GP van Silverstone

Gestart door Mikacouli, 04 juli 2005 - 13:32:34

« vorige - volgende »

Mikacouli

Citaat"The McLarens are just too quick. In testing they have destroyed everything.

"I think the McLaren will be the quickest car by far and then it's going to be a fight for third position.
Dit is Jenson zijn visie en ik denk dat hij het bij het juiste eind zal hebben. Tijdens de tests hebben ze echt wel mooie tijden laten noteren.
Dus ik verwacht een dominant weekend van McLaren.

Renault zal strijden voor de tweede of de derde plaats maar ik denk dat Alonso op de derde plaats zal belanden. Al denk ik dat hij een flinke achterstand zal hebben op de McLarens op het einde van de race en vooral Kimi.
Fisichella kan weer het tempo van zijn teamgenoot niet volgen en eindigd rond de 5de plaats indien hij eens niet uitvalt.

Ferrari, tjah wat te denken van Ferrari. Ik denk dat ze zicht weer zullen sterk tonen in de kwalificatie maar dit zal weer ten koste gaan van hun kwalificatie. Ze zullen strijden met de bar's en ik denk dat Jenson Button het overwicht zal hebben tov M Schumacher.

Over het weer maak ik me wel wat meer zorgen. Het ziet er nu naar uit dat het zal regenen maar alles kan  nog veranderen. Ja als het regent ziet het er wel niet goed uit voor de overwinning en zou dit het hele weekend verpesten. We zien wel maar de kans op regen tijdens het weekend is zeer reeel en hopelijk krijgen we ook een 'eerlijke' kwalificatie voor iedereen.

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 04 juli 2005 - 13:32:34
Citaat"The McLarens are just too quick. In testing they have destroyed everything.

"I think the McLaren will be the quickest car by far and then it's going to be a fight for third position.
Dit is Jenson zijn visie en ik denk dat hij het bij het juiste eind zal hebben. Tijdens de tests hebben ze echt wel mooie tijden laten noteren.
Dus ik verwacht een dominant weekend van McLaren.

Renault zal strijden voor de tweede of de derde plaats maar ik denk dat Alonso op de derde plaats zal belanden. Al denk ik dat hij een flinke achterstand zal hebben op de McLarens op het einde van de race en vooral Kimi.
Fisichella kan weer het tempo van zijn teamgenoot niet volgen en eindigd rond de 5de plaats indien hij eens niet uitvalt.

Ferrari, tjah wat te denken van Ferrari. Ik denk dat ze zicht weer zullen sterk tonen in de kwalificatie maar dit zal weer ten koste gaan van hun kwalificatie. Ze zullen strijden met de bar's en ik denk dat Jenson Button het overwicht zal hebben tov M Schumacher.

Over het weer maak ik me wel wat meer zorgen. Het ziet er nu naar uit dat het zal regenen maar alles kan  nog veranderen. Ja als het regent ziet het er wel niet goed uit voor de overwinning en zou dit het hele weekend verpesten. We zien wel maar de kans op regen tijdens het weekend is zeer reeel en hopelijk krijgen we ook een 'eerlijke' kwalificatie voor iedereen.
Hoe ga je dat doen? de eerste sector 2 seconden sneller en de andere 2 telkens 4 seconden trager ofzo? :-\ :-\ ;D ;)
Renault zegt dat ze niet zo sterk zullen zijn in Silverstone, en dat verwacht ik ook niet echt. Volgens mij wordt dit de volgorde:
1) Mac's
2) Ferrari
3) Renault
4) BAR
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

enzoferrari

McLaren lijkt mij outstanding als ze geen problemen hebben. Als Montoya dan op de baan kan blijven zie ik ze 1 en 2 eindigen. Daarachter zal het een gevecht worden voor de 3 de plaats tussen Renault en Ferrari. Verder denk ik dat BAR en Sauber de top 8 zoude vervolledige.

Natuurlijk zou ik het nie erg vinden als het zou regene, dan zie ik Ferrari, en in grotere mate Schumi als 2de of zelfs als winnaar over de streep komen.

In ieder geval hoop ik op een spannendere race dan we dit weekend hebben gezien :(

DonJohn

Waarom denkt iedereen dat als het regent MS eerste wordt ? Ik weet dat hij aanzien wordt als een goede regenrijder maar het is niet alsof de andere allemaal rookies zijn die nooit een druppel water hebben gezien...

