Nieuwe voetbalcompetitie

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2005 - 16:00:22

« vorige - volgende »

Wie wordt kampioen?

Anderlecht
6 (60%)
Standard
4 (40%)

Totaal aantal stemmen: 6

razzle_dazzle

Is die eindronde vanaf dit jaar al?

Jonas

www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Supermariobros

Nog drie speeldagen tegaan, dus heb ik een poll bijgevoegd. Wie wordt kampioen?

Ik denk nog steeds dat de Brusselaars kampioen zullen spelen en heb dus op Anderlecht gestemd.

Jasper

Ik denk niet dat de beslissing echt dit weekend valt hoor. Oké, als Standard wint, dan is het ongeveer zeker. Maar wordt het gelijk of wint Anderlecht, dan kan het nog altijd beide kanten uit, aangezien beide ploegen ook nog tegen Gent (vierde in de stand) moeten.

Ik gok en hoop op Standard.

razzle_dazzle

Voor het seizoen had ik nooit gedacht dat Standard het zo lang zou rekken in de titelstrijd. Ik had wel een terugval van Brugge verwacht, maar dat Anderlecht het zo moeilijk zou hebben, had niemand kunnen voorspellen.

De topper van vrijdag wordt een zeer belangrijke match, maar niet beslissend. Anderlecht moet de week erop immers nog in het Ottenstadion gaan spelen, terwijl Standard naar Roeselare trekt. Allebei een moeilijke verplaatsing dus.

Ik hoop dat Standard kampioen wordt en ik zal ook ontgoocheld zijn als dit niet gebeurt, maar die tweede plaats is zeker ook een prachtige prestatie. In dat opzicht hebben we minder te verliezen dan A'lecht of Brugge en ik denk dat de honger bij ons ook iets groter zal zijn. Stemmen doe ik niet, want dat brengt ongeluk.

On verra...

Jonas

www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

monty4ever

en de play offs in nederland zijn begonnen en feyennoord is al lelijk op de bek gegaan  :D
Forza DESZ 4 EVER

Jasper


Supermariobros

Anderlecht heeft met 2-0 de topper tegen Standard gewonnen. Anderlecht speelde gretiger en snediger dan de Rouches. Al na acht minuten hadden de Brusselaars op voorsprong kunnen komen, op een hoekschop strekte Geraerts zijn hand nogal dom naar de bal. Runje stopte de penalty van Zetterberg. Anderlecht bleef de beste ploeg maar kende wat geluk toen een volley van Geraerts de lat raakte. Kort voor rust kwam Anderlecht op voorsprong na een doelpunt van Serhat.

De tweede helft kwam traag op gang en de Brusselaars bleven de beste ploeg. Een prachtige vrije trap van Zetterberg verdubbelde de voorsprong van de thuisploeg. Op het einde kwamen de Rouches nog dicht bij een tegentreffer.

Met nog twee speeldagen te gaan, heeft Anderlecht een serieuze optie op de titel genomen.

Jonas

Anderlecht heeft idd een serieuze optie op de titel genomen. Ik verwacht dat Anderlecht dit niet meer zal afgeven, al hoop ik van wel  ;)
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

razzle_dazzle

Eerst en vooral proficiat aan RM en de andere A'lecht-supporters.

Op de zege valt niets af te dingen, Anderlecht was gisteren gewoon beter dan een heel, heel zwak Standard. Voor het eerst dit seizoen pasten we onze spelstijl volledig aan in functie van de tegenstander en meer dan ooit geldde gisteren de wet: wie bang heeft, krijgt slaag!

Ik kan nog altijd niet begrijpen wat D'Onofrio bezielde om met drie verdedigende middenvelders(Dembele-Geraerts-Negouai) aan de match beginnen. Die drie speelden dan ook nog voortdurend op 1 lijn vlak voor onze verdediging i.p.v op het middenveld.
Voorts misten we gisteren ,meer dan ooit, onze echte leider (Conceicao), want niemand maar dan ook niemand spoorde Negouai aan om dieper te gaan spelen, zodat Standard af en toe de bal vooraan had kunnen bijhouden en iemand uit het trio Rapaic-Geraerts-Moreira voor aansluiting kon zorgen.

Ondanks de rustige manier waarop we naar deze wedstrijd toeleefden, slaagden we er weer niet in om onze zenuwen onder controle te houden. De handsbal van Geraerts in de beginfase van de match toonde dit perfect aan. Ik heb GEEN enkele geslaagde combinatie gezien en amper goede passes...op die manier kan je natuurlijk nooit een match winnen en zeker niet op Anderlecht!

En toch...ik vond het spel van Anderlecht ook allesbehalve imponerend. Een voltallig Standard had zich veel meer kunnen weren. We hebben de vele afwezigheden lang kunnen verdoezelen, maar ooit moest er einde aan komen, want het was al weken niet goed.

Over de scheidsrechter: hij floot een goede match, want hij verloor de controle over de wedstrijd nooit. Toch vond ik dat hij Vanderhaeghe al in de beginfase een gele kaart had mogen geven, Costa en  De Man (of was het Tihinen die Tchité als laatste foutief afstopte?) hadden zelfs rood moeten krijgen.

Ik blijf hopen op die titel, dame fortuna zal toch ooit de vloek boven Luik
doen verdwijnen zeker?

It ain't over till it's over...

Supermariobros

Goed nieuws Jasper, Lierse leidt na een kwartier al met 2-0 tegen Moeskroen. Nu dit nog zien vast te houden.

Jasper

:D :D :D

Het stond al 1-0 na 40 seconden en 2-0 na 6 minuten. Na een half uur nog steeds 2-0 maar Moeskroen neemt wel het meeste initiatief. Maar de twee problemen van Lierse - 1: kansen afwerken en 2: het goede spel een hele match volhouden - zijn al van de baan aangezien we de kansen al hebben afgewerkt en we geen goed spel meer moeten leveren. We loeren op de counter.

Jasper

Volgens sport.be was Moeskroen na de twee doelpunten wel de meest aanvallende ploeg, maar was Lierse gevaarlijker op de counter. :)

Als GBA nu nog eens zou willen winnen van Beveren hé, dan staan we terug op gelijke punten. :)

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 22 april 2006 - 20:58:22
Volgens sport.be was Moeskroen na de twee doelpunten wel de meest aanvallende ploeg, maar was Lierse gevaarlijker op de counter. :)

Als GBA nu nog eens zou willen winnen van Beveren hé, dan staan we terug op gelijke punten. :)

Het werd een 0-0 gelijkspel. La Louvière verloor met 3-2 op het veld van Lokeren en staat met één been in tweede klasse. Lierse won met 2-0 van Moeskroen en Cercle speelt vanavond de Brugse derby.

Klassement onderaan:
15. Cercle Brugge 32
16. Beveren 30
17. Lierse 29
18. La Louvière 25

Beveren of Lierse speelt wellicht de eindronde, maar ook Cercle is zeker nog niet veilig.