Nieuwe voetbalcompetitie

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2005 - 16:00:22

« vorige - volgende »

Wie wordt kampioen?

Anderlecht
6 (60%)
Standard
4 (40%)

Totaal aantal stemmen: 6

Raikkonen MASTER

Citaat van: Jasper op 22 september 2005 - 18:57:38
Cercle - GBA 3-0 ;D ;D ;D ;D ;D

Amaaai ne gast van mijn klas is uitgelachen geweest vandaag. :D :D

Trainer van GBA werd ontslagen. Jos Daerden wordt er de nieuwe trainer.

Raikkonen MASTER

Citaat van: Supermariobros op 22 september 2005 - 16:59:26
Het ziet er meer en meer naar uit dat het een titelstrijd wordt tussen Anderlecht en Standard. Bij Club Brugge hebben ze nog heel veel werk voor de boeg. Genk won, maar heel moizaam, de Limburgers hebben geluk dat la Louvière een strafschop onbenut liet.
En Zulte-Waregem blijft het goed doen, een mooie 4-1 zege tegen Moeskroen en een vijfde plaats in de rangschikking. Wie zei dat we zouden zakken mag duidelijk zijn mening herzien.

Citaat van: Raikkonen MASTER
1) Anderlecht
2) Standard
3) Genk
4) Lokeren
5) Club Brugge
6) Zulte-Waregem
7) Gent
8. Brussels
9) Lierse
10) Sint-Truiden

Ik ga nog gelijk krijgen ;)

Ik weet niet of we nu al die conclusie moeten trekken. Standard heeft ook al veel geluk gehad.
Ik vind geen van de 4 topploegen echt er bovenuit steken.
Anderlecht en Standard hebben de beste papieren maar dit komt omdat zij ook de meest technische spelers hebben.

Zij kunnen een match openbreken. Bij Brugge ontbrak er gisteren een leider, iemand die technisch vernuft heeft om een beslissende pass te geven. Ook bij Genk missen ze dit.
Anderlecht en Standard hebben heel beweeglijke flanken en gevaarlijke aanvallers. Dit rendeerd momenteel.

Brugge valt uit elkaar. De spelers zelf zeggen dat er geen chemie in de ploeg zit. Ik zei het al meerdere malen, dit is het jaar teveel voor Verheyen.
Maar Ceulemans zit er voor heel veel tussen. Brugge won vorig jaar met 1-4 op Standard en Ceulemans zegt nu dat hij het normaal vond dat Club verloor.
Hij moet beseffen dat hij niet meer bij Westerlo speelt. Hij speelt bij Club, dat toch moet proberen om overal te winnen. Het heeft de mogelijkheden, alleen ziet Ceulemans die niet.
Je zet Vermant, Leko én Balaban niet voor niets op de bank en uit de selectie.
Ceulemans gaat niet lang trainer blijven van Brugge. Ze gaan een kater overhouden aan hem.

Genk is al jaren inspiratieloos. Ze hebben geluk dat ze Vandenbergh hebben. Moons doet het dit jaar ook beter dan vorig jaar. Voor deze 2 spelers mogen ze een kaarsje branden. Zonder hen had Genk 4 tot 5 punten minder dan nu het geval was. Ook Broos zal niet lang trainer blijven.

Supermariobros

Raikkonen Master, de helderziende  :D :D :D

Nee serieus, je zou wel eens groot gelijk kunnen krijgen. Bij Club en Genk loopt het voor geen meter en dan zijn de trainers het eerste slachtoffer.

Goed voorspeld van Z-Waregem, zelfs als supporter had ik nooit gedacht dat ze na 7 speeldagen op een mooie 5e plaats zouden staan. Als het zo verder gaat zou jouw voorspelling, een 6e plaats wel eens kunnen uitkomen.

Raikkonen MASTER

Citaat van: Supermariobros op 22 september 2005 - 19:55:26
Raikkonen Master, de helderziende  :D :D :D

Nee serieus, je zou wel eens groot gelijk kunnen krijgen. Bij Club en Genk loopt het voor geen meter en dan zijn de trainers het eerste slachtoffer.

