Wat schaft de pot?

Gestart door razzle_dazzle, 02 augustus 2005 - 17:35:05

« vorige - volgende »

Martin

Citaat van: Razzle_dazzle op 02 augustus 2006 - 22:45:53
Citaat van: Martin op 02 augustus 2006 - 22:06:43
Citaat van: Supermariobros op 02 augustus 2006 - 21:30:05
Frieten met vol au vent

Frieten met wat?
vol au vent= koninginnenhapje, videe,...

Zegt me nog steeds niets. Ik kan me er niets bij voorstellen. Sorry.

The REAL BUTTON Freak

Bouché a la rein oftewel, kip met gehakt balletjes in een sausje met een koek van bladerdeeg met fritten (patat).

Nederlanders kunnen toch noch veel leren van de Belgische keuken hoor.

razzle_dazzle


Supermariobros

Citaat van: Martin op 02 augustus 2006 - 23:20:44
Citaat van: Razzle_dazzle op 02 augustus 2006 - 22:45:53
Citaat van: Martin op 02 augustus 2006 - 22:06:43
Citaat van: Supermariobros op 02 augustus 2006 - 21:30:05
Frieten met vol au vent

Frieten met wat?
vol au vent= koninginnenhapje, videe,...

Zegt me nog steeds niets. Ik kan me er niets bij voorstellen. Sorry.



Voor 4 Personen
1 soepkip (of kippefilets)
500gr gehakt
1l tot 1 ½ l zure eiersaus
2 doosjes champignons
1 citroen
peper, zout, muskaatnoot.
zure eiersaus

De kip opzetten in kokend water en ± 2u zachtjes laten gaarkoken. Voor kippefilets is 30 min voldoende.Haal de kip uit de bouillon,hou alleen het kippevlees en snij in stukken.
Maak balletjes van het gehakt en laat even koken in de bouillon.
Maak een zure eiersaus met de bouillon. Voeg de champignons, de vleesballetjes en de stukjes kip bij. Laat even doorkoken. Dien op in bladerdeegpasteitjes (vidés), die men eerst opwarmt in de oven, als voor-of hoofdgerecht, of met frieten, gekookte aardappelen of aardappelpuree.

ZURE EIERSAUS:

50gr bloem, 50gr boter, ½ l bouillon, 1 eierdooier, sap van 1 citroen, zout, peper, 1dl room (light of koffieroom)

Meng op een zacht vuur boter en bloem. Voeg er, onder flink roeren, het warme vocht bij en laat doorkoken. Klop de eierdooier met een beetje saus en vermeng met de overige saus. Breng op smaak met citroensap. Eventueel kan er nog room toegevoegd worden. Kruiden met peper en zout.

Tip:
Om de smaak te verfijnen kan je fijngesneden hesp en/of 100 g gewone gemalen kaas toevoegen.
Kan ook zonder champignons. 


razzle_dazzle

Kroketjes met een soort kalfsvlees en champignonsaus

Martin

#1116
Het is kalfsvlees of het is geen kalfsvlees. Een soort kalfsvlees bestaat volgens niet. ;D ;D

razzle_dazzle

Citaat van: Martin op 03 augustus 2006 - 21:43:32
Het is kalfsvlees of het is geen kalfsvlees. Een soort kalfsvlees bestaat volgens niet.

Ik denk dat het kalfsvlees was. ;)

McChouffe

Een grote pot gerstenat: Duvel  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Martin

Citaat van: Razzle_dazzle op 03 augustus 2006 - 21:50:16
Citaat van: Martin op 03 augustus 2006 - 21:43:32
Het is kalfsvlees of het is geen kalfsvlees. Een soort kalfsvlees bestaat volgens niet.

Ik denk dat het kalfsvlees was. ;)

Dat moet je toch proeven wat voor een soort vlees je eet. Ik kan het onderscheid wel maken van wat ik eet.
Maar ik eet vaak bij goede restaurants. Misschien ben ik iets meer culinair onderlegd.
Wat ik altijd zeg, was het lekker? Dat is het belangrijkste. :)

Jasper

Citaat van: Martin op 03 augustus 2006 - 21:43:32
Het is kalfsvlees of het is geen kalfsvlees. Een soort kalfsvlees bestaat volgens niet. ;D ;D

Van het kalf kan je nog steeds koteletjes, entrecôte, filet pur, biefstuk, rug... eten, net als bij een volwassen koe.

razzle_dazzle

Citaat van: Martin op 05 augustus 2006 - 13:21:59
Citaat van: Razzle_dazzle op 03 augustus 2006 - 21:50:16
Citaat van: Martin op 03 augustus 2006 - 21:43:32
Het is kalfsvlees of het is geen kalfsvlees. Een soort kalfsvlees bestaat volgens niet.

Ik denk dat het kalfsvlees was. ;)

Dat moet je toch proeven wat voor een soort vlees je eet. Ik kan het onderscheid wel maken van wat ik eet.
Maar ik eet vaak bij goede restaurants. Misschien ben ik iets meer culinair onderlegd.
Wat ik altijd zeg, was het lekker? Dat is het belangrijkste. :)

Met alle respect maar als je nog nooit van vol au vent hebt gehoord, moet je hier niet komen opscheppen over je culinaire verstand. Vol au vent is een vaak gebruikte en zeer bekende term in de culinaire wereld.

Het waren kalfslapjes trouwens  ;). En het was idd. lekker

Schumi nr1

En je hebt dan nog die verschillende rassen van runderen: Wit - Blauw dikbil, Maine Anjou, Limousin, Blonde Aquitaine, ... Dus van welke soort komt da stukske vlees op je bord :)

Martin

Citaat van: Razzle_dazzle op 05 augustus 2006 - 17:35:09
Citaat van: Martin op 05 augustus 2006 - 13:21:59
Citaat van: Razzle_dazzle op 03 augustus 2006 - 21:50:16
Citaat van: Martin op 03 augustus 2006 - 21:43:32
Het is kalfsvlees of het is geen kalfsvlees. Een soort kalfsvlees bestaat volgens niet.

Ik denk dat het kalfsvlees was. ;)

Dat moet je toch proeven wat voor een soort vlees je eet. Ik kan het onderscheid wel maken van wat ik eet.
Maar ik eet vaak bij goede restaurants. Misschien ben ik iets meer culinair onderlegd.
Wat ik altijd zeg, was het lekker? Dat is het belangrijkste. :)

Met alle respect maar als je nog nooit van vol au vent hebt gehoord, moet je hier niet komen opscheppen over je culinaire verstand. Vol au vent is een vaak gebruikte en zeer bekende term in de culinaire wereld.

Het waren kalfslapjes trouwens  ;). En het was idd. lekker

Mij hoor je niet opscheppen. Ik weet gewoon wat ik eet. Die Franse namen zeggen me niets.

dj Peter

Citaat van: Martin op 02 augustus 2006 - 22:06:43
Citaat van: Supermariobros op 02 augustus 2006 - 21:30:05
Frieten met vol au vent

Frieten met wat?

vol-au-vent = vidévulling = kippevlees,gehaktballetjes enchampignons,dit alles met een sausje en... lékker!