GP van Turkije

Gestart door Supermariobros, 15 augustus 2005 - 09:34:20

« vorige - volgende »

Roel

Uit cijfers bleek dat Montoya +/- 40 km trager reed dan normaal op het punt waar hij gepakt werd door  Manteiro. Het ongelukje is natuurlijk te vermijden door Monteiro, maar 40 km/u is wel een heel pak trager dan normaal :s JPM blijft een alles maar toch te vaak niets piloot.

Om het kampioenschap en de race samen te vatten in de recente woorden van Button: Mclaren heeft het WK meer verloren dan Renault het gewonnen heeft. (in deze race ook weer die twee belangrijke punten). Dat Kimi nog wk wordt is nu wel eg onwaarschijnlijk omdat de Ferarri's total losT zijn en de BAR piloten nog te vaak foutjes maken. Conclusie: Alonso eindigt elke race op het podium en daarmee is de WKkous af..
God save Mclaren

Olav18

Citaat van: Jasper op 21 augustus 2005 - 18:20:05
En zoals Montoya zelf zei in de persconferentie: al een geluk dat er niet hetzelfde gebeurde als in Brazilië in 2000 met de één of andere vliegende Ollander...

Knap want toen reden JV en JPM niet in dezelfde raceklasse. ;)

Maar goed over de incidenten (zowel MW-MS als JPM-TM) ik vind in beide gevallen de achterblijvers, Webber en Monteiro, de schuldige, waarbij degenen die ze op één of meerdere ronden ook niet volledig vrijuit gaan.

http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Ferrari 2010

Citaat van: WebMachine op 21 augustus 2005 - 20:59:27
Weer een weekend om snel te vergeten voor de Ferrarifans. Spijtig van Montoya, ik had graag eens een McLarendubbel gezien, ze hadden het verdiend!

In Monza zal het wel een McLarendubbel worden en worden de Ferraris op een ronde gezet door een Jordan.
Ik denk dat Ferrari het in Monza niet zo slecht zal doen hoor. Het is een zeer snel circuit, en ook dit weekend was te zien dat hun speed traps niet lager lagen dan bij de andere. Dan blijven er de chicanes, daarin zullen ze de tragere zijn. Maar ze zullen wel zorgen dat ze er staan in Italië hoor, net zoals in San Marino  ;) Het circuit is lang, maar ook zeer snel, en dat speelt in hun voordeel. Button en beide Mac's zullen volgende keer wel voor Alflonso staan hoor. Misschien zelfs MS, als het wat meevalt. En anders moet je mr even met Monteiro bellen ofdat die niet een dwaas manoevre kan doen met Alonso  ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Citaat van: Schumi 2005 op 22 augustus 2005 - 08:44:01
Citaat van: WebMachine op 21 augustus 2005 - 20:59:27
Weer een weekend om snel te vergeten voor de Ferrarifans. Spijtig van Montoya, ik had graag eens een McLarendubbel gezien, ze hadden het verdiend!

In Monza zal het wel een McLarendubbel worden en worden de Ferraris op een ronde gezet door een Jordan.
Ik denk dat Ferrari het in Monza niet zo slecht zal doen hoor. Het is een zeer snel circuit, en ook dit weekend was te zien dat hun speed traps niet lager lagen dan bij de andere. Dan blijven er de chicanes, daarin zullen ze de tragere zijn. Maar ze zullen wel zorgen dat ze er staan in Italië hoor, net zoals in San Marino  ;) Het circuit is lang, maar ook zeer snel, en dat speelt in hun voordeel. Button en beide Mac's zullen volgende keer wel voor Alflonso staan hoor. Misschien zelfs MS, als het wat meevalt. En anders moet je mr even met Monteiro bellen ofdat die niet een dwaas manoevre kan doen met Alonso  ;D ;D

Ik denk ook dat ze in Monza heel wat beter voor de dag zullen komen, zo een afgang zoals in Turkije kunnen ze voor de Tifosi niet permitteren.

mike

Citaat van: Supermariobros op 22 augustus 2005 - 09:52:47
Citaat van: Schumi 2005 op 22 augustus 2005 - 08:44:01
Citaat van: WebMachine op 21 augustus 2005 - 20:59:27
Weer een weekend om snel te vergeten voor de Ferrarifans. Spijtig van Montoya, ik had graag eens een McLarendubbel gezien, ze hadden het verdiend!

