Race nr 13: GP van Hongarije

Gestart door dj Peter, 25 juli 2005 - 20:30:43

« vorige - volgende »

Wie wint de GP van Hongarije?

Alonso
Raikkonen
M.Schumacher
Montoya
J.Trulli
Barrichello
Fisichella
R.Schumacher
Heidfeld
Webber
iemand anders

Ferrari 2010

#75
Citaat van: Benedictus XXX op 30 juli 2005 - 14:03:43
Tot nu toe ben ik goed op weg met mijn voorspelling kwa strategie. Alleen, het gat tussen MS en JPM is toch wel erg groot. Misschien niet alleen te wijten aan de brandstof? Ik denk dat MS zowiezo voor 3 stints gaat met een eerste korte maar dat daarbij Bridgestone gewoon een heel goeie band heeft op dit circuit. Combinatie daarvan is het grote gat dan.

Een podium is mogelijk morgen. Winst enkel en alleen met een gelukje hier en daar.

Iemand die Ferrari fan gezien die zijn blik bier over zichzelf goot op het einde van de kwali? :)
Nope, kben direct naar men pc gevlucht  ;D

Citaat van: Satosan op 30 juli 2005 - 14:04:33
Citaat van: Schumi 2005 op 30 juli 2005 - 14:01:36
Marjah, wat maakt het uit dat hij zeer licht staat uiteindelijk hé.
Reken maar eens, 1s/ronde, ongeveer 60 laps, dat zijn minstens 30s extra, daar kan je net een extra stop mee inlassen

ik denk niet dat ie 30 laps rijdt met deze hoeveelheid benzine
Neen, maar jij doet dat alsof hij net genoeg benzine bijheeft voor 1 ronde. Dat is heus niet zo. Maar ik ben er van overtuigd dat hij de snelste ronde zal neerklokken, en dat hij toch minstens in de top-3 zal staan.

Je vermoed trouwens dat hij zeer licht staat. maar ik heb in het begin van deze topic een bericht geplaatst dat Brigestone een nieuw, en echt goede band zou meenemen. Toen heeft niemand er iets over gezegd, maar je kan er misschien best rekening mee houden dat de nieuwe brigestone ook iets met die prestatie te maken heeft. Ik zeg het u, hij rijdt minstens 10 ronden met die benzine.

Citaat van: Tim C op 30 juli 2005 - 14:05:55
je moet niet aan een stuk tellen...
Dat is dus ondermeer wat ik bedoelde Satosan  ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ach, Senna had de kans niet zich te verweren. ;)

Dat Kimi op P4 staat is net goed, ook een prachtprestatie. Maar Schumacher, die heeft majestueus gereden. Prachtige prestatie.

Juan Pablo

Citaat van: Schumi 2005 op 30 juli 2005 - 14:08:09
Citaat van: Benedictus XXX op 30 juli 2005 - 14:03:43
Tot nu toe ben ik goed op weg met mijn voorspelling kwa strategie. Alleen, het gat tussen MS en JPM is toch wel erg groot. Misschien niet alleen te wijten aan de brandstof? Ik denk dat MS zowiezo voor 3 stints gaat met een eerste korte maar dat daarbij Bridgestone gewoon een heel goeie band heeft op dit circuit. Combinatie daarvan is het grote gat dan.

Een podium is mogelijk morgen. Winst enkel en alleen met een gelukje hier en daar.

Iemand die Ferrari fan gezien die zijn blik bier over zichzelf goot op het einde van de kwali? :)
Nope, kben direct naar men pc gevlucht  ;D

Citaat van: Satosan op 30 juli 2005 - 14:04:33
Citaat van: Schumi 2005 op 30 juli 2005 - 14:01:36
Marjah, wat maakt het uit dat hij zeer licht staat uiteindelijk hé.
Reken maar eens, 1s/ronde, ongeveer 60 laps, dat zijn minstens 30s extra, daar kan je net een extra stop mee inlassen

ik denk niet dat ie 30 laps rijdt met deze hoeveelheid benzine
Neen, maar jij doet dat alsof hij net genoeg benzine bijheeft voor 1 ronde. Dat is heus niet zo. Maar ik ben er van overtuigd dat hij de snelste ronde zal neerklokken, en dat hij toch minstens in de top-3 zal staan.

