Man van de race: Frankrijk

Gestart door Ferrari 2010, 03 juli 2005 - 15:38:40

« vorige - volgende »

Wie is de man van de race in Frankrijk 2005?

Alonso
0 (0%)
Räikkönen
20 (76.9%)
M. Schumacher
2 (7.7%)
Button
0 (0%)
Trulli
1 (3.8%)
Fisichella
0 (0%)
R. Schumacher
0 (0%)
Villeneuve
1 (3.8%)
Barrichello
1 (3.8%)
Coulthard
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

Ferrari 2010

Wie was de man van de race, de vraag is gemakkelijk, stemmen maar zou ek zeggen, en ook even vermelden waarom.
Mijn stem gaat naar Raikonnen, van 13 naar 2, je moet het maar doen en dat zonder al te veel uitvallers voor hem. Echt, proficiat!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

razzle_dazzle

Raikkonen, zelfde reden.

Ik vond Schumacher tegenvallen vandaag  :-\.

Ferrari 2010

Citaat van: Razzle_dazzle op 03 juli 2005 - 15:47:58
Raikkonen, zelfde reden.

Ik vond Schumacher tegenvallen vandaag  :-\.
Ik ook, had veel snellere ronden verwacht, maar aan RB te zien lag het niet echt aan MS zelf...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Raikkonen, zelfde reden als de rest ...

David

Raikkonen.

Als hij niet 10 plaatsen achteruit moest was hij misschien zelf gewonnen.

The Iceman

Kimi natuurlijk. Van 13 naar 2 en dan nog bijna een minuut voor Schumacher's Ferrari eindigen. Wat als die Mercedes motor niet kapot was gegaan vrijdag ?? Dan had Renault nog een jaartje langer kunnen wachten om te zegevieren in Frankrijk.

Mikacouli

Ja ook Kimi hier natuurlijk. Ik had hem graag op P3 zien starten.
Wat als Kimi dezelfde fuel mee had gehad tijdens de kwalie dan was hij wss een halve seconde voor Alonso geëindigd. Ron Dennis zei dat hij een fenomenaal rondje reed maar het was echt meer dan dat. Met zoveel benzine zo'n toptijd rijden, nee het is niet voor iedereen weggelegd. Ik stond met argusogen te kijken toen ik zag dat Kimi zo lang buiten bleef na zijn kwalieronde. Uiteindelijk een goed resultaat en het houd zijn kampioenschap levend.

Eric

ik volg de kudde...alhoewel ik voor Trulli wou gaan...hij was een goede treinbestuurder  ;D ;)

Bjorn

Kimi, wie anders. Vanaf een derde startplaats maakte hij hoogstwaarschijnlijk brandhout van Alonso & Co  ;D ;D ;D (Wat overdrijven mag toch?)  ;)

Wel spijtig van Montoya, dan presteert hij al twee maal voortreffelijk en kan hij geen punten pakken. Ferrari is duidelijk nog niet waar ze moeten zijn alhoewel hun kwali's beter en beter worden!
De Mens: In Het Gras![/color]

Ferrari 2010

Citaat van: Bjorn op 04 juli 2005 - 11:39:16
Kimi, wie anders. Vanaf een derde startplaats maakte hij hoogstwaarschijnlijk brandhout van Alonso & Co  ;D ;D ;D (Wat overdrijven mag toch?)  ;)

Wel spijtig van Montoya, dan presteert hij al twee maal voortreffelijk en kan hij geen punten pakken. Ferrari is duidelijk nog niet waar ze moeten zijn alhoewel hun kwali's beter en beter worden!
Inderdaad, hun kwali was beter, maar tijdens de race maakten ze totaal geen snelle ronden.
Heb het even gecheckt:
1   Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:16.423
             
2   Fernando Alonso Renault 1:16.502
             
3   Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes 1:16.656
             
4   Jenson Button BAR-Honda 1:17.408
             
5   Giancarlo Fisichella Renault  1:17.511
             
6   David Coulthard Red Bull Racing 1:17.611
             
7   Michael Schumacher Ferrari 1:17.714
             
8   Jarno Trulli Toyota 1:17.792
             
9   Felipe Massa Sauber-Petronas 1:17.805
             
10  Jacques Villeneuve Sauber-Petronas 1:17.841
             
11  Takuma Sato BAR-Honda 1:17.929
             
12  Rubens Barrichello Ferrari 1:17.960


Zie je dat verschil? 1.3 met Alonso, wetende dat toen wanneer MS zijn snelste ronden reed FA en KR ongeveer hetzelfde reden, en wanneer FA en KR hun snelste ronden reden, ze ongeveer 2 seconde sneller waren dan MS...
Het is een beetje schandalig dat zelfs DC sneller was en dat RB enkel de Minardi's, Williamsen, Jordan en Walfie kon achterhouden kwa snelste ronden...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Bjorn

