Homohuwelijk

Gestart door Supermariobros, 11 augustus 2005 - 18:43:26

« vorige - volgende »

Tim C

* Tim C wijst naar Doefie

razzle_dazzle

Citaat van: Razzle_dazzle op 11 augustus 2005 - 19:53:04
Citaat van: Tim C op 11 augustus 2005 - 19:51:46
Citaat van: Razzle_dazzle op 11 augustus 2005 - 19:49:13
Homo's mogen van mij huwen maar geen kinderen adopteren. Waarom? Omdat je op die manier onrechtstreeks aanstuurt tot een homosamenleving
Doefie, voel jij wat voor de jongens?

Verschil is dat doefie ook een biologische moeder heeft en wss daar ook is bij opgegroeid.

;), gaan we cirkels maken?

Tim C

ja, heb niks te doen, dus wil gerust wel een paar uur door doen ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 11 augustus 2005 - 20:01:58
ja, heb niks te doen, dus wil gerust wel een paar uur door doen ;)
Je hebt wel iets te doen? Weten wat? DE WEBSTRIJD   En nu kan je er niet onderuit, je hebt zelf gezegd dat je wel een paar uur tijd hebt  :D :D :D :D :D :D :D(en néééé, je vriedin is niet net overoop gereden zodat je naar het ziekenhuis moet)

Eindelijk, ik heb em bij zen pietje  :P :P :P (neem dit niet in het kader van dit topic, wel als uitdrukking  ;))
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Razzle_dazzle op 11 augustus 2005 - 19:49:13
Homo's mogen van mij huwen maar geen kinderen adopteren. Waarom? Omdat je op die manier onrechtstreeks aanstuurt tot een homosamenleving, je moet je maar is inbeelden wat voor een jeugd die kindjes gaan hebben als anderen weten dat ze twee pappie's hebben. Volgens mij gaat dat leiden tot een serieuze stijging van homo's in onze maatschappij en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn denk ik :). Ik weet dat dit niet de meest rechtvaardige reden is maar ik denk dat de meeste me wel kunnen volgen als ik toegeef dat ik binnen twintig jaar niet in een homosamenleving wil leven.

Sorry als ik kwaad overkom, is niet zo, maar dit is een van de meest stomme reacties die ik in die 10 jaar al gehoord heb. Het is toch niet omdat er één iemand homo is in het gezin dat er dan direct iedereen homo is, en dat daardoor dan het homo-aantal stijgt? :-\ Voor jou of andere mensen klinkt dat logisch, maar ik ben ermee opgegroeid van jongsaf aan, en ik ken het totaal anders. Mensen kiezen er zelf voor om homo te zijn, wat anderen ook denken of beweren. Het is geen ziekte waarmee je elkaar besmet... het zijn gewoon gevoelens die twee mensen voor elkaar hebben.

Citaat van: Tim C op 11 augustus 2005 - 19:51:46
Doefie, voel jij wat voor de jongens?
Nee. Ik ben en blijf hetero ;)

Citaat van: Razzle_dazzle op 11 augustus 2005 - 19:53:04Verschil is dat doefie ook een biologische moeder heeft en wss daar ook is bij opgegroeid.
Heeft er weinig mee te maken. Ik ben bij mijn moeder opgegroeid omdat mijn vader het huis is uitgetrokken. Had mijn moeder dat gedaan, was ik waarschijnlijk bij mijn vader en zijn vriend gebleven, en toch hetzelfde gebleven. Of was mijn moeder lesbisch geweest of mijn beide ouders holebi, dan nog zou ik gewoon mezelf zijn geweest.

Ik heb het lang genoeg mogen aanhoren van "zo vader zo zoon", hoor ik nu nog altijd trouwens. En dat noem ik dan reacties van mensen die er niets van af weten ;)

Ferrari 2010

Weet je, ik ben een beetje van mening verandert:
Ik blijf erbij dat kinderen een vader en moeder moeten hebben. Maar daarom moeten ze niet samen zijn. Mijn gebuur heeft ook een vrouw en een kind ervan, en die vrouw is het afgetrapt, hij is homo ~geworden~(kdenk dat je dat bent ofdat je dat niet bent, kan je niet plots worden) Die dochter zit daar nu wel, 4 jaar oud geloof ik. Het is een rare situatie om in op te groeien denk ik. Ik zou het raar vinden moest men vader ineens met een man in bed kruipen. En ik denk dan van die dingen dat kinderen dan de opmerking gaan krijgen van "en, ben je al es met je 2de vader/moeder in bed gedoken?" Die reactie krijg je waarschijnlijk niet, het is gewoon zo dat je als je daar buitenstaat je dat niet zo goed kan begrijpen, en al helemlaal niet als je er tegen bent.

Ok, je kan dan 2 dingen doen. Of je schaamt je dood, wat zeer slecht is voor jezelf, of je trekt je zoals doefie denk ik doet niet teveel van de opmerkingen aan en komt er het best vanal uit.

