GP van Italië

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2005 - 08:55:48

« vorige - volgende »

Supermariobros

Komend weekend wordt de 15e race om het wereldkampioenschap verreden op het Autodromo Nazionale di Monza.

Het is overduidelijk dat het terug een strijd wordt tussen McLaren en Renault. Het supersnelle McLaren is favoriet; Het team van Ron Dennis was er dit seizoen al heel dichtbij maar kunnen de Zilverpijlen in Monza hun eerste dubbel van het seizoen halen?

Wat kunnen Button en BAR, het Britse team zou wel eens rol van betekenis kunnen gaan spelen in de strijd om de wereldtitel tussen Raikkonen en Alonso.

En dan de Scuderia, een ovewinning lijkt erg onwaarschijnlijk. Met een podiumplaats zouden Jean Todt en dezijnen al heel tevreden zijn. Het is ooit anders geweest.

Alles wat jullie kwijt willen over de Italiaanse GP kunnen jullie hier posten, maar hou het beleefd en respecteer de mening van anderen!

razzle_dazzle

Ik verwacht niet al te veel veranderingen. Mclaren domineert en Renault klampt aan. Alonso zal zich heel licht kwalificeren om zeker op de voorste rij te vertrekken en in de race zijn derde plaats zeker veilig te stellen. Tijdens de kwalificatie verwacht ik wel iets van Schumacher, Ferrari zal zich zeker willen tonen voor de tifosi. Jammer genoeg komen ze nog tekort in de race.
Einduitslag: Raikkonen-Montoya-Alonso-Schumacher-Button

Bjorn

Volgens mij zou Ferrari wel eens héél licht kunnen starten om zo toch in het begin wat glorie op te strijken door vooraan te rijden. Maar het eindresultaat zal vooral McLaren-Renault zijn. Ik hoop alleen dat die Mercedes het uithoudt...  ;) ::)
De Mens: In Het Gras![/color]

The Iceman

Mclaren start natuurlijk als torenhoog favoriet en hopelijk pakken de boys uit Woking hun eerste dubbel van het seizoen ( moet wel lukken als Monteiro een beetje zijn gezond verstand gebruikt ) en wordt Jenson Button derde om zo punten af te pakken van Alonso. Ik vermoed dat BAR goed gaat presteren op het supersnelle circuit van Monza. Al mogen we Renault natuurlijk ook niet teveel onderschatten. Fisi rijdt een thuisrace en Alonso heeft in Turkije ook bewezen dat er met hem ook nog steeds rekening dient gehouden te worden. Ferrari zie ik niet in de top 5 eindigen. Ben alleen bang voor klapbanden. Monty die vorige week 372 km/h reed op de rechte lijn, dat roept toch vraagtekens op kwestie de betrouwbaarheid van de banden. Hopelijk zien we een spannende race tot aan de finish.

mike

Citaat van: Bjorn op 30 augustus 2005 - 13:53:11
Volgens mij zou Ferrari wel eens héél licht kunnen starten om zo toch in het begin wat glorie op te strijken door vooraan te rijden. Maar het eindresultaat zal vooral McLaren-Renault zijn.

Denk ik ook. Een paar races terug hebben ze al eens gezegd dat ze met de strategie rijden die volgens hun berekeningen het beste resultaat zal opleveren en niet voor de show en de aandacht. Maar intussen moet toch wel heel erg duidelijk zijn dat ze er dit jaar willens-nillens enkel en alleen voor de show bij zijn. Dus verwacht ik op hun thuiscircuit inderdaad eerder een poging om toch een beetje show te stelen dan een gemeende poging om aan de eindmeet toch vooral 5e te worden in plaats van 6e. Licht starten, dus...

Eric

Ik gok ook, zoals iedereen bijna, op McLaren...
De surprise zou wel eens van BAR en Toyota kunnen komen, beide zijn op zulke circuits best snel...hopelijk kunnen ze roet in het eten gooien van Alonso...misschien mag Fisi dan eens voor Alonso rijden... ;)

FerrariMan

Ik gok op een dubbel voor McLaren, dat is, als Montoya niet weer zo'n amateuristische move uithaalt  ;)
En Alonso natuurlijk weer op het podium.

Ferrari: noppes.

supersteven

Ik gok op

1 Kimi Raikonen
2 Juan Pablo Montoya
3 Micheal Schumacher

De Renaults vallen uit
let the sunshine shine in your heart

Ferrari 2010

McLaren neemt zen eerste dubbel, Alflopso word 3de. Dat is mijn voorspelling
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

razzle_dazzle

Citaat van: Schumi 2005 op 01 september 2005 - 17:45:51
McLaren neemt zen eerste dubbel,Alflopso word 3de. Dat is mijn voorspelling

Het is ondertussen niet meer grappig hoor  ::).

Ferrari 2010

shhhht, is mijn lage humor ;)
Tis de laatste keer, beloofd (als ik deze belofte niet vergeet tenminste ;))
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

phil69

Ook even mijn mening geven i. v. m. deze Grote prijs van Italië wereldkampioenschap formule 1:

T'Is allemaal de schuld van Schumacher en Tiago is an Idiot

Doei.

Supermariobros

McLaren is ongetwijfeld de favoriet, maar Renault zal er ook staan.
Mijn voorspelling: 1. Raikkonen   2. Alonso   3. Montoya

Mikacouli

McLaren leek wel erg sterk tijdens de testsessies. Als er geen betrouwbaarheidsproblemen zijn dan zouden ze makkelijk een 1-2 moeten scoren. Ze hebben trouwens een zeer goede uitgangspositie voor de kwalificatie maar met de regen weet je nooit. Het kan goed zijn dat het begint te regenen op het einde van de sessie. Maar het zou ook kunnen dat het geregend heeft en dat de baan telkens beter komt. We zien wel, maar ik reken op de snelheid van McLaren.
Button zegt dat BAR het niet al te goed zou doen dit weekend dus dan verwacht ik wel een Alonso op het podium op die derde stek. De eerste en tweede gaan respectievelijk naar Kimi en Juan.

McChouffe

Ferrari veegt de vloer met de andere teams  :D

... en toen werd ik wakker ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.