Mja, ik weet niet goed wat ik moet denken van die Ferrari's... Dat ze op zoek zijn zeker?  ;D  ;) Maar op dit circuit waren ze héél traag idd. Benieuwd naar Silverstone, als er nu daar regen durft vallen...
De Mens: In Het Gras![/color]

Ferrari 2010

... kunnen ze misschien net de Mac's bijhouden. Het ziet er écht hopeloos uit voor dit seizoen. Ik hoop dan ook dat ze niet al te veel tijd meer steken in dit seizoen, en gewoon 5de worden zoals de Mac's verleden jaar. Kunne  ze ook vrijdag een extra wagen inzetten  :P :P :P ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2005 op 04 juli 2005 - 12:12:41
... kunnen ze misschien net de Mac's bijhouden. Het ziet er écht hopeloos uit voor dit seizoen. Ik hoop dan ook dat ze niet al te veel tijd meer steken in dit seizoen, en gewoon 5de worden zoals de Mac's verleden jaar. Kunne  ze ook vrijdag een extra wagen inzetten  :P :P :P ;D

Nee, ik denk dat ferrari derde wordt achter McLaren en Renault. Nu hebben ze de snelheid in de kwalificatie gevonden dan kunnen ze niet mee tijdens de race. Alhoewel, in de kwalie reden ze met relatief weinig benzine. Kimi kwam iets rond de 15 ronden later binnen dan MS en dan was hij nog 4 tienden van een seconde sneller dan MS  :o :o
En dan nog zei ferrari dat ze veel verwachtten van Magny cours en dat ze gingen strijden om de overwinning maar eens je 80 seconden achterop de eerste zit denk je er wel eens anders over. Ik kan niet wachten tot vrijdag vooraleer we de eerste verhoudingen zullen zien en ik verwacht dan ook een zeer zeer sterk McLaren team. Je moet er maar eens de tijden op nakijken van de laatste test in Silverstone enkele weken geleden. Kimi reed iedereen in de vernieling en er kon niemand binnen dezelfde seconde eindigen als de Fin. Dit lijkt me toch al wat.

BTW: Coulthard heeft een stem??? :o

razzle_dazzle

Citaat van: Schumi 2005 op 03 juli 2005 - 15:52:46
Citaat van: Razzle_dazzle op 03 juli 2005 - 15:47:58
Raikkonen, zelfde reden.

Ik vond Schumacher tegenvallen vandaag  :-\.
Ik ook, had veel snellere ronden verwacht, maar aan RB te zien lag het niet echt aan MS zelf...

Ik was vooral ontgoocheld omdat hij geen poging deed om Trulli voorbij te gaan. Maar achteraf bekeken zat er niets meer in dan die derde plaats.

mike

Citaat van: Mikacouli op 04 juli 2005 - 13:03:29
Citaat van: Schumi 2005 op 04 juli 2005 - 12:12:41
... kunnen ze misschien net de Mac's bijhouden. Het ziet er écht hopeloos uit voor dit seizoen. Ik hoop dan ook dat ze niet al te veel tijd meer steken in dit seizoen, en gewoon 5de worden zoals de Mac's verleden jaar. Kunne  ze ook vrijdag een extra wagen inzetten  :P :P :P ;D

Nee, ik denk dat ferrari derde wordt achter McLaren en Renault. Nu hebben ze de snelheid in de kwalificatie gevonden dan kunnen ze niet mee tijdens de race. Alhoewel, in de kwalie reden ze met relatief weinig benzine. Kimi kwam iets rond de 15 ronden later binnen dan MS en dan was hij nog 4 tienden van een seconde sneller dan MS  :o :o


Ferrari reed niet met weinig benzine, McLaren reed met veel (vergelijk de pitstops met de andere teams behalve McLaren.).

Een dikke Chapeau voor Kimi, want hij blijft in elk geval dus sneller met een zwaardere wagen, maar Ferrari heeft wel degelijk enige snelheid gevonden voor hun kwalificaties.