Champions League '05-'06

Gestart door razzle_dazzle, 10 augustus 2005 - 18:19:30

« vorige - volgende »

Wie wint de Champions League?

Barcelona
7 (70%)
AC Milan
2 (20%)
Arsenal
1 (10%)
Villareal
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 6

FerrariMan

In normale omstandigheden (ja wat is normaal) zie ik Juve, Milan en Inter doorgaan...maar wie weet...

Juan Pablo

Groep A
1) Juventus
2) Bayern Munchen
3) Club Brugge
4) Rapid Wien

Groep B
1) Arsenal
2) Ajax
3) Sparta Praag
4) FC Thun


Groep C
1) Barcelona
2) Werder Bremen
3) Panathinaikos
4) Udinese


Groep D
1) Man. Utd.
2) Villareal

3) Lille
4) Benfica

Groep E
1) AC Milan
2) PSV
3) Schalke 04
4) Fenerbahce

Groep F
1) Real Madrid
2) Lyon

3) Rosenborg
4) Olympiakos

Groep G
1) Chelsea
2) Liverpool
3) Anderlecht
4) Betis


Groep H
1) Inter
2) Porto
3) Rangers
4) Bratislava



O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

razzle_dazzle

Amai amai, straffe loting hoor.  :o, ik had liever gehad dat de favorieten mekaar pas in een later stadium zouden ontmoeten, maar het worden wel wedstrijden om naar uit te kijken.

Juan Pablo

Mijn voorspelling:

Juventus Turijn - Werder Bremen 2-0
Arsenal FC - Real Madrid CF 2-1
FC Barcelona -  Chelsea FC 2-1
Villarreal CF - Glasgow Rangers 1-0
AC Milan - FC Bayern München 3-1
Olympique Lyonnais - PSV Eindhoven 2-0
Liverpool FC - Benfica Lissabon 1-1
Internazionale Milano - AFC Ajax Amsterdam 3-0


De eerstgenoemde speelt thuis (toch?)






O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Supermariobros

#124
Citaat van: Juan Pablo op 16 december 2005 - 22:56:35
Mijn voorspelling:

Juventus Turijn - Werder Bremen 2-0
Arsenal FC - Real Madrid CF 2-1
FC Barcelona -  Chelsea FC 2-1
Villarreal CF - Glasgow Rangers 1-0
AC Milan - FC Bayern München 3-1
Olympique Lyonnais - PSV Eindhoven 2-0
Liverpool FC - Benfica Lissabon 1-1
Internazionale Milano - AFC Ajax Amsterdam 3-0


De eerstgenoemde speelt thuis (toch?)

De groepswinnaars spelen eerst thuis, dus: ja.

Jasper

Citaat van: Juan Pablo op 16 december 2005 - 22:56:35
Mijn voorspelling:

Juventus Turijn - Werder Bremen 2-0
Arsenal FC - Real Madrid CF 2-1
FC Barcelona - Chelsea FC 2-1
Villarreal CF - Glasgow Rangers 1-0
AC Milan - FC Bayern München 3-1
Olympique Lyonnais - PSV Eindhoven 2-0
Liverpool FC - Benfica Lissabon 1-1
Internazionale Milano - AFC Ajax Amsterdam 3-0


De eerstgenoemde speelt thuis (toch?)

Heen- en terugwedstrijd. ;)

Supermariobros

Dertien dagen is het nog wachten op de heenwedstrijd van de kraker tussen FC Barcelona en Chelsea FC in de achtste finales van de Champions League. Die partij wordt op Stamford Bridge afgewerkt. Ondertussen zijn de gemoederen nu al verhit geraakt.

Oorzaak van het gekissebis? De velden waarop straks gespeeld moet worden. Bij Barcelona klaagden de spelers al over het eigen veld, waarop prompt een nieuw veld werd aangelegd. Maar Chelsea speelt op Stamford Bridge zelf op zeer matig veld met een zanderige ondergrond. Maar in tegenstelling tot de Catalanen, lijken de Londenaren niks aan hun veld te willen veranderen. Dat vinden ze in Barcelona alvast niet leuk, want ze denken door de slechte staat van het veld in het nadeel te zijn. De Catalanen noemden het veld van Chelsea zelfs een strand.

Joe Cole, speler van Chelsea, is het daar niet mee eens. Hij vindt dat ze in Barcelona moeten stoppen met zeuren. Volgens hem is Ronaldinho het gewoon om op het zand van het Copacabana-strand in Rio de Janeiro te spelen. Cole grapte dat er op Stamford Bridge zelfs nog enkele grassprietjes doorkomen.

Het worden ongetwijfeld, net als vorig jaar 2 geladen duels.

Supermariobros

Na een lange winterslaap wordt vanavond de Champions League hervat. Straks worden er 4 heenwedstrijden van de 8e finales afgewerkt:

Real Madrid - Arsenal
Bayern Munchen - AC Milan (scheidsr.: Frank de Bleeckere)
PSV - Lyon
Benfica - Liverpool

Supermariobros

#128
Real Madrid - Arsenal 0-1
Bayern Munchen - AC Milan 1-1
PSV - Lyon 0-1
Benfica - Liverpool 1-0

Real Madrid wou tegen Arsenal de kwalificatie forceren en ging daarbij overhaast te werk. Net na de rust bracht Henry de bezoekers op voorsprong, De Koninklijke wilde wel maar echt veel kansen kregen ze niet.

