M.Schumacher weigert aangeboden contractverlenging van Ferrari

Gestart door RadioActiveMan, 24 augustus 2005 - 17:09:56

« vorige - volgende »

FerrariMan

CitaatMichael Schumacher heeft in Monza gereageerd op de reeks berichten, die de afgelopen dagen verschenen zijn in het Duitse blad Bild. Schumacher herhaalt voor de zoveelste keer dat hij pas volgend jaar zal beslissen over zijn toekomst. Bij Ferrari blijven of stoppen.

Bild kopte gisteren met het verhaal dat Schumacher in 2007 verhuist naar McLaren en dat Ferrari al een voorcontract heeft met Kimi Raikkonen voor 2007. Ferrari en Raikkonen hebben dat bericht gisteren ontkend en ook Schumacher reageert nu op de Bild-berichtgeving.

Schumacher: "Ik heb jullie toch al vaak verteld hoe ik het zie. Ik heb nog geen beslissing genomen. Ik beslis ergens volgend jaar, en dat is het. Ik zeg nu al jaren dat ik nog geen zin heb om te stoppen. Elk jaar bestoken de media me met de vraag of ik ermee zal kappen."
"Het klopt dat ik afgelopen weekend een onderhoud heb gehad met Norbert (Haug van Mercedes Sport nvdr.). Maar ik heb de afgelopen jaren al vaak met hem gesproken, want we zijn vrienden. We praatten over veel zaken. Waarom iemand daar dan plotseling een groot verhaal van maakt, weet ik niet."

De wereldkampioen ontkent voorts dat hij bij Ferrari altijd beslist wie zijn teammaat is. Zo zou hij er niks op tegen hebben, mocht Raikkonen in 2007 zijn teammaat worden bij Ferrari.

Ook Bild brengt vandaag de reactie van Schumacher. Geen straf verhaal dit keer van Bild-reporters Helmut Uhl en Michael Makus, die gisteren nog uitpakten met een absoluut betrouwbare bron om hun verhaal te staven. Bild komt tot het besluit dat "alles mogelijk is".


Bron: www.pitstop.tv

Zoals de meesten dus dachten, Bild roddels.

Alan Blues

Had Schumi vorig jaar niet gezegd dat hij zou stoppen mocht er een jongere piloot het kampioenschap winnen?

Ik dacht van wel.  ???


FerrariMan

Citaat van: Alan Blues op 26 augustus 2005 - 15:58:59
Had Schumi vorig jaar niet gezegd dat hij zou stoppen mocht er een jongere piloot het kampioenschap winnen?

Ik dacht van wel.  ???


Neen.

Hij heeft gezegd dat hij zijn helm aan de haak zou hangen wanneer hij niet meer mee zou kunnen kwa snelheid met de jongere generatie. Daarmee heeft hij het dus over zijn eigen prestaties en niet die van de wagen.

En dat is overduidelijk nog niet het geval :)

Juan Pablo

Citaat van: Benny Dict op 26 augustus 2005 - 16:00:39
Citaat van: Alan Blues op 26 augustus 2005 - 15:58:59
Had Schumi vorig jaar niet gezegd dat hij zou stoppen mocht er een jongere piloot het kampioenschap winnen?

Ik dacht van wel.  ???


Neen.

Hij heeft gezegd dat hij zijn helm aan de haak zou hangen wanneer hij niet meer mee zou kunnen kwa snelheid met de jongere generatie. Daarmee heeft hij het dus over zijn eigen prestaties en niet die van de wagen.


nu dus  :) :P

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Ferrari 2010

wat zegt Benny nu net?!? "Daarmee heeft hij het dus over zijn EIGEN prestaties en NIET die van de wagen."
Kan jij niet lezen ofzo? Hij stopt pas als zijn teammaat hem kan verslaan. Want als je teammaat niet sneller rijd kan jij niet weten dat je traag bent.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Ik denk dat Schumacher gewoon wil zeggen dat, wanneer hij gewoon uit zichzelf, niet meer mee kan met de jongere generatie, zal stoppen omdat het dan geen zin heeft...als je niet snel genoeg meer bent om te winnen. Ik heb niks gezegd over teammaten Schumi2005.

