Geloof

Gestart door Supermariobros, 23 augustus 2005 - 16:34:38

« vorige - volgende »

Supermariobros

Jullie hebben erom gevraagd en klant is koning. Hier kunnen jullie alles posten over het geloof.

Wat vinden jullie van de paus?
Wat vinden jullie van de Kerk in het algemeen?
Geloven jullie dat er iets is, na de dood?
Wie van jullie gaat naar de mis en hoeveel?


Jasper


Alan Blues

Delicate topic...  :D

Jasper

Ik vind het vooral grappig dat Mario dat nog meende ook wat hij daar in het topic van de man van de race zei. :)

Mikacouli

Wat vinden jullie van de paus? onnodig
Wat vinden jullie van de Kerk in het algemeen? onnodig
Geloven jullie dat er iets is, na de dood? Zeker niet, tenzij een doodskist of een vuurtje
Wie van jullie gaat naar de mis en hoeveel? Nooit tenzij er een begrafenis of trouw of dergelijke is.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 23 augustus 2005 - 16:40:00
Ik vind het vooral grappig dat Mario dat nog meende ook wat hij daar in het topic van de man van de race zei. :)
Ik ook, ik stond vol ongeloof te kijken toen ik dit topic zag.  ;D ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Citaat van: Alan Blues op 23 augustus 2005 - 16:37:46
Delicate topic...  :D

Ik zal hem dan maar op gang trekken.

De vorige paus vond ik veel sympathieker dan de huidige, hij kan daar nu ook niet aandoen maar ik vind dat hij een boeventronie heeft. Als je hem op straat zou tegenkomen, zou mijn eerste gedacht zijn: die is niet te vertrouwen.

Ik ben ook van oordeel dat te Kerk veel te rijk is, als je ziet wat een gebouwen ze neerzetten en wat daar allemaal instaat.

Of er is is na de dood, ik hoop het want ik heb maar een rotleven, gezien mijn situatie. Maar het blijft een mysterie. Ik ga niet naar de mis (zou moeilijk zijn) maar op hoogdagen komt de pastoor wel met de Communie. Dus, ik ben voor een deel gelovig maar heb grote twijfels of er iets is na de dood.

Jasper

Citaat van: Mikacouli op 23 augustus 2005 - 16:41:19
Wat vinden jullie van de paus? onnodig
Wat vinden jullie van de Kerk in het algemeen? onnodig
Geloven jullie dat er iets is, na de dood? Zeker niet, tenzij een doodskist of een vuurtje
Wie van jullie gaat naar de mis en hoeveel? Nooit tenzij er een begrafenis of trouw of dergelijke is.
Da's dan afgehandeld, topic mag verdwijnen :P :P ;)

Supermariobros

Citaat van: Schumi 2005 op 23 augustus 2005 - 16:44:01
Citaat van: Jasper op 23 augustus 2005 - 16:40:00
Ik vind het vooral grappig dat Mario dat nog meende ook wat hij daar in het topic van de man van de race zei. :)
Ik ook, ik stond vol ongeloof te kijken toen ik dit topic zag.  ;D ;D ;D ;D

Ik wacht op jullie posts  ;)

Ferrari 2010

Wat vinden jullie van de paus? Tzelfde als gij Mario, heeft nen bandietensmoel
Wat vinden jullie van de Kerk in het algemeen? Niet zo hoognodig
Geloven jullie dat er iets is, na de dood? Ik hoop het altans, ik kan me niet voorstellen dat plots alles met je ziel gedaan is. Volgens mij word je gewoon opnieuw geboren (je ziel in een ander lichaam) zonder te weten dat je eerder al hebt geleefd.
Wie van jullie gaat naar de mis en hoeveel? Soms, bij trouw en begrafenis en ook de herdenkingmissen voor men bomma (alst geen examens zijn op da moment tenminste). 1 voordeel om hier naar de kerk te gaan: De hosties zijn hier verukkelijk  :P :P :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Kannibaal, je eet het lichaam van iemand die al bijna 2000 jaar dood bent en je vindt het dan nog lekker ook. :P

Ik vind dat godsdienst mensen een foto/sluier voor de ogen houdt. Vroeger was godsdienst nodig, maar die tijd is al lang voorbij.

