Tilke

Gestart door Doefie, 01 september 2005 - 18:04:26

« vorige - volgende »

Doefie

Het nieuwe Tilke-circuit in Zuid Afrika, nabij Kaapstad.


Citaat van: EtracksAUGUST 30, 2005:   A return to South Africa could be on the cards for F1 if plans for a new Herma Tilke-designed circuit in Cape Town bear fruit.

A South African business consortium believes it is on the verge of concluding a deal in the next few months with Bernie Ecclestone's Formula One Management company.

The deal would see a new circuit constructed close to the airport in time for a 2009 race, although the South African F1 Bid Company says that it could even be ready in time for 2007.

Plans released by Tilke show a roughly triangular circuit featuring several sweeping curves allied to tight hairpin corners. It is not known if the track will feature any significant elevation changes.

Ecclestone has said previously that he expects F1 to return to the African continent. "We are going to South Africa - it's not a question of if, it's only when," he said last November. "There will be a South African Grand Prix hosted by Cape Town within five years."

Ik vermoed meer negatieve dan positieve commentaren? Maar ... hou in het achterhoofd wat er over het circuit in Turkije werd gezegd ;)

Doefie

#1
Maar als je dacht dat alleen Tilke "slechte" circuits ontwierp:
Het nieuwe voorgestelde circuit van Salk Lake City, Utah, USA

McChouffe

Waarom een nieuw circuit gaan bouwen voor de F1 als Kyalami er al ligt?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Sja, sommige kinderen zouden nog een beter circuit tekenen.
Het circuit voor kaapstad heeft een te lange pits naar mijn mening, maar het word wel met de klok meegereden als ik het zo zie. Maar zijn het niet wat saaie bochten? Ik denk dat het nogal een snel circuit is, veel snelle bochten. Ik vind het niet echt goed, en weinig inhaalmogelijkheden denk ik. En al die lange stukken word alleen op kracht gemeten, niet op kwaliteit, ik zie ze liever goed bochtenwerk doen dan zien dat ze de gas weten te staan :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Rippie

Zijn er geen andere mensen op deze aardkloot die een circuit kunnen ontwerpen? Het wordt onderhand "Formule Tilke"...

Bovendien zie ik het nut er niet van in om allemaal nieuwe circuits te bouwen, laat ze de oude circuits eens opknappen! Waarom moet het allemaal zo hypermodern?  >:(
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

phil69

#5
Volgens mij had hij het bij de driehoek moeten houden,
laat dat infield-gedeelte eruit en trek de lijn door en t'ziet er perfect uit zou ik zeggen.

Dat ander geval geraak ik niet wijs uit (Salk Lake City)

Doefie

Kyalami ? Kyalami is al lang herleid tot een plaatselijk clubcircuit van amper 2 kilometer lang, de rest van de grond is opgekocht door buitenlandse bedrijven die niets met autosport te maken hebben en die daar hun fabrieken hebben neergepland. Ga eens naar het circuit in Baulers (Nijvel), blijft nog welgeteld één volledige bocht over. Komt op hetzelfde neer. Maar op Kyalami zal je geen Formule 1-wagens meer zien, is veel te kort (Formule 1-circuits moeten een uiterste minimumlengte van 3.3 kilometer hebben). Net zoals het circuit in Jacarepagua, is ook maar de helft niet meer van wat het ooit was :'( ook opgekocht, daar was het wel de regering die er een heel sportcomplex neer gaat zetten omdat ze de Olympische Spelen wilden binnenhalen.

Salk Lake City is door een Amerikaan ontworpen, niet door Tilke (was om aan te duiden dat er nog ergere ontwerpers zijn).

Jasper

Salt Lake City lijkt me een slecht circuit. Zuid-Afrika zou nog leuk kunnen worden. Snelle bochten en trage, en een lang recht stuk.

Maar... wat een énorm lange pitlane en waarom die knik in dat rechte stuk van start/finish?

phil69

Citaat van: Doefie op 02 september 2005 - 16:30:37
Net zoals het circuit in Jacarepagua, is ook maar de helft niet meer van wat het ooit was :'( ook opgekocht, daar was het wel de regering die er een heel sportcomplex neer gaat zetten omdat ze de Olympische Spelen wilden binnenhalen.
Nu ge het hebt over Jacarepagua (Pfff, wat een moeilijke naam), ze zijn er nog mee bezig, en blijkbaar loopt Tilke ook daar rond, artikeltje van vandaag op grandprix.com
Formula 1 in Rio (da's makkelijker) :)
http://www.grandprix.com/ns/ns15511.html

Doefie

Citaat van: Phil69 op 02 september 2005 - 16:39:17
Citaat van: Doefie op 02 september 2005 - 16:30:37
Net zoals het circuit in Jacarepagua, is ook maar de helft niet meer van wat het ooit was :'( ook opgekocht, daar was het wel de regering die er een heel sportcomplex neer gaat zetten omdat ze de Olympische Spelen wilden binnenhalen.
Nu ge het hebt over Jacarepagua (Pfff, wat een moeilijke naam), ze zijn er nog mee bezig, en blijkbaar loopt Tilke ook daar rond, artikeltje van vandaag op grandprix.com
Formula 1 in Rio (da's makkelijker) :)
http://www.grandprix.com/ns/ns15511.html

Gaan ze nu alles stopzetten en het circuit behouden ofzo?  :-\

phil69

k'zie dat toch niet staan,
enkel dat het oorspronkelijk bedoeld was voor de olympics, maar die gaan naar Londen
Rio organiseerd in de plaats van de Olympics die andere spelen, dinges... bent al vergeten, Tilke tekent en bouwt sportcomplex(en) + circuit
:)

Raikkonen MASTER

Zwaar voor remmen en banden meen ik toch...

Jasper

Twee, misschien drie bochten waar je zwaar moet remmen. Niet superzwaar denk ik. Banden is iets anders, snelle bochten veroorzaken veel slijtage denk ik (zeker als je achter iemand rijdt) en die zijn er wel veel.