Nieuwe voetbalcompetitie

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2005 - 16:00:22

« vorige - volgende »

Wie wordt kampioen?

Anderlecht
6 (60%)
Standard
4 (40%)

Totaal aantal stemmen: 6

Hamilton MASTER

Sorry dat ik zo snel terug reageer, maar dacht nog aan iets.

Heeft Gaston Vets hier niet voor gewaarschuwd?
Hij moest Theyskens niet omdat die té financieel bezig was. Theyskens zou de club financieel gezond maken, maar sportief zou alles ten onder gaan, al die jaren werk.

Blijkt nu dat Vets gelijk krijgt.



Jasper

Dat Thompson weg is ligt niet aan Lierse. Thompson (en z'n vrouw) wou gewoon terug naar Australië. Een goede speler die tegen z'n zin speelt is misschien nog slechter dan een slechte speler die graag speelt.

Ook van Bjorn De Wilde weet ik niet of hij buitengegooid is of zelf weggegaan is (ten slotte is Westerlo een betere ploeg dan Lierse om bij te spelen).

Hamilton MASTER

Moeskroen wint verdient van Standard met 2-1.

Een weinig geïnspireerd Standard werd in de eerste tien minuten overwaaid door een heel agressief spelend Moeskroen. De openingsgoal volgde snel, Noukeu maakte er na 7 minuten 1-0 van.

Standard herwon beetje bij beetje het overwicht en Moeskroen was aangewezen op verdedigen.
Net voor de rust kreeg Standard nog een paar heel goede kansen, maar gescoord werd er niet. Tchité werd ook nog op bizarre wijze afgefloten wegens buitenspel. Tchité breekt door, omspeelt de keeper en hoort dan een fluitsignaal. De grensrechter zijn vlag is omlaag en ook de ref houdt zijn fluitje in de hand.
Op de beelden was wél te zien dat het buitenspel was.

Na de rust haalde Tchité wel zijn gram. Hij kopte een voorzet van Deflandre enig mooi binnen.
Maar lang duurde de opgeluchtheid van de Rouches niet. Fellahi brak door op rechts en maakte 9 minuten na de 1-1, de 2-1.

Standard drukte nog wel in de laatste 5 minuten, maar verloor van een moedig Moeskroen, dat de overwinning wel verdiende.

Wamberto kwam nooit in het spel voor. De vervanger van de geelgeschorste Conceiçao kon niets bijbrengen aan Standard. Standard hanteerde teveel de lange bal en Moeskroen speculeerde op de couter.
Zo heeft Standard geen 5 punten voor op Anderlecht, het moet zelfs 1 punt inboeten. Anderlecht volgt op 2 punten, Club op 6



razzle_dazzle

Zwak, zwakker, zwakst!

Gehavend aan de aftrap komen op Moeskroen moet geen garantie zijn op een nederlaag. Een ongeïnspireerd Standard werkte de wedstrijd heel slordig, zonder veel overleg en zonder enthousiasme af.

Al na minder dan 10 minuten staan we achter. Voorafgegaan door een vrije trap die er overigens geen was, lieten we makkelijk de 1-0 scoren. Een beetje blind vooruit lopen door bepaalde spelers, vergetend dat er nog spelers in hun rug staan.
Goed, we komen iets beter in de wedstrijd, qua kansen toch. Eigenlijk moesten we minstens gelijk staan aan de rust gezien de kansen. Tchité mist voor open doel, kwam net te kort bij een voorzet en zag een actie te niet worden gedaan door Gumienny. God weet wat daar aan de hand was. Grensrechter vlagt niet, Gumienny fluit niet, maar Tchité schiet de bal niet binnen. Tja, volgens mij wist Gumienny zelf niet meer wat ie nu moest doen dus floot ie maar gauw off-side.

De tweede helft starten we goed met de terechte 1-1. Nadien zetten we ons slordig spel gewoon verder en voetballen we nog amper kansen bij elkaar. Hier en daar wat schermutselingen voor doel.

Ik vond vooral ons middenveld te hoog spelen. Geraerts fungeerde bijna als 3de spits waardoor Assou voor alles alleen stond en er een zee van ruimte was bij momenten voor Moeskroen. Michel Garbini stapte daardoor ook te pas en te onpas uit. Moeskroen kwam enkel over rechts via Fellahi die Garbini alle kleuren van de regenboog liet zien. Onze twee flankmiddenvelders zijn niet in het stuk voorgekomen. Wambi nog minder dan Moreira. Spijtig dat je op zulke wijze (Wambi) iemand komt vervangen...

Het tweede doelpunt mag je (zoals hij zelf ook zegt) op Onyewu's naam schrijven. Balverlies leidde naar de 2-1, maar waar zat Garbini weer. Hij stapt uit waardoor de hele flank voor Fellahi open ligt.
Michel Garbini is echt een pijniging voor het oog op de linksachter. Positioneel is hij bijzonder slecht, maar voetballend komt hij er ook niet uit. Al moet gezegd zijnde: hij had ook niemand voor hem staan.

Niculae en Tchité werkten misschien wel hard maar hebben amper een bal fatsoenlijk geraakt. Hij veel slechte baltoetsen. Assou was de enige op niveau bij Standard, Béda was nog degelijk verdedigend. De invallers hebben het niet beter gedaan dan de spelers die eraf werden gehaald.