En ik denk dat buitenstaanders niet echt kunnen weten hoe dat is, wat weten wij daar uiteindelijk van? In de situatie zelf zou je hoogstwaarschijnlijk véél anders reageren op dit topic.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

razzle_dazzle

CitaatSorry als ik kwaad overkom, is niet zo, maar dit is een van de meest stomme reacties die ik in die 10 jaar al gehoord heb. Het is toch niet omdat er één iemand homo is in het gezin dat er dan direct iedereen homo is, en dat daardoor dan het homo-aantal stijgt? Voor jou of andere mensen klinkt dat logisch, maar ik ben ermee opgegroeid van jongsaf aan, en ik ken het totaal anders. Mensen kiezen er zelf voor om homo te zijn, wat anderen ook denken of beweren. Het is geen ziekte waarmee je elkaar besmet... het zijn gewoon gevoelens die twee mensen voor elkaar hebben.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk zo niet over homo's hoor. Meer nog ik ben er zelfs van overtuigd dat twee vaders/moeders, hun kinderen beter zouden kunnen opvoeden dan vele hetero ouders. Er zijn genoeg gevallen van mishandelingen he.

Mijn reactie mag dan wel dom klinken maar je kan toch niet uitsluiten dat wanneer een kind door twee vaders wordt opgevoed, zonder enige inbreng van een moederfiguur, dat hij dit als normaal (waarmee ik niet wil zeggen dat homofilie abnormaal is!) gaat beschouwen. En dan begin ik nog niet over de reacties die anderen uit de direct omgeving gaan geven, waardoor het "slachtoffer" vaak op dezelfde manier gaat denken.

FerrariMan

Citaat van: Razzle_dazzle op 11 augustus 2005 - 20:34:08
dat hij dit als normaal (waarmee ik niet wil zeggen dat homofilie abnormaal is!) gaat beschouwen.
Dus hij mag het niet als normaal beschouwen terwijl het helemaal niet abnormaal is...?

Tussen normaal en abnormaal, ligt daar nog iets?  :)

razzle_dazzle

Citaat van: Benedictus XXX op 11 augustus 2005 - 20:44:23
Citaat van: Razzle_dazzle op 11 augustus 2005 - 20:34:08
dat hij dit als normaal (waarmee ik niet wil zeggen dat homofilie abnormaal is!) gaat beschouwen.
Dus hij mag het niet als normaal beschouwen terwijl het helemaal niet abnormaal is...?

Tussen normaal en abnormaal, ligt daar nog iets?  :)

Neen idd, maar ik gebruikte die verwoording om aan te tonen dat dit wel eens het denkbeeld zou kunnen worden van kinderen die door homo's worden geadopteerd en aldus de kans dat iemand homo wordt wel degelijk kan stijgen. En dit kan volgens mij niet de bedoeling zijn.

Doefie

Als dat het denkbeeld van kinderen in een homogezin wordt, dan is dat volgens mij eerder een geval van 'zwak karakter' om het zo te zeggen. "Ik zie mijn ouders dat doen, dus ik doe dat ook." ;)

Mja, is in mijn geval niet zo en ik denk dat het in veel gevallen ook niet zo zal zijn hoor. Tegenwoordig komen veel jonge mensen ervoor uit, zodat ze niet eerst trouwen, kinderen krijgen en dan ontdekken dat ze meer holebi dan hetero zijn. Tenzij de kinderen geadopteerd worden, maar dan vind ik dat het volste recht van de holebi's om kinderen te adopteren. Het is niet omdat ze met iemand van hetzelfde geslacht samenwonen dat ze niet mogen trouwen of kinderen krijgen. Het hele gedoe van "het kind komt daar slecht uit" is dikke zever, echt waar. Er zijn veel meer kinderen uit een hetero-gezin die een slechte jeugd hebben en ergens "onderaan de maatschappij" eindigen dan kinderen uit een holebi-gezin.

Jasper

Ik zie eigenlijk ook liever niet gebeuren dat homo-koppels kinderen mogen adopteren.

En ik volg Razzle_dazzle wel in zijn stelling. Als homo's meer aandacht in de samenleving krijgen, gaan er sowieso meer homo's komen. En ik denk idd ook dat dat niet de bedoeling is. ;)

Juan Pablo

Citaat van: Jasper op 11 augustus 2005 - 22:36:07
Ik zie eigenlijk ook liever niet gebeuren dat homo-koppels kinderen mogen adopteren.

Als homo's meer aandacht in de samenleving krijgen, gaan er sowieso meer homo's komen. En ik denk idd ook dat dat niet de bedoeling is. ;)

homomatisering

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

razzle_dazzle

#27
Citaat van: Doefie op 11 augustus 2005 - 21:14:55
Als dat het denkbeeld van kinderen in een homogezin wordt, dan is dat volgens mij eerder een geval van 'zwak karakter' om het zo te zeggen. "Ik zie mijn ouders dat doen, dus ik doe dat ook." ;)

Mja, is in mijn geval niet zo en ik denk dat het in veel gevallen ook niet zo zal zijn hoor. Tegenwoordig komen veel jonge mensen ervoor uit, zodat ze niet eerst trouwen, kinderen krijgen en dan ontdekken dat ze meer holebi dan hetero zijn. Tenzij de kinderen geadopteerd worden, maar dan vind ik dat het volste recht van de holebi's om kinderen te adopteren. Het is niet omdat ze met iemand van hetzelfde geslacht samenwonen dat ze niet mogen trouwen of kinderen krijgen. Het hele gedoe van "het kind komt daar slecht uit" is dikke zever, echt waar.