Zelf ben ik een radicale moslim die momenteel druk bezig is met het plannen van een aanslag op Spa op 11 september. :P

FerrariMan

Wat vinden jullie van de paus? Hij ziet er jonger uit, dat geef ik hem na. Voor de rest nog weinig tot niks speciaals opgemerkt.

Wat vinden jullie van de Kerk in het algemeen? De kerk is nooit onnodig. Mensen die dat zeggen zijn mensen die in vier muurtjes leven. Ik ga er zelf niet heen en geloof er ook niet in maar voor andere mensen is het een hele geruststelling en geeft het hun een veilig(er) gevoel. Meer gemoedsrust zeg maar. Nog anderen halen er hun hele hoop uit of kunnen zich erdoor sterker voelen. Onnodig is het dus niet.

Geloven jullie dat er iets is, na de dood? Moeilijke vraag. Niemand kan dit weten, tot nu toe nog niet. Maar als er iets is dan lijkt me een grote bar niet slecht.

Wie van jullie gaat naar de mis en hoeveel? Helemaal nooit. Niet met feesten of niks. Ik heb daar binnen niets te zoeken, geloof er helemaal niet in en zal dus ook niet als een hypocriet er gaan zitten omdat het sociaal niet aanvaard is van weg te blijven op zulke gelegenheden.

De grote vraag is, is religie de aansteker van het kwaad in de wereld?

Jasper

Geloof, misschien iets voor het compleet onzinnige topic. :P

Die Adolf Gatzinger moet ik trouwens ook niet hebben als paus. En ik kom in de kerk als er iemand trouwt of gestorven is. Meer niet.

Of er iets is na de dood, daar is maar één antwoord op: je kan het niet weten. Of je erin gelóóft, ieder het zijne. Ik persoonlijk denk van niet. Je hart klopt niet meer, er is geen energie meer in je lichaam om nog iets te 'zien'.

En tenslotte zit geloof alleen maar in de hoofden van de mensen. Als je erin gelooft, dan is het er, als je er niet in gelooft, dan is het er niet. Zo simpel is het. Daarom dat ik niet zo ben voor die godsdiensten die op het mystieke af zeggen dat je de ene God moet aanbidden...

Tim C

Atheist tot in de kist

Een van de duizenden redenen:

Alle oorlogen en alle mensen die al in naam van "god" zijn gestart en gesneuvelt...

Ik vind he tverschrikkelijk irritant dat mensen nu nog steeds in die dingen kunnen en willen geloven. Vorig jaar had ik een "evangelist" in de klas die doodleuk vond dat het moet kunnen dat creationisme als enige oorsprong van het leven wordt aangeleerd in sommige Amerikaanse county's.

En nu stop ik ermee, want ik boei me al weer veel te hard op :P

Mikacouli

Citaat van: Benny Dict op 23 augustus 2005 - 17:01:06


Wat vinden jullie van de Kerk in het algemeen? De kerk is nooit onnodig. Mensen die dat zeggen zijn mensen die in vier muurtjes leven.

Bwa, nie mee eens. Voor mij is dat onnodig en ik leef zeker niet tussen vier muurtjes. Ik geloof gewoon niet. Maar das relatief. Ik geloof bv niet in een leeven hierna, ik geloof niet in god, ik geloof niet in jezus of dergelijke... Ik kan bv wel geloven in de titel van Kimi maar das totaal iets anders. Dus volgens mijn er verschillende vormen van geloof. Ik kan er wel inkomen dat mensen alles geven voor hun geloof maar dan nog vind ik het verloren tijd omdat volgens mij er niks is. Een verzinsel zeg maar...