GP van Turkije

Gestart door Supermariobros, 15 augustus 2005 - 09:34:20

« vorige - volgende »

Supermariobros

Na twee weken op onze honger gezeten te hebben, is het weer zover. Dit weekend wordt moeilijk voor iedereen want de teams komen op een onbekend terrein. Zondag wordt er voor het eerst in de geschiedenis geracet op het Kurtkoy circuit in Istanbul. Het wordt dus heel belangrijk om in de vrije oefenritten een goede afstelling, goede banden te kiezen. Het zal in ieder geval een heet weekend worden, temperaturen van 32°C of meer zijn zeker mogelijk.

Of de alleerste GP van Turkije spektakel gebracht heeft, weten we zondag. Hier kunnen jullie alvast alles kwijt over het komende raceweekend.

The Iceman

Mclaren die de tegenstanders verpletterd !   ;) ;) ;) Denk dat het moeilijk in te schatten gaat zijn. Nieuw circuit met blijkbaar nogal een ruwe asfaltlaag volgens Michelin, maar ik verwacht toch weer een overwinning van Kimi ( als zijn Mac het deze keer uithoudt tot de finish ) Ik denk dat hij in Hongarije een nieuwe motor heeft gebruikt, dus wordt dit de de tweede race voor de Mercedes krachtbron en dat met die enorme temperaturen in Turkije ???  :-\ :-\ :-\ Juan Pablo die hopelijk de tweede plaats kan pakken en dat we zo eindelijk Mclaren nog eens de dubbel zien pakken. ( Kan me niet meer herinneren wanneer de laatste Mclaren 1-2 was, maar dat moet al van het tijdperk Mika - David geleden zijn )
Misschien dat Ferrari ( Michael ) nog wat punten kan afsnoepen van Renault, dat vorige race serieus op een dwaalspoor zat.
BAR en Toyota die toch aan hun achterstand aan het knabbelen zijn, vooral Toyota deed het in Hongarije erg goed.
Mocht Mclaren de volledige buit pakken zondag en Renault nog eens zo'n rampweekend hebben, dan krijgen we een superspannend slot. Ik vrees dat Alonso toch rapper een foutje gaat maken, mocht Kimi serieus wat punten inlopen komend weekend. Maar al bij al hoop ik op een spannende race. Alleen ben ik zo geen liefhebber van die nieuwe Tilke circuits.  :-\Geef mij maar de oude banen zoals Silverstone, Spa, Monza en Suzuka  8)

Jasper

#2
Toen ik de circuitlayout voor het eerst zag dacht ik: "wat een Mickey Mouse-circuit". Maar ik heb het onlangs nog eens grondig bekeken en hier en daar is er toch een mooie inhaalmogelijkheid denk ik. Wel stom dat het tegen de klok in wordt gereden, nergens goed voor en veroorzaakt alleen last voor de rijders.

Maar ik ben benieuwd of de teams voor verrassingen gaan komen te staan. Ze hebben duizenden, tienduizenden simulatieronden afgelegd, ik ben benieuwd wie er het beste uitkomt. :)

EDIT: @Snekuem: ik vind dat die Tilke al bij al goed meevalt. Shanghai is een supercircuit, Sepang is ook leuk om te rijden (Grand Prix 4 weet je wel), het nieuwe Hockenheim is ook lang niet slecht al was de originele Hockenheimring beter, vandaar dat dat nieuwe circuit als slecht aanzien wordt terwijl het dat helemaal niet is. Bahrein is het minste van Tilkes creaties, en die champignon van Cancun in Mexico is helemaal een flop. (http://www.racingcircuits.net/Mexico/Cancun%202006.gif voor wie niet mee is)

Turkije is volgens Tilke zelf in tegenstelling tot Sepang en Bahrein een circuit dat in een mooie, groene, heuvelachtige omgeving ligt en dat de heuvels echt volgt. Tilke zei zelf: "We hebben het circuit aangepast aan de omgeving en niet omgekeerd."

