Nieuwe voetbalcompetitie

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2005 - 16:00:22

« vorige - volgende »

Wie wordt kampioen?

Anderlecht
6 (60%)
Standard
4 (40%)

Totaal aantal stemmen: 6

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 18 maart 2006 - 23:18:52
Deze speeldag werd er voorlopig 12 keer gescoord in 8 wedstrijden (morgen nog AA Gent - Sint-Truiden), dat is gemiddeld slechts 1.5 goal per wedstrijd. 2 wedstrijden eindigden zonder doelpunt, in 4 wedstrijden werd eenmaal gescoord.

Het laagterecord staat op de 2e speeldag, toen werd er slechts 14 keer gescoord.

Jasper

Inderdaad.

Een half uur na mijn post zeiden ze op de VRT exact hetzelfde als wat ik zei. ;D

Supermariobros

Citaat van: Supermariobros op 19 maart 2006 - 09:59:35
Citaat van: Jasper op 18 maart 2006 - 23:18:52
Deze speeldag werd er voorlopig 12 keer gescoord in 8 wedstrijden (morgen nog AA Gent - Sint-Truiden), dat is gemiddeld slechts 1.5 goal per wedstrijd. 2 wedstrijden eindigden zonder doelpunt, in 4 wedstrijden werd eenmaal gescoord.

Het laagterecord staat op de 2e speeldag, toen werd er slechts 14 keer gescoord.

Het laagterecord is een feit, gisterenavond won AA Gent met 1-0 van st.- Truiden en dat brengt het aantal doelpunten van de voorbije speeldag op 13.

De competitie blijft zowel bovenaan als onderin ongenemeen spannend, dat is het overzicht van de drie titelkandidaten:

Speeldag 28:
Club Brugge – Anderlecht
Charleroi – Standard

Speeldag 29:
Anderlecht – Lokeren
AA Gent – Club Brugge
Standard – Moeskroen

Speeldag 30:
Club Brugge – Zulte Waregem
Charleroi – Anderlecht
Westerlo – Standard

Speeldag 31:
Anderlecht – Westerlo
Standard – FC Brussels
La Louvière – Club Brugge

Speeldag 32 :
Anderlecht – Standard
Club Brugge – Cercle Brugge

Speeldag 33:
Germinal Beerschot – Club Brugge
AA Gent – Anderlecht
Roeselare – Standard

Speeldag 34:
Club Brugge – Racing Genk
Anderlecht – Zulte Waregem
Standard – AA Gent

Vooral de laatste speeldag zou wel eens kunnen uitdraaien op een thriller van formaat. We krijgen in ieder geval nog enkele spannende weken voorgeschoteld.

Hamilton MASTER

Brugge heeft het makkelijkste programma.

Het programma van Anderlecht en Standard is te vergelijken, met het verschil dat Standard op verplaatsing moet naar Anderlecht.

Het kan nog allemaal enorm omslaan. Brugge is nog niet uitgeteld. Zelfs mocht Anderlecht volgend weekend winnen van Brugge, geef ik Club nog 15% kans op de titel.

Ik verwacht dat de beslissing op de voorlaatste speeldag valt.



razzle_dazzle

Club moet thuis nog drie topmatchen afwerken (Anderlecht, ZW en Genk). Als ze nog kampioen willen spelen zullen ze die dus zeker moeten winnen. Op verplaatsing zijn ze gewoon te zwak en met nog komende verplaatsingen naar o.a. Gent en GB zie ik ze zeker nog punten laten liggen. De andere toppers ook hoor, maar ik betwijfel of Brugge in de eerste plaats sterk genoeg is om  thuis de betere ploegen opzij te zetten.


