Wat schaft de pot?

Gestart door razzle_dazzle, 02 augustus 2005 - 17:35:05

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: Schumi nr1 op 12 december 2008 - 18:11:45
Citaat van: Martin op 11 december 2008 - 19:28:59
Duitse biefstuk met bloemkool en gebakken aardappelen.
Gebakken ui en lekkere jus over de biefstuk en kaassausje over de bloemkool.
Heerlijk.

Moet ik mij iets speciaals voorstellen bij een Duitse biefstuk of is dit een gewone biefstuk afkomstig van Duitse runderen? :)
Gewoon gemalen brol zoals ze ook in Nederland eten,moet je in Belgie niet mee afkomen. :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

janke

Oh nee, en waarom niet??
Some things are too important to be left in the past.

meatball

Citaat van: janke op 12 december 2008 - 20:39:06
Oh nee, en waarom niet??
Belgen eten nu eenmaal graag lekker en Nederlanders graag goedkoop,dat is altijd al zo geweest,sudderlappen,draadjesvlees,tartaar allemaal leuke namen voor goedkoop spul uit Nederland.Verder geen problemen meer hoor.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

janke

#1863
Wat jij nou verkondigd slaat nergens op. Dat is een idee die wat Belgen over Nederlanders hebben. Hetzelfde dat jullie met een sjieke naam " Frieten" vreten met dikke vette mayo. En vogeltjes van een lijmstokkie schijnt bij jullie ook een delicatesse te zijn. Een doorsnee beeld van een Hollander over de Belgen. Oftewel lariekoek over en weer.
Some things are too important to be left in the past.

Schumi nr1

Citaat van: janke op 12 december 2008 - 23:48:20
Wat jij nou verkondigd slaat nergens op. Dat is een idee die wat Belgen over Nederlanders hebben. Hetzelfde dat jullie met een sjieke naam " Frieten" vreten met dikke vette mayo. En vogeltjes van een lijmstokkie schijnt bij jullie ook een delicatesse te zijn. Een doorsnee beeld van een Hollander over de Belgen. Oftewel lariekoek over en weer.

Bedank voor de info wat betreft de Duitse biefstuk, maar "vogeltjes van een lijmstokkie" kan ik mij echt niets bij voorstellen ondanks mijn interesses op culinair vlak.

Ferrari 2010

Zonde van de biefstuk om hem klein te snijden! Echt doodzonde, zo'n lekker vlees. En frieten is geen mooie naam, het is gewoon de naam van dat overheerlijke goed! Die vogeltjes op lijmstokkie ken ik ook niet, vraag me af wat dat moet zijn :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Of ik nu 2 euro of 4 euro uitgeef aan een stukje vlees zal mij een zorg zijn. Als het maar lekker is.
En Duitse biefstuk is lekker. Gebakken uitje er over en een lekkere jus. Smullen.
Ik koop ook regelmatig een struisvogelbiefstuk bij de poulier. Ook erg lekker maar niet goedkoop.

Folkert

Een prutje bij mijn ouders, met qinoia ofzo  en pruimen ne kippevlees.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Als het maar lekker was.

Lijmsijsjes zijn vogeltjes die voer op pikten en met hun vleugels aan een stok vastplakten met herrie. Vogeltjes vangen met een net was ook een hobby van de Belgen. Lekker eten in de zgn. top restaurants. Dat verhaal gaat in Nederland rond.. Ieder heeft zijn eetgewoonten. Schijt Belg of Hollander. Frieten of stampot wortelen met hasjee. Die handel eet je op om dat je het lekker vindt, anders laat je het staan. Of je nou een Belg bent of Hollander.
Some things are too important to be left in the past.

Schumi nr1

Citaat van: janke op 13 december 2008 - 22:56:08
Als het maar lekker was.

Lijmsijsjes zijn vogeltjes die voer op pikten en met hun vleugels aan een stok vastplakten met herrie. Vogeltjes vangen met een net was ook een hobby van de Belgen. Lekker eten in de zgn. top restaurants. Dat verhaal gaat in Nederland rond.. Ieder heeft zijn eetgewoonten. Schijt Belg of Hollander. Frieten of stampot wortelen met hasjee. Die handel eet je op om dat je het lekker vindt, anders laat je het staan. Of je nou een Belg bent of Hollander.

Ik denk dat je het op spreeuwen hebt, daar is jaren geleden veel commotie over geweest in België. Dit werd in bepaalde restaurants opgediend terwijl dit eigenlijk verboden is. Maar ik denk dat dit nieuws al meer dan 10 jaar oud is inmiddels. Tenzij je het op iets anders hebt.

Jasper

Citaat van: janke op 12 december 2008 - 23:48:20
Wat jij nou verkondigd slaat nergens op. Dat is een idee die wat Belgen over Nederlanders hebben. Hetzelfde dat jullie met een sjieke naam " Frieten" vreten met dikke vette mayo. En vogeltjes van een lijmstokkie schijnt bij jullie ook een delicatesse te zijn. Een doorsnee beeld van een Hollander over de Belgen. Oftewel lariekoek over en weer.
Van dit forum zit ik waarschijnlijk in de beste positie om daar een oordeel over te vellen (ook al zal het natuurlijk altijd subjectief zijn), maar ik zie het toch als feit dat vleeswaren in België van véél betere kwaliteit zijn dan in Nederland, en dat zeg ik dus uit eigen ervaring.

scho0634

Poeh, jullie hebben geeneens osseworst zoals wij die hebben.... ;)

Martin

En dat is lekker 's avonds op een toastje en een pilsje.

Folkert

Maarrr, wij nederlanders hebben tenminste Sonja Bakker 8)

nu jullie weer  ;D :D
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper