GP van Silverstone

Gestart door Mikacouli, 04 juli 2005 - 13:32:34

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Bleven allemaal serieus omwille van de aanslagen in Londen  ;).

Goede race eigenlijk, weinig inhaalmanoeuvers maar toch veel spanning op alle fronten. Mclaren bevestigt en Renault verrast want deze laatste werd op voorhand al afgeschreven. Ferrari komt duidelijk nog tekort, misschien tijd om aan volgend jaar te denken?

Ze bleven wel ver bovende rondetijden van vorig jaar, iemand een verklaring?

Jasper

Minder downforce (snelle bochten!)  en andere weersomstandigheden waarschijnlijk.

Mooie race van Montoya, jammer dat Kimi niet voorbij Schumacher geraakte in het begin want ik denk dat hij daar 10-15 seconden verloren heeft, wat ons een duel met drie man had opgelverd vooraan. Spijtig voor het kampioenschap dat Räikkönen weer niets anders kan doen dan de schade beperken terwijl dit toch wel de race van de remonte had moeten worden...

The Iceman

Welverdiende overwinning van Montoya ( wat een blitsstart ). Alonso die met zijn tweede plaats weeral een goede zaak doet en daarmee twee puntjes uitloopt op Kimi die dankzij zijn uitstekende Mercedes krachtbron voor de tweede maal op rij weer een serieuze inhaalrace voor de boeg had en daar ook nog in slaagde. Podium was mede mogelijk door een cadeautje van concurrent Fisichella die zijn Renault liet afslaan na de laatste stop. Button die met BAR nog eens 4 puntjes pakt en Ferrari dat nog steeds meer dan één minuut moet toegeven op de raceleider. Opvallend vind ik ook Toyota, dat altijd een goede eerste stint rijdt en dan serieus terugzakt in het klassement.
Mclaren had hier de dubbel kunnen pakken als Kimi's oliepomp het gisteren niet had begeven. Betrouwbaarheid, het heeft Mclaren jammer genoeg al veel punten gekost.  :'( :'( :'(

The Iceman

Citaat van: Snekuem op 09 juli 2005 - 13:08:19
Citaat van: Jasper op 09 juli 2005 - 13:06:10
Als Kimi in Frankrijk een tweede plek kon pakken, kan hij dat hier ook, en hij zal dat doen... achter Montoya! Soyons optimistes. :)
Montoya kan de kar niet trekken bij Mclaren en wordt elke keer weer door Kimi naar huis gereden.
Even een rechtzetting hier  :) Hopelijk was Silverstone geen piekmoment van Montoya en geeft deze zege hem een boost om Mclaren mee aan de constructeurstitel te helpen. Probleem met Montoya is vaak dat hij de ene race kan schitteren en de volgende race serieus kan flateren en dat hij niet constant genoeg presteert ( zoas DC ) om een wereldtitel binnen te halen.

Supermariobros

Ik vond het best wel een leuke race met een verdiende overwinning voor Montoya. Mooie inhaalrace van Raikkonen, jammer dat hij zo opgehouden werd door Schumacher, want anders had hij voor Alonso kunnen eindigen. De titel wordt nu wel heel moeilijk voor de Fin.

Bjorn

Er zijn nog 80 punten te rapen, ik zou begot niet weten waarom Kimi al afgeschreven moet worden. Ik acht de kans héél klein dat Alonso niet 1 keer meer uitvalt...

Mooie race van Montoya, overwinning te danken aan zijn sublieme start!! Renault die toch een pak sneller was dan dat ik dacht... Kimi alweer een mooie prestatie afgeleverd en... dank u Fisico!  ;D :)
De Mens: In Het Gras![/color]

Alan Blues

Ik denk dat er hier binnenkort iemand op 1 schoen gaat rondlopen...  8) 8)

Knappe race!

NightFlyer

Citaat van: Bjorn op 11 juli 2005 - 06:38:21
Er zijn nog 80 punten te rapen, ik zou begot niet weten waarom Kimi al afgeschreven moet worden. Ik acht de kans héél klein dat Alonso niet 1 keer meer uitvalt...

Mooie race van Montoya, overwinning te danken aan zijn sublieme start!! Renault die toch een pak sneller was dan dat ik dacht... Kimi alweer een mooie prestatie afgeleverd en... dank u Fisico!  ;D :)

spijtig genoeg acht ik de kans dat kimi niet 1 keer meer uitvalt nog kleiner :(

Bjorn

Ja, en net zoals bij Mika valt alle pech altijd op die Fin...  :(
De Mens: In Het Gras![/color]

razzle_dazzle

Bwau DC en JPM hebben ook hun deel van de pech gehad hoor  ;), hou het maar op Mclaren en betrouwbaarheid.