Goed voorspeld van Z-Waregem, zelfs als supporter had ik nooit gedacht dat ze na 7 speeldagen op een mooie 5e plaats zouden staan. Als het zo verder gaat zou jouw voorspelling, een 6e plaats wel eens kunnen uitkomen.

Zulte is een ploeg die ik heel graag zie spelen. Je hebt er een 3-tal voetballers bij die gedumpt zijn bij een andere 1ste klasser. De revanche speelt mee. Maar ook de warmte die voetbal hen brengt. Ze werken een hele dag en nadien is voetbal een spel en een mooie ontspanning. Dat het in de 1ste klasse kan, is mooi meegenomen.
Zij zijn een ploeg waar het plezier van afdruipt om het zo te zeggen.
Dat zie je aan de spelers, trainers en supporters. Zo'n clubs moeten er meer zijn !

razzle_dazzle

Standard was erg sterk gisteren maar het is nog veel te vroeg om over titelambities te spreken. De rouches kennen meestal een mindere periode en hebben vaak moeite om kleinere ploegen opzij te zetten. Toch zie ik het zitten dit jaar, ze hebben hun ploeg grotendeels kunnen bijhouden en enkele goede nieuwelingen binnengehaald. Probleem blijft de linkerflank, je kan het niet tegen elke ploeg permiteren om zonder linkerflank te spelen. Maar daar wordt nog steeds aan gewerkt...

Brugge zou ik zeker nog niet afschrijven, het kampioenschap is nog lang niet voorbij. Ze wisten op voorhand dat ze het dit seizoen moeilijker zouden krijgen na het vertrek van heel hun centrale as. De nieuwelingen renderen duidelijk nog niet maar dat kan nog komeN;

Anderlecht blijft titelkandidaat nummer 1 voor mij, omdat ze in zowat alle linies de sterkste zijn.

Ik heb Zulte als revelatie genoemd dus mij kan je niets verwijten over laagdunkendheid  :P.

Raikkonen MASTER

Ik vind het bewonderenswaardig dat Anderlecht in elke linie heel erg sterke spelers heeft.

Tihinen en Kompany geblesseerd? Zet De Man en Juhasz erin en ze doen het minstens even goed ?

Zetterberg, Goor, Wilhelmsson en Vanderhaeghe kunnen vervangen worden door Delorge, Baseggio, Hasi en Ehret.

Jestrovic en Mbo Mpenza kunnen vervangen worden door Pujol en Serhat. Ook Iachtchouck is er nog.

En dan de keeperskwestie... Ik volg Vercauteren wel in het roteren maar het wordt moeilijk. Maar beide doelmannen staan erachter omdat geen van beide een heel seizoen op de bank wil zitten.

Bij Club is het jammer dat er geen spelverdelers zijn. Ik snap niet dat Ceulemans van Englebert verwachtte het spel te verdelen... Ook Serebrennikov kan dit niet. Zij zijn beide verdedigender ingesteld.
Standard heeft met Conceiçao natuurlijk een grote leider op het middenveld. Samen met Geeraerts vormt hij voor mij het beste duo op het middenveld dat deze competitie heeft rondlopen.

Ook Onyewu en Deflandre mogen er zijn in de verdediging. En bij Runje moet ik zeker geen uitleg meer geven.

Het zou voor Club de eerste keer in veel jaren zijn dat zij geen 1ste of 2de worden.

Nog 1 opmerking: de kampioen speelt rechtstreeks mee voor de Champions League. Heel belangrijk dus wie kampioen wordt. Ik gun het Standard wel, ik denk dat zij kunnen stunten met de ploeg die ze nu hebben. Jammer dat zij geen Europees spelen. Ik denk dat Conceiçao die penalty nog altijd vervloekt.  :'(

razzle_dazzle

Conceicao is God gewoon  :). Lang geleden dat ik nog een held heb gehad in het voetbal. Standard kan er dicht bij zijn dit jaar maar dan mogen ze niet te veel blessures of schorsingen hebben want hun kern is niet zo groot als die van Anderlecht of Brugge.