In Monza zal het wel een McLarendubbel worden en worden de Ferraris op een ronde gezet door een Jordan.
Ik denk dat Ferrari het in Monza niet zo slecht zal doen hoor. Het is een zeer snel circuit, en ook dit weekend was te zien dat hun speed traps niet lager lagen dan bij de andere. Dan blijven er de chicanes, daarin zullen ze de tragere zijn. Maar ze zullen wel zorgen dat ze er staan in Italië hoor, net zoals in San Marino  ;) Het circuit is lang, maar ook zeer snel, en dat speelt in hun voordeel. Button en beide Mac's zullen volgende keer wel voor Alflonso staan hoor. Misschien zelfs MS, als het wat meevalt. En anders moet je mr even met Monteiro bellen ofdat die niet een dwaas manoevre kan doen met Alonso  ;D ;D

Ik denk ook dat ze in Monza heel wat beter voor de dag zullen komen, zo een afgang zoals in Turkije kunnen ze voor de Tifosi niet permitteren.

Dat ze zich dat niet kunnen permitteren verandert niks aan de fysica van hun wagen en banden, he...  :)

Maar ik denk ook dat ze beter gaan doen, precies omwille van de redenen die Schumi 2005 al aangaf. Topsnelheid hebben ze genoeg, het is het bochtenwerk waar het schoentje ( bandje? :)) wringt.

FerrariMan

Vergeet het, hun uitgangsposities voor de kwalificaties zijn al strontslecht, het hoogste wat ze daar kunnen behalen is een 8ste tot 6de plaats. BAR, Toyota, Renault en McLaren rijden Ferrari daar de sterren rond de oren.

Dégoutant is het. Van het ene extreme naar het andere in een seizoen tijd. Een piloot van het kaliber Schumacher had het gezever met Webber MOETEN vermijden. Dat was rookie materiaal.

Ferrari 2010

Dat Ferarri plots zo achteruit is gegaan licht niet volledig aan zichzelf. Ok, zij hebben die slechte wagen gebouwd, niemand anders. Maar als de regels zoals andere jaren niet zo vele hadden veranderd dan hadden ze nog minstens bij BAR en Toyota gezeten. het probleem is dat de wagens achteruit moesten gaan, en zij zijn te ver achteruit gegaan omdat ze niet wisten hoe ze een betere wagen moesten maken die comform is met de regels...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Benny Dict op 22 augustus 2005 - 12:55:57
Vergeet het, hun uitgangsposities voor de kwalificaties zijn al strontslecht, het hoogste wat ze daar kunnen behalen is een 8ste tot 6de plaats. BAR, Toyota, Renault en McLaren rijden Ferrari daar de sterren rond de oren.

Dégoutant is het. Van het ene extreme naar het andere in een seizoen tijd. Een piloot van het kaliber Schumacher had het gezever met Webber MOETEN vermijden. Dat was rookie materiaal.
Niet vergeten dat ze daar al dit jaar wss al zo'n 2000 ronden hebben gereden. Alleen vorige week al 310 ronden in 2 dagen en de tijden waren zo slecht nog niet. Ik verwacht hen wel wat beter hoor dan dit weekend. Maar niet zo goed als in Hongarije. Ik hoop alvast dat ze voor de Renaults eindigen. McLaren zelf verwacht ik minder aangezien ze daar nooit goed gereden hebben sinds de Mika tijd.  Ikverwacht allesinds een sterke BAR van button. We zullen zien maar dat is stof voor volgende week.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 22 augustus 2005 - 13:14:58
Citaat van: Benny Dict op 22 augustus 2005 - 12:55:57
Vergeet het, hun uitgangsposities voor de kwalificaties zijn al strontslecht, het hoogste wat ze daar kunnen behalen is een 8ste tot 6de plaats. BAR, Toyota, Renault en McLaren rijden Ferrari daar de sterren rond de oren.

