Welk(e) dier(en) heb jij thuis?

Gestart door Supermariobros, 15 augustus 2005 - 10:05:31

« vorige - volgende »

Supermariobros

De laatste tijd horen we vaak over dierenverwaarlozing, denk maar aan de boerderij van St.-Truiden. Een dier heeft recht op leven, en hoort goed verzorgd te worden.

Nu vroegik me af wie er allemaal een dier thuis heeft en welke en als dierenvriend mag ik toch hopen dat het een goede verzorging krijgt   ;)


Wij hebben thuis: 2 Siamese katten, 4 aga's, 2 parkieten, een dwergkonijn, een cavia, 2 aquariums met vissen en een vijver met koi's, goudwinden, een steur en een kikker.

Mikacouli

Ikzelf ben een enorm grote dierenliefhebber. Ik heb een hond (boomer), vissen en vogels. Een beetje weinig want vroeger hadden we meer huisdieren. De hond is trouwens een beagle, een engelse jachthond. maar jagen doet ie niet veel ;d;d;d

Schumi nr1

#2
Wij hebben een hond (Parson Jack Russell), vissen (kois, karpers, enkele diamantsteurs en goudwinden) in een grote vijver en in een kleiner fonteintje, verder hebben we 6 katten van het merk stratier, veel konijnen (geen goesting om ze te tellen), verschillende kippen en een gans; tenslotte hebben we nog 4 koeien :) Vroeger hadden we nog +/- 500 varkens maar die hebben we al een paar jaar niet meer :). Zelf ben ik dus ook een grote dierenvriend ...

Jasper

Ik ken iemand die een beagle heeft, heel leuk als ze nog klein zijn. ;D En natuurlijk ook als ze al wat groter zijn. :)

Wij hebben een aquaurium van 80-90 liter schat ik, met een hoop vissen in. Onder andere een zilverhaai:



Wat Zilverhaai Beringen mag zijn weet ik niet maar dit was de beste afbeelding van een zilverhaai die ik vond. De onze is wel wat langer en slanker dan deze. Mooie vis.

Ook nog zogenaamde dwerghaaitjes of blauwe haaien of iets met "siamees", siamese haai of zoiets, maar ik weet niet direct de juiste naam. Daar hadden we er vroeger 2 van, 20 cm lang ongeveer, en diegene die het langste leefde was toch 14 jaar oud (!). Nu hebben we er twee kleintjes. In het echt worden die trouwens een meter lang of zo maar ons aquarium is een kubus van 50x50x50 cm met onderaan een kleine 10cm steentjes en zand en het is natuurlijk niet tot de rand vol, vandaar dat ik aan 80-90 liter kom bij m'n schatting. ;)

En verder nog kleinere visjes, zebravisjes bijvoorbeeld:


Ook een mooie vis is de labeo, redelijk groot maar zit wel altijd achter de andere visjes aan. :(



En twee ruitenkuisers die al de algen op ruiten, stenen en planten opeten. Zeer handig!


Verder hebben we nog schijtende duiven en merels, en iets mooier zijn de pimpel-, kool- en staartmezen. Maar deze zijn natuurlijk in het wild. :P En de katten van de (over)buren hebben hier elk hun toer in onze tuin, elk op een ander moment. Zo denken ze allemaal dat het hun territorium is. ;D Die katten zijn niet van ons maar ze komen hier elke dag dus ze zijn ons al gewoon en wij hen ook. :)

Bruno

2 hondjes (Maltezer), 3 katten en in de tuin de nodige slakken, muizen en héél af en toe ns een verloren gelopen mol die door de aanwezigheid van de katten geen lang leven beschoren is. :-[

O ja, de laatste tijd zit er hier in de buurt een reiger, mooi beest!

