Barrichello gaat naar BAR

Gestart door viperke82, 31 juli 2005 - 11:52:57

« vorige - volgende »

sledge

Ik denk nu dat er al getekend is, adh van het artikel op f1pits: (zo vette tekst)

Citaat van: Barrichello"Dit verhaal zorgt voor problemen binnen het team. Veel van de mecaniciens en ingenieurs, die net als familie voor me zijn, vragen me: is het waar dat je vertrekt? Waarom? Wat is er gebeurt?"

"Dit zijn dingen die niet helpen tijdens een race. Als ik iets moet zeggen over mijn toekomst dan doe ik dat wanneer de tijd rijp is. Momenteel hoor ik er liever niets over."

"Waarom moest Piquet met dit verhaal afkomen? Zou hij niet beter zijn zoon volgen in de GP2, die het trouwens niet goed lijkt te doen.

Citaat van: Todt"Als Rubens me verteld dat hij ergens anders gelukkiger zal zijn, dan wil ik hem gelukkig maken. Binnen een paar dagen weten we meer.

"Ik geef prioriteit aan dingen die ons doen winnen, niet aan spanning en druk."
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2005 op 02 augustus 2005 - 08:14:56
Citaat van: Amateur op 01 augustus 2005 - 22:52:08
Citaat van: Jasper op 01 augustus 2005 - 22:18:10
Citaat van: Amateur op 01 augustus 2005 - 21:25:51
Citaat van: Benedictus XXX op 01 augustus 2005 - 14:35:59
Massa bij Ferrari zou een goeie zet zijn toekomstgericht.

Hij is rustiger, snel en hij past gewoon perfect in het Ferrari plaatje.

Geef hem een goede wagen en na een jaar zit hij mee voorin. Die kerel is zeker even snel als Alonso & Kimi.
kan zijn, maar ik vind hem wel saai :-\
In z'n debuutseizoen ging er anders amper een race voorbij of hij lag naast de baan... samen met het slachtoffer dat hij er had afgereden. :-\
;D ;D ;D ;D ;D
ja, dat was ook van 't goeie wat veel; maar nu is hij toch een beetje té braaf hé ;)
En wat denk je dat ze bij Ferrari zoeken?  :-\ Juist ja, iemand die wel snel is, maar zeker zen leider niet zal kunnen aanvallen  ;) En dan is Massa wel geschikt denk ik...
Het is duidelijk dat jij dit seizoen geslapen hebt. Anders had je wel gezien waarom Ferrari zich het meest concentreert op Michael ipv op Rubens. Of ga je me nu zeggen dat Rubens even constant is misschien? Beetje meer opletten.

FerrariMan

#32
Citaat van: Mikacouli op 02 augustus 2005 - 11:07:52
En wat denk je dan van de grote prijs van Australië? Een half ur voor de race moesten ze hem nog wakker maken. In zijn eerste race werd hij direct 5de voor zijn meer ervaren teamgenoot Heidfeld. Ik noem zoiets wel bewonderingswaardag en dat heb ik nog niet gezien. Maar mij niet gelaten als ie naar Ferrari gaat. Het is net zoals Schumie 2005 zegt; het is een perfecte tweede viool.

Fout, in zijn eerste race werd hij 6de, Heidfeld werd 4de.
In de kwalificatie nam hij de 13de plaats en Heidfeld de 10de.

Niet te vergeten dat op dat moment Hakkinen, Montoya en Ralf al voor hun waren uitgevallen.

Massa daarentegen kwalificeerde zich in zijn eerste race beter als zijn ervaren teamgenoot.

Over Massa als tweede viool, dat valt nog te bezien. Rubens heeft momenteel laten zien waarom hij de 2de man is, zonder Michael stond Ferrari dit seizoen helemaal nergens.

FerrariMan

#33
Nu we toch het onderwerp tweede violen hebben vermeld:

Citaat"Until then, I never had a problem with anyone at McLaren, but '89 was different. My contract was due to expire at the end of the year, but Ayrton's was not. Ron knew the future of his team was with Honda - and therefore with Senna. He tried hard to persuade me to stay, but in reality he couldn't keep both of us, and I told him in July that I would be leaving at the end of the season. In my opinion, he was not fair with me in '89. We're still very good friends, and, despite everything, I still even now think of McLaren as my team. But Ron knows my feelings about that period."

