Race nr 13: GP van Hongarije

Gestart door dj Peter, 25 juli 2005 - 20:30:43

« vorige - volgende »

Wie wint de GP van Hongarije?

Alonso
Raikkonen
M.Schumacher
Montoya
J.Trulli
Barrichello
Fisichella
R.Schumacher
Heidfeld
Webber
iemand anders

Bjorn

Raikkonen, als hij niet uitvalt...  ::)
De Mens: In Het Gras![/color]

razzle_dazzle


Jasper

Citaat van: Schumi 2005 op 28 juli 2005 - 16:40:21
Citaat van: Jasper op 28 juli 2005 - 13:04:35
Da's iets anders :)
Mja, je gaat me toch niet zeggen dat zijn management zegt van 'jij gaat naar team X' en Button wil daar absoluut niet heen, hij naar team X zou gaan? Uiteindelijk tekent hij zijn eigen contracten hé ;)
Kijk, ergens in de zomer van 2004 heeft Buttons manager gezegd dat Button naar Williams kon door een clausule in z'n contract met BAR. Button vertrouwt uiteraard z'n manager hierin in tekent een tweejarig contract bij Williams. Hij had gelijk om dit te doen, kijk naar het aantal punten dat beide teams momenteel hebben, 47 voor Williams tegenover 15 voor BAR.

Even later blijkt dat die clausule niet geldig was, Button wordt het voorwerp van een wedstrijd touwtrekken die gewonnen wordt door BAR. Deze situatie was dus volledig de schuld van Buttons manager en niet van Button zelf.

In 2005 presteert BAR helemaal niet en Button heeft nog steeds een contract bij Williams voor 2006. Maar in de tweede seizoenshelft zakt Williams volledig in mekaar en komt BAR weer naar voren. Button wil misschien toch blijven bij zijn huidige team. Voor mij ook onduidelijk waarom hij dat zou willen, maar hij zal het zelf wel weten. Maar als hij nu z'n contract met Williams zou uitkopen, zou dat in mijn ogen zijn eerste misstap zijn die hij zet.

FerrariMan

Heb heel wat gemist, even samenvatten.

Ferrari: Ik geef het eindelijk toe, Schumacher kan de titel vergeten. Maar langs één kant is zo'n jaar misschien wel goed voor de Duitser. Het heeft laten zien dat hij in een inferieure auto nog steeds blijft vechten als een bezetene en zijn teamgenoot het nakijken geeft. Want ere waar ere toekomt, sinds de Ferrari's uit Indy komen zijn ze zo mogelijk nog slechter gaan presteren. In Frankrijk, Engeland en Duitsland scoorde Rubens in totaal 2 punten voor het team. Michael haalde er met dezelfde wagen 13!! Kom me vooral niet vertellen dat Ferrari met opzet Rubens achteraan wil want ook zij denken aan de WK titel voor constructeurs. Het kan aan vanalles liggen, Michael die kiest voor een betere strategie, beter de wagen aanpakt, sneller is, uiteindelijk is het een feit dat hij al een hele hoop punten heeft gehaald die hij eigenlijk niet zou moeten gekregen hebben. Dit alleen al bewijst al dat hij nog steeds zo gevaarlijk is en dat hij (indien Ferrari zich niet meer laat vangen) volgend jaar misschien gewoon weer terug mee vooraan zit.

Rubens zit me enorm dwars, het lijkt erop alsof hij gewoon geen zin meer heeft. Motivatie kwijt omdat het slecht gaat bij Ferrari? Zou niet mogen, kijk maar naar de Duitser. Neen, het is tijd om Massa te halen, en wel in 2006 al. Massa bij Ferrari zou ideaal zijn, denk ik.

McLaren: Sinds JPM de auto beter gewoon is begint hij toch wel heel dicht op Kimi te komen. Zonder zijn onnozele fout in de kwali van de vorige GP had hij gemakkelijk de race gewonnen. De rest van het seizoen zal hij ook meer dan waarschijnlijk stijgen in de stand, de Ferrari boys nog een plaats lager zetten en voor P2 gaan.

Kimi verrast me wel, moet ik zeggen. Uit goede bron (kan je gerust krijgen) heb ik vernomen dat hij bereid is McLaren te verlaten indien de wagen niet betrouwbaarder wordt. Langs één kant heeft hij wel gelijk maar andersom, stick with your team. McLaren heeft zich jaren pla gewerkt om Kimi een WK waardige wagen te geven. Mijn advies, blijf maar mooi daar en probeer die wagen zelf mee betrouwbaar te krijgen en dan voor de titel te gaan. Extra glans, toch? En vooral, laat hem maar zeker niet naar Ferrari gaan. Dat is geen team voor de Fin. Helemaal niet.

Renault: Alonso is er gewoon helemaal klaar voor. Hij profiteert telkens optimaal van de punten die Kimi laat liggen en dat is deels zijn eigen verdienste. Moest het andersom geweest zijn dan klaagde nu niemand van McLaren fans hierover.

