Fisichella zit zwaar in de shit....

Gestart door Juan Pablo, 05 augustus 2005 - 23:41:25

« vorige - volgende »

Juan Pablo

Bij Renault lijkt dit seizoen alles koek en ei. En als je kijkt naar de stand in het wereldkampioensschap kan niks anders concluderen. Toch speelt er een en ander in het Franse kamp. Boze tongen beweren dat 2005 het laatste jaar van Fisichella bij het team is. Volgens aanwakkerende geruchten is het tweede stoeltje voor 2006 sinds vorig jaar gereserveerd voor Heikki Kovalainen. Door het redelijk plotselinge vertrek van Trulli mocht Fisichella dit jaar het stoeltje opvullen. Maar de Italiaan schijnt een tweejarig contract te hebben. Renault kan hier onderuit door een prestatieclausule in het contract van de talentvolle Italiaan. Mocht Fisichella niet meer dan 40% van de punten van zijn teamgenoot bij Renault hebben, kan Renault het contract eenzijdig ontbinden. Renault is goed op weg, want momenteel heeft Fisichella maar 26% van de punten van Alonso. Met heel veel dank aan... Renault.

Heiki Kovalainen, de jonge getalenteerde Fin die deel uitmaakt van het Renault Driver Development, Is dit jaar hard op weg naar de titel in de GP2. Kovalainen vergaarde de meeste roem door eind 2004 de Race of Champions te winnen, door ondermeer Micheal Schumacher te verslaan. Renault probeert de Fin op het juiste moment te brengen, want komt hij te vroeg, dan wordt hij verpulverd door Alonso en is zijn hele reputatie direcht gebroken. In een interview met Jack Plooij wist de Fin zelfverzekerd te melden dat hij volgend jaar in de Formule 1 rijdt. En bij welk team? 'Hopelijk bij het beste' (lees: Renault). Tja, je hoeft niet te verwachten dat Alonso dan het veld moet ruimen.

Maar waarom heeft Renault dan Fisichella als bokje genomen? Het is verdomme geen Barrichello. Tja, als Alonso een zo hoog aangeschreven coureur zo verpletterd, krijgt Alonso helemaal een goddelijke status. Alonso doet het dit jaar ook voortreffelijk, maar het verschil tussen Alonso en Fisichella kan voornamelijk worden toegeschreven aan het team van Renault. Het is ook zo opvallend. Fisichella heeft al zijn teamgenoten verpletterd (Ralf Schumacher, Alexander Wurz, Jenson Button, Takuma Sato, Ralph Firman, Felipe Massa) en ineens kan hij niet mee. We gaan terug naar medio 2004. Toen riep Flavio Briatore dat ze niets meer deden aan de ontwikkeling van de 2004-auto (de R24), maar dat Renault zich volledig ging richten op 2005. Daarnaast heeft Flavio meermaals laten doorschemeren dat Alonso hem veel doet denken aan zijn voormalige protégé Michael Schumacher. Oftewel, Briatore heeft getracht een heel team om zijn potentiële kampioen Alonso te bouwen. Precies vanaf het moment dat de pijlen op 2005 werden gericht, was Jarno Trulli ineens niet meer vooruit te branden, terwijl hij net daarvoor de sterren van de hemel reed. En ook dit jaar bij Toyota laat hij zien dat hij nog steeds een geweldig coureur is. Ook Villeneuve kon geen punten halen met die mysterieuze tweede Renault en ook Fisichella lijkt last te hebben van dat syndroom. Het doet zo pijn voor de Fisichella-fans dat hij zo wordt achtergesteld.

