Nieuwe voetbalcompetitie

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2005 - 16:00:22

« vorige - volgende »

Wie wordt kampioen?

Anderlecht
6 (60%)
Standard
4 (40%)

Totaal aantal stemmen: 6

Jasper

Moeskroen en Sint-Truiden (elk 34 punten) strikt genomen ook niet. Eerlijk gezegd zie ik het nog mogelijk dat Moeskroen geen punten meer haalt (thuis tegen Sint-Truiden, uit tegen beveren). Dan moet Lierse 6 op 6 halen om voor Moeskroen te eindigen. :P

Maar het gelijkspel van Beveren is geen goede zaak. René Trost mikte op 7 op 9 voor Lierse dus dat wil zeggen 3 op 9 voor Beveren. En ik denk dat hij die 3 punten in Beveren-Moeskroen plaatste en er dan op hoopte dat GBA en Genk hun wedstrijd tegen Beveren wel zouden winnen...

Nu moeten we bijna gaan winnen op Brussels om zeker in eerste te kunnen blijven...

Jonas

La Louvière zakt zeker en daarnaast zie ik Beveren eindronde spelen.
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Hamilton MASTER

Citaat van: Razzle_dazzle op 22 april 2006 - 19:24:42
Eerst en vooral proficiat aan RM en de andere A'lecht-supporters.

.........

It ain't over till it's over...

Alvast bedankt en je hebt gelijk met je laatste zin.
We hebben het altijd moeilijk op verplaatsing. Ik ga blij zijn als we in Gent de 3 punten pakken ook al waren zij enorm zwak gisteren tegen Westerlo.

De ref had inderdaad nog meer kaarten kunnen trekken.
Een gele voor De Man had misschien gemogen. Hij heeft veel kleine overtredingen gemaakt. Maar ik vind hem helemaal opengebloeid na het verlies van Kompany.
Ik heb met Mark in de klas gezeten in het middelbaar (toen koos hij Anderlecht boven Lierse) en hij heeft echt zijn waarde getoond voor dit Anderlecht.

Voorts wil ik niet beginnen over de fout van Costa. Sommigen zien er een elleboog in en sommigen niet. Wilhelmsson heeft zijn reputatie terecht tegen maar deze kaart had voor mij toch een oranje tintje.

Over D'Onofrio ga ik kort zijn: hij zegt dat Anderlecht 10x meer techniek en talent heeft. Hij wil de druk wegnemen en Anderlecht als superieur bestempelen. Dit om de druk bij de Brusselaars te leggen. Maar op het veld leek het alsof hij echt meende wat hij zei.
Ik denk dat hij zichzelf schrik heeft aangedaan door zijn eigen woorden te geloven.
Anderlecht heeft inderdaad techniek maar Standard heeft met een Rapaic, Léonard, Tchité en zeker met Moreira toch ook spelers die het verschil kunnen maken.

Winst in Gent en het is gebeurd denk ik. Zulte zal ons niet veel kunnen doen zonder Salou.



Jasper

Zopas werd ons (=lierse.com) op de voetbalbond het positieve nieuws medegedeeld dat onze club de licentie voor het seizoen 2006-2007 heeft behaald. Een samenvatting uit de tekst: "De licentiecommissie verklaart het verzoek van Lierse tot het verkrijgen van een licentie voor het seizoen 2006-2007, ontvankelijk."

"De club wordt wel veroordeeld tot een boete van €14880, gelet op de onjuiste verklaringen in de oorspronkelijke aanvraag. (1X De Troetsel, 5 X De Gier). Lierse moet ook zorgen voor onvoorwaardelijke bankwaarborgen tegen 8 mei 2006 ten bedrage van €50000 inzake de zaak De Gier, anderzijds een bankwaarborg overeenstemmende het brutoloon vermeerderd met de wettelijke verplichtingen van de werkgever m.b.t. de brutolonen van Fassotte, Deman, Mardulier van 1-1-2006 t-m 17-2-2006."



Moeskroen en la Louvière zouden de licentie niet krijgen, maar daar heb ik nog geen officiële bevestiging van gezien.

;D :D ;D :D ;D :D

razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTER op 24 april 2006 - 15:14:19
Over D'Onofrio ga ik kort zijn: hij zegt dat Anderlecht 10x meer techniek en talent heeft. Hij wil de druk wegnemen en Anderlecht als superieur bestempelen. Dit om de druk bij de Brusselaars te leggen. Maar op het veld leek het alsof hij echt meende wat hij zei.
Ik denk dat hij zichzelf schrik heeft aangedaan door zijn eigen woorden te geloven.
Anderlecht heeft inderdaad techniek maar Standard heeft met een Rapaic, Léonard, Tchité en zeker met Moreira toch ook spelers die het verschil kunnen maken.

