GP van België

Gestart door Ferrari 2010, 05 september 2005 - 22:13:45

« vorige - volgende »

Jasper

Alsof de wagen niets meer uitmaakt. De wagen maakt juist wel uit want je hebt veel grip nodig. En grip krijg je niet door ervaring en stuurmanskunst.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 10 september 2005 - 16:12:58
Alsof de wagen niets meer uitmaakt. De wagen maakt juist wel uit want je hebt veel grip nodig. En grip krijg je niet door ervaring en stuurmanskunst.
In regen valt waarschijnlijk dat verschil in banden weg. Samen met zijn ervaring + regentalent kan hij evenzeer kans maken op winst.

Tim C


Zou er al op voorhand zijn afgesproken wie er morgen moet winnen? :lol:

FerrariMan

Citaat van: Tim C op 10 september 2005 - 17:43:57

Zou er al op voorhand zijn afgesproken wie er morgen moet winnen? :lol:
Waarschijnlijk een 'gentleblabla agreemeblabla"  ;)

razzle_dazzle

Ben is benieuwd wat Fisico en Montoya gaan doen voor hun kopmannen  :). En hopelijk valt de regen met bakken uit de lucht...

Doefie

Citaat van: Razzle_dazzle op 10 september 2005 - 19:02:04
Ben is benieuwd wat Fisico en Montoya gaan doen voor hun kopmannen  :). En hopelijk valt de regen met bakken uit de lucht...

Starten bij droog weer en dan na een ronde of 5 regen. Anders gaan ze niet van start (zie hier). Nu ja, ik zit toch mooi droog onder de tribune aan de start :)

Ferrari 2010

Citaat van: Razzle_dazzle op 10 september 2005 - 19:02:04
Ben is benieuwd wat Fisico en Montoya gaan doen voor hun kopmannen :). En hopelijk valt de regen met bakken uit de lucht...
Ik hoop het ook, maar liefst direct nat, dat ze niet allen na 3 ronden de pit inmoeten omdat het regent.

IVM die regenbanden, moeten die ook heel de race meegaan?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 10 september 2005 - 19:39:12
Citaat van: Razzle_dazzle op 10 september 2005 - 19:02:04
Ben is benieuwd wat Fisico en Montoya gaan doen voor hun kopmannen  :). En hopelijk valt de regen met bakken uit de lucht...

Starten bij droog weer en dan na een ronde of 5 regen. Anders gaan ze niet van start (zie hier). Nu ja, ik zit toch mooi droog onder de tribune aan de start :)
Zou de race ook niet van start gaan bij lichte regenval?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

razzle_dazzle

Tuurlijk wel, alleen als de zichtbaarheid te klein wordt en het te gevaarlijk wordt maar die kans is eerder klein. En als dat toch het geval is zie ik de race nog doorgaan op een iets later tijdstip.

Ferrari 2010

Citaat van: Razzle_dazzle op 10 september 2005 - 19:55:27
Tuurlijk wel, alleen als de zichtbaarheid te klein wordt en het te gevaarlijk wordt maar die kans is eerder klein. En als dat toch het geval is zie ik de race nog doorgaan op een iets later tijdstip.
mja, als de zichtbaarheid nu te klein is bij de start of na 5 ronden maakt niet uit. Of toch wel, want dan komt de rode vlag en heb je helemaal geen race gehad. Als ze niet kunnen starten wordt het gewoon uitgesteld.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

mike

#55
Citaat van: Jasper op 10 september 2005 - 15:57:18
Leg me nu eens uit waarom Schumacher plots zou kunnen winnen als het regent. ???

1) Omdat hij verdomd goed is in de regen. Altijd al geweest.

2) Omdat de Bridgestone intermediates veel beter zijn dan die van Michelin. En zeg nu niet "da's info van 2004, dat weten we niet", want het is info die vanmorgen bevestigd werd.

3) Omdat Ferrari er op gokt dat het gaat regenen ('t is hun enige hoop) en de wagen navenant heeft afgesteld. Daarom dat hij zo snel was in de bochtige 2e sector: daar telt de neerwaartse druk die je ook voor regenweer wil hebben.

