Welke film zag jij het laatst?

Gestart door Martin, 15 juli 2005 - 22:52:05

« vorige - volgende »

Mikacouli

Gisteren nog es gekeken naar "John Q".
Een waargebeurd verhaal met hoofdspeler Denzel Washington.
John heeft niet al teveel geld, en zijn zoon krijgt een hartziekte waardoor hij een nieuw hart nodig heeft. Maar het kost 75000 $ alleen al om hun zoon op de donorlijst te zetten. Dat heeft John niet en hij besluit het ziekenhuis te gijselen...
prachtig verhaal *****

Supermariobros

Off screen  ****

De film kreeg trouwens de hoofdprijs op het filmfestival in Cannes en onze landgnoot Jan Decleir mocht de hoofdprijs in ontvangst nemen van beste acteur.

Jasper

Cannes? Ik neem aan dat je Canada bedoelt. ;)

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 07 september 2005 - 16:00:19
Cannes? Ik neem aan dat je Canada bedoelt. ;)

Idd, ben blijkbaar verstrooid geweest  :-[

Mikacouli

Canada? banee, het is het filmfestival van Cannes! Al twee keer op die rode loper gestaan :) Trouwens ook een plaats waar we graag op reis gaan.

Supermariobros

Citaat van: Mikacouli op 08 september 2005 - 00:12:34
Canada? banee, het is het filmfestival van Cannes! Al twee keer op die rode loper gestaan :) Trouwens ook een plaats waar we graag op reis gaan.

Ah, dan had ik het toch juist voor. Door Jasper begon ik te twijfelen.

sledge

Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Alan Blues


sledge

Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Jasper

#129
Citaat van: Mikacouli op 08 september 2005 - 00:12:34
Canada? banee, het is het filmfestival van Cannes! Al twee keer op die rode loper gestaan :) Trouwens ook een plaats waar we graag op reis gaan.
Maar man toch, het filmfestival van Cannes heeft al maanden geleden plaatsgevonden. Om het te bewijzen, Wikipedia:

"Het Filmfestival van Cannes is een prestigieus internationaal filmfestival. Het wordt sinds 1946 elk jaar in mei gehouden in de Franse stad Cannes op de La Croisette. In 2005 werd het festival voor de 58e keer georganiseerd en vond plaats van 11 tot en met 22 mei."

Winnaar: L'Enfant, ook een Belgische productie, van de broers Dardenne.


Ik heb naar het nieuws gekeken enkele dagen geleden, jij blijkbaar niet, en ze spraken weldegelijk over Canada.


EDIT: En om buiten m'n geheugen :P ook Google te gebruiken: zie http://english.people.com.cn/200509/07/eng20050907_207021.html waar je als ""Off Screen" wins top prize as 29th Montreal Film Festival concludes" vindt. Met in de kleine lettertjes: UPDATED: 09:16, September 07, 2005

Supermariobros

Enemy of The State ****

Prima film met o.a. Will Smith

razzle_dazzle


Eric

Ray *****

Schitterende film en muziek
prachtige vertolking van Jamie Foxx  8)

Lender

Team America : World Police ****

gewoon geniaal  ;D ;D
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Jasper

8 mile *** 1/2

Goed geacteerd van Eminem, maar weinig echt interessant verhaal. Soms wel grappige stukjes. :)