Race nr 13: GP van Hongarije

Gestart door dj Peter, 25 juli 2005 - 20:30:43

« vorige - volgende »

Wie wint de GP van Hongarije?

Alonso
Raikkonen
M.Schumacher
Montoya
J.Trulli
Barrichello
Fisichella
R.Schumacher
Heidfeld
Webber
iemand anders

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 29 juli 2005 - 14:55:47
5 min. te gaan, Wurz heeft er een lange run op zitten en zal zometeen waarschijnlijk weer buiten komen 'zonder' benzine en met zachte banden om te gaan knallen zoals De la Rosa altijd deed...

Daar ben je fout! De tijden die DLR of Wurz rijd zijn gelijk aan de tijden die Kimi en juan rijden als je hun benzine er afrekend dus ze rijden zeker niet op zachte banden. En waarom zouden ze nu met zachte banden rijden als het toch geen nut heeft? :-\
Ik weet niet of je het weet maar een F1 bolide kost zo'n 1000 eur per kilometer. Dus om een beetje met zachte banden te rijden en een snelle tijd rijden zou geen nut hebben.
Ik ben ervan overtuigd dat de McLarens vandaag met meer benzine reden of de Toyota's want sinds hun nieuwe voor - en achtervleugel gaan ze nog sneller (hockenheim)

IVY440

Citaat van: Satosan op 29 juli 2005 - 16:37:04
Citaat van: IVY440 op 29 juli 2005 - 12:06:37

Bompa Chanock reed uiteindelijk 12.908sec trager dan Wurz.


Bompa Chanock :-\ ???

Die mens is toch al 42 jaar? Is toch al bompa in de F1 ;)

Jasper

Citaat van: Mikacouli op 29 juli 2005 - 20:08:38
Citaat van: Jasper op 29 juli 2005 - 14:55:47
5 min. te gaan, Wurz heeft er een lange run op zitten en zal zometeen waarschijnlijk weer buiten komen 'zonder' benzine en met zachte banden om te gaan knallen zoals De la Rosa altijd deed...

Daar ben je fout! De tijden die DLR of Wurz rijd zijn gelijk aan de tijden die Kimi en juan rijden als je hun benzine er afrekend dus ze rijden zeker niet op zachte banden. En waarom zouden ze nu met zachte banden rijden als het toch geen nut heeft? :-\
Ik weet niet of je het weet maar een F1 bolide kost zo'n 1000 eur per kilometer. Dus om een beetje met zachte banden te rijden en een snelle tijd rijden zou geen nut hebben.
Ik ben ervan overtuigd dat de McLarens vandaag met meer benzine reden of de Toyota's want sinds hun nieuwe voor - en achtervleugel gaan ze nog sneller (hockenheim)

Ja maar jij draait alles in het voordeel van McLaren hé. ;)

Hoe kun jij nu weten of Wurz niet of wel met zachtere banden gereden heeft? En op die paar duizenden euro zal McLaren echt niet kijken hoor, ze willen hun eigen potentieel laten zien en Wurz de kans geven om zich te profileren. Wat is daar mis mee? Wurz heeft trouwens tijd verloren in de laatste sector, volgens mij kon hij daar sneller.

Ferrari 2010

Mooie sessie voor Schumi, 2de plaats. En of dat nu met veel of weinig benzine is doet er niet echt toe vind ik. Ik ben er eerder gezegd van overtuigd dat ze verder zullen komen met een lichte dan met een zware strategie.  :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Misschien wat teveel hoop maar dit weekend lijkt, en ik zeg graag 'lijkt', de Ferrari al wat sneller. Zal aan strategie liggen vrees ik.

Jasper

Het is jouw uitspraak Benny, als iemand lichter stat is dat omdat de computer zegt dat dat over de hele lijn sneller is en niet gewoon om in de trainingen voorop te komen. Bekijk het optimistisch :P

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 30 juli 2005 - 12:13:56
Het is jouw uitspraak Benny, als iemand lichter stat is dat omdat de computer zegt dat dat over de hele lijn sneller is en niet gewoon om in de trainingen voorop te komen. Bekijk het optimistisch :P
Ja dat zowiezo he Jasper, en ik ben nog steeds die mening toegedaan dat Ferrari licht aan het rijden is. Maar de vraag is, wat met de banden?

Maar bon, we zullen zien, alle vormen van progressie zijn welkom. Hopelijk komt Rubens ook terug in vorm.

Ferrari 2010

Schumi was there  8) 8) 8) 8)
Na maanden lang geen belangstelling voor hem te hebben stonden ze dara plots allemaal weer te dringen voor de enige echte Schumi  :)
De druk was voor Alonso duidelijk te groot, want die fout maakt hij niet zomaar.
Spannende kwalificatie vind ik zelf, en wat een knaller van een 2de sector voor Schumi  :P :P :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

lieven

nice van shumi!!!
maar ik vrees er voor dat hij zeeeeer licht staat  :-\
en mooi van kimi!!! als eerste moeten rijden en og zo een goeie tijd neerzetten!!!

Ferrari 2010

Marjah, wat maakt het uit dat hij zeer licht staat uiteindelijk hé.
Reken maar eens, 1s/ronde, ongeveer 60 laps, dat zijn minstens 30s extra, daar kan je net een extra stop mee inlassen, + dat je 2 andere stops korter waren dan die van de andere. Ik zeg niet dat hij eerste gaat worden, maar een top-3 zit er zeker in  :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan Pablo

Citaat van: lieven op 30 juli 2005 - 13:53:30
nice van shumi!!!

ik weet niet of ik er zo trots op zou zijn als ik weet dat Schumi op z'n laatste druppels benzine rijd

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

FerrariMan

Tot nu toe ben ik goed op weg met mijn voorspelling kwa strategie. Alleen, het gat tussen MS en JPM is toch wel erg groot. Misschien niet alleen te wijten aan de brandstof? Ik denk dat MS zowiezo voor 3 stints gaat met een eerste korte maar dat daarbij Bridgestone gewoon een heel goeie band heeft op dit circuit. Combinatie daarvan is het grote gat dan.

Een podium is mogelijk morgen. Winst enkel en alleen met een gelukje hier en daar.

Iemand die Ferrari fan gezien die zijn blik bier over zichzelf goot op het einde van de kwali? :)

Juan Pablo

Citaat van: Schumi 2005 op 30 juli 2005 - 14:01:36
Marjah, wat maakt het uit dat hij zeer licht staat uiteindelijk hé.
Reken maar eens, 1s/ronde, ongeveer 60 laps, dat zijn minstens 30s extra, daar kan je net een extra stop mee inlassen

ik denk niet dat ie 30 laps rijdt met deze hoeveelheid benzine

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Tim C

je moet niet aan een stuk tellen...

IVY440

Toch mooi van Schumi ondanks weer alle negatieve commentaren hier, bewijst nogmaals de theorie van eerder deze week dat ze hier altijd iemand nodig hebben om op te vitten. Strategie of niet, zullen we morgen pas weten. Spijtig voor Kimi dat hij op P4 staat en dan nog achter Trulli.
Maar met een Ferrari vooraan kan het kampioenschap mss terug wat spanning krijgen.  ;D

Spijtig ook voor Senna dat hij nu bijna dat record zal kwijt zijn. Senna, ge zijt nog altijd de beste onelapper  ;)