Het meest zielige dat ik hier heb gezien is het geklaag op Alonso's vingertjes.
Jongens toch, wat een zever. Voor mijn part steekt Alonso na elke overwinning een joint op in de auto, wat boeit mij dat. Ok, hij wrijft het er misschien wat in, maar dat is toch volledig terecht. Niet vergeten dat hij zelf ook weet dat hij op weg is naar de jongste titel aller tijden. Dat verberg je niet na een overwinning.
Hoeveel mensen ergeren zich ook niet aan die saaie Kimi die na een overwinning uitziet alsof hij van een begrafenis komt? Of aan Schumacher die denkt een olympisch hoogspringer te zijn?

Hierop blijven klagen en zagen is een teken van frustratie. Alonso wint, Alonso viert op zijn manier.

De rest van het seizoen zal volgens mij zo verlopen:

In Hongarije wint Alonso, Kimi valt weer uit om de tragedie volledig te maken. Montoya gaat in de stand op P2 eindigen, Kimi wint nog een race of 3. Button zal op het einde ook ééntje grijpen en Schumacher gaat in de regen in Spa de Ferrari fans op hun gemak stellen.

Kort samengevat, mensen, leer ermee leven als je favoriet niet wint.
Wij doen het (na zoveel jaren winst) en ik durf eerlijk zeggen dat Ferrari fans zich bijzonder sportief tonen dit jaar ondanks de ondergang van het schip. Laat de Renault fans genieten van hun seizoen en probeer niet telkens de WK leider aan te vallen op de meest ongelooflijke onzin die je maar kan bedenken.

Alonso wint de titel.
Kimi had pech.
Schumacher had een badkuip om mee te racen.
Rubens verdronk in zijn badkuip.
DC verdiende een pak geld.
Fisichella zat op de destroy button.
Montoya was een half seizoen vermist.

Punt.

FerrariMan

Om het eens grappig te bekijken:



:)

IVY440

De Chanock doet zoals verwacht in de 1e sessie. ;D
Met nog 10 min te gaan  +12.201sec

Jasper

En gelevlagsituatie veroorzaakt.

De live timing slaat wel ongeveer tilt, bovenaan de pagina staat bij mij:
FORMULA 1™ Grand Prix du Canada 2005
Race

En als je bij de weersomstandigheden kijkt krijg je voor de windrichting een plattegrond van het circuit van Canada te zien i.p.v. één van Hongarije. :-\

IVY440

Yep, had ik in Duitsland ook al voor  :-\

Intussen is de sessie gedaan.

P1 Wurz zoals verwacht zeker ?  ;)
P2 Barrichello  :o
P3 Button
P4 Kimi (hij moet wel vooruit)
...
P12 Alonso (hij moet niet)

Opmerkelijk: P6 Massa - P17 Villeneuve : 1.4 sec verschil (evenveel ronden)
P18 NK - P19 RD - P20 TM - P21 CA: Mooi duel tussen Jordan en Minardi: RD sneller dan CA. Kiesa was de traagste Jordan op 2.1 van NK.
RBR liet alleen Liuzzi rijden
Bompa Chanock reed uiteindelijk 12.908sec trager dan Wurz.

Belooft leuk weekend te worden  :D

Ferrari 2010

Voor de Ferrari's p2 en p5. Brigestone houd zijn woord, althans in de eerste sessie. Nu kan je wel zeggen, het is de eerste sessie nog maar, maar goed begonnen is half gewonnen hé  :) :) :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2005 op 29 juli 2005 - 12:14:27
Voor de Ferrari's p2 en p5. Brigestone houd zijn woord, althans in de eerste sessie. Nu kan je wel zeggen, het is de eerste sessie nog maar, maar goed begonnen is half gewonnen hé  :) :) :)
Blufpoker bij Ferrari. Wees maar zeker. Ze testen licht omdat ze waarschijnlijk gaan opteren voor een hele lichte strategie. Lichte kwali, gat kunnen openen en niet teveel verliezen op leiders, een keer meer pitten. Enkel zo kunnen ze in Hongarije hopen op een podium. Daarom zullen ze nu ook licht aan het testen zijn.

Ferrari 2010

Oei, kwist niet dat er alweer zoveel pausen gepasseerd zijn, zitten we nu al 13 benedictussen verder?  :-\ En dat in nog geen jaar tijd, kvind dat die pausen toch maar een rare smaak hebben voor de namen hoor  :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Schumacher krijgt een STOP in z'n eerste outlap van de sessie, iemand die beelden heeft en de oorzaak weet?

Jasper

5 min. te gaan, Wurz heeft er een lange run op zitten en zal zometeen waarschijnlijk weer buiten komen 'zonder' benzine en met zachte banden om te gaan knallen zoals De la Rosa altijd deed...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 29 juli 2005 - 14:55:47
5 min. te gaan, Wurz heeft er een lange run op zitten en zal zometeen waarschijnlijk weer buiten komen 'zonder' benzine en met zachte banden om te gaan knallen zoals De la Rosa altijd deed...
Hoogstwaarschijnlijk. Vrijdagrijders moeten zich zo in de kijker zetten. Nog iets van Schumi gehoord? En voor Nissany is het ook maar vruchteloos deze sessie, heeft nog niet 1 lap gereden, wat een cadeau van PS  ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan Pablo

Citaat van: IVY440 op 29 juli 2005 - 12:06:37

Bompa Chanock reed uiteindelijk 12.908sec trager dan Wurz.


Bompa Chanock  :-\ ???, heb ik wat gemist ? ;)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.