Tabaksreclame

Gestart door bogief1, 26 juli 2005 - 11:19:16

« vorige - volgende »

Amateur

Citaat van: Kimi_über_alles op 31 juli 2005 - 20:39:25
Citaat van: Schumi 2005 op 31 juli 2005 - 09:36:11
En vanaf vandaag is het verbod dan ook werkelijkheid. Geen reclame van tabak op de wagens vandaag dat zou het moeten zijn. Kdenk niet dat iemand dat aan zen been gaat lappen.
Er is eigenlijk alleen nog maar erover gesproken wat de teams ermee zullen doen. Maar niet over wat jullie er van vinden.

Ik vind het eigenlijk een beetje stom om het te verbieden. Ik zie het nut er niet van in, ik ben er namelijk van overtuigd dat degene die roken daar niet voor gekozen hebben omdat het op zijn favoriete F1-wagen stond. Hij heeft misschien wel dat merk gekozen of daarnaar overgestapt, maar enkel en alleen omda het op die wagen stond ermee begonnen? No way, geen mens is zo stom (hoop ik).

Uit een studie van een aantal jaar geleden is gebleken dat niemand gaat beginnen roken omdat er bv. op het favoriete team "West" staat. Hetgeen de tabaksreclame wel teweeg brengt is het feit dat mensen die bv gewoon zijn Marlboro te roken, nu willen overstappen naar bv West, omdat dit merk geassocieerd wordt met "hun" team...

mijn grootvader kon ernorm van zijn cigaartje genieten en hij werd 85; mijn overgrootvader heb ik nooit zonder pijp gezien en hij was een stuk in de 90 toen hij stierf;  :) ik denk dat de troep die we dagelijks op straat inademen veel ongezonder is dan een bewust genoten cigaret of cigaar.  :'( Het is wel écht verslavend. En vooral daarom ongezond.
Ik heb een hekel aan al die betuttelarij van de overheid, maar ik denk toch dat het verbod op reclame mensen die willen (of proberen te) stoppen, zal helpen. Het is een vorm van sociale ondersteuning en helpt diegenen die zichzelf willen helpen. En daar begint het tenslotte mee. ;)

Jasper

Nee, het begint bij het niet beginnen, niet bij het stoppen. ;)

Maareuh, kan het niet zijn dat die tabakregel vanaf augustus ingaat of zo? Dat is dus morgen pas. McLaren had misschien verkeerd gekeken op de kalender. ;D Daarmee ook dat er maar één wagen is uitgevallen want ze dachten dat de race op 1 augustus was dus waren ze nog niet klaar met het onklaar maken van de andere wagen :P

Ferrari 2010

Citaat van: Kimi_über_alles op 31 juli 2005 - 20:39:25
Citaat van: Schumi 2005 op 31 juli 2005 - 09:36:11
En vanaf vandaag is het verbod dan ook werkelijkheid. Geen reclame van tabak op de wagens vandaag dat zou het moeten zijn. Kdenk niet dat iemand dat aan zen been gaat lappen.
Er is eigenlijk alleen nog maar erover gesproken wat de teams ermee zullen doen. Maar niet over wat jullie er van vinden.

Ik vind het eigenlijk een beetje stom om het te verbieden. Ik zie het nut er niet van in, ik ben er namelijk van overtuigd dat degene die roken daar niet voor gekozen hebben omdat het op zijn favoriete F1-wagen stond. Hij heeft misschien wel dat merk gekozen of daarnaar overgestapt, maar enkel en alleen omda het op die wagen stond ermee begonnen? No way, geen mens is zo stom (hoop ik).

Uit een studie van een aantal jaar geleden is gebleken dat niemand gaat beginnen roken omdat er bv. op het favoriete team "West" staat. Hetgeen de tabaksreclame wel teweeg brengt is het feit dat mensen die bv gewoon zijn Marlboro te roken, nu willen overstappen naar bv West, omdat dit merk geassocieerd wordt met "hun" team...
Dat bedoelde ik nu net. Dus is het echt stom om tabaksreclame te verbieden, dan kan je even goed reclame voor dash en calgon en vanish enzo gaan verbieden. Wassen doe je sowieso hoor...

Citaat van: Jasper op 31 juli 2005 - 22:55:34
Nee, het begint bij het niet beginnen, niet bij het stoppen. ;)

Maareuh, kan het niet zijn dat die tabakregel vanaf augustus ingaat of zo? Dat is dus morgen pas. McLaren had misschien verkeerd gekeken op de kalender. ;D Daarmee ook dat er maar één wagen is uitgevallen want ze dachten dat de race op 1 augustus was dus waren ze nog niet klaar met het onklaar maken van de andere wagen :P
;D ;D
Ik dacht dat het verbod gisteren inging, en zo staat ook op de volgende pagina:
http://www.grondweteuropa.nl/9326000/1f/j4nvgjok6iwsea9_j9vvgjnazrhmix9/vh2ijlzfxfv5?nctx=vg9pl2emdcyl
"Europees verbod op tabaksreclame op 31 juli 2005 van kracht"...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Amateur

7% minder rokers ;D ;D ;D
en hoeveel % meer hartpatiënten door overdosis (negatieve) stress?? :( vooral dan bij de niet-rokende familieleden? ;)