Voor sfeerbeelden van gisteren: http://www.tibo.be/download.php?id=45


The REAL BUTTON Freak

Ik hoop toch dat Standard eens kampioen kan worden. Ze hebben het potentieel en de kwaliteiten. Ik vermoed dat ze eerste zullen blijven staan tot de winterstop, daarna wordt het uitkijken.

Volgens mij ligt Ceulemans voor de winterstop buiten.

razzle_dazzle

#68
Speeldag 8:

Sint-Truiden - Westerlo     
Beveren - Charleroi    
Club Brugge - Lokeren
Racing Genk - Cercle Brugge    
Moeskroen - La Louviere    
FC Brussels - Zulte-Waregem    
Roeselare - AA Gent    
G. Beerschot - Standard    
Lierse - Anderlecht    

Sint-Truiden ging vorige week verrassend winnen op Mambourg en kreeg daardoor terug aansluiting met de middenmoot. In hun volgende match mogen ze  het opnemen tegen Westerlo. De Kempense ploeg kende een verrassende start, want na 8 speeldagen staan ze op een gedeelde derde plaats, samen met Club Brugge.

Beveren mag het opnemen tegen het stugge Charleroi. De Ivoriaantjes werden door coach Dufour gedisciplineerd na hun zwakke start en dat heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen: ze gingen winnen op Standard, speelden Club Brugge de tweede helft van de mat en ook in Lokeren werd gewonnen. Probleem blijft echter het scoren...en iedereen weet dat Charleroi een ijzersterke verdediging heeft.

Club Brugge mag op zoek naar eerherstel tegen Lokeren. Trainer Ceulemans mag alleszins terug beschikken over zijn spitsen Balaban en Portillo. Ook Butina zal terug plaatsnemen onder de lat. Het wordt hoog tijd dat blauwzwart eens overtuigt.

Racing Genk ontvangt thuis Cercle en ook die match moet gewonnen worden, indien Genk terug aansluiting met de top wil. De Limburgers konden in La Louviere een crisis vermijden door, na heel wat meeval, de drie punten mee te pakken. Cercle boekte tegen Moeskroen een mooie thuiszege en lijkt toch wat aan vertrouwen gewonnen te hebben.

La Louviere-Moeskroen wordt de topper der floppers. Beide ploegen bengelen helemaal onderaan het klassement en hebben dringend een zege nodig.

Zulte-Waregem mag op bezoek bij Brussels. Hopelijk voor Mario kunnen de West-Vlamingen ook deze keer verrassen  ;). Makkelijk wordt het niet, want Brussels heeft duidelijk aan kwaliteit gewonnen onder coach Cartier. Ze kregen minder punten dan ze eigenlijk verdienden...

Roeselare kreeg een pandoering in Anderlecht en met Gent wacht hen ook nu een moeilijke opdracht. De buffalo's kenden een redelijk zwakke start maar de laatste weken lijken ze steeds meer en meer op dreef te komen, getuige hiervan is de zesde plaats in de competitie.

De Ratten mogen de weide in tegen de huidige competitieleider. Standard moest op het Kiel al meermaals het onderspit delven en weet dus dat het niet simpel gaat worden. GB ontsloeg vandaag hun coach Marc Brys en rekent op een soort verrassingseffect onder nieuwe coach Jos Daerden.

Lierke Plezierke ontvangt Anderlecht en hoopt dat ze ook deze topploeg het vuur aan de schenen kunnen leggen. De strijd Jasper-Raikkonen Master kan beginnen  ;).