Ik ga niet ontkennen dat MS mss beter doet wanneer het regent tegenover de anderen als het regent maar of dat genoeg is om een enorm verschil te maken tegenover de rest met de wagen dat ze hebben... zullen wel zien

Juan Pablo

renault heeft weinig vertrouwen dus
1.KR
2.JPM
3.MS
4.JT
5.RB
6.FA
7.JB
8.FM

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Ferrari 2010

Citaat van: DonJohn op 04 juli 2005 - 15:15:20
Waarom denkt iedereen dat als het regent MS eerste wordt ? Ik weet dat hij aanzien wordt als een goede regenrijder maar het is niet alsof de andere allemaal rookies zijn die nooit een druppel water hebben gezien...

Ik ga niet ontkennen dat MS mss beter doet wanneer het regent tegenover de anderen als het regent maar of dat genoeg is om een enorm verschil te maken tegenover de rest met de wagen dat ze hebben... zullen wel zien
Omdat de Brigestonebanden nu eenmaal al altijd beter zijn in de regen en vooral MS in rijdt goed regenomstandigheden. Uiteraard maakt ook hij wel es foutjes in de regen (remember Sao Paolo 2003), maar als het regent schiet hij er toch altijd bovenuit. Tijdens de jaren van domminantie was het er bovenuit schieten, nu verwacht ik dat als het zou regenen ze ongeveer even snel zouden zijn als de Mac's, hoewel een overwinning er dan waarschijnlijk net niet zal inzitten. Zal er immers ook van afhangen met wat type banden ze starten, als het voor de race al regende, en het bij de start droog is zal het degene zijn die juist voorspelt heeft of het in de nabije toekomst nog gaat regenen of niet die wint. Want als het vanaf de start niet meer gaat regenen zie je er zeker een deel op droogweerbanden starten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

razzle_dazzle

Het gaat regenen, Ferrari haalt een 1-2 binnen gevolgd door Trulli. De Mclarens en Renaults halen het einde van de race niet.

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2005 op 04 juli 2005 - 15:40:58
Citaat van: DonJohn op 04 juli 2005 - 15:15:20
Waarom denkt iedereen dat als het regent MS eerste wordt ? Ik weet dat hij aanzien wordt als een goede regenrijder maar het is niet alsof de andere allemaal rookies zijn die nooit een druppel water hebben gezien...

Ik ga niet ontkennen dat MS mss beter doet wanneer het regent tegenover de anderen als het regent maar of dat genoeg is om een enorm verschil te maken tegenover de rest met de wagen dat ze hebben... zullen wel zien
Omdat de Brigestonebanden nu eenmaal al altijd beter zijn in de regen en vooral MS in rijdt goed regenomstandigheden. Uiteraard maakt ook hij wel es foutjes in de regen (remember Sao Paolo 2003), maar als het regent schiet hij er toch altijd bovenuit. Tijdens de jaren van domminantie was het er bovenuit schieten, nu verwacht ik dat als het zou regenen ze ongeveer even snel zouden zijn als de Mac's, hoewel een overwinning er dan waarschijnlijk net niet zal inzitten. Zal er immers ook van afhangen met wat type banden ze starten, als het voor de race al regende, en het bij de start droog is zal het degene zijn die juist voorspelt heeft of het in de nabije toekomst nog gaat regenen of niet die wint. Want als het vanaf de start niet meer gaat regenen zie je er zeker een deel op droogweerbanden starten.

Nuja, het blijkt dat de intermediates van Michelin de betere zijn van Bridgestone maar de full wet is minder goed. Dus als het regent dan liefst niet teveel.

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 04 juli 2005 - 16:15:57
Citaat van: Schumi 2005 op 04 juli 2005 - 15:40:58
Citaat van: DonJohn op 04 juli 2005 - 15:15:20
Waarom denkt iedereen dat als het regent MS eerste wordt ? Ik weet dat hij aanzien wordt als een goede regenrijder maar het is niet alsof de andere allemaal rookies zijn die nooit een druppel water hebben gezien...

Ik ga niet ontkennen dat MS mss beter doet wanneer het regent tegenover de anderen als het regent maar of dat genoeg is om een enorm verschil te maken tegenover de rest met de wagen dat ze hebben... zullen wel zien
Omdat de Brigestonebanden nu eenmaal al altijd beter zijn in de regen en vooral MS in rijdt goed regenomstandigheden. Uiteraard maakt ook hij wel es foutjes in de regen (remember Sao Paolo 2003), maar als het regent schiet hij er toch altijd bovenuit. Tijdens de jaren van domminantie was het er bovenuit schieten, nu verwacht ik dat als het zou regenen ze ongeveer even snel zouden zijn als de Mac's, hoewel een overwinning er dan waarschijnlijk net niet zal inzitten. Zal er immers ook van afhangen met wat type banden ze starten, als het voor de race al regende, en het bij de start droog is zal het degene zijn die juist voorspelt heeft of het in de nabije toekomst nog gaat regenen of niet die wint. Want als het vanaf de start niet meer gaat regenen zie je er zeker een deel op droogweerbanden starten.