Hamilton MASTER

Citaat van: Razzle_dazzle op 20 maart 2006 - 19:45:35
Club moet thuis nog drie topmatchen afwerken (Anderlecht, ZW en Genk). Als ze nog kampioen willen spelen zullen ze die dus zeker moeten winnen. Op verplaatsing zijn ze gewoon te zwak en met nog komende verplaatsingen naar o.a. Gent en GB zie ik ze zeker nog punten laten liggen. De andere toppers ook hoor, maar ik betwijfel of Brugge in de eerste plaats sterk genoeg is om  thuis de betere ploegen opzij te zetten.



Zullen we volgende week zien ;)

Ik ga kijken... Zit wel in de spionkop van Brugge maar jah... Geen andere tickets vastgekregen... Ik hou me wel gedeisd ;)



Supermariobros

Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 maart 2006 - 19:55:54
Citaat van: Razzle_dazzle op 20 maart 2006 - 19:45:35
Club moet thuis nog drie topmatchen afwerken (Anderlecht, ZW en Genk). Als ze nog kampioen willen spelen zullen ze die dus zeker moeten winnen. Op verplaatsing zijn ze gewoon te zwak en met nog komende verplaatsingen naar o.a. Gent en GB zie ik ze zeker nog punten laten liggen. De andere toppers ook hoor, maar ik betwijfel of Brugge in de eerste plaats sterk genoeg is om  thuis de betere ploegen opzij te zetten.



Zullen we volgende week zien ;)

Ik ga kijken... Zit wel in de spionkop van Brugge maar jah... Geen andere tickets vastgekregen... Ik hou me wel gedeisd ;)

Jaja, en 's avonds op de radio horen dat er een relschopper niet te houden was  :D ;D

razzle_dazzle

Zojuist tegengekomen op het forum van Brugge:

CitaatBeste, clubsupporters! Het zijn moeilijke tijden als club supporter. Het spel trekt op niets, de inzet is er niet, de sfeer trekt meestal op niet veel. We zijn allemaal boos op onze spelers , gefrustreerd, sommige zelfs woedend!!! Ik ook... Velen geloven niet meer in de titel, ik ook niet echt meer. We verdienen hem ook niet! Maar ons hart snakt er toch naar, we willen het allemaal zo grg! Volgens mij maken we nog 1 kans op die titel, en dat is als we winnen tegen Anderlecht.

Dus beste clubsupporter! Je hoort me al aankomen, weer de zoveelste topic om op te roepen tot meer sfeer! Maar laat deze oproep dan toch de oproep der oproepen zijn! MENSEN !!! KROP AL U FRUSTRATIES, UW WOEDE OP TOT ZONDAG 27 MAART AAN LAAT DIE DAN LOS IN DE VORM VAN POSITIEVE ENERGIE !!! ROEP ZOALS JE NOG NOOIT HEBT GEROEPT!!! ZING ZOALS JE NOG NOOIT GEZONGEN HEBT

LAAT DIE DAG EEN KEERPUNT ZIJN IN DIT KUTSEIZOEN !!! LAAT DIE DAG EEN KEERPUNT ZIJN IN DE SLECHTE SFEER VAN DIT MOMENT!!!

LAAT ONS TONEN DAT WIJ DE BESTE SUPPORTERS ZIJN VAN EUROPA ALS WIJ DAT WILLEN!! LAAT ONS TONEN DAT WIJ GEEN GEBREK AAN INZET HEBBEN!!!

ZET DEZE OPROEP OP ALLE FORUMS VAN BRUGGE DIE ER BESTAAN!!!
STUUR HET DOOR NAAR AL JE VRIENDEN OP MSN, PRINT HET DESNOODS UIT EN HANG HET UIT OP JE WERK, IN JE KLAS!!! ROEP OP OM VLAGGEN MEE TE DOEN, ROEP OP OM BLUE-ARMY VLAGGEN TE KOPEN !!!

MENSEN HET IS TIJD VOOR DE REVOLUTIE !!

