Wat schaft de pot?

Gestart door razzle_dazzle, 02 augustus 2005 - 17:35:05

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Citaat van: Jasper op 16 september 2005 - 17:17:59
Citaat van: Razzle_dazzle op 15 september 2005 - 22:37:20
De microgolfoven heeft de culinaire kwaliteit in de wereld alleszins serieus doen dalen. Maarja, jammer genoeg hebben de meeste mensen nu eenmaal geen tijd meer om met pot en pan te koken.
Aardappelen uit de micrgolfoven zijn lekkerder (helemaal niet droog en bloemig), gezonder en gemakkelijker om te maken. Wij eten hier ook altijd aardappelen uit de microgolfoven (ten zij gebakken of grattin of zo maar dat laatste is (jammer genoeg) eerder uitzonderlijk). Gewoon in speciaal gemaakte pot waar je een bodempje water in zet, en met een roostertje leg je de aardappelen boven dat water. En dan lang genoeg en op de juiste stand in de microgolfoven zetten.

Dat bloemig effect hangt er ook juist vanaf hoe lang je de aardappelen laat koken hoor. Maar het gaat me meer over andere zaken bv. : als mijn ma s'avonds nog moet werken, maakt ze het eten al s'middags klaar en zet ze het in de frigo zodat wij het enkel nog moeten opwarmen in de microgolfoven en dan proef je echt wel een verschil hoor. Als ik zelf kook probeer ik het zoveel mogelijk op de ouderwetse manier te doen, met pot en pan dus. Het duurt dan wel een beetje langer maar het smaakt ook veel beter.

Vandaag gaan het frietjes met videe worden.

Supermariobros

frieten met spiegeleieren

Ferrari 2010

brood, brood, een koffiekoek, brood en straks nog een koffiekoek :P
En neen, niet elke keer een heel brood Mario ;) ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Citaat van: Schumi 2005 op 17 september 2005 - 18:17:38
brood, brood, een koffiekoek, brood en straks nog een koffiekoek :P
En neen, niet elke keer een heel brood Mario ;) ;D

Er is precies elk weekend een begrafenis bij jullie  ???.

Hier zijn't broodjes met één of anders stuk gebakken vlees :), 'k weet nog niet wat, vermoedelijk een hamburger.

Supermariobros

Citaat van: Schumi 2005 op 17 september 2005 - 18:17:38
brood, brood, een koffiekoek, brood en straks nog een koffiekoek :P
En neen, niet elke keer een heel brood Mario ;) ;D

Ik heb dat nooit gezegd hé, je schreef brood, brood en nog eens brood. Daarop schreef ik voor de lol: eet jij 3 broden? Natuurlijk weet ik ook dat je geen 3 broden eet  ;D ;D ;D

Of dacht je dat ik zo stom was?  ::)

Ferrari 2010

Citaat van: Schumi nr1 op 17 september 2005 - 18:19:29
Citaat van: Schumi 2005 op 17 september 2005 - 18:17:38
brood, brood, een koffiekoek, brood en straks nog een koffiekoek :P
En neen, niet elke keer een heel brood Mario ;) ;D

Er is precies elk weekend een begrafenis bij jullie ???.

Hier zijn't broodjes met één of anders stuk gebakken vlees :), 'k weet nog niet wat, vermoedelijk een hamburger.
neen hoor, het is hier vaste gewoonte elke zondag koffiekoeken te eten s'morgens, en als men ouders naar de makro gaan nemen ze nog een doos koffiekoeken mee die dan de dag zelf nog worden opgegeten, zoals vandaag ;)
En in het week-end eten wij nooit echt warm...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 17 september 2005 - 18:24:15
Citaat van: Schumi 2005 op 17 september 2005 - 18:17:38
brood, brood, een koffiekoek, brood en straks nog een koffiekoek :P
En neen, niet elke keer een heel brood Mario ;) ;D

Ik heb dat nooit gezegd hé, je schreef brood, brood en nog eens brood. Daarop schreef ik voor de lol: eet jij 3 broden? Natuurlijk weet ik ook dat je geen 3 broden eet ;D ;D ;D

Of dacht je dat ik zo stom was? ::)
eeeuh, ja!
Neen hoor ;) Ik zette het er ook maar voor de grap achter ;) (het bovenstaand eregeltje si ook maar voor de grap ;))
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Citaat van: Schumi 2005 op 17 september 2005 - 18:29:20
Citaat van: Supermariobros op 17 september 2005 - 18:24:15
Citaat van: Schumi 2005 op 17 september 2005 - 18:17:38
brood, brood, een koffiekoek, brood en straks nog een koffiekoek :P
En neen, niet elke keer een heel brood Mario ;) ;D

Ik heb dat nooit gezegd hé, je schreef brood, brood en nog eens brood. Daarop schreef ik voor de lol: eet jij 3 broden? Natuurlijk weet ik ook dat je geen 3 broden eet ;D ;D ;D

Of dacht je dat ik zo stom was? ::)
eeeuh, ja!
Neen hoor ;) Ik zette het er ook maar voor de grap achter ;) (het bovenstaand eregeltje si ook maar voor de grap ;))

Gezien hoor, maar het is al de 3e keer dat je het me doorstak. Daarmee dacht ik, die gelooft toch echt niet dat ik geloof dat Gerben 3 broden eet?

Maar zo stom ben je wel niet hé  :D ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 17 september 2005 - 18:33:20
Citaat van: Schumi 2005 op 17 september 2005 - 18:29:20
Citaat van: Supermariobros op 17 september 2005 - 18:24:15
Citaat van: Schumi 2005 op 17 september 2005 - 18:17:38
brood, brood, een koffiekoek, brood en straks nog een koffiekoek :P
En neen, niet elke keer een heel brood Mario ;) ;D

Ik heb dat nooit gezegd hé, je schreef brood, brood en nog eens brood. Daarop schreef ik voor de lol: eet jij 3 broden? Natuurlijk weet ik ook dat je geen 3 broden eet ;D ;D ;D

Of dacht je dat ik zo stom was? ::)
eeeuh, ja!
Neen hoor ;) Ik zette het er ook maar voor de grap achter ;) (het bovenstaand eregeltje si ook maar voor de grap ;))

Gezien hoor, maar het is al de 3e keer dat je het me doorstak. Daarmee dacht ik, die gelooft toch echt niet dat ik geloof dat Gerben 3 broden eet?

Maar zo stom ben je wel niet hé :D ;)
als je dat maar weet ;) ;D ;D ;D
Kwist niet dat het al de 3de keer was, kzal het volgend ekeer niet meer zeggen, tis genoeg aan bod gekomen ;D ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros


Jasper

Eerst soep, iets met tomaat, aubergine en andere groenten. Dan kalkoengebraad met perziken uit eigen tuin en aardappelgratin.

Gisteren zijn we in een restaurant in de ardennen gaan eten: eerst aperitiefhapjes (klein kreeftensoepje en nog twee andere dingen), dan foie gras met een mooie versiering van groentjes, stukjes fruit en een zoet broodje, dan scampi's in een roomsaus, dan eend met een lekker sausje en kroketjes, en nog een speciaal ijsje als dessert. Goed gegeten hoor. :) :) :)

Ferrari 2010

Vandaag bij mij:
vanmorgen: 2 koffiekoeken
vanmiddag: 3 krentebollen
vanavond: brood (kwilde er iets achter zetten, maar bleek niet meer nodig na verleden keer ;))
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Konijn met appelmoes en aardappelen :)

Supermariobros

prei in de witte saus met braadworst en aardappelen

razzle_dazzle

Kalkoengebraad met champignonroomsaus en kroketjes.