"At the time, I was completely disillusioned. After everything I'd done with the team, and for the team, I didn't think I should have been treated like that. But at the end of the day, you know, Ron was trying to push his company to the front, and of course I can understand that a little."

It was at Imola that the most bitter feud in motor-racing history took seed. Senna and Prost, as usual, qualified 1-2, a second and a half clear of the rest, and Ayrton suggested that they not jeopardise their prospects by fighting at the first corner, Tosa, on the opening lap: whomsoever got there first would keep the lead. Alain agreed. At the start, Senna led away, and at Tosa Prost duly fell in behind him.

Then, however, the race was stopped, when Gerhard Berger had a serious accident. On the restart, it was Prost who got ahead - but at Tosa Senna snicked by into the lead.

"Afterwards, he argued that it wasn't the start - it was the restart, so the agreement didn't apply. As I said, he had his own rules, and sometimes they were very... well let's say strange. It had been Ayrton's idea, in the first place, and I didn't have a problem with it. Afterwards, though, I said it was finished; I'd continue to work with him, in technical matters, but as far as our personal relationship was concerned, that was it. And the atmosphere in the team became very bad, of course."

"By the time we got to Monza, I was ahead of him in the championship, by about 10 points. But that race. was the real low point between McLaren and me. Senna had two cars, with 20 people around him, and I had just one car, with maybe four or five mechanics working for me. I was absolutely alone, in one part of the garage, and that was perhaps the toughest weekend of my racing career. Honda was really hard against me by then, and it was difficult trying to fight for the championship in that situation. In practice, Ayrton was nearly two seconds quicker than me - OK, as I said, he was certainly a better qualifier than I was, but two seconds? That was a joke."

In the race though, Senna retired, and Prost won; by the time they headed off to Suzuka and Adelaide, the last two races of the 1989 season, Alain led by 16 points. By now McLaren-Honda essentially worked as two different teams, which happened to operate out of the same pit. Once again, the two red and white cars were in front row, both its drivers in defiant mood, Senna knowing he had to win, Prost making it clear he'd be no pushover.

"I told both the team and the press, 'There's no way I'm going to open the door to him any more.' We talked very often, you should know, about the first corner, the first lap, and Ron always said the important thing was that we shouldn't hit each other, we should think of the team. Well, as far as I was concerned, Senna thought about himself, and that was it. For example, at the start of the British Grand Prix that year, going into Copse, if I hadn't moved three or four metres out of the way we'd have hit each other, and both McLarens would have been out immediately. That sort of thing had happened too often; I had had enough."

http://www.prostfan.com/senna2.htm

Tweede violen zullen er altijd zijn. Bij McLaren was Senna de grote baas, daarna Mika, bij Ferrari Schumacher. Bij Renault momenteel Alonso. Irvine heeft al uit de biecht geklapt, Coulthard nu ook al, Rubens zal volgen en Fisico zal ooit ook wel uitkomen met die verhalen.

Jasper

Man toch, en dan klaag jij erover dat er altijd zoveel gezaagd wordt over teamorders, je begint er altijd zelf over. ::) We kunnen natuurlijk dingen van 16 jaar geleden bovenhalen en in elke situatie afgaan op wat één man zegt, de gedupeerde dan nog...

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 02 augustus 2005 - 15:39:39
Man toch, en dan klaag jij erover dat er altijd zoveel gezaagd wordt over teamorders, je begint er altijd zelf over. ::) We kunnen natuurlijk dingen van 16 jaar geleden bovenhalen en in elke situatie afgaan op wat één man zegt, de gedupeerde dan nog...

Idd, ging net hetzelfde zeggen. Er hoeven geen oude koeien uit de sloot gehaald worden. Trouwens, toen hadden ze nog niet het management die ze nu hadden.
Moest Montoya niet uitgevallen zijn dan was het 1:Montoya en 2: Raikkonen en niet andersom en dat op een punt waar elk puntje belangrijk is.
Wrm nu plots weer beginnen over die teamorders. Telkens als je wat leest dat maar wat zou te maken hebben met een teamorder plaats je het hier. Het is begod 2 descenia geleden.

Mikacouli

http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=25449

Het staat vast. Massa heeft getekend bij Ferrari. Barrichello staat op straat.