Winst in Gent en het is gebeurd denk ik. Zulte zal ons niet veel kunnen doen zonder Salou.

Je staat 1 punt voor op Anderlecht,met nadien nog 2 matchen te gaan: je speelt alsof je spelers geloven dat de anderen 10x beter zijn....(de psycholoog:mijn reet,ja!!!), je komt achter, je doet gewoon...NIKS, je zet de meest fanatieke en geweldige achterban van Belgie te kakken (once again)...Maar hé: we zijn nog steeds 2e:super toch??? Wie weet staat de grote surprise ons nog te wachten en laten we het zieltogende,zwalpende FCB nog 2e worden:zij zijn het immers gewoon om met druk om te gaan  ....

Hopelijk staat zijn besluit zoals vorig jaar vast, maar houdt hij daar deze keer aan. Nog liever Josée van de bakker om de hoek dan! een echt goeie trainer hanteert een welbepaald en rendabel spelsysteem en wijkt er zelden van af (bv. Sollied) of zal onmiddellijk bijsturen als zijn vooropgestelde tactische speelwijze toch niet zo goed uitdraait.

DD daarentegen zit onberedderd met zijn hoofd tussen zijn handen op de bank, hoofdje schuddend van "neen jongens, zo zag ik het niet voor mijn ogen, jullie spelen niet zoals ik gevraagd had" en doet er dus weinig aan. DD heeft een brave inborst en komt heel sympathiek over, maar beschikt, naar mijn mening, over te weinig tactisch vernuft.

Ondertussen vallen de namen van Daerden (vervanger Demol) en Leekens aan de boorden van de Maas. Of zou dat laatste een extra stimulans zijn met het oog op A'lecht?


Jonas

La Louvière en Moeskroen krijgen geen licentie

De licentiecommissie van de Belgische voetbalbond heeft geen licentie toegekend aan La Louvière en Moeskroen. De dossiers van beide Waalse clubs voldeden niet aan alle voorwaarden. Als La Louvière en Moeskoen ook in beroep hun licentie niet krijgen, zakken ze naar derde klasse. Daar zouden ze dan met een handicap van drie punten starten.

Beveren en Lierse kregen hun licentie voor volgend seizoen wel, maar onder voorwaarden. Ze moeten nog enkele bankwaarborgen en boetes betalen voor 8 mei. Doen ze dat niet, krijgen ook zij geen licentie.

hln.be
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Hamilton MASTER

Ik vraag me af hoe lang Vercauteren nog coach gaat blijven.

Indien hij niet blijft wil ik ook Leekens.
Wat hij al heeft gedaan voor het Belgische voetbal is immens. Hij kan met 'kleine' ploegen enorm veel bereiken. Denk maar aan de opmars van Moeskroen en de broertjes Mpenza.

Leekens doet dit nu ook met Gent en hij doet het schitterend.
Mocht Vandereycken niet slagen als bondscoach, slechts 1 naam --> Leekens.



Hamilton MASTER

Salou kiest voor zekerheid.

Ibrahim Salou vertrekt dus naar Club Brugge en niet naar Anderlecht.
Ook al had Anderlecht meer geboden en kon Salou mogelijk Champions League spelen verkiest hij toch Brugge.

Hijzelf zegt dat dit is omdat hij dan minder ver moet gaan.

Ik denk dat hij de concurrentie niet zou aankunnen.
Mbo Mpenza, Frutos, Serhat, Lamah hebben hem mogelijk afgeschrikt.

Zulte is dus van zijn super spits af, zien wat ze volgend seizoen nog kunnen klaarmaken.



razzle_dazzle

Die leegloop bij Zulte was te denken he, na zo een schitterend seizoen, maar ik denk dat ze toch nog altijd een stevig geheel gaan hebben.

Salou kiest idd. voor de zekerheid, maar ik vind het ook wel de beste keuze voor hem. A'lecht heeft zojuist Frutos gekocht en die heeft op korte tijd al heel veel krediet opgebouwd. Bovendien is Salou juist hetzelfde soort spits. Akin vertrekt wel meer dan waarschijnlijk las ik in het Nieuwsblad en ook Mbo Mpenza zou mogelijk andere oorden opzoeken.

