Race nr 13: GP van Hongarije

Gestart door dj Peter, 25 juli 2005 - 20:30:43

« vorige - volgende »

Wie wint de GP van Hongarije?

Alonso
Raikkonen
M.Schumacher
Montoya
J.Trulli
Barrichello
Fisichella
R.Schumacher
Heidfeld
Webber
iemand anders

Ferrari 2010

Citaat van: Alan Blues op 01 augustus 2005 - 03:47:21
Citaat van: Benedictus XXX op 31 juli 2005 - 18:31:48
Citaat van: Alan Blues op 31 juli 2005 - 18:23:57
YESSSSS!!!!!

Onze Kimi heeft een goei zaak gedaan vandaag!!  8) 8) 8)

Aan de Samenvatting van FerrariMan XXVII valt niet toe te voegen.

Ik vraag me trouwens ook af wat er met barrichello aan de hand is...  ???

Spijtig dat de Hungaroring zo weinig mogelijkheden biedt tot inhalen. Anders was de finish tussen de twee broertjes wel spannend geweest...
En stel je nu eens voor dat Ferrari in de komende drie weken waarin ze toch zullen testen een immense stap voorwaarts maakt, Kimi volgende race weer uitvalt, Renault die in een dipje gaat,...Schumacher wint 2 races en scoort een paar podia, haalt in de laatste race net Alonso in, en neemt zo zijn achtste titel..!!!

Nu, dit zou nogal gek zijn, maar pas dan kunnen we spreken van een totaal misplaatst seizoen :)

Ach... Ik mag er niet aan denken. Dan eet ik jou schoen op... Bweeeuuurrrkkk....  :-X :-X :-X :-X :-X :-X

;)

;D ;D Kzou dan toch maar een schoen zoeken die nog in de doos zit hoor want anders ga je daar een paar daagjes niet goed van zijn. En dan nog, de gedachte alleen al maar dat die schoen van Ferrariman is ... ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

IVY440

Toch vrij interessante race gezien (in tegenstelling tot wat we de laatste jaren gewoon zijn op de Hungaroring).
Zalige start, Alonso al direct in de problemen (wat het WK nodig had), mooie crash van Klien (wss staat zijn positie nu nog meer onder druk). Spijtig voor DC. Schumi kon verbazend goed Kimi achter zich houden (goede strategie: banden moeten het maar 3/4 van de race uithouden daarna is het de tegenstand achter zich houden en dat loonde met de zachte banden tegenover de harde van Michelin). Maar was te verwachten dat KR een korte 2e stop ging maken om zo terrein goed te maken. MS had dan wel door dat het verloren was en dus spaarde hij zijn banden.
Raikkonen heeft zijn overwinning trouwens (imho) toch wel deels te danken aan zijn superstart (vanop het vuile deel voorbij Trulli) anders had hij achter Trulli gezeten en dan had MS de race gemakkelijk gewonnen (na het uitvallen van JPM)

conclusies
Verdiende overwinning van Raikkonen.
Eindelijk nog eens goede prestatie van Schumacher
Mooi podium voor Ralf
Kampioenschap kan nog voor Kimi.

FerrariMan

Citaat van: IVY440

conclusies
Verdiende overwinning van Raikkonen.
Eindelijk nog eens goede prestatie van Schumacher
Mooi podium voor Ralf
Kampioenschap kan nog voor Kimi.
Ik vond dat Schumacher de vorige races toch ook best goed presteerde  :)

IVY440

OK, maar niet op een niveau dat hij kan meestrijden om de overwinning, wat hij hier mss wel het meeste kon ;)

FerrariMan

Citaat van: IVY440 op 01 augustus 2005 - 14:35:23
OK, maar niet op een niveau dat hij kan meestrijden om de overwinning, wat hij hier mss wel het meeste kon ;)
True.  :)

Jasper

Inderdaad, deze race verloor hij maar een halve minuut op een halve race. ;)

McLaren_über_alles

Citaat van: IVY440 op 01 augustus 2005 - 10:43:20
Schumi kon verbazend goed Kimi achter zich houden (goede strategie: banden moeten het maar 3/4 van de race uithouden daarna is het de tegenstand achter zich houden en dat loonde met de zachte banden tegenover de harde van Michelin). Maar was te verwachten dat KR een korte 2e stop ging maken om zo terrein goed te maken. MS had dan wel door dat het verloren was en dus spaarde hij zijn banden.

