Sterkste rijdersduo

Gestart door Supermariobros, 12 augustus 2005 - 14:21:18

« vorige - volgende »

bogief1

Bij MS hoef je niemand te zetten want die wil geen gelijkwaardige coureur naast hem, alonso en raikonnen dus
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

The Iceman

Van de huidige rijdersbezetting : Kimi Raikkönen en Michael Schumacher

Jasper

Citaat van: Alfonsinneke op 15 augustus 2005 - 11:05:30
Fernando Alonso
Kimi Raikkonen

Welkom op het forum Alfonsinneke. Ik zou zeggen amuseer je een beetje hier maar dat zal zo ook al wel lukken. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 15 augustus 2005 - 12:15:44
Bij MS hoef je niemand te zetten want die wil geen gelijkwaardige coureur naast hem, alonso en raikonnen dus
Daar gaat het niet om denk ik, het gaat erom welke 2 het sterkste zijn samen denk ik. Voor mij zijn dat MS en KR, samen zouden zij het meeste punten opstrijken als je het mij vraagt. maar dan moeten ze uiteraard wel beide een goede wagen hebben.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

Ik vraag me soms wel eens af, of er vele andere namen zouden komen indien al die electronica er ni op zat. Kimi en Fernando hebben talent in overvloed, maar zouden - ik noem maar - massa of sato opeens verder kunnen staan zonder die hulp. Nu zie je eigenlijk het pure talent niet echt, maar in 2008 zal het wel beteren zeker.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 15 augustus 2005 - 17:57:46
Ik vraag me soms wel eens af, of er vele andere namen zouden komen indien al die electronica er ni op zat. Kimi en Fernando hebben talent in overvloed, maar zouden - ik noem maar - massa of sato opeens verder kunnen staan zonder die hulp. Nu zie je eigenlijk het pure talent niet echt, maar in 2008 zal het wel beteren zeker.
Ik vind die elektronica er eigenlijk bijhoren hoor. F1 is de hoogste autosportklasse, hebben ze in GP2 dan geen elektronica?????? Het hoort erbij, de hoogst technologische sport zen technologie afpakken klopt niet als je het mij vraagt  ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

Ja maar tractiecontrole enzo hoeft er toch niet bij vind ik. Ik zie ze liever die auto's gooien en tonen dat ze de controle er over hebben. Is spektakel en zo zie je de talenten van een rijder toch?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Jasper

Het is racen, en voor racen heb je een piloot nodig. Racen gaat erom welke piloot het snelst is, niet welke wagen. Daarom moet alle elektronica van de wagen gegooid worden, al vind ik stuurbekrachtiging en zeker semi-automatische versnellingsbak wel kunnen. Launch control, traction control, weg ermee. Lampjes op/boven het stuur, weg, de rijder kan zelf wel horen en voelen wanneer hij moet schakelen.

FerrariMan

Citaat van: bogief1 op 15 augustus 2005 - 17:57:46
Ik vraag me soms wel eens af, of er vele andere namen zouden komen indien al die electronica er ni op zat. Kimi en Fernando hebben talent in overvloed, maar zouden - ik noem maar - massa of sato opeens verder kunnen staan zonder die hulp. Nu zie je eigenlijk het pure talent niet echt, maar in 2008 zal het wel beteren zeker.
Wat is het verschil tussen Massa en Kimi/Alonso? In tegenstelling tot die twee anderen heeft Massa nog nooit in een winnende wagen gezeten.

bogief1

Ik heb niks tegen Massa zu, en het is niet omdat hij nu naar ferrari gaat  ;), maar ik schat hem niet zo hoog in als Kimi of Fernando. Ik denk dat hiij puur qua talent toch iets moet onderdoen voor die 2. Volgend jaar zullen we zien wat hij echt waard is maar een kampioen zie ik toch niet in hem.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

Citaat van: bogief1 op 16 augustus 2005 - 16:27:35
Ik heb niks tegen Massa zu, en het is niet omdat hij nu naar ferrari gaat  ;), maar ik schat hem niet zo hoog in als Kimi of Fernando. Ik denk dat hiij puur qua talent toch iets moet onderdoen voor die 2. Volgend jaar zullen we zien wat hij echt waard is maar een kampioen zie ik toch niet in hem.
Dat is wat ik bedoel. Hij heeft +/- dezelfde route als Kimi gevolgd, enkel geen topcontract gekregen omdat hij wat wild was en Ferrari er een optie op had. Op voorhand stellen dat hij niet dezelfde talenten kan hebben als Kimi/Alonso is onzin. De Sauber is niet te vergelijken met de McLaren/Renault.

Jasper

Massa werd naar huis gereden door Fisico, Fisico wordt verslagen door Alonso. Met andere woorden kan je toch denken dat Massa van mindere kwaliteit is dan Alonso, al kan je natuurlijk niet helemaal zeker zijn.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 16 augustus 2005 - 17:01:44
Massa werd naar huis gereden door Fisico, Fisico wordt verslagen door Alonso. Met andere woorden kan je toch denken dat Massa van mindere kwaliteit is dan Alonso, al kan je natuurlijk niet helemaal zeker zijn.
Inderdaad, je kan dat denken. En die vermoedens kunnen kloppen. Maar dan blijf je er wel mee zitten dat massa beter kan zijn geworden, en dat Fisico slecht materiaal heeft bij renault tov Alflopso enz. enz. enz.
Het is gewoon iets dat je niet kan weten, we zullen volgend jaar wel zien wat hij doet naast Schumi.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Benedictus XXX op 16 augustus 2005 - 16:58:13
Citaat van: bogief1 op 16 augustus 2005 - 16:27:35
Ik heb niks tegen Massa zu, en het is niet omdat hij nu naar ferrari gaat  ;), maar ik schat hem niet zo hoog in als Kimi of Fernando. Ik denk dat hiij puur qua talent toch iets moet onderdoen voor die 2. Volgend jaar zullen we zien wat hij echt waard is maar een kampioen zie ik toch niet in hem.
Dat is wat ik bedoel. Hij heeft +/- dezelfde route als Kimi gevolgd, enkel geen topcontract gekregen omdat hij wat wild was en Ferrari er een optie op had. Op voorhand stellen dat hij niet dezelfde talenten kan hebben als Kimi/Alonso is onzin. De Sauber is niet te vergelijken met de McLaren/Renault.

Maar het is ook onzin dat jij beweert dat hij die talenten wel heeft. Heb ik nog geen bewijzen van gezien. Natuurlijk kan het zijn dat het een talent is maar ik denk eerder van niet. Ik schat hem niet hoger in dan bv klien. Klien doe trouwens onderschat wordt door velen.

McChouffe

Citaat van: Jasper op 16 augustus 2005 - 17:01:44
Massa werd naar huis gereden door Fisico, Fisico wordt verslagen door Alonso. Met andere woorden kan je toch denken dat Massa van mindere kwaliteit is dan Alonso, al kan je natuurlijk niet helemaal zeker zijn.

En Massa rijdt Villeneuve naar huis.

Jacky Eeckelaert vertelde mij enkele jaren geleden dat hij in Massa een enorm talentvol rijder zag. Er moest alleen gewerkt worden aan de scherpe kantjes.
We zullen volgend jaar zien wat hij waard is.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.