Wat schaft de pot?

Gestart door razzle_dazzle, 02 augustus 2005 - 17:35:05

« vorige - volgende »

Martin

Forelfilets met gebakken aardappels en worteltjes.

janke

Citaat van: Ferrari 2008 op 10 september 2008 - 18:06:19
Ik heb ook steeds gezegd: alles wat aan een boom of struik groeit is fruit, de rest zijn groenten. Maar das ook weer zo dom, boontjes groeien ook aan een struik, en dat zijn groenten, aardbijen lijken me dan weer fruit, terwijl het plantje qwa formaat gelijkaardig is. Een noot, het leek me absoluut geen groente, maar is het dan wel fruit? Het is zo iets dom om fruit te zijn :-\ Een tomaat is wat mij betreft overigens een groente :)

De pot schaftte vanavond overigens één of andere groentesoep, geraspte wortelen en boomstammetjes.
Tomaat is een vrucht. Zie Google. ;)

Vandaag was het witlof en kipfilet.
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Hmm, vergis ik mij of is het helemaal niet het seizoen voor witlof?

Martin

Bami met sate. Alles zelf vers gemaakt.

Martin

Citaat van: Jasper op 12 september 2008 - 21:34:59
Hmm, vergis ik mij of is het helemaal niet het seizoen voor witlof?

Wake up Jasper. Tegenwoordig kan je alle groente het jaar door in de supermarkt kopen.
Appie haalt zijn groente uit de landen waar het nu groeit. Maakt niet uit welke.
Het jaar door zijn alle groentes te koop. Uit de kas of uit het buitenland.

TheIceman

Friet van Phantasialand

Vandaag met de hele school, 1904 mensen, 38 bussen, naar Phantasialand geweest.

janke

Citaat van: Martin op 12 september 2008 - 21:47:10
Citaat van: Jasper op 12 september 2008 - 21:34:59
Hmm, vergis ik mij of is het helemaal niet het seizoen voor witlof?

Wake up Jasper. Tegenwoordig kan je alle groente het jaar door in de supermarkt kopen.
Appie haalt zijn groente uit de landen waar het nu groeit. Maakt niet uit welke.
Het jaar door zijn alle groentes te koop. Uit de kas of uit het buitenland.

Ook gewoon bij de groentenboer. Alleen zie ik zomers geen spruiten en bijv. boerenkool. Ja in potjes, maar niet vers.
Vanavond eten we gebakken piepers met gemengde sla en een zalmmoot.
Some things are too important to be left in the past.

Martin

Ik kom nooit bij de slager, bakker of groenteman.
Soms bij de viswinkel als ik kreeft of krab wil eten.
Of bij de poulier voor een fazant.
Voor een kip ga ik naar de boer waar ik ook mijn eieren koop.
Morgen gaat er weer een aan het spit. Heelijk.

Ik heb er geen moeite mee om een levende kreeft in een pan kokend water te gooien.
Wie wel?


janke

Maar dat een krop van een eend volgepropt wordt wel.
Some things are too important to be left in the past.

Martin

Waar heb je dat gevonden Bertje?

janke

Martin, we hebben deze discussie al op F1 geschiedenis gehad. Of heb je een black out.  Was jij tegen. Je hebt er zelfs nog een foto bij gezet. Pleur jij maar een kreeft in warm water. Ga er met een stoel en een biertje bijzitten. Kicken. Trouwens smakelijk eten.
Some things are too important to be left in the past.

Supermariobros

Citaat van: Martin op 13 september 2008 - 20:31:58
Ik heb er geen moeite mee om een levende kreeft in een pan kokend water te gooien.
Wie wel?

Ik, Ik noem dit dierenmishandeling.  >:(

The REAL BUTTON Freak

Spijtig voor de beestjes maar een stukje kreeft of ganzen lever is echt goddellijk lekker.

Supermariobros

Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 14 september 2008 - 09:07:00
Spijtig voor de beestjes maar een stukje kreeft of ganzen lever is echt goddellijk lekker.

Misschien wel, maar een kreeft wordt levend gekookt en een gans wordt letterlijk volgepropt. Als ik daaraan denk is mijn eetlust vlug over hoor.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Supermariobros op 14 september 2008 - 09:13:16
Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 14 september 2008 - 09:07:00
Spijtig voor de beestjes maar een stukje kreeft of ganzen lever is echt goddellijk lekker.

Misschien wel, maar een kreeft wordt levend gekookt en een gans wordt letterlijk volgepropt. Als ik daaraan denk is mijn eetlust vlug over hoor.

Ik keur de werk wijze zeker niet goed, maar als ik de kans krijg om deze lekkernijen te eten zal ik het niet laten.

De manier waarop battrij kippen moeten produceren is ook alles behalve gezellig.