Ferrari 2010

Citaat van: Benedictus XXX op 02 augustus 2005 - 14:30:47
Citaat van: Schumi 2005 op 02 augustus 2005 - 08:14:56
Citaat van: Amateur op 01 augustus 2005 - 22:52:08
Citaat van: Jasper op 01 augustus 2005 - 22:18:10
Citaat van: Amateur op 01 augustus 2005 - 21:25:51
Citaat van: Benedictus XXX op 01 augustus 2005 - 14:35:59
Massa bij Ferrari zou een goeie zet zijn toekomstgericht.

Hij is rustiger, snel en hij past gewoon perfect in het Ferrari plaatje.

Geef hem een goede wagen en na een jaar zit hij mee voorin. Die kerel is zeker even snel als Alonso & Kimi.
kan zijn, maar ik vind hem wel saai :-\
In z'n debuutseizoen ging er anders amper een race voorbij of hij lag naast de baan... samen met het slachtoffer dat hij er had afgereden. :-\
;D ;D ;D ;D ;D
ja, dat was ook van 't goeie wat veel; maar nu is hij toch een beetje té braaf hé ;)
En wat denk je dat ze bij Ferrari zoeken? :-\ Juist ja, iemand die wel snel is, maar zeker zen leider niet zal kunnen aanvallen ;) En dan is Massa wel geschikt denk ik...
Het is duidelijk dat jij dit seizoen geslapen hebt. Anders had je wel gezien waarom Ferrari zich het meest concentreert op Michael ipv op Rubens. Of ga je me nu zeggen dat Rubens even constant is misschien? Beetje meer opletten.
Kvraag mij af op wat jij steunt om mij nu aan te vallen. Ik heb niets in mijn posts staan dat ik niet wist dat Ferrari zich enkel nog maar op Michael concentreerde en begin jij daar ineens over.  ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 02 augustus 2005 - 15:39:39
Man toch, en dan klaag jij erover dat er altijd zoveel gezaagd wordt over teamorders, je begint er altijd zelf over. ::) We kunnen natuurlijk dingen van 16 jaar geleden bovenhalen en in elke situatie afgaan op wat één man zegt, de gedupeerde dan nog...
En dan nog, het is de waarheid. Telkens men gaat zagen over tweede viool dit en dat (waar ik niet mee begonnen ben Jasper) dan heb ik het recht om te verdedigen. Als niemand daarna nog geloofwaardige argumenten kan geven, dan krijgen we dit. Een discussie over de discussie.

Met andere woorden, de onzin is weeral eens nietig verklaard :)

En waar het echt over ging, Massa kan je helemaal niet afschrijven momenteel, Kimi en hij presteerden ongeveer hetzelfde voordat de Fin naar Mac ging. Mikacouli wou zeggen dat dat onmogelijk was maar hij zat zelf weeral eens helemaal mis met zijn feiten.

Dus Jasper, begin niet te zagen over de discussie die we voeren. Ik heb geen scheidsrechter nodig.

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2005 op 02 augustus 2005 - 17:19:45
Citaat van: Benedictus XXX op 02 augustus 2005 - 14:30:47
Citaat van: Schumi 2005 op 02 augustus 2005 - 08:14:56
Citaat van: Amateur op 01 augustus 2005 - 22:52:08
Citaat van: Jasper op 01 augustus 2005 - 22:18:10
Citaat van: Amateur op 01 augustus 2005 - 21:25:51
Citaat van: Benedictus XXX op 01 augustus 2005 - 14:35:59
Massa bij Ferrari zou een goeie zet zijn toekomstgericht.

Hij is rustiger, snel en hij past gewoon perfect in het Ferrari plaatje.

Geef hem een goede wagen en na een jaar zit hij mee voorin. Die kerel is zeker even snel als Alonso & Kimi.
kan zijn, maar ik vind hem wel saai :-\
In z'n debuutseizoen ging er anders amper een race voorbij of hij lag naast de baan... samen met het slachtoffer dat hij er had afgereden. :-\
;D ;D ;D ;D ;D
ja, dat was ook van 't goeie wat veel; maar nu is hij toch een beetje té braaf hé ;)
En wat denk je dat ze bij Ferrari zoeken? :-\ Juist ja, iemand die wel snel is, maar zeker zen leider niet zal kunnen aanvallen ;) En dan is Massa wel geschikt denk ik...
Het is duidelijk dat jij dit seizoen geslapen hebt. Anders had je wel gezien waarom Ferrari zich het meest concentreert op Michael ipv op Rubens. Of ga je me nu zeggen dat Rubens even constant is misschien? Beetje meer opletten.
Kvraag mij af op wat jij steunt om mij nu aan te vallen. Ik heb niets in mijn posts staan dat ik niet wist dat Ferrari zich enkel nog maar op Michael concentreerde en begin jij daar ineens over.  ::)
Simpel toch? Schumacher en Barrichello. Het verschil in talent tussen beiden. Het is ondertussen wel duidelijk ja? Hoeveel punten haalde Barrichello binnen sinds hij zo ongemotiveerd bezig is? Awel dan, dan heeft Ferrari toch gelijk dat ze zich op Michael conctreren als nummer 1. Zij hebben altijd geweten dat hij de snelste is van de twee.

