New Orleans zwaar getroffen door Katrina

Gestart door Supermariobros, 03 september 2005 - 10:03:23

« vorige - volgende »

Supermariobros

Zowat 10.000 mensen zouden de orkaan Katrina niet overleefd hebben. Tienduizenden anderen - vooral arme zwarten die niet tijdig konden vluchten - wachten in een overstroomde, stinkende stad nog altijd op voedsel, medicijnen en evacuatie. De Amerikaanse president Bush heeft gisteren een bezoek gebracht aan de gebieden die getroffen zijn door de natuurramp. ,,Hij is te laat'', luidt de kritiek. De president heeft toegegeven dat de hulpverlening tot nog toe ontoereikend was. Een zwaar bewapende Nationale Garde moet met geweld plunderende bendes tegenhouden. Maar ook de soldaten komen volgens velen te laat.

Als je die beelden ziet op tv, verschrikkelijk gewoon, veel mensen zijn alles kwijt. Wat een leed, wat een miserie Moeder natuur allemaal kan teweeg brengen.

En wij zouden klagen dat we in België wonen  ::) ::) ::)

Jasper

Ach, wij wonen in België, de mensen uit New Orleans in een ontwikkelingsland. Logisch dat de hulpverlening daar trager op gang komt. Maar wel schrijnende toestanden voor een Amerika dat eens op z'n plaats wordt gezet. :(

Schumi nr1

Dat vind ik nu dikke zever van die hulpverlening die te traag op gang komt. Moesten ze willen kunnen ze die mensen veel rapper helpen. Bush is gewoon een lafaard, geld in een oorlog in Irak pompen en geen cent er voor over hebben om zijn eigen volk te helpen. Mensen die plunderen uit  noodzaak om aan voedsel en dergelijke levensnoodzakelijke dingen te komen beschieten, bravo, goed bezig vind ik. Ze zouden beter er voor zorgen dat er voedsel bedeeld wordt, dan zouden ze dat probleem al niet hebben. Het was trouwens ook vijgen achter pasen dat Bush daar arriveerde, meneer vond het veel leuker om op vakantie te blijven, wat een medeleven! New Orleans is trouwens ook een staat die democratisch stemt en meer dan 2/3 den van de bevolking is niet blank, dat zal er ook wel voor een groot deel tussen zitten. Het is gewoon weg zielig!

Joachim

eens te meer wordt het duidelijk dat de zwarten in Amerika tweede rangsburgers zijn. Alleen de armsten bleven achter in de overstroomde gebieden.

Al even duidelijk is dat Amerika erg goed en doeltreffend is in het onplooien van troepen als het gaat om operaties op de grond, het opsporen van criminals en het uitkammen van gebieden.

Waar ze in het pentagon en in Washington duidelijk niks van af weten is humantiaire hulp, verldziekenhuizen, het opzetten van tentenkampen voor burgers en voedseluitdeling,...

De 'plunderaars' die worden bestreden zijn burgers die in ongelopen warenhuizen op zoek gaan naar voedsel voor vrouw en kind. Slechts enkele gewapende bendes zijn uit op waardevolle goederen, maar die krijgen blijkbaar nu alle aandacht.

Wedden dat die Amerikanen nog steeds blijven geloven dat wij Europeanen naar hen opkijken. Het rijkste land ter wereld?! My arse!

Bjorn

Trieste beelden. De wateroverlast die ik dan meemaakte (halve meter in huis) is niets in vergelijking met deze ramp. Stel je dat eens voor. Je huis tegen de grond en je niet kunnen verzekeren voor deze gebeurtenissen. Je mag helemaal opnieuw beginnen met je leven. Triest écht triest!  :(
De Mens: In Het Gras![/color]

razzle_dazzle

Zoals Phara de Aguirre het zei: "dit is dan het land dat mensen in de ruimte kan sturen en al meer dan een halve eeuw overal ter wereld oorlog kan voeren maar geen mensen kan evacueren"...

Doefie

Citaat van: Supermariobros op 03 september 2005 - 10:03:23
Wat een leed, wat een miserie Moeder natuur allemaal kan teweeg brengen.

Het is de mens die zijn eigen graf graaft.

Ik heb nog niets van die beelden gezien, dom ik geef het toe (maar door omstandigheden gewoon geen televisie kunnen zien) en ga me er dan ook niet over uitspreken. Maar wat ik wel even wil zeggen: steek niet de schuld op de natuur, maar op de mens.

McChouffe

Het is toch onbegrijpelijk. Men wist op voorhand dat de storm zou komen en dat er veel schade zou zijn. Men had genoeg tijd om manschappen te verzamelen, goederen klaar te maken, ... Alles was te voorzien. Maar ze zijn op hun gat blijven zitten.
Dat EU-landen nu nog wordt gevraagd om benzinevoorraden aan de VS (een land dat zelf enorme voorraden heeft) af te staan is wel helemaal straf.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Rippie

Geen goed woord heb ik over voor de regering in Amerika. Nu had ik dat toch al niet de laatste jaren, maar dat ze zelfs hun eigen burgers laten stikken, nee, dat had ik niet kunnen vermoeden. Qua hulpverlening lijkt het inderdaad een Derde Wereldland. Miljarden uitgeven aan defensie, maar geld voor een dijk hadden ze niet. Die waren in zeer slechte staat.
En zoals altijd zijn het de armsten die het slachtoffer zijn, vooral de zwarten aldaar. Die werden niet geavacueerd. Las van de week trouwens dat er maar liefst 37 miljoen Amerikanen onder de armoedegrens leven. 37 miljoen! En dat voor het rijkste land ter wereld. Schandalig. Ze moeten eens eerst naar hun eigen land kijken voordat ze ook maar de geringste kritiek mogen uiten op andere landen!

Voor het gemak laat ik mijn kritiek op de Amerikaanse "democratie" maar even achterwege  ;)
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Jasper

Vanwaar haal jij "het rijkste land ter wereld"? Amerika is zowat het armste land ter wereld dat door de publieke opinie niet als ontwikkelingsland wordt beschouwd. Nu, ik beschouw het wel als ontwikkelingsland en dat doe ik al langer dan de passage van Katrina.

Het rijkste land ter wereld is als ik het goed heb Noorwegen. Dat volledig ter zijde. ;)

Ferrari 2010

Amerika is net zo arm omdt ze het belangrijker vinden hun geld te steken in het verspelen van landgenoten in een oorlogspelletje.
Als ze niet constant oorlog speelden waren ze zeker en vast bij de rijkste...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper


Ferrari 2010

Ik weet niet. Als je weet hoeveel miljarden ze daar al in hebben gepompt die ze anders rijk waren geweest... Of zitten ze zo hard in de schulden? :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Hun industrie is verouderd, hun economie is ingestort, de dollar kan niet meer mee, ...

Defensie is een reden maar niet de hoofdreden.

Tim C

Citaat van: Jasper op 04 september 2005 - 15:55:52
Hun industrie is verouderd, hun economie is ingestort, de dollar kan niet meer mee, ...

Defensie is een reden maar niet de hoofdreden.
Het is de hoodreden...

Het militaire budget van de VS bedraagt ongeveer 25% van hun totale uitgaven. Kleine vergelijking in het Verenigd Koninkrijk is dat 5% en in België 2,5%.

Kan het iemand dan verwonderen dat het land kreunt als er iets gebeurt...