Ik verwacht dat Mercedes in de fabriek grondig testwerk heeft verricht op de testbank, en dat de betrouwbaarheid dan ook beter zal zijn in de nieuwe motoren. Als Kimi met de Hungaroring-motor rijdt is dat natuurlijk nog niet het geval. Maar als alles goed gaat wordt dit een 1-2 voor McLaren met Alonso op P3 en een kloof van 22 punten met nog 5 races te gaan tot gevolg.

Juan Pablo

iemand plaatjes van het circuit ?

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.


FerrariMan

Ik gok op een Ferrari overwinning. Beide McLarens vallen uit om de schande compleet te maken en Michael krijgt de overwinning op zijn Alonso's in de schoot :)

Jasper

Waarbij Michael in tegenstelling tot sommige anderen wél respect kan opbrengen voor de uitgevallen McLarens. :)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 15 augustus 2005 - 16:23:01
Waarbij Michael in tegenstelling tot sommige anderen wél respect kan opbrengen voor de uitgevallen McLarens. :)
Inderdaad. Maar toch, ik hoop dat de Mac's niet uitvallen, dan heeft Kimi helemaal niks kans meer. Die link die je gaf van Mexico, heb je er nog een andere? Hij werkt nl. niet bij mij  :'(
Hopelijk word het een pracht van een race, het enige wat ik echt wel spijtig is dat ze bijna overal pek als uitloop hebben genomen, geen grind. Een rijdersfout word dus eigenlijk niet genoeg afgestraft als je het mij vraagt...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

#8
Het asfalt is wel stukken veiiger dan het grind als je 't mij vraagt...

Link Mexico: http://www.racingcircuits.net/ en daar links in het menu op "Circuit types" klikken, dan in het menu op "Special", "Proposed circuits", en dan op die pagina vind je "Cancún".
Gemakkelijker: Google afbeeldingen, zoeken op "Cancun circuit", tweede afbeelding.

Die racingcircuits.net is trouwens een aanrader om eens op rond te surfen, je vindt er énorm veel info terug. Zelfs een hoop circuits die nooit gebouwd zijn. Grappig is bijvoorbeeld de Indianapolis Motor Speedway die je vindt als je naar beneden scrolt op de pagina waar je Cancún vindt. En het bovenste op die pagina, de A1-ring die voorgesteld was voor 2005. Heb ik nooit iets van gehoord. ???

Ferrari 2010

#9
Citaat van: Jasper op 15 augustus 2005 - 17:41:28
Het asfalt is wel stukken veiiger dan het grind als je 't mij vraagt...

Link Mexico: http://www.racingcircuits.net/ en daar links in het menu op "Circuit types" klikken, dan in het menu op "Special", "Proposed circuits", en dan op die pagina vind je "Cancún".
Gemakkelijker: Google afbeeldingen, zoeken op "Cancun circuit", tweede afbeelding.

Die racingcircuits.net is trouwens een aanrader om eens op rond te surfen, je vindt er énorm veel info terug. Zelfs een hoop circuits die nooit gebouwd zijn. Grappig is bijvoorbeeld de Indianapolis Motor Speedway die je vindt als je naar beneden scrolt op de pagina waar je Cancún vindt. En het bovenste op die pagina, de A1-ring die voorgesteld was voor 2005. Heb ik nooit iets van gehoord. ???
Ik ook niet.
Nu herinner ik me Cancun weer, dat spiegelbeeldcircuit. Kvind dat van IMS erg dom, tis te hopen dat dat nooit uitkomt, net zoals een hooooop andere op die pagina ;D ;D ;D
En de Belgische circuits die ertussen zitten, een paar mooie, maar hetgeen ze voor Spa zganen trekt echt op niks  :-\


Es ff met Istanbul bellen met de vraag of ze niet ergens in een snelmle bocht de pek willen vervangen naar een type zoals in Indianapolis  :) :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Schumi 2005 op 15 augustus 2005 - 18:06:15
Citaat van: Jasper op 15 augustus 2005 - 17:41:28
Het asfalt is wel stukken veiiger dan het grind als je 't mij vraagt...

