GP van België

Gestart door Ferrari 2010, 05 september 2005 - 22:13:45

« vorige - volgende »

Alan Blues

Ik ben enkel vrijdagnamiddag geweest, en natuurlijk hebben ze niet gereden...  ???

Jasper

Weet je wat schandalig is? Dat de FIA nog profiteert van de fout van Pizzonia. ::) ::) ::)

Tim C

Ja die 8000 dollar verdubbelen meteen het budget van de FIA...

Jasper

Het gaat om het principe, moeilijk te begrijpen?

Tim C

Inderdaad, hij had ook 10 plaatsen moeten krijgen en mag nu in vergelijking met ons budget vijftig cent dokken

Doefke

Een weekend Spa, om nooit te vergeten ! ! !

Donderdagochtend trokken we richting Spa om er 3 nachten te gaan kamperen op camping "eau rouge". Op donderdag was er nog niet te veel volk. Tegen 12:30 waren we geïnstalleerd op de camping. dan maar ff naar luxmburg gereden voor inkopen ;) en iets te gaan eten.

Omstreeks 16:30 was k eindelijk in de pits. Het was namelijk een heel eind stappen van de camping tot op het circuit. Da was echt bangelijk ! ! ! De ferrari t-car stond net aan de technische controle, evenals de sauber t-car. echt bangelijk. Toen ik terug wandelde op het circuit, stopte er een brommertje pal voor mijn neus. Met daarop takuma sato. Gelukkig had k mijn camera bij de hand. Na lang wandelen en liften ben ik dan terug op de caming geraakt. Ben al vroeg gaan slape, om vrijdag fris te zitten. (opm: de enige reden waarvoor ik mijn oordopjes heb gebruikt was op te slapen, met al die luidruchtige hollanders en duitsers op de caming ! )

Vrijdag dan. omstreek 10:00 op het circuit.van ingang blachimont naar de busstop chicane. daar gepositioneerd op Gold7 high. Naar mijn mening een slechte tribune. Je zit super ver van de busstop, je ziet de wagens opttekken naar start-finish. de foto's daar vielen mee. na de eerste vrije training, zijn we richting f1 racing village gegaan. Om dan de Tweede vrije training op silver 1 te volgen. Niet mis daar, maar ook weer vrij ver van het circut. De foto's van eau rouge zijn wel de moeite. Net voor de uitgang nog ff langs silver 9 gepasseerd. das een bangelijke tribune. Dat was vrijdag dus, voor de rest niks speciaals.

Ondertussen zijn we zaterdag. We bevinden ons op het circuit, ingang blanchimant. We gaan richting 'dubbele linkse'. Met mijne bronze weekend ticket kom ik eerst zonder moeite op de silver 8 tribune. een cut-trubune voor foto's. Je ziet ze afremmen naar fagnes, maar je hebt wel dubbele omheining. daar was ik dus snel weg. dan maar een fototje bij het uitkomen van dubbele links. En bij het ingaan van dubbele linkse. mooie plaatsen daar. Maar...de mooiste foto's heb ik getrokken aan de binnenkant van Bruxeles. Echt bangeljk daar.

Nog een detail: met men bronzen ticket heb ik de kwalificatie gezien van op de silver 1 tribune.

Zondag ben k eerst de toyota challenge gaan doen, om me dan te positionere aan la source. als je daar op de omheining klimt heb je een prachtig zicht. maar dan om 13:00..komen daar 20 polititie mensen aan die iedereen daar wegjagen, omdat het daar zogezegd te gevaarlijk is. echt belachelijk. afin, kheb daar nog een paar fototjas van de start getrokken, en weg was ik daar!.  Toen kwam ik voorbij GOLD 1...en voor ik het wist zat ik op die tribune mooie fototjes te trekken. het geluid daar is GEWELDIG ! ! ! toen ik het daar beu was, ben k nog eens op silver 1 binnen geraakt !! !  en dan aan het hek gaan staan dat open ging na race, om naar het podium te gaan. Echt BANGELIJK

Na het podium de paddock in, en na wat rond te lopen en wat beveiliging te omzeilen ben ik de pitlane terechtgekomen van de F1 ! ! ! Da was de climax. de bar-honda met start nr 4 staat op foto.

dat waren mijn 4 dagen ! ! ! BANGELIJKE ERVARING ! ! !

Nog een tip voor nieuwelingen als mezelf: koop een bronze weekend..is zeker zijn geld waard ! ! !

Tot de volgende.

