Nieuwe voetbalcompetitie

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2005 - 16:00:22

« vorige - volgende »

Wie wordt kampioen?

Anderlecht
6 (60%)
Standard
4 (40%)

Totaal aantal stemmen: 6

Mikacouli

Citaat van: Razzle_dazzle op 10 december 2005 - 12:49:10
Het zou wel eens de beslissende topper worden in de strijd om de herfsttitel, er staan allemaal toppers op het programma  :o. Ik denk dat Standard het moeilijk gaat krijgen, het wordt lijden tot aan de winterstop en dan wachten op versterking. ZW zal niet verliezen in hun eigen uitgekookt stadion, kvoel het aan mijn kleine teen. Genk-Brugge wordt op het ideale moment gespeeld, want beide ploegen zijn momenteel op hun sterkst. Ik ben benieuwd naar het spel van beiden. Roeselare werd thuis nog maar 1 keer verslagen en ik acht Lierse er niet toe in staat dat nog is te gaan doen.
Ben ik volledig mee eens. Ook heeft Brugge wel veel zelfvertrouwen na Bayern maar ik zie ze het niet te gemakkelijk hebben. Genk is thuis nooit een goede tegenstander om tegen te winnen. We zullen wel zien.

Wat ZW-RSCA betreft: ZW wint, ben ik van overtuigd. Er is geen enkele ploeg terker tegen de toppers thuis dan ZW vind ik. Ook vind ik Anderlecht niet te denderend spelen net als Standard trouwens. Die zullen het idd moeilijk hebben tot de winterstop. Ik denk niet dat ze herfstkampioen worden, ze geven het uit handen.

Supermariobros

Citaat van: Mikacouli op 10 december 2005 - 12:54:22
Wat ZW-RSCA betreft: ZW wint, ben ik van overtuigd. Er is geen enkele ploeg terker tegen de toppers thuis dan ZW vind ik.

Ik hoor het je graag zeggen, ik ben straks één van de 8.500 gelukkigen die er bij zal zijn en de Brusselaars wacht ongetwijfeld een hele warme avond. En bij winst gaan we er eens goed invliegen, net zoals tegen Club. Ik vertrek rond 16u. en wanneer ik thuis zal zijn is nog een groot ?  :D

razzle_dazzle

Anderlecht haalde het met 1-2, ZW kwam nochtans op voorsprong via Sergeant, maar de eerste echte kans van Anderlecht betekende ook onmiddellijk de gelijkmaker, Kompany scoorde zijn tweede treffer van de week. In de tweede helft verwaterde de partij en die 1-1 leek op het bord te blijven staan, maar Wilhelmsson bezorgde A'lecht in de slotfase de zege, nadat hij in een rommelige fase de bal over de doellijn kon verlengen.

Anderlecht doet hiermee een gouden zaak, want zij leggen de druk bij achtervolger Standard. Deze zege wil ook zeggen dat Brugge geen herfstkampioen meer kan worden.

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 10 december 2005 - 20:28:22
Anderlecht haalde het met 1-2, ZW kwam nochtans op voorsprong via Sergeant, maar de eerste echte kans van Anderlecht betekende ook onmiddellijk de gelijkmaker, Kompany scoorde zijn tweede treffer van de week. In de tweede helft verwaterde de partij en die 1-1 leek op het bord te blijven staan, maar Wilhelmsson bezorgde A'lecht in de slotfase de zege, nadat hij in een rommelige fase de bal over de doellijn kon verlengen.

We speelden niet onze beste wedstrijd van het seizoen, maar verdienden zeker niet te verliezen. In de eerste helft waren we duidelijk de betere van Anderlecht, maar slecht uitverdedigen bezorgden de Brusselaars de gelijkmaker. In de tweede helft was er niet echt veel te beleven, beide ploegen leken af te stevenen op een billijk 1-1 gelijkspel maar Wilhelmsson dacht daar anders over met een lucky goal. Woensdag gaan we weer voluit voor de drie punten tegen Charleroi.