Met deze hele situatie kan Fisichella ook geen vuist maken. Trulli deed dat vorig jaar, door te zeggen dat hij minder materiaal kreeg, maar die werd bestempeld als zeurpiet en leugenaar. Mocht Fisichella zijn mond open trekken is het zijn woord tegenover dat van Renault. En uiteindelijk zal dan Fisichella de zwarte piet krijgen. Fisichella zit dus in een verschrikkelijk lastig parket. Zegt hij niks, dan wordt hij afgeschreven als coureur, trekt hij zijn mond wel open, dan wordt hij afgeschreven als persoon (en coureur). Zou daarom ook Mark Webber alleen maar naar Williams hebben gewild? Het is in ieder geval erg pijnlijk om alle feestvreugde te zien na weer een overwinning van Alonso, terwijl Fisichella bakken pech over zich heen krijgt. Geen woord over Fisichella van het Renault-team. Of toch een beetje; een of andere miep van Renault, die de officiële persberichten typt namens Flavio Briatore en overige teamleden.

Maar wat rest de 32-jarige Italiaan? Hij kan de eer aan zichzelf houden en hopen dat hij volgend jaar aan de bak kan komen bij een team als Toyota, BMW of BAR. Dat zijn teams met potentieel, die wel aan gelijke behandeling doen. We willen wel benadrukken dat het om geruchten gaat en we niet het doel hebben om Alonso's prestaties te relativeren. Maar we willen benadrukken dat er het een en ander speelt bij Renault. We zijn er van overtuigd dat de behandeling van Renault niet identiek is, zoals ook steeds meer opkomende geruchten beweren. De komende maanden zal dat waarschijnlijk duidelijker worden. Waarom is de auto van Fisichella nog steeds zo onbetrouwbaar, waarom is de Alonsomania binnen het team zo groot enzovoorts. Er hangt een verdachte geur bij Renault ...

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Doefie

Fisichella blijft bij Renault volgend seizoen, ben ik zeker van.

Juan Pablo

mja, Fisico heeft de pech tegen hem, maar hij was in de races die tot zover zonder pech waren, reed hij achter Alonso.

Ik las trouwens net een bericht,

'Webber en Fisichella ruilen van stoel', lijkt me een niet zo heel gek idee, Flaaf is de manager van Webber, en ook weer een lievelingetje van

bron: http://sport.fok.nl/sport/nieuws/17129

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Supermariobros

Citaat van: Satosan op 08 augustus 2005 - 22:57:27
'Webber en Fisichella ruilen van stoel', lijkt me een niet zo heel gek idee, Flaaf is de manager van Webber, en ook weer een lievelingetje van
bron: http://sport.fok.nl/sport/nieuws/17129

Dit zijn enkel geruchten hoor.

IVY440

Maar het klinkt niet onlogisch.
Alhoewel Fisico naar Williams :-\

Juan Pablo

Citaat van: Supermariobros op 09 augustus 2005 - 09:36:57
Citaat van: Satosan op 08 augustus 2005 - 22:57:27
'Webber en Fisichella ruilen van stoel', lijkt me een niet zo heel gek idee, Flaaf is de manager van Webber, en ook weer een lievelingetje van
bron: http://sport.fok.nl/sport/nieuws/17129

Dit zijn enkel geruchten hoor.

in elk gerucht zit een stukje waarheid 8) ;)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Doefie

Misschien niet slecht voor Fisichella, dan krijgt hij Heidfeld of Button als teamgenoot. En die twee verslaat hij met gelijkwaardig materiaal.

Jasper

Daar zou ik niet zo zeker van zijn dat hij hen alletwee zou verslaan...

Juan Pablo

Citaat van: Jasper op 09 augustus 2005 - 14:27:56
Daar zou ik niet zo zeker van zijn dat hij hen alletwee zou verslaan...