Doefie

Citaat van: mike op 10 september 2005 - 22:27:23
Citaat van: Jasper op 10 september 2005 - 15:57:18
Leg me nu eens uit waarom Schumacher plots zou kunnen winnen als het regent. ???

1) Omdat hij verdomd goed is in de regen. Altijd al geweest.

2) Omdat de Bridgestone intermediates veel beter zijn dan die van Michelin. En zeg nu niet "da's info van 2004, dat weten we niet", want het is info die vanmorgen bevestigd werd.

3) Omdat Ferrari er op gokt dat het gaat regenen ('t is hun enige hoop) en de wagen navenant heeft afgesteld. Daarom dat hij zo snel was in de bochtige 2e sector: daar telt de neerwaartse druk die je ook voor regenweer wil hebben.


Räikkönen heeft ook al laten zien zich goed te gedragen in de regen (remember Brazilië 2003, had de regenrace bijna gewonnen). Net als Fisichella, Barrichello, en ik vergeet er nog enkelen. Dat Schumacher wint is de kans groot, maar dat het zeker is dat hij wint in de regen is er helemaal niet ;)

Anything can happen in Grand Prix racing, and it usually does. (Murray Walker)

Ferrari 2010

Hmmm, het is al 2 uur droog in Spa en de baan is 30°C warm. Dat betekent dat de baan bij de start droog zal zijn als het vanaf nu niet meer regent.
Laat die regen maar snel komen dan  :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

mike

Citaat van: Doefie op 11 september 2005 - 08:08:59
Citaat van: mike op 10 september 2005 - 22:27:23
Citaat van: Jasper op 10 september 2005 - 15:57:18
Leg me nu eens uit waarom Schumacher plots zou kunnen winnen als het regent. ???

...


Räikkönen heeft ook al laten zien zich goed te gedragen in de regen (remember Brazilië 2003, had de regenrace bijna gewonnen). Net als Fisichella, Barrichello, en ik vergeet er nog enkelen. Dat Schumacher wint is de kans groot, maar dat het zeker is dat hij wint in de regen is er helemaal niet ;)


Ik ben dan ook niet zo dom geweest te zeggen dat MS gaat winnen, he. Als ik een kristallen bol had, zat ik al lang permanent ergens in de Caraiben... :) Hij maakt als het regent wel plots een veel protere  kans dan als het droog bllijft, omwille van de redenen die ik aangaf. Oftewel: Je persiste et signe.  ;)

Citaat van: Doefie op 11 september 2005 - 08:08:59

Anything can happen in Grand Prix racing, and it usually does. (Murray Walker)

Oh, dat wist ik niet... ;) Maar het opent wel perspectieven. Even kijken:

L1: KR rijdt knullig in op JPM. Beiden moeten de pits in voor herstellingen.
L4: KR heeft een lekke rechtervoorband als laat gevolg van de aanrijding. De mechano-kiekens bij McLaren steken er eerst een achterband op, en zien hun fout pas in als blijkt dat de mechaniciens van Minardi hen openlijk staan uit te lachen.
L5: KR komt eindelijk terug buiten, vlak achter FA. Hij kan er niet mee leven dat hij gedubbeld is, en gaat er dan ook gelijk voorbij.
L5:  FA heeft niet door dat KR geen bedreiging meer is en valt hem nodeloos terug aan op een plaats waar inhalen onmogelijk is. Gevolg: een groot brokkenfestijn en gedaan voor beide. Safety car.
L7-L9: JPM, RS, en GF liggen te slapen en rijden ondanks de safety car een na een in op de opstapelende brokken. Ook allemaal out.
...
Inderdaad, anything can happen.  ;D ;D ;D Of was het dat niet dat je bedoelde?  ;)

mike

Citaat van: Schumi 2005 op 11 september 2005 - 13:17:07
Hmmm, het is al 2 uur droog in Spa en de baan is 30°C warm. Dat betekent dat de baan bij de start droog zal zijn als het vanaf nu niet meer regent.
Laat die regen maar snel komen dan  :P

Liefst wel pas na de start. En niet met bakken. Het beste is als het een tijdlang niet duidelijk is welke banden je best oplegt. Dan kunnen de echt goede rijders nog eens laten zien hoe ze in zo'n omstamdigheden de rest van het veld deklasseren.