Hamilton MASTER

Anderlecht doet wat een mogelijke kampioen moet doen in dergelijke wedstrijden, niet goed spelen maar toch winnen.

Zulte verdiende op basis van de eerste helft meer, maar zeker niet op basis van de 2de.

Anderlecht had een heel bedrijvige Iachtchouck nodig om de 3 punten te halen maar we mogen ook wel eens geluk hebben.


Door het verlies van Standard wordt woensdag nóg meer beladen. Als Standard woensdag verliest, heeft het een mooie kloof kwijtgespeeld op korte tijd.



Jasper

Roeselare stond bij de rust verdiend 1-0 voor tegen Lierse. Na de rust was Lierse echter de betere voetballende ploeg en de gelijkmaker hing in de lucht. Een schot op de paal van Fasotte deed niet alleen ook het doel maar ook de verdediging van Roeselare trillen. Tegen de gang van het spel in maakte Roeselare dan de 2-0, over en uit voor Lierse dat alweer verliest, voor de negende keer op rij.

razzle_dazzle

#216
Citaat van: Raikkonen MASTER op 11 december 2005 - 17:31:30
Anderlecht doet wat een mogelijke kampioen moet doen in dergelijke wedstrijden, niet goed spelen maar toch winnen.

Zulte verdiende op basis van de eerste helft meer, maar zeker niet op basis van de 2de.

Anderlecht had een heel bedrijvige Iachtchouck nodig om de 3 punten te halen maar we mogen ook wel eens geluk hebben.


Door het verlies van Standard wordt woensdag nóg meer beladen. Als Standard woensdag verliest, heeft het een mooie kloof kwijtgespeeld op korte tijd.

Wie schrik heeft, krijgt slaag

De Rouches werden deze namiddag huiswaarts gestuurd met nul punten in een bij momenten hard duel met AA Gent.

Dominique D'Onofrio, niet aan zijn huzarenstuk, wisselde weer enkele spelers, en dit was nu in het voordeel van Assou-Ekotto en Mutavdzic, van Moreira was er nergens meer sprake. Met een vijfmansmiddenveld en één spits probeerde de coach de wedstrijd minder risicovol aan te vangen.

Een sterker spelend Standard controleerde de wedstrijd in de beginfase en nam verdiend de leiding na een heerlijke vrije trap van Milan Rapaic. Iets later halen zowel Rapaic, Conceição als Negouai van ver uit, maar Herpoel kan eenvoudig pareren. Net voor rust strooit Rapaic met een heerlijke voorzet op een inlopende Geraerts, die zijn kopbal echter ziet stranden op een puike Herpoel.

In blessuretijd countert Gent scherp, en kan zo scoren op de enige echte doelkans. Een opdoffer voor de Rouches die tot dan de wedstrijd rustig controleerden.

Na de rust komt een sterker Gent uit de kleedkamers en krijgen de Rouches het moeilijk op het middenveld. Assou-Ekotto pakt een gele kaart voor de doorbrekende en sterk spelende Boussoufa. Net dat de Luikenaars het spel terug in evenwicht weten te brengen, scoren de Buffalos weer verrassend, nu via een kopbaldoelpunt van Zoko op hoekschop.

De koord breekt bij de Rouches, en Assou-Ekotto pakt dom een tweede gele kaart, en mist zo de topper tegen Anderlecht. Tien minuten later spelen de Rouches nog met negen, als Sarr zich revancheert op de irritante en geniepige Vrancken.

Gent speelt de wedstrijd eenvoudig uit, terwijl de Rouches afdruipen met een 4 op 15, en bibberend toeleven naar woensdag.

En wat betreft die kloof, die is nu al weggespeeld hoor. Standard en Anderlecht stonden op een bepaald moment 9 punten voor op Brugge en 11 op Genk.

Genk-Brugge staat momenteel 1-0, goal van Beslija.

Hamilton MASTER

Als Anderlecht wint tegen Standard, staat het 8 punten voor op Brugge en 10 op Genk.
Kloof niet weg ;)



Hamilton MASTER

Brugge onmachtig tegen een heel geïnspireerd Genk, maar speelt met geluk toch gelijk.