Ik zag niet de GRINTA die Conceicao wel heeft. Enkel Runje zag je geregeld van zijn oren maken, een man die er wel wilt voor gaan. Maar er stond niemand op om het voortouw te nemen.

Sergio is dan wel een belangrijke schakel, en ook met Léonard miste we ervaring, maar een wedstrijd op Moeskroen moet je eigenlijk winnen. Ongeacht of dat nu een zogehete Waalse derby is of niet, gezien de inzet (5 punten voorsprong) moet je strijd leveren en dat zag ik toch te weinig.
De druk naar voren was er niet, men liet Moeskroen spelen. De afvallende ballen waren allen voor Moeskroen, de duels werden allemaal gewonnen door Moeskroen. De lange ballen van onze kant bereikten hun doel niet, waarom dan nog met lange ballen spelen als het niets uithaalt?

Tsja, het was allesbehalve goed en we laten hier een serieuze kans liggen. Hopelijk breekt die niet zuur aan het eind van de meet. Moeskroen is geen sterke tegenstander, niet imponerend, maar als je ze laat spelen is elke tegenstander een moeilijke wedstrijd.

Volgende week Westerlo, ook zonder Sergio? Ik ben héél benieuwd hoe men hierop gaat reageren. Hopelijk komt men hier sterker uit en trekt men er lessen uit. Een zege krijg je niet cadeau, dat is vandaag bewezen.
Westerlo een ploeg die weinig doelpunten slikt en graag de counter hanteert. En tegen zulke ploegen hebben we het nogal is lastig.
Anderlecht ontvangt Charleroi, Brugge gaat naar Zulte-Waregem.


The REAL BUTTON Freak

ik kijk al uit naar de stadsderby van volgend jaar Gba - Antwerp, na twee jaar terug over elkaar, weliswaar in tweede klasse maar het blijft amusant

razzle_dazzle

Ploegen als Antwerp en KV Mechelen horen gewoon thuis in eerste klasse. Dat zijn ploegen met een geschiedenis, ploegen die klinisch dood zijn geweest maar in leven werden gehouden door hun fanatieke achterban. Ter vergelijking, in Brugge beginnen ze te zeuren als ze na 5 speeldagen eens niet op kop staan, in Anderlecht breekt de hel los als ze 1 seizoen geen titel winnen, in de homecinema van Genk trachten ze op mediageile wijze de schoonheid van hun familieclub te verkopen, jammer maar helaas. Genk is artificieel, Mechelen en Antwerp zijn dat niet.

Voetbal is meer dan succes, voetbal is een levenswijze. Jammer dat velen dat niet inzien  :).

Hamilton MASTER

Er zijn zoveel ploegen die er niet thuishoren.
Ik ga akkoord dat ploegen als KV en Antwerp veel meer charisma hebben dan andere ploegen.
Maar er zijn er wel meer. Aalst was ook zo'n ploeg. Ze hebben jaren gestreden tegen de degradatie, hun Europese match tegen Roma was voor hen ook om van te snoepen.

Maar sinds ze daar de toen nieuwe jonge God Totti tegenkwamen, ging het nooit meer goed. Maar de vreugde die er was na de campagne 'red Aalst' was geweldig om zien.

Ik hoop dat de fusie tussen GBA en Antwerp er nooit komt. Antwerp is zoveel wat GBA nooit zal zijn. Beerschot en Germinal Ekeren hadden ook het charisma niet.



The REAL BUTTON Freak

Beerschot wel, maar niet op het moment van de fusie, Germinal was maar een zoveelste ploeg, hoewel ze een degelijke bekerploeg was.

GBA zen supporters die hun ploeg hebben verraden als het slecht ging (derde klasse - vierde klasse)

En eens ze in eerste klasse spelen dankzij een fusie begint iedereen terug Beerschot te zingen terwijl de ploeg duidelijk Germinal Beerschot Antwerpen heet.

Supermariobros

Paul Put is ontslagen als trainer van Lierse.De trainingen zullen voorlopig geleid worden door hulptrainers Patrick Deman en Eric Van Meir.

Paul Put is de 3e trainer die dit seizoen in de hoogste klasse ontslagen wordt.

Ramses

2 trainers vlogen de deur uit na een duel tegen Cercle Brugge. Beheksen ze de trainersbank?

Jasper

Wat ze bij Lierse nodig hebben is een goed stel sportpsychologen...

Maar goed, met Van Meir als trainer gaan we ook niet ver komen vrees ik. :(


Jasper

Ik wil Marc Brys ni!

Alleen het feit dat mijnen titularis Brys heet is al genoeg ;D ;D

The REAL BUTTON Freak

Ferreira is ook vrij hé. Jos Daerden en Hugo Broos ook bijna. keuze genoeg he

Jasper

Ferrera, slimmeke, is vorig seizoen pas ontslagen bij Lierse. Die gaan ze echt niet opnieuw aannemen hoor.

Jos Daerden is nog maar pas aangesteld bij GBA, en ik denk dat ze daar ook wel doorhebben dat het niet helemaal aan de trainer ligt op het Kiel.

Hugo Broos, die zie ik nog wel zitten.