Barrichello gaat naar BAR

Gestart door viperke82, 31 juli 2005 - 11:52:57

« vorige - volgende »

viperke82

Citaat van: www.nieuwsblad.beDe Braziliaan Rubens Barrichello verlaat Ferrari na dit seizoen en komt volgend jaar uit voor de Britse Formule 1-renstal BAR-Honda. De nieuwe ploegmaat van de Duitse wereldkampioen Michael Schumacher heet in 2006 Felipe Massa.

Dat raakte zondag bekend in de marge van de Grote Prijs Formule 1 van Hongarije, die dit weekend in Boedapest wordt gereden.

Rubens Barrichello rijdt sinds 2000 voor het Italiaanse Ferrari. Zijn langenoot Massa, die dit seizoen uitkomt voor Sauber-Petronas, was in 2003 al eens aan de slag voor Ferrari. Toen fungeerde hij er als testpiloot.


Oud nieuws of is dat nog maar net bekentgemaakt?

Ferrari 2010

Dit is wat vermoed werd, maar het is eigenlijk nieuws. Eerder werd er op dit forum al gezegd dat ze het waarschijnlijk tijdens de Turkse GP zouden bekendmaken, misschien is het uitgelekt, of nemen zij het aan als waar terwijl het nog niet bevestigd is.
Maar het zou iig zoiets zijn ja.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan Pablo

vet!, eindelijk weer eens een rijderswissel bij Ferrari, dit gaat Barrichello goed doen.
Geen 2de viool spelen

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jasper

Als het waar is want het is maar het Nieuwsblad hé ::)

Schumi nr1


FerrariMan

Citaat van: Satosan op 31 juli 2005 - 12:49:32
vet!, eindelijk weer eens een rijderswissel bij Ferrari, dit gaat Barrichello goed doen.
Geen 2de viool spelen
Als je naar voorbije races kijkt lijkt het me toch vrij duidelijk waarom hij de 2de viool is.
Ok, die teamorders waren belachelijk destijds maar als je de hele lijn door trekt is Barrichello lang niet constant genoeg. Zeker niet in een mindere wagen.

Maar goed, BAR zal goed zijn voor de Braziliaan. Het enige positieve is dat dit de weg vrij maakt voor Massa. Sinds hij in de F1 kwam een grote favoriet van mij. Hopelijk neemt Ferrari hem al aan voor volgend seizoen. Goed mogelijk want Massa's contract met Sauber verloopt na dit seizoen.


De beste man heeft wel een probleem met lachen maar dat is mij een zorg :)

McChouffe

Citaat van: www.planetf1.comPeter Sauber has confirmed that Felipe Massa will be leaving the team at the end of the season – prompting renewed speculation that the Brazilian will be replacing his compatriot Rubens Barrichello at Ferrari.

According to paddock gossip, Barrichello has already signed a two-year contract with BAR.

Massa, managed by Ferrari team boss Jean Todt's son, has been repeatedly linked with a move to the Italian giants. Massa tested for Ferrari in 2003 and following Sauber's disclosure that he will leave the team at the end of the season it's now widely believed that he will take up a race seat alongside Michael Schumacher in 2006.

"I would have liked to keep Felipe with my team for one more year, but it's too late now," Sauber told Gazzetta dello Sport.

Massa himself made no attempt to disguise his wish to join Ferrari.

"Yes, I'm in a good position, thanks to the good season I'm having," the newspaper quoted him as saying. "Ferrari is my dream and it would be a fascinating experience, as long as you have a competitive car, which I would demand from Ferrari or others.

"Being team-mate with Schumacher? It wouldn't be a problem: he's my reference point.

"If I beat him, then it would mean I'm on my way to become a champion myself. I hope a decision will come soon."

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Citaat van: Schumi nr1 op 31 juli 2005 - 13:14:03
Oh, Het Laatste Nieuws  beweert net hetzelfde.
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_104757.html

Ja, de beste bron van allemaal  ??? Het Laatste Nieuws...