Dégoutant is het. Van het ene extreme naar het andere in een seizoen tijd. Een piloot van het kaliber Schumacher had het gezever met Webber MOETEN vermijden. Dat was rookie materiaal.
Niet vergeten dat ze daar al dit jaar wss al zo'n 2000 ronden hebben gereden. Alleen vorige week al 310 ronden in 2 dagen en de tijden waren zo slecht nog niet.
De situatie is te belachelijk voor woorden. Ze zetten alles op alles om sneller te gaan maar telkens gaan ze na een vooruitgang drie stappen naar achter. Een traktor, dat is het.  :)



Alan Blues

Citaat van: Benny Dict op 22 augustus 2005 - 13:47:54
Citaat van: Mikacouli op 22 augustus 2005 - 13:14:58
Citaat van: Benny Dict op 22 augustus 2005 - 12:55:57
Vergeet het, hun uitgangsposities voor de kwalificaties zijn al strontslecht, het hoogste wat ze daar kunnen behalen is een 8ste tot 6de plaats. BAR, Toyota, Renault en McLaren rijden Ferrari daar de sterren rond de oren.

Dégoutant is het. Van het ene extreme naar het andere in een seizoen tijd. Een piloot van het kaliber Schumacher had het gezever met Webber MOETEN vermijden. Dat was rookie materiaal.
Niet vergeten dat ze daar al dit jaar wss al zo'n 2000 ronden hebben gereden. Alleen vorige week al 310 ronden in 2 dagen en de tijden waren zo slecht nog niet.
De situatie is te belachelijk voor woorden. Ze zetten alles op alles om sneller te gaan maar telkens gaan ze na een vooruitgang drie stappen naar achter. Een traktor, dat is het.  :)




De processie van Echternach... ;)

Dit geheel terzijde, ik heb van de race genoten. Ik heb me ook de bedenking gemaakt dat de meeste 'oude' circuits niet meer up to date zijn voor de huidige F1.

Ferrari 2010

te onzinnig om een topic voor te starten:
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=95978

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Gewoon lachwekkend
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Alan Blues

Citaat van: Schumi 2005 op 22 augustus 2005 - 16:29:19
te onzinnig om een topic voor te starten:
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=95978

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Gewoon lachwekkend
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :'( :'(

The Iceman

Kimi fluitend naar de zege.
Alonso die de tweede plaats cadeau krijgt van ene Monteiro  >:(  Ik vind dat gedubbelden altijd plaats moeten maken voor de koplopers, ook al zijn ze in strijd voor de 15e plaats  :) en dat was tijdens deze race zeker niet het geval. Alonso heeft al veel cadeautjes gekregen dit jaar  ;)
JPM had eigenlijk tweede moeten eindigen, knappe race van de Colombiaan, maar een stukgereden diffusor besloot er anders over.
Fisi, nog eens aan de finish, maar kwam serieus tekort op Alonso ( of ligt het aan het materiaal dat hij krijgt ).
Button, knappe vijfde plaats ondanks zijn misstap tijdens de kwalificatie.
Trulli die wederom Ralf naar huis reed en het team van Toyota toch nog enkele punten bezorgde. ( Vrees dat Ralfie voor zijn toekomst bij Toyota moet vrezen volgend jaar, aangezien de Japanners er niet vies van zijn om hun coureurs ( Da Matta, Salo, McNish ) te ontslaan ) En ja, ik vond dat die Mexicaanse journalist hem de perfecte vraag stelde  :)
David Coulthard die zijn Red Bull weer mooi in de punten reed en nog altijd bewijst dat hij een veel beter racer is dan qualifier.
Christian Klien die de teamleiding liet zien dat hij en niet Liuzzi in die Red Bull moet zitten.
En Ferrari ???? Dat was weeral een lachertje het ganse weekend. Hoe meer ze testen, hoe slechter de resultaten precies. En eerlijk gezegd vond ik dat Schumacher toch schuld trof bij de aanrijding met Webber, gooide serieus de deur dicht  toen de Australiër er zijn Williams naast plantte.

The Iceman

Citaat van: Schumi 2005 op 22 augustus 2005 - 16:29:19
te onzinnig om een topic voor te starten:
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=95978

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Gewoon lachwekkend
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
01 april is toch al gepasseerd dit jaar ???? En mocht het zo zijn, ik zie Kimi geen "sloef" spelen net zoals Barrichello.  ;) Die veegt de grond aan met de Duitser  ;D ;D ;D ;D

Roel

Ge moet het maar durven... zoiets de wereld in sturen :-s

Wie denkt er nog maar aan dit serieus te kunnen noemen? Schumacher die na zo'n schitterende periode na één kwakkelseizoen het zou afbollen, komaan seg...
God save Mclaren