Link Mexico: http://www.racingcircuits.net/ en daar links in het menu op "Circuit types" klikken, dan in het menu op "Special", "Proposed circuits", en dan op die pagina vind je "Cancún".
Gemakkelijker: Google afbeeldingen, zoeken op "Cancun circuit", tweede afbeelding.

Die racingcircuits.net is trouwens een aanrader om eens op rond te surfen, je vindt er énorm veel info terug. Zelfs een hoop circuits die nooit gebouwd zijn. Grappig is bijvoorbeeld de Indianapolis Motor Speedway die je vindt als je naar beneden scrolt op de pagina waar je Cancún vindt. En het bovenste op die pagina, de A1-ring die voorgesteld was voor 2005. Heb ik nooit iets van gehoord. ???
Ik ook niet.
Nu herinner ik me Cancun weer, dat spiegelbeeldcircuit. Kvind dat van IMS erg dom, tis te hopen dat dat nooit uitkomt, net zoals een hooooop andere op die pagina ;D ;D ;D
En de Belgische circuits die ertussen zitten, een paar mooie, maar hetgeen ze voor Spa zganen trekt echt op niks  :-\
Verklaar U nader a.u.b. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 15 augustus 2005 - 18:28:09
Citaat van: Schumi 2005 op 15 augustus 2005 - 18:06:15
Citaat van: Jasper op 15 augustus 2005 - 17:41:28
Het asfalt is wel stukken veiiger dan het grind als je 't mij vraagt...

Link Mexico: http://www.racingcircuits.net/ en daar links in het menu op "Circuit types" klikken, dan in het menu op "Special", "Proposed circuits", en dan op die pagina vind je "Cancún".
Gemakkelijker: Google afbeeldingen, zoeken op "Cancun circuit", tweede afbeelding.

Die racingcircuits.net is trouwens een aanrader om eens op rond te surfen, je vindt er énorm veel info terug. Zelfs een hoop circuits die nooit gebouwd zijn. Grappig is bijvoorbeeld de Indianapolis Motor Speedway die je vindt als je naar beneden scrolt op de pagina waar je Cancún vindt. En het bovenste op die pagina, de A1-ring die voorgesteld was voor 2005. Heb ik nooit iets van gehoord. ???
Ik ook niet.
Nu herinner ik me Cancun weer, dat spiegelbeeldcircuit. Kvind dat van IMS erg dom, tis te hopen dat dat nooit uitkomt, net zoals een hooooop andere op die pagina ;D ;D ;D
En de Belgische circuits die ertussen zitten, een paar mooie, maar hetgeen ze voor Spa zganen trekt echt op niks  :-\
Verklaar U nader a.u.b. ;)
kzou bijgod niet meer weten wat het woord moet zijn dat ik fout heb getypt. Waarschijnlijk iets van "zagen"  ;) ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Maar dan snap ik niet wat er op niks trekt. De geschiedenis van het circuit die ze daar geven klopt toch helemaal.

bogief1

Op het ps2 spel f1 05 vind ik circuit eigenlijk niks, maar "live" zal het wel beter zijn zeker, vooral die 4 of 5 linkse bochten na elkaar vind ik niet veel aan en zeker met die turbulentie die tegenwoordig na de wagens afspeelt zie ik ze daar ni dicht genoeg komen om dan in de hairpin aan te vallen. Maar dit weekend weten we meer. Hopelijk kan Kimi nog s een kloof dichten dat het kampioenschap spannend blijft, voor mij persoonlijk is het eender wie kampioen word, als het maar spannend blijft.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Eric

afgaande op de tekeningen gaat de start spektakel kunnen opleveren, die eerste bochten is een "brokkenruimer-combinatie"  ;D