X Doef
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

Ferrari 2010

Ik wist niet dat je met een bronze op alle tribunes mocht? ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTER op 12 september 2005 - 16:39:24
Ik zou niet durven spreken van team-orders...

Na de safety-car reed Montoya trager dan Kimi, hij zat toen in gevecht met Ralf.

Kimi moest ook nog een paar andere wagens voorbij waardoor de kloof net na de Safety-car opliep.

Nadien heeft Kimi ELKE ronde sneller gederen dan Montoya, en deed 3 seconden van zijn tijd toen Montoya in de pits zat.

Kimi heeft de hele race sneller gereden, behalve voor de safety-car.


Ik snap niet waar je haalt dat Kimi iedereen afremde bij de Safety-car. Hij zal net voor de SC terug binnen reed even afstand gelaten hebben om zo sneller te accelereren zodat hij zeker was dat niemand snel in zijn zog zou zitten maar ik zie dit niet in als fout...

Sinds wanneer is dat verboden ?
Welkom in de Ferrari-fans wereld. Zo'n antwoorden als de jouwe hebben wij jaren aan een stuk moeten geven.

King Bemel

Hallo

Op mijn site vind je de fotos van mijn weekend in Spa aan de Busstop. onder circuit visits.

Het meest trots ben ik nog op het feit dat ik de fotogallery (offtrack) van www.f1live.com heb gehaald met de Formula Juan vlag.

Hier de bewuste foto en enkele andere fotos van mezelf.









de andere fotos op www.jpmontoya.be
Andy

Jasper

Raar dat Tim nog niet geeft gereageerd...

Ferrari 2010

;D ;D
foto's zijn trouwens mooi, die laatste is precies of jullie willen beide je zilveren tand tonen ;D ,D (hoewel de tanden gewoon oplichten door de flits ;D)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

alpinestar

Citaat van: Jasper op 12 september 2005 - 21:40:36
Raar dat Tim nog niet geeft gereageerd...

Hi Jasper, komt gij niet goed overeen misschien met Tim C? Haarke in de boter?

:D

Jasper

Waaruit leid je dat af?

phil69

geen teamorders gezien of gehoord, trouwens waarvoor???

ave

ave

ave Maria

;D

phil69

Citaat van: Bruno op 12 september 2005 - 12:46:41
Citaat van: Razzle_dazzle op 11 september 2005 - 23:01:30
Citaat van: Roel op 11 september 2005 - 22:54:35
verleden legendes worden geïdealiseerd, dat is gekend. Maar om nu te zeggen dat Schumacher met een Ferrari die geen deuk in een pakje boter ridt, in de regen plots iedereen naar huis zou rijden  :o  ???
F1 is geen atletiek waar de meest getalenteerd(gedopeerde) wint hè, komt ook nog machinerij ana te pas, vrij naief vind ik...
1 ding weet ik zeker: Als Renault naast de nu wel zekere rijderstitel ook de constructeurstiel  wint is het totaal onverdiend: Mclaren heeft het beste rijdersduo en verdient gewoon die kroon.

God save Mclaren

Die uitspraken over Schumacher moet je met een korreltje zout nemen hé mensen. Het was gewoon een sprankeltje hoop voor de Ferrari fans, als het ging regenen had Schumacher een goede kans omdat de Bridgestones beter zijn in die omstandigheden. Schumacher is God niet ;).

Als Renault de constructeurstitel is het niet totaal onverdiend aangezien hun combinatie motor/racer het beter deed dan Mclaren. Simpel toch? Een gelukkige maar verdiende winnaar.

Als je het over de constructeurstitel hebt moet je niet zeggen dat een bepaald team hem meer verdiend dan een ander omdat zij zogezegd over het beste rijdersduo beschikken.
F1 is inderdaad meer dan alleen de rijder, dus als een renstal de constructeurstitel wint is dat omdat het hele team goed gepresteerd heeft.

Ik denk dat het behalen van de constructeurstitel toch min of meer betekent wie er de beste constructeur zou zijn. Behaal je die titel met een heel goede wagen maar mindere piloten dan is dat niet meer dan terecht. Heb je een wagen die snel is maar het regelmatig laat afweten dan mag je nog zo'n goed rijdersuo hebben als je wilt, je werk (wagen) trekt op niks en dus verdien je de titel niet. 

Simpel toch?
wel als het chasis wat minder is of de motor het soms laat afweten of er is een iets mis in het ontwerp dan werk je als team verder eraan en als je dan die constructeurtitel haald , dan is ie zeker ook verdient