En dit seizoen is gebleken dat die snelheid nog steeds aanwezig is.

@Sato, ongeacht de gebeurtenissen staat hij toch nog steeds op een derde plaats in de stand. Een plaats die de wagen absoluut niet waard is  ;) ;D

Ferrari 2010

Jij hebt inderdaad niets gezegd over teammaten, maar zo heeft hij het ooit wel eens gezegd als ik me niet vergis. Hij kan zich niet meten aan iemand anders dan zen teammaat, al is hij oerslacht, als zijn teammaat en de testers trager zijn zal men gewoon denken dat het een trage wagen is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Benny Dict op 26 augustus 2005 - 17:00:26
En dit seizoen is gebleken dat die snelheid nog steeds aanwezig is.

Dat is zeker waar. Maar wat mij wel lijkt, is dat die snelheid veel minder constant aanwezig is dan de vorige seizoenen. Of zou ik hier toch verkeerd zitten?

mike

Citaat van: Jasper op 26 augustus 2005 - 17:17:27
Citaat van: Benny Dict op 26 augustus 2005 - 17:00:26
En dit seizoen is gebleken dat die snelheid nog steeds aanwezig is.

Dat is zeker waar. Maar wat mij wel lijkt, is dat die snelheid veel minder constant aanwezig is dan de vorige seizoenen. Of zou ik hier toch verkeerd zitten?

De wagen en/of de banden, he. DIe combinatie is zo labiel als iets. Op het ene circuit gaat het, op het andere compleet niet. Dat heeft veel te maken met de bochtenconfiguratie van het circuit in kwestie. In Turkije hadden ze in de bochten veel en veel te weinig grip.

MS zelf is als rijder absoluut nog niet uitgeteld, als je ziet wat hij ondanks alles nog bij elkaar gefietst krijgt met dat rijdend strijkijzer.

Mikacouli

Citaat van: mike op 26 augustus 2005 - 18:21:57
Citaat van: Jasper op 26 augustus 2005 - 17:17:27
Citaat van: Benny Dict op 26 augustus 2005 - 17:00:26
En dit seizoen is gebleken dat die snelheid nog steeds aanwezig is.

Dat is zeker waar. Maar wat mij wel lijkt, is dat die snelheid veel minder constant aanwezig is dan de vorige seizoenen. Of zou ik hier toch verkeerd zitten?

De wagen en/of de banden, he. DIe combinatie is zo labiel als iets. Op het ene circuit gaat het, op het andere compleet niet. Dat heeft veel te maken met de bochtenconfiguratie van het circuit in kwestie. In Turkije hadden ze in de bochten veel en veel te weinig grip.

MS zelf is als rijder absoluut nog niet uitgeteld, als je ziet wat hij ondanks alles nog bij elkaar gefietst krijgt met dat rijdend strijkijzer.

Dat rijdend strijkijzer staat wel derde in het constructeurskampioenschap ;) OK, ik geef toen, zonder indianapolis stonden ze daar wss niet...

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 26 augustus 2005 - 18:23:21
Citaat van: mike op 26 augustus 2005 - 18:21:57
Citaat van: Jasper op 26 augustus 2005 - 17:17:27
Citaat van: Benny Dict op 26 augustus 2005 - 17:00:26
En dit seizoen is gebleken dat die snelheid nog steeds aanwezig is.

Dat is zeker waar. Maar wat mij wel lijkt, is dat die snelheid veel minder constant aanwezig is dan de vorige seizoenen. Of zou ik hier toch verkeerd zitten?