Je vermoed trouwens dat hij zeer licht staat. maar ik heb in het begin van deze topic een bericht geplaatst dat Brigestone een nieuw, en echt goede band zou meenemen. Toen heeft niemand er iets over gezegd, maar je kan er misschien best rekening mee houden dat de nieuwe brigestone ook iets met die prestatie te maken heeft. Ik zeg het u, hij rijdt minstens 30 ronden met die benzine.

Citaat van: Tim C op 30 juli 2005 - 14:05:55
je moet niet aan een stuk tellen...
Dat is dus ondermeer wat ik bedoelde Satosan  ;)

oooke, ik zie m'n fout  :-[

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jasper

Citaat van: Schumi 2005 op 30 juli 2005 - 14:08:09
Ik zeg het u, hij rijdt minstens 30 ronden met die benzine.

Slag van de molen gekregen zeker?

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 30 juli 2005 - 14:17:01
Citaat van: Schumi 2005 op 30 juli 2005 - 14:08:09
Ik zeg het u, hij rijdt minstens 30 ronden met die benzine.

Slag van de molen gekregen zeker?
Als Schumacher dertig ronden zo kan rondrijden dan eet ik het volledige interieur van mijn kamer op. En de hond. Nooit dus. Toch niet in één stint, dat wil hij zeggen.

Jasper

Inderdaad. Wie pas in de 30ste ronde pit kan beter voor een éénstopper gaan. Schumacher pit ten laatste in lap 15.

Edit: daar kom ik op terug want er zijn 70 ronden, maar ik zeg toch dat hij ten laatste in ronde 18 pit.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 30 juli 2005 - 14:17:01
Citaat van: Schumi 2005 op 30 juli 2005 - 14:08:09
Ik zeg het u, hij rijdt minstens 30 ronden met die benzine.

Slag van de molen gekregen zeker?
:-[ :-[ :-[ :-[ :-[
was zo met die 30s bezig, moest 10 ronden zijn.
Was een typfout van mij, my excuses!
Is inmiddels aangepast  ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

mike

Citaat van: Jasper op 30 juli 2005 - 14:17:01
Citaat van: Schumi 2005 op 30 juli 2005 - 14:08:09
Ik zeg het u, hij rijdt minstens 30 ronden met die benzine.

Slag van de molen gekregen zeker?

Daar lijkt het wel op. ja...  :D Let wel, ik ben het er mee eens dat het verkeerd is MS' prestatie af te doen als "enkel omdat hij extra licht staat". Licht staan kan de juiste oplossing zijn voor het geheel van de race. Zeker op deze baan, waar inhalen zo verrekt moeilijk is en de pole al een halve overwinning (remember Thierry Boutsen?).

Overigens: Bridgestone heeft voor deze baan een goede band. Ferrari kan met de zachtste specificatie rijden zonder te moeten vrezen voor slijtage. Renault, daarentegen, heeft de hardere Michelins moeten kiezen wegens problemen achteraan en is daar zelfs nu nog niet helemaal gerust in. Alleen spijtig (voor mij dan toch :) ) dat McLaren de zachte Michelins heeft kunnen kiezen, maar die wagen is dan ook extreem zacht voor de banden. Bedenk ook dat er in het begin van het seizoen gezegd werd dat de F2005 een bandenvreter is/was. Alleszins vandaag is hij dat echter niet...

Jasper

Citaat van: Schumi 2005 op 30 juli 2005 - 14:25:54
Citaat van: Jasper op 30 juli 2005 - 14:17:01
Citaat van: Schumi 2005 op 30 juli 2005 - 14:08:09
Ik zeg het u, hij rijdt minstens 30 ronden met die benzine.

