Welkom Doornbos!!!!

Gestart door Martin, 19 juli 2005 - 18:01:32

« vorige - volgende »

Martin

Robert Doornbos maakt komend weekeinde zijn debuut in een Grote Prijs van de Formule 1. De 23-jarige Rotterdamse autocoureur heeft dinsdag een contract getekend bij Minardi en wordt teamgenoot van Christijan Albers. Doornbos vervangt bij de Engels/Italiaanse renstal de Oostenrijker Patrick Friesacher. Hij zal zondag al racen in de Grote Prijs van Duitsland op Hockenheim.

Doornbos zal bij Minardi het seizoen in het wereldkampioenschap Formule 1 afmaken als wedstijdrijder. Na Hockenheim volgen nog zeven races. De Rotterdammer kreeg alle medewerking van de Britse resntal Jordan, die Doornbos dit seizoen in dienst had als testrijder. "Het zou goed voor hem zijn. Wij willen hem graag helpen, als hij wil racen", zei een woordvoerster van de Britse renstal.

Teambaas Stoddart van Minardi liet deze week doorschemeren dat Friesacher in ongenade was geraakt. De Oostenrijker kon niet meer kan voldoen aan zijn financiële verplichtingen. Het debuut van Doornbos in de Formule 1 kwam daarmee ineens heel dichtbij, omdat hij bij Stoddart indruk had gemaakt als testrijder in de vrije trainingen.

Het is voor het eerst dat Minardi met twee Nederlanders aan de start staat van een GP in de Formule 1. Albers reed tot nog toe mee in alle elf voorgaande wedstrijden. Hij boekte zijn beste resultaat in de GP van de Verenigde Staten, waar hij vijfde werd en vier WK-punten scoorde. Het is overigens wel lang geleden dat twee Nederlanders in de Formule 1 uitkwamen. Jan Flinterman en Dries van der Lof waren in 1952 de laatsten.

Doornbos reageerde verheugd op zijn overstap naar Minardi: "Ik kan niet wachten om vrijdag in de wagen te stappen. Dit is de kans waar ik op hoopte en waar ik en mijn management hard voor hebben gewerkt", zei hij. " Ik voel me topfit en klaar om deze volgende stap in mijn carrière te zetten. Door te racen kan ik meer ervaring opdoen en ben ik van meer waarde wanneer ik ook in 2006 op de grid sta. Jordan kon me dit jaar deze mogelijkheid niet geven, Minardi nu wel. Ik ben dan ook uitermate gretig om mijn ambitie om te zetten in actie."

Doefie

Staat intussen ook hier op de site ;)

Martin