Jasper

Citaat van: Razzle_dazzle op 23 september 2005 - 21:21:06
Speeldag 8:

Sint-Truiden - Westerlo    
Beveren - Charleroi    
Club Brugge - Lokeren
Racing Genk - Cercle Brugge    
Moeskroen - La Louviere    
FC Brussels - Zulte-Waregem    
Roeselare - AA Gent    
G. Beerschot - Standard    
Lierse - Anderlecht    

Racing Genk ontvangt thuis Cercle en ook die match moet gewonnen worden, indien Genk terug aansluiting met de top wil. De Limburgers konden in La Louviere een crisis vermijden door, na heel wat meeval, de drie punten mee te pakken. Cercle boekte tegen Moeskroen een mooie thuiszege en lijkt toch wat aan vertrouwen gewonnen te hebben.

Lierke Plezierke ontvangt Anderlecht en hoopt dat ze ook deze topploeg het vuur aan de schenen kunnen leggen. De strijd Jasper-Raikkonen Master kan beginnen ;).

Cercle won niet tegen Moeskroen maar tegen GBA, op dit moment niet echt een referentie.

En Lierse kon wel gelijkspelen tegen Brugge, in Westerlo en speelde niet slecht in Luik, maar Anderlecht zal toch met de overwinning gaan lopen denk ik.

razzle_dazzle

Citaat van: Jasper op 23 september 2005 - 22:18:59
Citaat van: Razzle_dazzle op 23 september 2005 - 21:21:06
Speeldag 8:

Sint-Truiden - Westerlo    
Beveren - Charleroi    
Club Brugge - Lokeren
Racing Genk - Cercle Brugge    
Moeskroen - La Louviere    
FC Brussels - Zulte-Waregem    
Roeselare - AA Gent    
G. Beerschot - Standard    
Lierse - Anderlecht    

Racing Genk ontvangt thuis Cercle en ook die match moet gewonnen worden, indien Genk terug aansluiting met de top wil. De Limburgers konden in La Louviere een crisis vermijden door, na heel wat meeval, de drie punten mee te pakken. Cercle boekte tegen Moeskroen een mooie thuiszege en lijkt toch wat aan vertrouwen gewonnen te hebben.

Lierke Plezierke ontvangt Anderlecht en hoopt dat ze ook deze topploeg het vuur aan de schenen kunnen leggen. De strijd Jasper-Raikkonen Master kan beginnen ;).

Cercle won niet tegen Moeskroen maar tegen GBA, op dit moment niet echt een referentie.

En Lierse kon wel gelijkspelen tegen Brugge, in Westerlo en speelde niet slecht in Luik, maar Anderlecht zal toch met de overwinning gaan lopen denk ik.

Dat was om te kijken of iemand mijne zever leest  :P. Ik denk dat Lierse het Anderlecht wel lastig kan maken maar de Brusselaars hebben natuurlijk veel scorend vermogen...

Jasper

Ik lees altijd eerst wat je zegt over Lierse, Zulte en GBA, en dan denk ik altijd opnieuw: "Ach ja, laat ik de rest ook maar lezen."

En als ik dat dan gelezen heb: "Weer 5 minuten verspeeld aan niets." ;D ;D ;) ;)

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 23 september 2005 - 21:21:06
Zulte-Waregem mag op bezoek bij Brussels. Hopelijk voor Mario kunnen de West-Vlamingen ook deze keer verrassen  ;). Makkelijk wordt het niet, want Brussels heeft duidelijk aan kwaliteit gewonnen onder coach Cartier. Ze kregen minder punten dan ze eigenlijk verdienden...

Mooie voorbeschouwing Razzle  :) en ik heb alvast een 2 gezet op mijn prono voor Brussels - Z-Waregem  ;)

Jasper

#73
Sint-Truiden - Westerlo    0-1
Beveren - Charleroi    1-1
Club Brugge - Lokeren    0-1
Racing Genk - Cercle Brugge    3-1
Moeskroen - La Louviere    2-1
FC Brussels - Zulte-Waregem    1-1

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 24 september 2005 - 22:24:09
Sint-Truiden - Westerlo    0-1
Beveren - Charleroi    1-1
Club Brugge - Lokeren    0-1
Racing Genk - Cercle Brugge    1-3
Moeskroen - La Louviere    2-1
FC Brussels - Zulte-Waregem    1-1

Racing Genk - Cercle Brugge eindigde op 3-1  ;)