Wat schaft de pot?

Gestart door razzle_dazzle, 02 augustus 2005 - 17:35:05

« vorige - volgende »

Jasper

Inderdaad, een mens zou er bijna veganist van worden. ;D

Schumi nr1

Citaat van: Jasper op 14 september 2008 - 12:20:19
Inderdaad, een mens zou er bijna veganist van worden. ;D

Ah, je zou eens moeten weten hoeveel bestrijdingsmiddelen en dergelijke er gesproeid worden. Zou je nog wel iets eten? :) Ik zou leven van het zonlicht, maar dat is dan ook weer niet zo gezond :).

Jasper

Ik zou ergens in de bergen gaan leven, alleen bronwater drinken en champignons plukken. ;D

Ferrari 2010

Veganisten, nog zo'n hoopje zeveraars.
Als je alles dan nog eens in de biowinkel koopt, dan is het helemaal correct. En ook geen koekjes enzo hé. Er zijn veel van die mensen die vegetarisch ofzo zijn omwille van het dierenwelzijn, maar intussen wel vanalles kopen dat op velden gekweekt is, velden die bemest zijn met, jawel, koeienmest. En waar stonden die koetjes toen ze die mest produceerden? Niet op de alpen te grazen hoor...

Geef mij maar regelmatig een lekker stuk vlees. Ik ben een mens, en mensen zijn omnivoren. Ik kan er tegen dat een kip met de hand geslacht wordt enzo, dat varkens zonder verdoving geslacht worden, geen probleem. Wel liefst op een snelle en niet al te pijnlijke manier. Een leeuw gaat zen zebra ook niet verdoven voor ze hem neerhaalt hé.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 15 september 2008 - 12:05:56
Veganisten, nog zo'n hoopje zeveraars.
Als je alles dan nog eens in de biowinkel koopt, dan is het helemaal correct. En ook geen koekjes enzo hé. Er zijn veel van die mensen die vegetarisch ofzo zijn omwille van het dierenwelzijn, maar intussen wel vanalles kopen dat op velden gekweekt is, velden die bemest zijn met, jawel, koeienmest. En waar stonden die koetjes toen ze die mest produceerden? Niet op de alpen te grazen hoor...

Geef mij maar regelmatig een lekker stuk vlees. Ik ben een mens, en mensen zijn omnivoren. Ik kan er tegen dat een kip met de hand geslacht wordt enzo, dat varkens zonder verdoving geslacht worden, geen probleem. Wel liefst op een snelle en niet al te pijnlijke manier. Een leeuw gaat zen zebra ook niet verdoven voor ze hem neerhaalt hé.
Ben ik helemaal mee eens. Vegetariers kan ik nog begrijpen. Maar Veganisten gaat mij te ver. Zelfs melk van de koe of honing van de bijen willen ze niet.
Apart.

Menu voor vanavond: Uit eten bij mijn ouders. :P
Trotse vader van Rosalie(L)

TheIceman


Martin


Folkert

Het was: Couscous, met een balletje gehakt, en bloemkool met kerriekaas saus.
Trotse vader van Rosalie(L)

Supermariobros


Folkert

pannekoeken kantenklaar. zelfs te lui om dat zelf te maken
Trotse vader van Rosalie(L)

Martin

#1810


Eendenborst met sinasappelsaus:

Boodschappenlijstje:
1 appel
1 eetlepel citroensap
4 tamme eendenborstfilets
50 gram koude boter
2 (pers)sinasappels, uitgeperst
1 eetlepel vloeibare honing
1 theelepel tijm

Schil de appel, verwijder het klokhuis en snijd de appel in plakjes. Besprenkel ze met citroensap. Haal het vel van de eendenborstfilets en strooi er zout en peper over. Verhit de helft van de boter in een koekenpan. Bak de eendenborst in 6 minuten van buiten bruin en van binnen rosé, halverwege keren. Verpak het vlees in aluminiumfolie en houd het apart. Schenk het bakvet uit de pan, zet de pan terug en draai het vuur hoog. Voeg sinasappelsap toe en roer alle aanbaksels los. Roer de honing en tijm erdoor en wat zout en peper. Roer van het vuur af de rest van de koude boter in klontjes door de saus. Klop de saus met een garde glad. Snijd de eendenborst in dunne plakken. Verdeel de saus over 4 borden en leg de plakjes eendenborst en appel er dakpansgewijs op.

Dit is een recept wat ik niet precies volg. Braad de eendenborst zonder boter op het vel. Daar komt smakelijk vet uit.
En daar kan je verder mee. Je mag ook het orginele recept volgen. Maar mijn bereiding is smakelijker.

Folkert

Citaat van: Martin op 26 oktober 2008 - 22:33:59


Eendenborst met sinasappelsaus:

Boodschappenlijstje:
1 appel
1 eetlepel citroensap
4 tamme eendenborstfilets
50 gram koude boter
2 (pers)sinasappels, uitgeperst
1 eetlepel vloeibare honing
1 theelepel tijm

Schil de appel, verwijder het klokhuis en snijd de appel in plakjes. Besprenkel ze met citroensap. Haal het vel van de eendenborstfilets en strooi er zout en peper over. Verhit de helft van de boter in een koekenpan. Bak de eendenborst in 6 minuten van buiten bruin en van binnen rosé, halverwege keren. Verpak het vlees in aluminiumfolie en houd het apart. Schenk het bakvet uit de pan, zet de pan terug en draai het vuur hoog. Voeg sinasappelsap toe en roer alle aanbaksels los. Roer de honing en tijm erdoor en wat zout en peper. Roer van het vuur af de rest van de koude boter in klontjes door de saus. Klop de saus met een garde glad. Snijd de eendenborst in dunne plakken. Verdeel de saus over 4 borden en leg de plakjes eendenborst en appel er dakpansgewijs op.

Dit is een recept wat ik niet precies volg. Braad de eendenborst zonder boter op het vel. Daar komt smakelijk vet uit.
En daar kan je verder mee. Je mag ook het orginele recept volgen. Maar mijn bereiding is smakelijker.

Je komt wel vaak met goede recepten aan zetten beste man. Wat voel je er voor om mijn kok te worden :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Martin

Vertel me maar waar je woont en ik kom voor je koken. Dat is tenslotte mijn hobby.
Ooit eens gedaan bij een vrouw op deze site en ben daar een half jaar blijven hangen.
Maar van Utrecht naar Aarendonk was me uiteindelijk te ver.

Folkert

utrecht leiden is wel te doen :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Supermariobros

Citaat van: Burorri op 27 oktober 2008 - 00:40:27
utrecht leiden is wel te doen :P

Yep, want Martin is van Utrecht als ik me niet vergis.