Genk walste over Brugge heen in het begin van de match en dwong direct kansen af maar vergat te scoren.

Brugge herstelde het evenwicht maar net toen haalde Soetaers met een schitterende rush de achterlijn en bediende hij de vrijstaande Beslija, die de 1-0 voorbij Butina kopte.
Brugge reageerde via Portillo maar die kopte onbegrijpelijk slecht tegen de bal, 1-0 bij de rust.

Na de rust hetzelfde spelbeeld. Genk drukte door maar het was Club die met een van de weinige kansen in de 2de helft met Verheyen opeens in de 16 stond.
Verheyen draaide zich knap vrij en trapte met veel inzet op doel. 1-1.

Maar Genk gaf direct een antwoord met vlagen briljant combinatievoetbal en slimme steekpasses van zowel Engelaar als Defour.
Een kwartier voor tijd een schitterende aanval op rechts en Peeters die de voorzet helemaal vrijstaand kon binnentikken.

Maar nog was het feit niet beslecht, Ceulemans bracht meer aanvallende kracht en 5 minuten voor tijd devieerde Yulu-Matondo binnen de kleine rechthoek een bal naar Clement die maar binnen moest tikken. 2-2 na een hele goede match van Genk en een meer dan onvoldoende voor Club, dat op z'n blote knieën mag bedanken voor het ene puntje.

Winnaar van de speeldag? Anderlecht. Mocht paars-wit woensdag winnen tegen Standard, lijkt het zich net op tijd herpakt te hebben.
Maar de weg is nog lang en juni is nog heel ver weg.



razzle_dazzle

De topploegen hebben allemaal hun dipje al gekend en de voornaamste conclusie blijft dat ze allemaal zeer kwetsbaar zijn op verplaatsing. Genk speelt op dit moment het beste voetbal, maar ook zij zullen dit niveau niet aanhouden. Als Standard tegen Anderlecht wint, zijn de rouches wel herfstkampioen maar Brugge en Genk zijn de morele winnaars. Als Anderlecht wint, hebben ze idd een redelijke kloof kunnen behouden en dat zullen ze niet meer uit handen geven, gezien ze nog maar op 1 front strijden, nl. de competitie.

Hamilton MASTER

Citaat van: Razzle_dazzle op 11 december 2005 - 21:01:02
Als Anderlecht wint, hebben ze idd een redelijke kloof kunnen behouden en dat zullen ze niet meer uit handen geven, gezien ze nog maar op 1 front strijden, nl. de competitie.


Tactisch een zeer sterke keuze  :P  ;D  ;)



razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTER op 12 december 2005 - 06:57:22
Citaat van: Razzle_dazzle op 11 december 2005 - 21:01:02
Als Anderlecht wint, hebben ze idd een redelijke kloof kunnen behouden en dat zullen ze niet meer uit handen geven, gezien ze nog maar op 1 front strijden, nl. de competitie.


Tactisch een zeer sterke keuze  :P  ;D  ;)

Dream on boy, woensdag wordt het een droge 1-0, getekend Milan Rapaic ;).

Hamilton MASTER

Mss krijgt hij zoals Figo een varkenskop naar zijn hoofd kreeg, van ons een paar vissen om z'n oren  :P


Ik denk niet dat het 1-0 wordt. Maar zeker wel een beladen duel. Enig idee of het ergens op tv komt ?



razzle_dazzle

Belgacom TV, ik denk wel dat de wedstrijd al om 18 uur doorgaat.

Supermariobros

Citaat van: Raikkonen MASTER op 11 december 2005 - 17:31:30
Anderlecht had een heel bedrijvige Iachtchouck nodig om de 3 punten te halen maar we mogen ook wel eens geluk hebben.

Moest dat nu uitgerekend zaterdag zijn?  :-\

Citaat van: Razzle_dazzle op 12 december 2005 - 07:43:40
Belgacom TV, ik denk wel dat de wedstrijd al om 18 uur doorgaat.

Alle wedstrijden worden om 20.30u gespeeld.