Ik denk dat het iets gecompliceerder ligt dan dat want jij bent niet geadopteerd (bij mijn weten toch niet?) en jij hebt altijd een moederfiguur rond u gehad. Zwakke karakters zijn rap gevormd: ik denk hierbij aan de schoolomgeving, de media, de sportclub,...En nee ik vind homofilie geen aanstekelijke ziekte of zo maar beeld je nu eens in dat iemand door twee vaders wordt opgevoed en dat op school moet gaan verkondigen. De kans dat die jongen gepest gaat worden en overal gaat uitgesloten worden is groter dan iemand die uit een "normaal" (mama-papa) gezin komt... en zeg nu zelf zou het absoluut uitgesloten zijn dat dit het denkpatroon van de persoon in kwestie zou veranderen?

En als je dan verder redeneert, is mijn stelling waarop jij anticipeerde helemaal zo dom nog niet.



Doefie

Citaat van: Jasper op 11 augustus 2005 - 22:36:07
Als homo's meer aandacht in de samenleving krijgen, gaan er sowieso meer homo's komen. En ik denk idd ook dat dat niet de bedoeling is. ;)

Ik snap totaal niet waarop dat slaat ??? "Als ze meer aandacht krijgen gaan er sowieso meer homo's komen" :-\ Je bent homofiel of je bent het niet, het heeft niets met aandachtte maken ::)

Citaat van: Razzle_dazzle op 11 augustus 2005 - 23:39:14
Ik denk dat het iets gecompliceerder ligt dan dat want jij bent niet geadopteerd (bij mijn weten toch niet?) en jij hebt altijd een moederfiguur rond u gehad. Zwakke karakters zijn rap gevormd: ik denk hierbij aan de schoolomgeving, de media, de sportclub,...En nee ik vind homofilie geen aanstekelijke ziekte of zo maar beeld je nu eens in dat iemand door twee vaders wordt opgevoed en dat op school moet gaan verkondigen. De kans dat die jongen gepest gaat worden en overal gaat uitgesloten worden is groter dan iemand die uit een "normaal" (mama-papa) gezin komt... en zeg nu zelf zou het absoluut uitgesloten zijn dat dit het denkpatroon van de persoon in kwestie zou veranderen?

Nee ik ben niet geadopteerd ;) Maar ik bedoel maar, het is niet omdat er één van je ouders homo is en je daarbij samenleeft dat je dan automatisch ook zo gaat denken. Ik leef er al mee samen van toen ik 5-6-7 jaar was, en daarna is mijn vader verhuisd. Ik heb lang bij hem en zijn vriend gewoon, dag in dag uit. Wel, dat heeft bij mij gewoon niets veranderd aan mijn denken. Ook niet als kleine van 7-8 jaar.

De laatste keer dat ik daarmee gepest ben geweest was toen ik 10 jaar was, 8 jaar geleden dus. Opmerkingen zullen er wel geweest zijn, maar toch niet dat ik gehoord. Niet op school, niet in de voetbalclub, ... gewoon om het feit dat ze het als normaal bekijken. Was er iemand die ik net leerde kennen en die hoorde dat mijn vader homo was, was gewoon het schouder-opheffen en verdergaan. Kinderen van homofiele ouders worden even vaak gepest als iemand anders, geloof mij. Het is niet omdat je uit een homofiel gezin komt dat je daarom meteen als zondebok wordt behandelt.

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 12 augustus 2005 - 01:21:41
Citaat van: Jasper op 11 augustus 2005 - 22:36:07
Als homo's meer aandacht in de samenleving krijgen, gaan er sowieso meer homo's komen. En ik denk idd ook dat dat niet de bedoeling is. ;)

Ik snap totaal niet waarop dat slaat ??? "Als ze meer aandacht krijgen gaan er sowieso meer homo's komen" :-\ Je bent homofiel of je bent het niet, het heeft niets met aandachtte maken ::)

Ik denk dat Jasper bedoelt dat dan meer mannen en vrouwen zich gaan outen, omdat ze niet meer zo scheef zullen bekeken worden. Ok, als je voor die holebi-persoon staat ga je daar sowieso niets over zeggen, en dat uit respect (want iedereen respecteert wel dat die persoon zich geout heeft), maar áchter de rug van die persoon kan er veel kwaad over gezegd worden. En dat zou minder zijn als de helft van de wereldbevolking holebi zou zijn en zich daarover geout zou hebben. Want dat zijn het 2 "normale" keuzes, dan komt holebi en hetero op hetzelfde niveau.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.