Wat schaft de pot?

Gestart door razzle_dazzle, 02 augustus 2005 - 17:35:05

« vorige - volgende »

Supermariobros

kippeschitznel met erwtejes en worteltjes en aardappelen

FerrariMan

Lays - dat bruine pak met bbq en ham smaak.

Ow yeah.  :)

Schumi nr1

stoofvlees met frietjes  :P (voor de ollanders: dit zijn dus in dunne reepjes gesneden aardappelen gebakken in het frituurvet,  een eerste keer op 160°c en vervolgens een tweede keer op 180 à 190°c of om het helemaal duidelijk te maken, gewoon weg "patat")

Doefie

Gebakken zalm met prei en tagliatelli

Supermariobros

Deze middag boomstammetje met gestoofd witloof en aardappelen

Jasper

Wat is een boomstammetje?

Vanavond friet met curryworst.

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 12 augustus 2005 - 16:15:51
Wat is een boomstammetje?

gehakt in de vorm van een boomstam

razzle_dazzle

Schnitzel met spinazie en puree

Doefie

Citaat van: Supermariobros op 10 augustus 2005 - 15:17:42
vanmiddag boontjes met kotelet en aardappelen gegeten

Staat vandaag op het menu hier  :)

Schumi nr1

Hier is't de overschot van gisteren :)

Supermariobros

Dit artikel stond in de krant te lezen, past wel in deze topic vind ik.

'Homer Simpson bevordert slechte eetgewoontes'

Tweederde van de Britse ouders vindt dat Homer Simpson slechte eetgewoontes onder hun kinderen bevordert. Dat blijkt uit een onderzoek van de Britse supermarktketen Somerfield, meldde de BBC vrijdag.

De zwaarlijvige hoofdpersoon uit de populaire tekenfilm The Simpsons houdt immers vooral van ongezond eten, zoals chips, donuts en koekjes.

Ook de bewoners van het Britse Big Brotherhuis krijgen kritiek van de ouders, wegens hun voorliefde voor gefrituurd eten. Het slechte eetgedrag van bekende tv-persoonlijkheden zou een verklaring zijn voor de toename van zwaarlijvigheid onder kinderen.

Uit een ander onderzoek bleek dat het met de kennis van Britse kinderen over voedsel niet best is gesteld. Eén op de vijf kinderen dacht dat biefstuk van varkens afkomstig is, één op de acht kinderen dacht dat kaas uit boter wordt gemaakt en één op de zes dacht dat broccoli een klein boompje is.

razzle_dazzle

Pfff ik vind dat je hier vooral de ouders met de vinger moet wijzen, ik heb de indruk dat  vooral de opvoeding erop achteruit aan het gaan is. Ouders hebben de plicht om hun kinderen aan te leren wat goed en slecht is en niet omgekeerd.

Juan Pablo

gisteravond lekker friet op  :)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Juan Pablo

Citaat van: Schumi 2005 op 10 augustus 2005 - 09:22:03
Citaat van: Schumi nr1 op 10 augustus 2005 - 08:51:06
Citaat van: Benedictus XXX op 09 augustus 2005 - 23:28:29
Citaat van: Satosan op 09 augustus 2005 - 23:01:37
Citaat van: Benedictus XXX op 09 augustus 2005 - 21:51:44
Citaat van: Schumi nr1 op 09 augustus 2005 - 19:31:51
Hier is het tomatensoep, biefstuk, peren en gebakken patatjes :)
Wat is dat, patatjes?

serieus  :D, man, heb jij wat gemist! ;)

patat = friet = lange, dunne stokjes ( als ze hard zijn, zijn ze mislukt :)), gemaakt van aardappelen, meestal te koop bij een patatzaak, of een frietwinkel.
Perfect te gebruiken in combinatie met appelmoes, mayonaise en kechup, maar ook met andere etenswaren zoals een kroket, frikandel, kipkorn of een kaasschoulfee ( let niet op de spelling)
Got you!  :)

Neenee, geen frieten!!! Gewone gebakken aardappeltjes, van die kleine aardappelen op zijn geheel (zonder schil) gebakken in't frietvet. Hoe waagde je het om dit frieten te noemen?! >:(  ;) :)
Vraag ik me ook af  >:( >:( >:(  ;) Voor gebakken patatjes worden normaal gezien patatjes ter grootte van zetpatatjes genomen. In schijfjes van een 1/2cm gesneden en de pan in. Is echt heeeerlijk  :D :D :D :D :P

:-\ :-\ :-\, volgens mij is patat gewoon friet  :)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jasper

Omdat je een Nederlander bent en geen frieten kent. :P