Slag van de molen gekregen zeker?
:-[ :-[ :-[ :-[ :-[
was zo met die 30s bezig, moest 10 ronden zijn.
Was een typfout van mij, my excuses!
Is inmiddels aangepast ;)
Kleine typfout, grote gevolgen. ;D ;D

@Mike: voor alle duidelijkheid heb ik zo'n dingen over de prestatie van MS niet gezegd hé. ;)

Supermariobros

Leuke kwalificatie, wat een ronde van Schumi maar zoals hier al gezegd werd staat die héél licht. Mooi ook van Kimi, hopelijk raakt hij bij de start voorbij Trulli, anders zou hij daardoor serieus veel tijd kunnen verliezen.

FerrariMan

#85
Volgens (betrouwbaarheid 50%) bepaalde bronnen heeft Rubens al een contract bij BAR op zak voor 2006. Ferrari insiders zeggen dat het team het bekend zal maken tijdens de Turkse GP. Misschien zal dan ook de nieuwe Ferrari piloot bekend raken. Hopelijk Massa.

*edit*
Citaat
Yep, looks like its done.

The Brazilian press has said it'll be a 2 year contract, and that it was Nelson Piquet who let the information slip (strong ties with Honda).

He said it was all good and done, and a couple hours later Bernie Ecclestone confirmed it to a Brazilian TV producer.
Nog steeds geen officiële bronnen, enkel horen van dus.

Roel

Citaat van: IVY440 op 30 juli 2005 - 14:06:14
Toch mooi van Schumi ondanks weer alle negatieve commentaren hier, bewijst nogmaals de theorie van eerder deze week dat ze hier altijd iemand nodig hebben om op te vitten. Strategie of niet, zullen we morgen pas weten. Spijtig voor Kimi dat hij op P4 staat en dan nog achter Trulli.
Maar met een Ferrari vooraan kan het kampioenschap mss terug wat spanning krijgen.  ;D


Niet te lange tenen zou ik zeggen  ;) Er wordt hier niet gevit, enkel en alleen gegist en gewishful thinked over de strategie van Schumi. Duidelijk dat hij een ferm rondje reed, me dunkt!
Wordt een spannende race denk ik.
Kimi raakt wel voorbij Trulli met de start, daarna denk ik dat JPM zal moeten wijken.

En laat de spanning maar komen, wie weet ben ik Ferrari dan nog dankbaar, stel u voor  ;D
God save Mclaren

Jasper

Grappig hoe het verslag van de tweede vrije training blijft stijgen in de lijst van de top-artikels, gewoon omdat het er éénmaal ingeraakt is reeds tijdens de sessie en dan in het oog van velen is gesprongen, terwijl er weinig interessants aan is. ;D

The Iceman

Beide Mac's staan heel zwaar zoals gewoonlijk denk ik en gaan voor een tweestopper. Schumacher vrij licht, aangezien zijn tijd wel heel scherp was vergeleken met die van Montoya, dus die staat op één stop meer. Trulli die hopelijk weer geen rijdende chicane wordt voor Kimi tijdens de eerste stint  :) . Foutje van Alonso in de laatste bocht kost hem een startplaats op de tweede rij. Denk dat de eerste dubbel van Mclaren morgen een feit wordt ( als er niets kapot gaat aan één van de Mac's ) en Michael misschien op het podium als de Bridgestone banden het houden in de sauna van Boedapest. Remember vorige race, waar Schumacher op het einde van de race nog enkele plaatsen verloor door slechte banden. Hopelijk zien we morgen een interessante race. 

dj Peter

#89
Hij staat weer waar hij hoort.   :P


t'Is waarschijnlijk een verrassing voor iedereen, maar vroeg of laat moest Schumi toch een pole pakken.En hoe! Zal race nummer 13 de ommekeer worden ?
Alonso pakt de laatste bocht iets te wijd en gaat het gras in als hij tracht de pole-tijd van Michael te verbeteren,dit laat zien dat ook hij fouten maakt als er MOET gepresteerd worden en de druk stijgt.
In elk geval, verwacht ik morgen een felle strijd om de zege, het zal er letterljk en figuurlijk heet aan toe gaan denk ik . Alleen maar hopen dat Trulli  de boel weer niet gaat tegenhouden.