Heidfelt is goed mogelijk, aangezien hij zeer conservatief rijdt, Button ook hoor, maar die heeft denk ik meer talent voor 't rijden, + meer ervaring

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Rippie

Ik mag hopen dat Webber niet naar Renault gaat, zie liever Fisichella daar blijven. Eens moet zijn pech ophouden.
Heb het trouwens niet zo op Webber. Overschatte coureur. Een grote mond, goed in de kwalificatie. Maar in de race valt hij tegen. Dat was al zo bij Jaguar, nu ook bij Williams.  Als ze toch zo nodig Fisico willen vervangen, gooi dan Kovalainen in de Renault.
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Jasper

Citaat van: Satosan op 09 augustus 2005 - 14:35:46
Citaat van: Jasper op 09 augustus 2005 - 14:27:56
Daar zou ik niet zo zeker van zijn dat hij hen alletwee zou verslaan...

Heidfelt is goed mogelijk, aangezien hij zeer conservatief rijdt, Button ook hoor, maar die heeft denk ik meer talent voor 't rijden, + meer ervaring
6 seizoenen ervaring tegenover 5, niet veel meer ervaring die Button heeft hé. En ik schat Heidfeld eigenlijk hoger in dan Button, hij heeft alleen nog nooit de kans gekregen om het te laten zien.

Juan Pablo

Citaat van: Jasper op 09 augustus 2005 - 15:09:43
Citaat van: Satosan op 09 augustus 2005 - 14:35:46
Citaat van: Jasper op 09 augustus 2005 - 14:27:56
Daar zou ik niet zo zeker van zijn dat hij hen alletwee zou verslaan...

Heidfelt is goed mogelijk, aangezien hij zeer conservatief rijdt, Button ook hoor, maar die heeft denk ik meer talent voor 't rijden, + meer ervaring
6 seizoenen ervaring tegenover 5, niet veel meer ervaring die Button heeft hé.

Da was niet echt wat ik bedoelde, maar meer in de richting van bij een top-team zitten, en regelmatig podia halen, in die richting

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Eric

Fisi en Trulli zijn zowat hetzelfde, beide zijn goede piloten, misschien geen echte toppers maar wel goed.
Ik heb zo mijn eigen gedacht over Renault, hun politiek is duidelijk (in mijn ogen) Alonso moet de god worden en Fisi krijgt daardoor het "mindere" materiaal.
Fisi mag geen foutje maken want dan krijgt hij meteen alle zonden van de wereld over zich van Flavio, Alonso mag echter fouten maken...dan is er weer de uitleg van de "leerschool" dat uit Briatore zijn looksmoel galmt.


Juan Pablo

Citaat van: Eric op 11 augustus 2005 - 16:23:39
Fisi en Trulli zijn zowat hetzelfde, beide zijn goede piloten, misschien geen echte toppers maar wel goed.
Ik heb zo mijn eigen gedacht over Renault, hun politiek is duidelijk (in mijn ogen) Alonso moet de god worden en Fisi krijgt daardoor het "mindere" materiaal.
Fisi mag geen foutje maken want dan krijgt hij meteen alle zonden van de wereld over zich van Flavio, Alonso mag echter fouten maken...dan is er weer de uitleg van de "leerschool" dat uit Briatore zijn looksmoel galmt.



I totally agree

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

FerrariMan

Citaat van: Eric op 11 augustus 2005 - 16:23:39
Fisi en Trulli zijn zowat hetzelfde, beide zijn goede piloten, misschien geen echte toppers maar wel goed.
Ik heb zo mijn eigen gedacht over Renault, hun politiek is duidelijk (in mijn ogen) Alonso moet de god worden en Fisi krijgt daardoor het "mindere" materiaal.
Fisi mag geen foutje maken want dan krijgt hij meteen alle zonden van de wereld over zich van Flavio, Alonso mag echter fouten maken...dan is er weer de uitleg van de "leerschool" dat uit Briatore zijn looksmoel galmt.


Akkoord mee, behalve dat van de look :)

Enkel omdat Briatore zo zwaar uit de hoek kwam laatst tegenover Fisico.

Hopelijk neemt Ferrari Fisico aan wanneer MS stopt maar dat zal een droom blijven.