Ik wil ook het volgende idee uitwerken en dit is het volgende :

Iedereen maar dan ook iedereen begint te zingen van HAND IN HAND ...*

Iedereen plaatst zijn armen om de schouder van zijn gebuur zodat we een hele tribune mensen krijgen die broederlijk als kameraden staan zingen! Dit moet weer terugkeren , 1 SPIONKOP, BROEDERLIJK TESAMEN EN IEDEREEN DIE MEEDOET !!!!

Toch wel vreemd dat de beste supporters van het land een oproep moeten tot meer sfeer  :). Misschien beleef je wel een rustig avondje RM   ;).

Even tonen hoe het moet: http://www.tibo.be/download.php?id=57


razzle_dazzle

Ondanks alle schandalen die ons voetbal in een slecht daglicht plaatsen, wordt er vanavond alweer gevoetbald. We zitten in de laatste rechte lijn van de competitie en het belooft nog een harde en vooral spannende strijd te worden. Zowel, bovenaan als onderaan het klassement is nog alles mogelijk. Het is ooit anders geweest...

Speeldag 28 gaat van start met de derby tussen de 2 Waalse grootsteden: Luik en Charleroi. Beide steden wanen zich de belangrijkste stad ten zuiden van de Samber-Maasstroom en vechten daarom graag een robbertje uit. Hopelijk wordt dit laatste vanavond niet te letterlijk genomen, want de laatste confrontatie tussen beide ploegen ontaardde in een echte vechtpartij. Centraal vanavond staat onvermijdelijke Sérgio Conceição. Ordinair neergesabeld door de pers, zal de speler kalm en sereen moeten zijn om de provocaties van de Charleroi-spelers en -supporters te negeren.
Standard komt bovendien niet ongeschonden uit hun laatste match tegen Zulte-Waregem: Costa heeft een scheurtje aan de adductoren en is weken buiten strijd. Milan Rapaic werd, na een drieste tackle van Dupré, geraakt aan de enkel en speelt ook de komende weken niet. Charleroi-trainer Mathijssen kan rekenen op een voltallige kern.


AA Gent doet het erg goed na de winterstop en kan een beslissende rol spelen in de titel- en degradatiestrijd. Morgen gaan de buffalo's op bezoek bij de Ivoriaantjes van Beveren en mogen ze eigenlijk geen punten laten liggen. Maar misschien kan Beveren-coach De Bolle terug het vuur en schwung in de ploeg krijgen en dan weet je maar nooit...

In tegenstelling tot Gent, behaalden Lokeren en Westelo beduidend minder punten dan voor de winterstop. Beide ploegen kregen te maken met enkele belangrijke vertrekkers en dat heeft punten gekost. De laatste matchen loopt het wel weer beter, want titelkandidaat Brugge liet tegen beide ploegen punten liggen.

Na de hel van Sclessin, trekt Zulte-Waregem naar de hel van Staaien. Ondertussen zijn de West-Vlamingen wel al wat gewoon op dat vlak  ;). Toch zal Dury zijn manschappen goed moeten voorbereiden, want in Haspengouw zijn al meerdere koppen gerold.

Onderaan het klassement kan Lierse een goede zaak doen door een rechtstreekse concurrent, voor de rode lantaarn weliswaar, uit te schakelen. De kempenaars ontvangen het felgeplaagde La Louvière en hopen natuurlijk op een herhaling van vorig seizoen, toen de wedstrijd op maar liefst 7-0 eindigde.

Het hoogtepunt van deze speeldag speelt zich echter op zondag af, dan staat de topaffiche tussen Club Brugge en Anderlecht op het programma. En dit jaar zou het wel eens een beslissende match kunnen worden, want mits winst vergroot Anderlecht hun voorsprong tot 6 punten en dan lijkt Brugge definitief uitgeteld voor de titel. Anderzijds, als blauwzwart de scalp van de Brusselaars te pakken krijgt, is de titelstrijd terug helemaal open.
Anderlecht heeft het mentale voordeel: zij moeten niet winnen en kunnen dus rustig aan de match beginnen, terwijl Brugge geen puntenverlies meer kan veroorloven. De Brusselaars behaalden bovendien een goede 18 op 21 in de laatste 7 matchen, terwijl Brugge het moet stellen met een magere 13 op 24. Ceulemans kondigde al aan dat er verrassingen zullen komen, mogelijk komt woelwater Balaban terug aan de aftrap. Kan de Kroaat Anderlecht monddood maken? Of toont de Argentijn Frutos waarom hij momenteel zo belangrijk is voor Anderlecht?