De wagen en/of de banden, he. DIe combinatie is zo labiel als iets. Op het ene circuit gaat het, op het andere compleet niet. Dat heeft veel te maken met de bochtenconfiguratie van het circuit in kwestie. In Turkije hadden ze in de bochten veel en veel te weinig grip.

MS zelf is als rijder absoluut nog niet uitgeteld, als je ziet wat hij ondanks alles nog bij elkaar gefietst krijgt met dat rijdend strijkijzer.

Dat rijdend strijkijzer staat wel derde in het constructeurskampioenschap ;) OK, ik geef toen, zonder indianapolis stonden ze daar wss niet...
Ze staan inderdaad 3de, en dat komt ondermeer door de USGP, maar ok niet vergeten dat BAR een hoop punten is kwijtgespeeld door pech en valsspelen... Williams had ook voor hen kunnen staan, als ze hun schaalmodel vanaf het begin fatsoenlijk hadden uitvergroot... (Hoewel dat mss wel niet genoeg had geweest om aan de top te staan zouden ze toch voor de F2004 hebben gestaan)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Wat maakt dat nu uit, het gaat erom dat die wagen de derde beste wagen van het pak is. Zonder de USGP waarschijnlijk de vierde beste. Dat Williams een fout heeft gemaakt maakt daarbij niets uit want dat wil zeggen dat Heidfeld en Webber ook in een rijdend strijkijzer zitten. ;)

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2005 op 27 augustus 2005 - 10:11:31
Citaat van: Mikacouli op 26 augustus 2005 - 18:23:21
Citaat van: mike op 26 augustus 2005 - 18:21:57
Citaat van: Jasper op 26 augustus 2005 - 17:17:27
Citaat van: Benny Dict op 26 augustus 2005 - 17:00:26
En dit seizoen is gebleken dat die snelheid nog steeds aanwezig is.

Dat is zeker waar. Maar wat mij wel lijkt, is dat die snelheid veel minder constant aanwezig is dan de vorige seizoenen. Of zou ik hier toch verkeerd zitten?

De wagen en/of de banden, he. DIe combinatie is zo labiel als iets. Op het ene circuit gaat het, op het andere compleet niet. Dat heeft veel te maken met de bochtenconfiguratie van het circuit in kwestie. In Turkije hadden ze in de bochten veel en veel te weinig grip.

MS zelf is als rijder absoluut nog niet uitgeteld, als je ziet wat hij ondanks alles nog bij elkaar gefietst krijgt met dat rijdend strijkijzer.

Dat rijdend strijkijzer staat wel derde in het constructeurskampioenschap ;) OK, ik geef toen, zonder indianapolis stonden ze daar wss niet...
Ze staan inderdaad 3de, en dat komt ondermeer door de USGP, maar ok niet vergeten dat BAR een hoop punten is kwijtgespeeld door pech en valsspelen... Williams had ook voor hen kunnen staan, als ze hun schaalmodel vanaf het begin fatsoenlijk hadden uitvergroot... (Hoewel dat mss wel niet genoeg had geweest om aan de top te staan zouden ze toch voor de F2004 hebben gestaan)
Wat is dat voor uitleg? Ferrari heeft ook een hele hoop pech gekend, en hadden ook meer punten kunnen nemen en zo hun derde plek op eigen kracht kunnen houden. Alles is relatief!  :)

Eric

als als...

Ferrari heeft het gewoon niet voor elkaar dit jaar, spijtig voor Schumi en gelukkig voor de F1 fans...eindelijk eens geen constante....vier roodgekleurde jaren zijn meer dan genoeg geweest...de dominantie is doorbroken.
Alhoewel ik medelijden begin te krijgen met Schumi en Rubinho... ???

Schumi blijft tot het einde van zijn F1 carriere bij Ferrari, waarom zou hij weggaan...
pure roddels dus.

Wat ik mij nu afvraag...zal Shumi in schoonheid eindigen?
Ik vrees ervoor.




Jasper

Over volgend jaar is nog niks gezegd dus waarom niet hé...