omstandigheden. Schumacher is God niet ;).

Als Renault de constructeurstitel is het niet totaal onverdiend aangezien hun combinatie motor/racer het beter deed dan Mclaren. Simpel toch? Een gelukkige maar verdiende winnaar.

Als je het over de constructeurstitel hebt moet je niet zeggen dat een bepaald team hem meer verdiend dan een ander omdat zij zogezegd over het beste rijdersduo beschikken.
F1 is inderdaad meer dan alleen de rijder, dus als een renstal de constructeurstitel wint is dat omdat het hele team goed gepresteerd heeft.

Ik denk dat het behalen van de constructeurstitel toch min of meer betekent wie er de beste constructeur zou zijn. Behaal je die titel met een heel goede wagen maar mindere piloten dan is dat niet meer dan terecht. Heb je een wagen die snel is maar het regelmatig laat afweten dan mag je nog zo'n goed rijdersuo hebben als je wilt, je werk (wagen) trekt op niks en dus verdien je de titel niet. 

Simpel toch?

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

FerrariMan

Sato, heeft die niet alles en iedereen al geraakt dit seizoen?  :)

Schitterend om Schumi zo kwaad te zien, bewijst dat hij nog vol 'vuur' zit, al vocht hij niet eens voor een podium.

Ik had zijn helm in stukken geslaan!

Pablo, ik denk niet dat het zijn fout was, maar toch stom dat hij het net weer is.

Renault en Alonso winnen alles dit seizoen, en dat hebben ze in het begin van het seizoen gewonnen.

FerrariMan

Nog iets, ik heb een deel gemist van de race, maar lag Montoya niet voor Kimi voor de laatste pitstops?

Tim C

#96
Ja maar die reed plots "trager dan Kimi" voor hij binnenkwam ;)

Niet dat ik het ook niet zou gedaan hebben

FerrariMan

#97
Teamorders dus, OHNEE BEL DE FORUMPOLITIE!  :)

Nog vergeten, knappe race van Rubens, dankzij hem heeft Ferrari meer kans om 3de te blijven.

En nu ik het beter bekijk, Montoya werd geraakt door een gedubbelde die sneller was en terug in dezelfde ronde wou komen. Net zoals Schumacher met Webber toen.

Kimi die het boeltje bijna doet stoppen tijdens de safety car (ra ra waar blijven de onsportiviteits beschuldigingen?)..

Tim C

#98
Zal ik de eerste zijn


Je zag daar meteen de ware aard van Schumacher Raikkonen bovenkomen he. De Duitser Fin is gewoon een slechte verliezer. Als Schumi Kimi het niet gewoon kan halen dan speelt hij maar vals. Typisch Ferrari McLaren.



Ah, de zoekfunctie van het forum, how I love you! Voor alle rood van woede McLaren fans: Een grapje kan er toch af hoop ik

Juan Pablo

Citaat van: Tim C op 12 september 2005 - 15:07:44
Zal ik de eerste zijn


Je zag daar meteen de ware aard van Schumacher Raikkonen bovenkomen he. De Duitser Fin gewoon een slechte verliezer. Als Schumi Kimi het niet gewoon kan halen dan houdt hij de rest maar op.




Ah, de zoekfunctie van het forum, how I love you! Voor alle rood van woede McLaren fans: Een grapje kan er toch af hoop ik

whehheh

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Tim C

Het kan niet allemaal even grappig zijn als Verzin een onderschrift...  ;D ;D ;D ;D ;D