Ik betwijfel trouwens of Salou werkelijk zo een superspits is, hij speelt ook bij de ideale ploeg op dit moment he. Bij Brugge zal hij zich toch moeten aanpassen aan het systeem en niet andersom!

Jasper

Citaat van: Raikkonen MASTER op 25 april 2006 - 21:54:51
Zulte is dus van zijn super spits af, zien wat ze volgend seizoen nog kunnen klaarmaken.

De laatste wedstrijden, nu Z-W al zonder Salou speelt, gaat het al een stuk minder. Ik denk dat het volgend seizoen een middenmoter wordt die zich onderaan de linkerhelft van de tabel goed zal weten te handhaven (zevende-achtste plaats of zo).

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 25 april 2006 - 22:08:42
Citaat van: Raikkonen MASTER op 25 april 2006 - 21:54:51
Zulte is dus van zijn super spits af, zien wat ze volgend seizoen nog kunnen klaarmaken.

De laatste wedstrijden, nu Z-W al zonder Salou speelt, gaat het al een stuk minder. Ik denk dat het volgend seizoen een middenmoter wordt die zich onderaan de linkerhelft van de tabel goed zal weten te handhaven (zevende-achtste plaats of zo).

Ook met Salou ging het al een stuk minder hé, we halen slechts een 2 op 18 uit onze laatste wedstrijden en bij de meeste wedstrijden was Salou er nog bij. Hij zat idd bij de juiste ploeg op het moment en mag blij zijn dat hij niet voor Anderlecht heeft gekozen. Bij Club kan hij wel slagen enk ik.

Een leegloop, in het slechtste geval vertrekken er drie spelers. Salou is dus al weg en Dupré trekt waarschijnlijk naar Standard of Gent. Ook aan de mouw van Matthys wordt er getrokken, vooral door Gent dann. Normaal gezien blijven de anderen en we hebben al nieuw bloed met Chris Janssens. Een spits zal er zeker moeten bijkomen.

Voor volgend jaar acht ik een 9e of 10e plaats zeker mogelijk, veel hoger zullen we denk ik niet eindigen en een seizoen als dit is bijna ondenkbaar voor Zute-Waregem.

Jasper

2.500 Lierse-supporters waren er vandaag in het stadion van FC Brussels. Als je zomaar zegt dat Standard de beste supporters heeft, hou dan maar eerst rekening met Lierse!

Jammer dat het nog niet genoeg was om een puntje te pakken. :( We moeten nu hopen op Moeskroen (won met 3-0 van STV) om te winnen in Beveren en zelf winnen thuis tegen Roeselare (vandaag 0-0 tegen Anderlecht).

Hamilton MASTER

Het was Standard dat vandaag 0-0 speelde tegen Roeselare ;)


Jammer dat Anderlecht nog geen kampioen is en vreemd dat Standard zo'n tactische blunders maakte juist na de 2de helft.

Volgende week maken we Zulte af, spelen we sowieso Champions League en kan er gebouwd worden aan een nieuwe ploeg.
Of we geluk hebben gehad vandaag? Jazeker, maar dat maakt het feest om de titel volgende week niet kleiner ;)



Supermariobros

#478
Citaat van: Raikkonen MASTER op 30 april 2006 - 19:10:52
Volgende week maken we Zulte af, spelen we sowieso Champions League en kan er gebouwd worden aan een nieuwe ploeg.

Wat een uitdrukking en een beetje respect graag   :o Dat jullie volgende week zullen winnen wil ik wel best geloven maar denk maar niet dat er een monsterscore op het bord zal staan.  >:(
Zulte Waregem haalt een erg magere 2 op 21, basisspelers krijgen rust, kortom de competitie interesseert hen gewoon niet meer. Hun hoofd staat alleen maar op de beker, conclusie Anderlecht wordt volgende week kampioen.

Standard heeft dé kans gisteren laten liggen, de Rouches kregen uitstekende kansen maar doelman Biebauw stond stevig te kepen. Zelf spelen ze volgende week tegen een zeer sterke tegenstander die je niet zomaar opzij zet. Standard zal tweede worden.

Onderaan ontvangt Lierse Charleroi en Beveren Moeskroen. Ik zie beide ploegen winnen en als dit het geval zou zijn speelt Lierse dan de eindronde. Als Lierse de eindronde moet spelen zie ik ze zeker in 1e klasse blijven.

Jasper

Lierse ontvangt Roeselare.

Onze wedstrijd tegen de Charleroi was die van de heropstanding, 0-1 met Jochen Tanghe voor het eerst onder de lat. :)