Ook Roeselare-Cercle Brugge en Moeskroen -Racing Genk worden zondag nog afgewerkt.

Supermariobros

Mooie preek, de pastoor op zondag doet het niet beter.  ;)

Citaat van: Razzle_dazzle op 24 maart 2006 - 10:39:23
Na de hel van Sclessin, trekt Zulte-Waregem naar de hel van Staaien. Ondertussen zijn de West-Vlamingen wel al wat gewoon op dat vlak  ;). Toch zal Dury zijn manschappen goed moeten voorbereiden, want in Haspengouw zijn al meerdere koppen gerold.

Als je tweemaal naar Sclessin geweest bent, mag je idd zeggen dat je al wat gewoon bent.  ;)

Jasper

Lierse doet er alles aan om het Lisp zaterdag nokvol te krijgen voor de belangrijke wedstrijd tegen La Louvière. Alle abonnees (waar ik niet bijhoor) kunnen gratis een extra ticket afhalen en dat dan aan een kennis/vriend geven. Voor de wedstrijd kunnen supporters voor 25 euro deelnemen aan een groot buffet (eetfestijnen die al gepasseerd zijn zijn Italiaans en ook een oesteravond, benieuwd waarmee ze nu weer op de proppen zullen komen), aan het frietkot bij het stadion krijg je een gratis curryworst bij elk pak friet.

Benieuwd of de 14.538 plaatsen gevuld zullen geraken.

Supermariobros

Titelkandidaat Standard kwam op het veld van Charleroi niet verder dan een 0-0 gelijkspel in een tegenvallende derby. Erg veel viel er niet te beleven op Mambourg, wenig ruimte en moeilijke combinaties op een loodzwaar veld. Na een halfuur kwamen de Rouches in de wedstrijd: Tchité en Nicula kwamen niet tot scoren, op nogamaals een poging van topschutter Tchité had doelman Lacquuait een miraculeuze redding in huis.

Na rust nam de thuisploeg de overhand, Sterchele kon enkele uitstekende kansen niet omzetten in een doelpunt. In het laatste kwartier zetten de bezoekers nog een slotoffensief op maar echt gevaarlijk waren ze niet meer.

Morgen staat de topper Club - Anderlecht op het programma, wanneer Club wint zal de stand er als volgt uitzien:

Anderlecht 55
Standard 55
Club 54

Van een spannende competitie gesproken.  :)

Jasper

Ik hoop écht dat Club wint ja...

Mijn pronostieken voor de degradatiewedstrijden van dit weekend:
Beveren - AA Gent 2
Sint-Truiden - Zulte-Waregem x
Lierse - La Louvière 1
Roeselare - Cercle Brugge 1
Moeskroen - Racing Genk 2

Dan hebben we onderaan:
13) Moeskroen      28
14) Lierse             28 (1 match minder gewonnen dan Moeskroen)
15) Cercle Brugge 27
16) Sint-Truiden    27 (1 match minder gewonnen dan Cercle Brugge)
17) Beveren          24
18) La Louvière      24

Jasper

Btw, stel dat Brugge verliest en Z-W wint, dan staat Z-W nog maar één puntje achter Brugge. Maar ja, Z-W moet nog naar Brugge en naar Anderlecht.

razzle_dazzle

Ik hoop op een gelijkspelleke in de topper, Standard liet alweer een kans liggen om uit te lopen op een rechtstreekse concurrent. Maar goed, de toppers morsen al van het begin met de punten en dat zal wss. zo blijven.