FerrariMan

Maar goed, stop the crap.

Massa officiëel naar Ferrari. Goeie zet lijkt me zo. Van de piloten die beschikbaar zijn lijkt hij me veruit de beste keuze. Alles is beter dan Rubens momenteel, hopelijk gaat die nog terug wakker schieten want Ferrari kan indien McLaren blijft knoeien de 2de plek wegpikken met een gelukje hier en daar.

Rubens was ok in een topwagen maar viel dit seizoen nogal door de mand. BAR zal hem goed doen indien hij echt daarheen gaat en misschien Button overklassen en heropleven zoals DC.

Ferrari 2010

Citaat van: Benedictus XXX op 02 augustus 2005 - 17:25:44
Citaat van: Schumi 2005 op 02 augustus 2005 - 17:19:45
Citaat van: Benedictus XXX op 02 augustus 2005 - 14:30:47
Citaat van: Schumi 2005 op 02 augustus 2005 - 08:14:56
Citaat van: Amateur op 01 augustus 2005 - 22:52:08
Citaat van: Jasper op 01 augustus 2005 - 22:18:10
Citaat van: Amateur op 01 augustus 2005 - 21:25:51
Citaat van: Benedictus XXX op 01 augustus 2005 - 14:35:59
Massa bij Ferrari zou een goeie zet zijn toekomstgericht.

Hij is rustiger, snel en hij past gewoon perfect in het Ferrari plaatje.

Geef hem een goede wagen en na een jaar zit hij mee voorin. Die kerel is zeker even snel als Alonso & Kimi.
kan zijn, maar ik vind hem wel saai :-\
In z'n debuutseizoen ging er anders amper een race voorbij of hij lag naast de baan... samen met het slachtoffer dat hij er had afgereden. :-\
;D ;D ;D ;D ;D
ja, dat was ook van 't goeie wat veel; maar nu is hij toch een beetje té braaf hé ;)
En wat denk je dat ze bij Ferrari zoeken? :-\ Juist ja, iemand die wel snel is, maar zeker zen leider niet zal kunnen aanvallen ;) En dan is Massa wel geschikt denk ik...
Het is duidelijk dat jij dit seizoen geslapen hebt. Anders had je wel gezien waarom Ferrari zich het meest concentreert op Michael ipv op Rubens. Of ga je me nu zeggen dat Rubens even constant is misschien? Beetje meer opletten.
Kvraag mij af op wat jij steunt om mij nu aan te vallen. Ik heb niets in mijn posts staan dat ik niet wist dat Ferrari zich enkel nog maar op Michael concentreerde en begin jij daar ineens over.  ::)
Simpel toch? Schumacher en Barrichello. Het verschil in talent tussen beiden. Het is ondertussen wel duidelijk ja? Hoeveel punten haalde Barrichello binnen sinds hij zo ongemotiveerd bezig is? Awel dan, dan heeft Ferrari toch gelijk dat ze zich op Michael conctreren als nummer 1. Zij hebben altijd geweten dat hij de snelste is van de twee.
Tuurlijk simpel, en ik geef je gelijk, Kheb je nooit ongelijk gegeven. Kheb daar zelfs nooit iets over gezegd, en ik snap dus niet dat je daarover replyde op men post. maar soit, maakt niet uit.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.


razzle_dazzle

On topic terug.

Barrichello was toch een talent toen hij bij Ferrari aankwam. Andere oorden opzoeken, zal hem goed doen. En Massa kan nog een jaartje bijleren van Schumi. Beiden doen dus een goede zaak lijkt me.

Jasper

Ik weet dat Pitpass normaal een betrouwbare site is hoor, maar wáár heeft ferrari dat officieel bekendgemaakt? Niet op hun site alleszins...