Luc

Ik keek dit keer in één of ander exotisch oord naar deze Britse Grand Prix en was verrast door Renault. Ik had Alonso echt op een stop meer ingeschat en dus knap van Renault dat ze op hun zwart circuit toch zo een prestatie neerzetten.
Dat ik een groot stuk race heb gemist, dat ligt vooral aan de overvloedige reklame die Star Sports inplannen. En dat is iets wat ik niet snap.
Het is vooral reklame voor Toyota en Petronas, twee merken die actief zijn in de Formule 1. Beide merken hebben minstens 4 keer een halve minuut domme identieke reklame ingepalmd en dat ze niet snappen dat racefans zich ergeren aan reklame tijdens een Grand Prix, het ontgaat me.
Waarom die merken niet een bannertje onder het scherm laten doorlopen waarin hun merknaam overvloedig wordt vermeld en waarin ze vertellen dat ze nu een halve minuut actie hadden kunnen maskeren maar dat ze het niet doen uit respect voor de racefan...enfin, prijs je dus gelukkig met de VRT...of niet?
Want laten we eerlijk zijn, ik hoorde Lammens een aantal Grands Prix geleden vertellen dat het zijn vijfde live race was sinds de VRT de contracten binnenhaalde (dat is nu het derde jaar). Wel, zo werkt het dus niet om goede commentaar te geven. Dat ze een voorbeeld nemen aan een krant als HLN die quasi elke Grand Prix Jo Bossuyt ter plaatse hebben. Die in al die jaren al een behoorlijke voet tussen de deur heeft gekregen bij verschillende teams, bazen en rijders. En dus een hoop informatie heeft verzameld. En die krijg je niet in Brussel in een studio, dan ben je gedoemd om verder te borduren op leeswerk uit de 'boekskes'. Dat ze dan ook nog eens de commentator gaan wisselen, dan houdt het natuurlijk helemaal op.

Enfin, toch vond ik het een memorabele Grand Prix. Euh????
Wist je dat sinds dit jaar het ijskoude team McLaren zijn fans weer de kans geeft om paddock rondleidingen te krijgen? Je moet je, als lid van Team McLaren, inschrijven op een lijst en dan word je gebeld om op een bepaald moment op een bepaalde plaats te zijn en dan wordt je rondgeleid in de paddock en pits. Voor Silverstone had McLaren een specialleke, een aantal fans werden uitgeloot en zijn op de koffie geweest in het Communication Centre en hebben daar de top van het team en de rijders ontmoet.
't Is maar om te zeggen dat het koudste team op de grid behoorlijk veel moeite doet om zijn fans te verwennen en dat het hoog tijd wordt dat de warme teams ook iets dergelijks verzinnen voor hun fans. Dus memorabel.

En de race, ach, misschien moeten we Trulli vragen om in het vervolg de eerste ronde niet in de weg te rijden zodat snellere autos voorbij kunnen en mee kunnen doen in de race in plaats van ergerlijke seconden te verleizen achter de Toyota. Want zag je waar Trullli is geëndigd? Negende. Buiten de punten. Maar hij heeft er wel voor gezorgd dat zowel Schumacher ls Räikkönen de koplopers hebben zien wegrennen, heel ver weg.

Natuurlijk had Räikkönen daar niet moeten starten als Mercedes een betrouwbaar oliepompje had geleverd. Maar daar mogen we met zijn allen Haug vies voor bekijken. Als Kimi dit jaar de titelstrijd eerder dan de laatste Grand Prix ziet eindigen, dan is het de schuld van Mercedes.

En nog iets, om even aan max te vertellen....
Kimi reed de snelste raceronde in zijn allerlaatste ronde met dezelfde Michelin banden als in de kwalificatie. Probleemloos en uiterst snel en betrouwbare banden die nog toelaten om in de laatste ronde de snelste ronde te rijden. Zou max nu vragen of Michelin dit wel goed heeft gedaan?

Maar neen, max was bang van een politiek spelletje en verdaagde de vergadering met de rijders. Ze moeten nu maar met zijn allen naar Cannes komen op de maandag na Hongarije.
Eén man die ter plaatse is vertikt het om een geplande vergadering te laten doorgaan en eist vervolgens dat 25 man zich verplaatst naar een plekje in zijn buurt, waar hij met de chopper naar toe zal hoppen vanuit zijn nieuwe residentie in Monaco en waar de rijders naar toe zullen moeten vliegen, Cannes in plaats van Nice, want anders zijn ze te laat en kan max weer met een stokje slaan.
De wereld op zijn kop, maar zijn we anders gewend?

Op naar Hockenheim.
mijn gedacht op www.eze.be

The Iceman

#101
Citaat van: Luc op 12 juli 2005 - 12:24:28

Wist je dat sinds dit jaar het ijskoude team McLaren zijn fans weer de kans geeft om paddock rondleidingen te krijgen? Je moet je, als lid van Team McLaren, inschrijven op een lijst en dan word je gebeld om op een bepaald moment op een bepaalde plaats te zijn en dan wordt je rondgeleid in de paddock en pits.
Hopelijk kunnen we in Spa ook een kijkje nemen in de Mac pitbox hé Luc !  ;)

The Iceman

Citaat van: Luc op 12 juli 2005 - 12:24:28

En de race, ach, misschien moeten we Trulli vragen om in het vervolg de eerste ronde niet in de weg te rijden zodat snellere autos voorbij kunnen en mee kunnen doen in de race in plaats van ergerlijke seconden te verleizen achter de Toyota. Want zag je waar Trullli is geëndigd? Negende. Buiten de punten.
Vind het toch raar dat Toyota ( Trulli ) altijd goed presteert in de kwalificaties en ze er in de race nagenoeg weinig van bakken. Zijn serieus aan het terugvallen vergeleken met de eerste races van het seizoen. ( maar waarschijnlijk zijn de andere teams beter geworden en is Toyota ter plaatse blijven trappelen ! ).
Misschien eerst beginnen met Half aan de deur te zetten en een deftige tweede coureur in die wagen te zetten.  :)