Nuja, het blijkt dat de intermediates van Michelin de betere zijn van Bridgestone maar de full wet is minder goed. Dus als het regent dan liefst niet teveel.
Je bedoelt dat als het regent het er me bakken uit moet vallen  ;D

Ik vraag mij trouwens plots iets af: Als het nu hagelt, maar niet van die kleine hagel hé, hagel met diameter minstens 0.5cm, gaat een race dan door of niet?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

razzle_dazzle

Alleen als Michelin de juiste banden mee heeft genomen  ;).

mike

Citaat van: Mikacouli op 04 juli 2005 - 13:32:34

Ferrari, tjah wat te denken van Ferrari. Ik denk dat ze zicht weer zullen sterk tonen in de kwalificatie maar dit zal weer ten koste gaan van hun kwalificatie. Ze zullen strijden met de bar's en ik denk dat Jenson Button het overwicht zal hebben tov M Schumacher.


Als het goed is hebben ze nu de nieuwe specificatie van hun motor bij.

Sowieso hebben ze komend weekend nieuwe motoren, ook al is het nog de oude versie. Een van hun "problemen" in Magny-Cours was alleszins dat ze als enige (top)team aan hun tweede volledige GP met dezelfde motor toe waren. De Michelin boys hadden ofwel een spinternieuwe motor, ofwel een die in de US amper gereden had. En vermits een motor aan het eind van zijn 2e GP altijd een paar tientallen PK minder te bieden heeft dan aan het begin van zijn eerste...



The Iceman

Wat het weer betreft, ze kunnen het weer nog geen dag van tevoren voorspellen, laat staan een ganse week  :)
Als het droog blijft, is Mac de absolute favoriet, daar bestaat geen twijfel over. Het circuit van Silverstone ligt hen nu eenmaal goed. Renault zou minder goed presteren volgens Alfonso, hopelijk is dit het geval en kan Kimi terug wat naderen op de Spanjaard in de WK stand. Ook Toyota niet onderschatten denk ik. BAR heeft eindelijk de eerste puntjes van het seizoen beet en ik zie hen ook wel goed presteren daar. Ferrari ???? Gaan tekort schieten op Mclaren, Renault en Toyota. Williams was een joke in Frankrijk. Hopelijk kunnen ze uit de data leren wat er mis is gegaan, want ze hadden toch heel wat nieuwe aerodynamische "verbeteringen" aangebracht op hun wagens. Sauber kan misschien weer een puntje pakken net zoals Red Bull. Jordan en Minardi zorgen voor de laatste rijen zoals gewoonlijk.
Eerlijk gezegd ben ik eens benieuwd of Michelin in geval van regenweer Bridgestone heeft bijgebeend aangezien we nog geen enkele regenrace hebben gezien dit seizoen ????

Jasper

Citaat van: Schumi 2005 op 04 juli 2005 - 15:40:58
Omdat de Brigestonebanden nu eenmaal al altijd beter zijn in de regen
We hebben dit seizoen nog geen druppel regen gezien dus hoe kan jij dat weten?

razzle_dazzle

Citaat van: Jasper op 04 juli 2005 - 20:59:49
Citaat van: Schumi 2005 op 04 juli 2005 - 15:40:58
Omdat de Brigestonebanden nu eenmaal al altijd beter zijn in de regen
We hebben dit seizoen nog geen druppel regen gezien dus hoe kan jij dat weten?

Wacht maar tot zondag  :).

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 04 juli 2005 - 20:59:49
Citaat van: Schumi 2005 op 04 juli 2005 - 15:40:58
Omdat de Brigestonebanden nu eenmaal al altijd beter zijn in de regen
We hebben dit seizoen nog geen druppel regen gezien dus hoe kan jij dat weten?
Ze zijn "al altijd" beter, heb niet gezegd dat dat niet kan omslagen hé  ;) Het is immers zo denk ik dat niemand zen regenbanden voor een hele race al eens deftig heeft kunnen testen. Regen kan je noooooit perfect simmuleren, das altijd anders. De ene keer is heel het circuit doornat, de andere keer is het maar de helft dat nat is...
Trouwens, wanneer was het weer? Achja, GP van Australië als ik me goed herinner, heb je die kwali ook gemist doordat je op een ezel zat en je harde schijf is gecrasht?  :-\ :-\ :-\ :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.