Wat schaft de pot?

Gestart door razzle_dazzle, 02 augustus 2005 - 17:35:05

« vorige - volgende »

Supermariobros

Citaat van: Martin op 29 oktober 2008 - 20:53:31
Citaat van: Supermariobros op 29 oktober 2008 - 09:35:12
Citaat van: Martin op 28 oktober 2008 - 21:48:35
Zalm in bladerdeeg met een sausje.

Klinkt lekker, wat is jou recept?

Twee plakjes bladerdeeg, mootje zalm. Sausje? Wat je lekker vindt bij zalm.
Bladerdeeg, zalm erop en bladerdeeg daarop. Envelopje deeg goed dichtplakken en hup, in de oven.

Hoelang moet het in de oven en op hoeveel °C?

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Hoe voelt dat, om hele.... te zijn? ;)
Vanmiddag misschien een hamburger, weet het nog niet, zal er vanaf hangen wat men vrienden gaan doen. Anders maak ik vanavond misschien boomstammetje, ook lekker :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 30 oktober 2008 - 09:25:37
Hoe voelt dat, om hele.... te zijn? ;)
Vanmiddag misschien een hamburger, weet het nog niet, zal er vanaf hangen wat men vrienden gaan doen. Anders maak ik vanavond misschien boomstammetje, ook lekker :)
een boomstammetje? is dat zelfde als hier gewoon soort kroket/frikandel?
Weet eigenlijk niet, heb nog pannekoeken liggen, maar erg lekker waren die niet. En misschien een maaltijdboteram maken. Krijg nog bezoek dus meot ff kijken wat zij ook wil :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Racegirl


Zelfgemaakte pompoensoep met vers gebakken korstjes!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Martin

Citaat van: Supermariobros op 29 oktober 2008 - 21:01:30
Citaat van: Martin op 29 oktober 2008 - 20:53:31
Citaat van: Supermariobros op 29 oktober 2008 - 09:35:12
Citaat van: Martin op 28 oktober 2008 - 21:48:35
Zalm in bladerdeeg met een sausje.

Klinkt lekker, wat is jou recept?

Twee plakjes bladerdeeg, mootje zalm. Sausje? Wat je lekker vindt bij zalm.
Bladerdeeg, zalm erop en bladerdeeg daarop. Envelopje deeg goed dichtplakken en hup, in de oven.

Hoelang moet het in de oven en op hoeveel °C?

Oven voorverwarmen op 200 graden en dan de pakketjes 20 - 25 min. goudbruin en gaar laten worden.
Ook lekker als je een bosuitje in dunne ringetjes snijd en op de zalm legt.
Of wat bleekseldrij en geraspte citroenschil.
Plakjes bladerdeeg iets uitrollen kan ook geen kwaad maar beslist niet te dun.

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 30 oktober 2008 - 13:39:02
Citaat van: Ferrari 2008 op 30 oktober 2008 - 09:25:37
Hoe voelt dat, om hele.... te zijn? ;)
Vanmiddag misschien een hamburger, weet het nog niet, zal er vanaf hangen wat men vrienden gaan doen. Anders maak ik vanavond misschien boomstammetje, ook lekker :)
een boomstammetje? is dat zelfde als hier gewoon soort kroket/frikandel?
Nog niet in de verste verte :)
Boomstammetje is gehakt met een of ander oranje omhulsel en kruiden aan de uiteinden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.


Martin

Makkelijk iets voor bij de thee of koffie.

Chocoladesalami met bitterkoekjes

Deze chocoladesalami met bitterkoekjes komen uit de keuken van het kasteel van het wijnlandgoed Coltibuono. Dit is de keuken van de nazaten van de beroemde Catharina De Medici. Dat Florence een belangrijke kunststad is, is grotendeels te danken aan de familie De Medici. Ze boden Michelangelo zijn opleiding en Da Vinci en Galileo waren gebaat bij hun financiële hulp. Ook bouwden ze de wereldberoemde Dom. De familie De Medici is nog steeds geliefd in Florence en afbeeldingen van deze familie zijn dan ook overal in de stad te zien op fresco's, de vermaarde Italiaanse muurschilderingen.