Juan Pablo

inderdaad  :) ;D :),

bij deze: iedereen is welkom om efkes maf te doen  :P

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

IVY440

Voila, ben terug van zwaar weekend Spa.
Donderdag door problemen met de auto laat ginder, maar nog net op tijd voor de pitwalk. Wandel ik door de GP2 pits, staan daar enkele NL'ers te zingen van 'Robert is OK', komt Robert Doornbos even een babbeltje doen met die kerels. Toch nog wat kunnen zien, oa mooie foto van Eau Rouge (komen later wel eens online). Donderdagnacht was het blijkbaar al feest op de camping. Was maar vroeg gaan slapen om er vrijdag vroeg uit te kunnen om met Bronze tickets toch gratis in Eau Rouge te kunnen zitten. Wat dan ook lukte. Prachtig die F1 in Eau Rouge, wel spijtig dat Villeneuve niet voluit ging  :P Dan doorgewandeld over Kemmel tot Combes. Nog verder langs de tunnel tussen Combes en Bruxelles naar Pouhon waar we de 2e sessie gezien hebben (  ::) ), doornat doorgegaan naar Stavelot voor de overdekte tribune (toen stopte het natuurlijk met regenen) om dan tijdens GP2 kwalificatie langs Blanchimont terug naar de Source te gaan (was mooi wandelingetje). Vrijdagavond plots hoog bezoek op de camping. We zaten dichtbij de ingang van de camping en wie komt ineens op de camping gewandeld: Robert Doornbos met een cameraploeg van SBS6 met Jack Plooij of hoe heet die man. Ze gingen een reportage draaien voor zondag morgen uit te zenden. Doornbos een beetje verder mee een tent aan het opzetten (tussen een bende echt zotte NL'ers), Plooij een 'pintje' (Heineken) drinken en SBS6 maakte een kleine reportage over het campingleven van de NL'ers.
Zaterdag in Pouhon gaan zien voor het grote scherm tijdens de qualify goed te kunnen zien. Spannende qualify met verdiende eerste rij, wat ging er een gejuich op toen ik dacht Sato in de eerste sector boven de tijd van RD bleef  :D Daarna GP2 race met 4 SC's op 26 ronden tijd en een fikse bui. Dan zijn we maar doorgegaan. Terug aan Eau Rouge nog net de laatste 3 ronden kunnen meepikken. Zondag dan maar heel vroeg opgestaan (half 7) om tussen de omheining in Pouhon (waar om half 8 al veel volk was) nog beter zicht te hebben op het scherm en echt een massa volk voor de race. Maar eerste race was de Mini Challenge om 8u55. Ze reden normaal 8 ronden, na 3 ronden was er al een rode vlag. Twee zware crashes (een net voor Combes 8 keer over kop en een die de vangrail in de binnenkant van Blanchimont kapot rijdt) en dus geen laatste 5 ronden. Zelfs de GP2 sprint race moest een uur verlaat worden, dus om 11u10 ipv 10u. Dus alles snel achter elkaar zetten om toch de F1 om 14u te kunnen laten beginnen. Daar ook een rode vlag. Ook moest die stomme Porsche Supercup nog rijden (met een Triple voor een gastrijder) waardoor de Drivers Track Parade weg viel  :'( Dan F1. Mooie race gezien, stomme actie van Sato (imho idem als JV en JPM Brazilië 2001 en JPM en TM Turkije 2005) maar toch maakt Montoya het weer niet waar, maar die zat met een vastgelopen versnellingsbak vermoed ik want in Pouhon klonk het toch niet zoals het moest. Net na de race direct vanuit Pouhon naar Eau Rouge maar net te laat, ze zaten al in de perszaal. Dan maar terug naar de tent. Onderweg nog 3 modelautootjes gekocht (Brabham Fancar, JV's Arrows met Neusvleugel 2001 en de BAR Supertec (die met de rits)). Dan nog een grote miserie om thuis te geraken, maar toch veilig thuis om 21u45.
Algemene indruk: wel eens een belevenis maar toch niks voor elk jaar te doen. Geluid : 8/10 geef mij maar de World Series by Renault  :P

Raikkonen MASTER

Ik zou niet durven spreken van team-orders...

Na de safety-car reed Montoya trager dan Kimi, hij zat toen in gevecht met Ralf.

Kimi moest ook nog een paar andere wagens voorbij waardoor de kloof net na de Safety-car opliep.

Nadien heeft Kimi ELKE ronde sneller gederen dan Montoya, en deed 3 seconden van zijn tijd toen Montoya in de pits zat.

Kimi heeft de hele race sneller gereden, behalve voor de safety-car.


Ik snap niet waar je haalt dat Kimi iedereen afremde bij de Safety-car. Hij zal net voor de SC terug binnen reed even afstand gelaten hebben om zo sneller te accelereren zodat hij zeker was dat niemand snel in zijn zog zou zitten maar ik zie dit niet in als fout...

Sinds wanneer is dat verboden ?

Alan Blues

Citaat van: Tim C op 12 september 2005 - 15:07:44
Zal ik de eerste zijn


Je zag daar meteen de ware aard van Schumacher Raikkonen bovenkomen he. De Duitser Fin is gewoon een slechte verliezer. Als Schumi Kimi het niet gewoon kan halen dan speelt hij maar vals. Typisch Ferrari McLaren.



Ah, de zoekfunctie van het forum, how I love you! Voor alle rood van woede McLaren fans: Een grapje kan er toch af hoop ik

;D ;D ;D