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Jasper

Oh ja, reigers hebben wij regelmatig bij de vijver. Eten de kikkers op. :( Ook ooit eens een ijsvogel aan de vijver gehad. Wat een zeldzame en prachtige verschijning was dat! :o

Ferrari 2010

Dit soort topic is er al vaker geweest denk ik, maar maakt niet uit.
1 hond: een Golden Retriever, Digna (lees dinja) (een vrouwken)
2 konijnen: snuffie en pluis  ;D  (beide vrouwtjes)
4 cavia's (2 mannekes, 2 vrouwkes, binnenkort waarschijnlijk wel meer. Verleden jaar had ek er nog te veel om op men handen en voeten te tellen, maar daar zijn er een hoop van verkocht)
en helaas nog 3 wilde rotkonijnen die af en toe eens gedag komen zeggen en op onze konijnen zijn gekropen, de vetzakskes  >:( >:( Nu maar hopen dat de onze niet zwanger zijn  :-X (sja, onze konijnen zaten voor de eerste dag sinds lang noges los op het gras, en dara waren ze, ik had verwacht dat die wilde niet meer door de draad zouden kunnen, maar toch wel precies  :'()
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Citaat van: Supermariobros op 15 augustus 2005 - 10:05:31
Wij hebben thuis: 2 Siamese katten, 4 aga's, 2 parkieten, een dwergkonijn, een cavia, 2 aquariums met vissen en een vijver met koi's, goudwinden, een steur en een kikker.

Wat ik nog vergeten ben: 3 kippen en een kat die buitenloopt. Die is zo'n 3 maanden geleden afgezet bij ons en we geven ze eten en drinken, de kat slaapt 's nachts bij de kippen.

Juan Pablo

2 katten, die af en toe een halfe kikker of vogel of muis aan ons introduceren  :)
we hadden nog een paar vissen, maar die hadden door de katten geen lang leven  :'(

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Doefie

1 cavia, muizen die hier komen overwinteren en af en toe eens een hondje (golden retriever) die komt logeren.

Ferrari 2010

Citaat van: Schumi 2005 op 15 augustus 2005 - 17:26:05
Dit soort topic is er al vaker geweest denk ik, maar maakt niet uit.
1 hond: een Golden Retriever, Digna (lees dinja) (een vrouwken)
2 konijnen: snuffie en pluis  ;D  (beide vrouwtjes)
4 cavia's (2 mannekes, 2 vrouwkes, binnenkort waarschijnlijk wel meer. Verleden jaar had ek er nog te veel om op men handen en voeten te tellen, maar daar zijn er een hoop van verkocht)
en helaas nog 3 wilde rotkonijnen die af en toe eens gedag komen zeggen en op onze konijnen zijn gekropen, de vetzakskes  >:( >:( Nu maar hopen dat de onze niet zwanger zijn  :-X (sja, onze konijnen zaten voor de eerste dag sinds lang noges los op het gras, en dara waren ze, ik had verwacht dat die wilde niet meer door de draad zouden kunnen, maar toch wel precies  :'()
Ik was ook iets vergeten  :-[
3 kippen: 2 krielen, een zwarte en een bruine met een gouden hals, en een tusseninkip, een witte met een klein beetje zwart.
En de talloze veldmuizen die men valletjes komen opzoeken niet te vergeten, de merels die de pruimpjes komen stelen, de 2 tortelduifjes die de winter daarop plots met 4 waren en verleden winter al met 9, en dan nog een mankende bosduif en een paar gewone bosduiven.

Een kat moet bij ons niet in de buurt komen, zoudoor iedreen wrden weggejaagd. Spijtig dat onze rammelaar (= mannelijk konijn, geen babayspelgoed  ;)) dood is, want daar moest geen kat bij in de buurt komen ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Bjorn

Bij mij thuis, 1 vis. Wij m'n ouderlijke thuis hebben we 1 hond, Rottweiler, lief beest!, en een kat + vissen binnen. Oja, ook twee vogeltjes nog.
Buiten lopen er nog 4 ganzen rond.  :)
De Mens: In Het Gras![/color]

Eric

Citaat van: Bjorn op 16 augustus 2005 - 11:46:44
Bij mij thuis, 1 vis. Wij m'n ouderlijke thuis hebben we 1 hond, Rottweiler, lief beest!, en een kat + vissen binnen. Oja, ook twee vogeltjes nog.
Buiten lopen er nog 4 ganzen rond.  :)

je vergeet nog 1 dier, diene aangekleede gorilla  ;D ;)

ik stel het nog met 1 hond thuis...
verleden jaar is de teckel overleden  :'( :'( :'(

Juan Pablo

en ik heb nog 14 salamanders in m'n vijver zitten  :)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jasper

Ik ben nog wat vergeten... twee grote broers. :)