Amateur

hoewel geen enkele partij het tot nu toe officieel wil bevestigen, denk ik wel dat het klopt; voor Barrichello is het op dit moment een goede beslissing, denk ik 8); en voor Ferrari past het ook in het tijdschema. Als ik de lijn verder trek, ga ik er wel van uit dat Sato zijn zitje definitief kwijt is;  :'( dat vind ik eigenlijk jammer; hij is sympathiek en kan soms onverwacht uit de hoek komen. Zou hij nog bij een ander team een kans krijgen? ik twijfel eraan. :-\

sledge

Ik volg amateur in zijn stelling. Ik geloof het nu nog niet, maar in de volgende weken zal het bekend gemaakt worden geloof ik. Button/Barrichello bij BAR. Ik ben nu al fan ;D
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Jasper

Citaat van: sledge op 31 juli 2005 - 22:18:07
Ik volg amateur in zijn stelling. Ik geloof het nu nog niet, maar in de volgende weken zal het bekend gemaakt worden geloof ik. Button/Barrichello bij BAR. Ik ben nu al fan ;D

Het B-team is dat dan zeker. :P :P Zoals Ferrari nu met Barrichello, Brawn en Byrne. :P

IVY440

Ik heb ergens gelezen (ik weet alleen niet meer waar) dat het vertrek van Barrichello bij Ferrari woensdag zou bekend gemaakt worden.
Massa als brave helper zie ik nog niet gebeuren, mss klopt Massa Schumacher wel  :-\

sledge

Citaat van: Jasper op 31 juli 2005 - 22:52:33
Citaat van: sledge op 31 juli 2005 - 22:18:07
Ik volg amateur in zijn stelling. Ik geloof het nu nog niet, maar in de volgende weken zal het bekend gemaakt worden geloof ik. Button/Barrichello bij BAR. Ik ben nu al fan ;D

Het B-team is dat dan zeker. :P :P Zoals Ferrari nu met Barrichello, Brawn en Byrne. :P
Ja, 'k ben wel echt blij als Rubens zou weg gaan. Hij heeft daar zelf geen eigen setje headphones. Tijdens de race zit er aan de pitmuur telkens iemand met Rubens Barrichello's paar op.
Kijk maar, er staat duidelijk RB op. The bastards
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Ferrari 2010

Citaat van: sledge op 31 juli 2005 - 22:18:07
Ik volg amateur in zijn stelling. Ik geloof het nu nog niet, maar in de volgende weken zal het bekend gemaakt worden geloof ik. Button/Barrichello bij BAR. Ik ben nu al fan ;D
Hehe, allemaal heel mooi, maar Button gaat niet naar BAR. Hij heeft getekend bij Williams, dus hij gaat naar Williams. Ik verwacht de line-up van volgend jaar ongeveer zoals ze in GVA staat.

Ferrari: MS en FM
McLaren: KR en JPM
Williams: JB en MW
BMW-Sauber: JV en NH
BAR: RB en ? (ik denk dat sato buitenvliegt)
Renault: FA en JF (of is die zen contract reeds ten einde?)
RBR: DC en Klien of Liuzzi
Toyota: JT en RS
Jordan: ? en ?
Minardi: ? en ?
Misschien nog ergens een hollander of een belg in een van die lege vakjes, ik denk dat Albers best wel kans maakt op een zitje, maar er is dit jaar weinig vrij bij teams waar je niet moet betalen. Het 2de zitje bij BAR is waarschijnlijk voor een meer ervaren racer...
Dat is het probleem als De teams eigenlijk op 2 of 3 na allemaal redelijk sterk zijn...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

IVY440

Citaat van: Schumi 2005 op 01 augustus 2005 - 11:43:55
Citaat van: sledge op 31 juli 2005 - 22:18:07
Ik volg amateur in zijn stelling. Ik geloof het nu nog niet, maar in de volgende weken zal het bekend gemaakt worden geloof ik. Button/Barrichello bij BAR. Ik ben nu al fan ;D
Hehe, allemaal heel mooi, maar Button gaat niet naar BAR. Hij heeft getekend bij Williams, dus hij gaat naar Williams. Ik verwacht de line-up van volgend jaar ongeveer zoals ze in GVA staat.

Ferrari: MS en FM
McLaren: KR en JPM
Williams: JB en MW
BMW-Sauber: JV en NH
BAR: RB en ? (ik denk dat sato buitenvliegt)
Renault: FA en JF (of is die zen contract reeds ten einde?)
RBR: DC en Klien of Liuzzi
Toyota: JT en RS
Jordan: ? en ?
Minardi: ? en ?
Misschien nog ergens een hollander of een belg in een van die lege vakjes, ik denk dat Albers best wel kans maakt op een zitje, maar er is dit jaar weinig vrij bij teams waar je niet moet betalen. Het 2de zitje bij BAR is waarschijnlijk voor een meer ervaren racer...
Dat is het probleem als De teams eigenlijk op 2 of 3 na allemaal redelijk sterk zijn...

Bij BAR zal AD wel komen rijden als ze Sato ontslaan en Button naar Williams gaat.
Albers zou al 2 opties hebben voor 2006: Midland en Minardi. Volgens mij kiest hij voor Midland terwijl dat juist een ramp gaat worden. Doornbos blijft dan hopelijk bij Minardi waar hij eens laat racen is ;)