Het titanenduel tussen Bayeren en AC Milan werd gefloten door onze landgenoot De Bleeckere. Halfweg de eerste helft nam Ballack de bal heerlijk op de slof buiten de zestien en pegelde het leer voorbij Dida. Na handsspel van thuisspeler Ismaël legde De Bleeckere de bal op de stip: Shevchenko bracht de 1-1 eindcijfers op het bord.

Na afloop was Bayern-coach Felix Magath razend op onze landgenoot: "Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt in de Champions League. Ik kan niet begrijpen hoe een duel beslist kan worden door een penalty zoals deze. Die strafschop bracht ons uit het ritme. We verloren onze concentratie en we waren te passief na rust. De penalty heeft ons psychologisch aangetast."

Lyon ging met het kleinste verschil winnen door een licht toegekende vrije trap die het kreeg, Juninho benutte. Onze Noorderburen staat over twee weken voor een moeilijke opdracht.

Titelverdediger Liverpool had lang uitzicht op een mooi resultaat, tot Hyppia drie minuten voor tijd scoorde.

Vandaag worden de 4 andere heenwedstrijden afgewerkt waaronder de klapper Chelsea - Barcelona.


Jasper

Real zo goed als uitgeschakeld, PSV zo goed als uitgeschakeld, Liverpool in heel moeilijke papieren (maar thuisvoordeel is voor Liverpool groot) net als Bayern München.

razzle_dazzle

Yes Arsenal! Mooie overwinning in het Bernabeu-stadion, hopelijk kunnen ze het thuis afmaken.

Bayern-Milan was een zwakke match, maar Milan heeft wel een goede uitgangspositie verworven door de blunder van De Bleeckere.

Liverpool kwam duidelijk voor de nul naar Portugal, maar Benfica kon enkele minuten voor affluiten toch scoren. Benfica was eigenlijk weinig indrukwekkend, ik zie het hen niet halen in Liverpool.

PSV verloor de match door een blunder van Gomes, maar ik Lyon heeft ook een sterk elftal. Dat bewezen ze in de groepsfase genoeg.

Vanavond staan er leuke affiches op het programma:

Chelsea - Barcelona a.k.a Mourinho-Rijkaard
Werder Bremen - Juventus
Ajax - Inter
Rangers - Villareal

Hamilton MASTER

Van de 8 matchen is er eigenlijk maar 1 ploeg die er minder in opvalt en dat is Benfica.

Liverpool kan thuis makkelijk 3-0 spelen tegen hen.
De rest van de matchen wordt heel erg spannend. Het zal moeilijk zijn om voorspellingen te maken.
Als Ajax en PSV een goede dag hebben kan het allemaal. Ze hebben kwaliteit genoeg.



FerrariMan


Supermariobros

Chelsea - Barcelona 1-2
Werder Bremen - Juventus 3-2
Ajax - Inter 2-2
Rangers - Villareal 2-2

Chelsea - Barcelona was een geladen duel met weinig spektakel voor de rust. Barcelona dreigde met een schot van Messi, Chelsea antwoordde via Lampard maar zijn schot ging over. Op een slecht veld speelde Robben Messi knap uit maar dan omvergebuffeld door Del Horno, de Spanjaard kreeg terecht rood te zien. Met een man minder kwam de thuisploeg na de rust toch op voorsprong, Motta hinderde doelman Valdez en scoorde in eigen doel. Barcelona ging voluit ten aanval en dat loonde, Terry wist ook zijn eigen doelman te kloppen en de bordjes stonden weer gelijk. Eto'o besliste de wedstrijd met een knappe kopbal. Barcelona met één been in de kwartfinales.

Werder - Juventus was een spektakelstuk. Werder begon agressief aan de wedstrijd maar Klose en Fahrenhorst botsten op een ijzersterke doelman Buffon. Ibrahimovic kwam alleen voor doel maar hij trapte naast. Net voor rust kon Schulz voor de thuisploeg de score openen na een misverstand bij Juventus. Een half uur voor tijd bracht Capello Del Pierro op de mat en dat loonde. Eerst scoorde Nedved de gelijkmaker en daarna bracht Trezeguet de Italianen op voorsprong. In de laatste drie minuten wisten de duitsers toch nog tweemaal te scoren, eerst Frings en in blessuretijd Micoud.

Hamilton MASTER

Ik vond het niet terecht, de rode kaart voor Del Horno.

Ik heb al zwaardere trappen onbestraft gezien.
Zeker in dit duel trek je hiervoor geen rode kaart.

Als je ziet wat Puyol en Del Horno voordien als fout maakten en geen gele kaart krijgen, is dit ZEKER geen rood.
Gele kaart en serieuze waarschuwing volstaat.

Messi zegt dat de studs van Del Horno nog steeds zichtbaar zijn, om Messi even te informeren, Del Horno heeft hem niet geraakt met zijn studs. Hij gaat fors in maar meer niet.
Als je de herhaling bekijkt zie je trouwens dat Messi ook naar Del Horno toespringt.

Ik ben zowel fan van Chelsea als van Barcelona maar een rode kaart verdiende dit niet!