Mja, Kimi deed dan ook geen enkele moeite om hem in te halen ook hé... Hij bleef er gewoon wat achter lummelen. Hij wist toch dat je op dit circuit niet kan inhalen, en als je constant op een halve seconde of minder rijdt, dat zijn je banden binnen de kortste keren naar de vaantjes... Dus hij bleef gewoon op ze'n gemak wat achter hem rijden. Vanaf hij er voorbij was liep de kloof direct op tot meer dan een halve minuut op toch een relatief korte periode... Het verschil in snelheid was wel degelijk groot hoor...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 01 augustus 2005 - 14:37:15
Inderdaad, deze race verloor hij maar een halve minuut op een halve race. ;)
Touché :) :)

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 01 augustus 2005 - 14:37:15
Inderdaad, deze race verloor hij maar een halve minuut op een halve race. ;)
En volgende keer geeft Kimi weer iedereen een positie cadeau na 30 rondes :)

Want volgens de berekeningen is het weer Kimi's beurt.

Jasper

;D ;D

Wat jij zegt is maar een vermoeden, mijn post was een hard feit. :)

nag nag nag ;D ;D

IVY440

Citaat van: Kimi_über_alles op 01 augustus 2005 - 15:22:00
Citaat van: IVY440 op 01 augustus 2005 - 10:43:20
Schumi kon verbazend goed Kimi achter zich houden (goede strategie: banden moeten het maar 3/4 van de race uithouden daarna is het de tegenstand achter zich houden en dat loonde met de zachte banden tegenover de harde van Michelin). Maar was te verwachten dat KR een korte 2e stop ging maken om zo terrein goed te maken. MS had dan wel door dat het verloren was en dus spaarde hij zijn banden.

Volgens mij heeft het ook een deel te maken met bandenstrategie. MS zal wel op zachtere banden gereden hebben omdat ze maar 3/4 van de race mee moeten gaan (tot de laatste pitstop, vanaf dan houd je wel iedereen erachter) terwijl (ik dacht op LaDeux vermeld werd dat) Michelin op harder rubber moest rijden om de race vol te maken. Maar MS zijn banden waren (door het duel met Kimi) vroeger versleten dan verwacht en toen Kimi hem voorbijging bij de 2e stop wist hij toch dat het verloren was en heeft vanaf dan zijn banden gespaard.
Tot zover mho ;)

Mja, Kimi deed dan ook geen enkele moeite om hem in te halen ook hé... Hij bleef er gewoon wat achter lummelen. Hij wist toch dat je op dit circuit niet kan inhalen, en als je constant op een halve seconde of minder rijdt, dat zijn je banden binnen de kortste keren naar de vaantjes... Dus hij bleef gewoon op ze'n gemak wat achter hem rijden. Vanaf hij er voorbij was liep de kloof direct op tot meer dan een halve minuut op toch een relatief korte periode... Het verschil in snelheid was wel degelijk groot hoor...

razzle_dazzle

Citaat van: Jasper op 01 augustus 2005 - 14:37:15
Inderdaad, deze race verloor hij maar een halve minuut op een halve race. ;)


En toch nog altijd maar zes puntjes achterstaan in de wk-stand  8). En dan nog, liever de zekerheid hebben van een halve minuut later te eindigen dan strohalmen  :P.

@Kimi uber alles: tiens ik heb Kimi toch niet zo zien cruisen achter Schumacher zoals jij het hier weergeeft, ik dacht dat ie toch zo een tiental ronden in de slipstream van die Ferrari heeft gezeten om de Duitser in de fout te dwingen... :-\.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 01 augustus 2005 - 16:11:22
;D ;D

Wat jij zegt is maar een vermoeden, mijn post was een hard feit. :)

nag nag nag ;D ;D
Een opgave bij McLaren lijkt me tegenwoordig toch ook nogal vast te staan  ;D

NightFlyer

Op het begin waren schumi en kimi ongeveer evensnel..toen reden ze allebei in de 1.21 ..maar als de race vorderde begonnen die bridgestones wel vies te sucken en kon schumi niet meer in de 1.21 rijden..dit is bij mijn weten ook de enige reden waarom kimi nog een halve minuut kon uitlopen..schuld van de banden dus ;)

IVY440

Maw eigens schuld, had hardere banden genomen.
Zoals al gezegd, MS had wss gehoopt dat ze 2/3 tot 3/4 v/d race zouden meegaan.