Ingrediënten

350 g chocolade (Puur is het lekkerst.)
250 g boter
2 eidooiers (Goed scheiden anders mislukt alles.)
30 g suiker
200 g bitterkoekjes (Natuurlijk klein snijden.)
100 g amandelschaafsel
scheutje amandellikeur

Bereidingswijze

Smelt de chocolade met de boter 'au bain marie'. Klop de suiker met de eidooier luchtig en roer deze er samen met de bitterkoekjes en amandelen door. Voeg een scheutje amandellikeur toe en laat het mengsel afkoelen. Rol het afgekoelde mengsel op in plasticfolie tot een worst en laat hem verder afkoelen en stevig worden in de koeling. Snijd de opgesteven chocoladesalami met een warm mes in plakjes.

Je vrouw of vriendin wil gelijk met je naar bed als dit hebben geproeft. Ze worden er zo g**l als boter van.;D




Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 01 november 2008 - 13:59:40
Citaat van: Burorri op 30 oktober 2008 - 13:39:02
Citaat van: Ferrari 2008 op 30 oktober 2008 - 09:25:37
Hoe voelt dat, om hele.... te zijn? ;)
Vanmiddag misschien een hamburger, weet het nog niet, zal er vanaf hangen wat men vrienden gaan doen. Anders maak ik vanavond misschien boomstammetje, ook lekker :)
een boomstammetje? is dat zelfde als hier gewoon soort kroket/frikandel?
Nog niet in de verste verte :)
Boomstammetje is gehakt met een of ander oranje omhulsel en kruiden aan de uiteinden.

Dus wel een soort kroketachtig iets. :) Bedoelde dus iets wat lijkt op een kroket.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 01 november 2008 - 19:08:02
Dus wel een soort kroketachtig iets. :) Bedoelde dus iets wat lijkt op een kroket.
Op zijn ronde uiterlijk na is er absoluut geen gelijkenis met een korket. Het is immers zacht, terwijl een kroket een krokante buitenkant heeft :) En bovendien is het verrukkelijk lekker, een kroket niet :) :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Citaat van: Ferrari 2008 op 02 november 2008 - 09:27:44
Op zijn ronde uiterlijk na is er absoluut geen gelijkenis met een korket. Het is immers zacht, terwijl een kroket een krokante buitenkant heeft :) En bovendien is het verrukkelijk lekker, een kroket niet :) :D

Als ik zelf kroketten maak zijn ze echt wel verrukkelijk lekker. Beetje dubbel.8)  Het is helemaal niet zó moeilijk, maar wel een beetje tijdrovend, dus maak ik er altijd 20 - 25 tegelijk en vries ze dan in. Ik maak ze dan met rund- of lamsvlees, Rundvlees/kaas, garnalen en krab of kreeft. Ook wel eens met kip of kalkoen.  Een label op de diepvrieszakjes en ik en mijn gasten kunnen kiezen.



Martin

Blijf je met kerst thuis en wil je zelf koken voor je gasten is hier een leuk idee.
Je moet wel in Nederland wonen en een AH XL in de buurt hebben.
Daar zijn de menu's namelijk voor twee personen te koop a € 15.00.
Als je naar de video's kijkt loopt het water uit je mond.
Je kan natuurlijk ook de ingredienten zelf los kopen.
Maar sommige stukken vlees zijn al gemarineerd en dat moet je dan zelf doen.
Dan heb je de grootgrutter niet nodig.
De recepeten en ingredienten staan erbij.
Het is maar een idee.

http://www.ah.nl/kokenmet/



Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 02 november 2008 - 09:27:44
Citaat van: Burorri op 01 november 2008 - 19:08:02
Dus wel een soort kroketachtig iets. :) Bedoelde dus iets wat lijkt op een kroket.
Op zijn ronde uiterlijk na is er absoluut geen gelijkenis met een korket. Het is immers zacht, terwijl een kroket een krokante buitenkant heeft :) En bovendien is het verrukkelijk lekker, een kroket niet :) :D
hahah, ja ik vind het toch wel gelijkenis hebben :P
Je hebt gelijk dat ze verukkelijk zijn, maar dat zijn Kroketten ook :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Supermariobros