Champions League '05-'06

Gestart door razzle_dazzle, 10 augustus 2005 - 18:19:30

« vorige - volgende »

Wie wint de Champions League?

Barcelona
7 (70%)
AC Milan
2 (20%)
Arsenal
1 (10%)
Villareal
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 6

Supermariobros

#135
Barcelona - Chelsea 1-1
Juventus - Werder Bremen 2-1
Villareal - Rangers 1-1

Barcelona heeft zijn revanche beet op Chelsea en José Mourinho. Met een klasseflits zorgde Ronaldinho voor de 1-0, in de toegevoegde tijd schoot Lampard de 1-1 op het bord na een strafschopgeschenk van scheidsrechter Merk, die bijna niets toeliet. Barcelona verdiend verder.

Juventus is door het oog van de naald gekropen, pas twee minuten voor tijd had het zijn kwalificatie op zak. Juventus had in de eerste helft het meeste balbezit en kreeg ook de eerste kans, Trezeguet koneen voorzet van Nedved niet binnentikken. Werder wache geduldig af tot Micoud randje buitenspel werd weggestuurd, de Fransman stifte de bal over Buffonin doel: 0-1. De thuisploeg ging daarna in de aanval maar Werder bleef dreigen op de tegenaanval. Trezeguet maakte een kwartuur na rust gelijk en net voor tijd gebeurde het onwaarschijnlijke. Doelman Wiese loste de bal en Emmerson trapte tot zijn eigen verbazing de bal binnen: 2-1 en Juventus door.

razzle_dazzle

Spijtig dat Chelsea al sneuvelt, maar Barcelona was de betere ploeg. Mooie goal Van Ronaldinho.
Juventus had alle chance van de wereld, maar vooral die keeper ging flagrant in de fout! Waarom nog even gaan showduiken, als je de bal gewoon kan pakken  ::)?
Dat de Rangers eruit liggen is een goede zaak voor het Belgisch voetbal, anders zakten we aar de tiende plaats en hadden we geen rechtstreekde vertegenwoordiger meer voor de Champions League.

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 08 maart 2006 - 11:23:56
Dat de Rangers eruit liggen is een goede zaak voor het Belgisch voetbal, anders zakten we aar de tiende plaats en hadden we geen rechtstreekde vertegenwoordiger meer voor de Champions League.

Die hebben we volgend seizoen niet meer hé, omdat de Rangers gisteren een punt behaalden, door dat punt zakt België van de 10e naar de 11e plaats en moeten de kampioen en de tweede voorrondes spelen.

razzle_dazzle

Citaat van: Supermariobros op 08 maart 2006 - 11:37:42
Citaat van: Razzle_dazzle op 08 maart 2006 - 11:23:56
Dat de Rangers eruit liggen is een goede zaak voor het Belgisch voetbal, anders zakten we aar de tiende plaats en hadden we geen rechtstreekde vertegenwoordiger meer voor de Champions League.

Die hebben we volgend seizoen niet meer hé, omdat de Rangers gisteren een punt behaalden, door dat punt zakt België van de 10e naar de 11e plaats en moeten de kampioen en de tweede voorrondes spelen.

Ow  :o, ik dacht enkel bij een overwinning van de Schotten. Volgend jaar dus nog een rechtstreekse in de poules en het jaar erna weer knokken voor kwalificatie...nuja het Belgisch voetbal verdient het ook niet.

eppie

Weet iemand waarom Ajax pas volgende week tegen inter speelt?Is dat omdat ze geen 2 opeenvolgende wedstrijden kunnen organiseren in San Siro?

FerrariMan

Pippooooooooooooooooooooo Inzaaaaaaaaaaaaaaaaaghi!  :)

Supermariobros

Citaat van: eppie op 08 maart 2006 - 20:38:48
Weet iemand waarom Ajax pas volgende week tegen inter speelt?Is dat omdat ze geen 2 opeenvolgende wedstrijden kunnen organiseren in San Siro?

Ik heb er geen idee van, iemand?

Arsenal - Real Madrid 0-0 (de Koninklijke nu al uitgeschakeld)
AC Milan - Bayeren Munchen 4-1 (geweldige Inzaghi)
Lyon - PSV 4-0 (de Fransen nemen revanche, toen was schakelden de Nederlanders Lyon uit)
Liverpool - Benfica 0-2 (de titelverdediger uitgeschakeld)

Loting voor de kwartfinales gebeurt vrijdag.

FerrariMan

Citaat van: Supermariobros op 09 maart 2006 - 10:13:26
Citaat van: eppie op 08 maart 2006 - 20:38:48
Weet iemand waarom Ajax pas volgende week tegen inter speelt?Is dat omdat ze geen 2 opeenvolgende wedstrijden kunnen organiseren in San Siro?

Ik heb er geen idee van, iemand?
Ik meen omdat er een match van Inter was uitgesteld om één of andere reden. Misschien nog wat te maken met de rellen van toen?

Jasper

AC Milan speelde woensdag op San Siro, als Inter dinsdag had gespeeld, was het stadion waarschijnlijk niet proper geraakt en het veld niet klaar voor woensdag, dus moest één van de twee wedstrijden wijken?

Supermariobros

Loting kwartfinales:
Arsenal - Juventus (de topaffiche)
Lyon - AC Milan
Inter/Ajax - Villareal
Benfica - Barcelona

Heen op 28/29 maart, terug op 4/5 april


Jasper

Juventus, AC Milan, Inter en Barcelona. Dit zijn vier topploegen en ik zou het geweldig vinden om hen in de halve finales te zien.

razzle_dazzle

Arsenal - Juventus is een mooie affiche, maar ik denk dat de Italianen het wel gaan halen. Viera werd alvast een warm onthaal beloofd.
Ik denk dat Lyon gaat winnen van Real Madrid, ik vond ze enorm sterk tegen PSV. Al heel de CL campagne trouwens. Milan begint nu wel weer beter te draaien...
Inter zal wel winnen van Ajax en ook tegen Villareal hebben ze heet meeste kans.
Barcelona zal Benfica opvreten! Wel een puike prestatie van de Portugezen om zo ver te raken!

FerrariMan

Juve zal uit een ander vaatje mogen tappen.

FerrariMan

Geen Del Piero vanavond. Hopen dat Zlatan scherp staat.
Ik gok op een 1-1.

Supermariobros

Citaat van: FerrariMan op 28 maart 2006 - 16:03:35
Geen Del Piero vanavond. Hopen dat Zlatan scherp staat.
Ik gok op een 1-1.

Slecht gegokt.  ;)

Juventus ging met 2-0 de boot in op Highburry. Fabregas en Henry zorgden voor de doelpunten. De oude Dame bracht er niet veel van terecht en Arsenal won verdiend.  Kunnen de Italianen het nog redden in de terugwedstrijd volgende week?

Benfica - Barcelona eindigde zoals het begon. Kansen bij de vleet, vooral voor de Catalanen maar geen van beide ploegen wist de weg naar de netten te vinden.

Vandaag worden de twee overige heenwedstrijden vn de kwartfinales gespeeld: Lyon - AC Milan en Inter - Villareal.